Minulá generace Astry J již zcela rehabilitovala jméno modelu. Problémy sice nějaké má, největší výtky v době vzniku však sklízela za příliš vysokou hmotnost v kombinaci s nepřehlednou karoserií.
Astra má těžkou pověst, kterou furt dokola omílali novináři, ti auta zkouší na okruhu a měří zrychlení. Jenže automechanik ti řekne, že pomocný rám na Astře váží 30 kilo a je to poctivý kus auta. Opel toho měl využít a říct, my nešetřili my to auto udělali pořádně a pohled mohl být úplně jiný. Kdysi se chlapi chválili, když měli těžké auto.
Jinak receno, Astra 1.4T vazi tokil jako Golf 2.0D, ale D ma nejakych 320Nm a T "jenom" 200Nm. Jako je to znat, neni to lehkopirko, ale asi to lidem nevadi, kdyz maji ruzne A6 s 1800kg a velka SUV s 2200kg.
Musím potvrdit - máme Astry J ve firmě jako služebáky a je to nezmar.
Co se ale nikde nedočtete je fakt, že oproti nové Astře K má stará J větší kufr. Ona totiž K nemá "vanu"na rezervu, takže když rezervu chcete, dostanete u té nové K kufr jako ve Fábii. V tomhle stará J jednoznačně vyhrává.
Uvidíme, máme teď i dvě nové J v provedení ST a s motory 1,4 TURBO 92kW, tak jestli to bude taky takový držák..
moj kolega ma tuto astru r.v. 2010 len hatchback.. zaklad benzin 1,4ka... auto vravi ze je ok len vraj to nema az take citlive riadenie .. asi kvoli vyssej hmotnosti je to kusok "mrtve" neviem .. ale co mam tu a tam o astre tejto generacie okukane .. tak tato generacia jazdi vraj ako o triedu vacsie auto... sice kusok necitlivo ale zato komfortne .. tu asi jej ta nadvaha naopak pomaha... :-) ... a ze obcas blbne elektronika tak to asi na kazdom starsom eu aute... kamarat mal kedysi fabiu I a este v zaruke mal problem e el. oknami takze tu to je to vsade stale o to istom.. a plati ze co sa moze pokazit sa skor ci neskot aj tak pokazi... a u el. veci u starsich aut to plati dvojnasobe.... ale inak ak si kusok clovek nastuduje recenzie tejto genracie astry tak ozaj zisti ze slo o hodne dobre a vydarene auto aj po stranke techniky a mechaniky .... proste este take to poctive nijako neosizene auto ake v tych casoch boli viacej ( focus 2, lancer, predosly civic a pod )
Co to povídáš? "a ze obcas blbne elektronika tak to asi na kazdom starsom eu aute"
Teda ta Astra je 2010, to je 8 let, znám a mám takové auta z EU a nikde není pravidlem, že by blbla elektronika a z této doby už to není obvyklé ani u Renaultu..... Tak nepovídej blbosti a Lancer? Ten bohužel nesahá Fokusu a Civicu ani po paty, protože je to bohužel už lowcost.
Čo to znamená "a ze obcas blbne elektronika tak to asi na kazdom starsom eu aute"?
Nepamätám si za viac ako dekádu naspäť eu auto, ktorému by zásadne blbla elektronika...
ani lancer z tach casov nie je lahke auto.. 1,6tka sportback vazi ako o triedu vacsia mazda 6 .... hold kedysi to bolo ine ako dnes.. ale zato tie auta proste mechanicky co to aj vydrzali a mnohe z nich su aj dnes vcelku "ako nove" .... aj ked ja osobne si znizovannie hmotnosti u aut chvalim ... asi som divny ale mam rad ked je auto co najlahsie... asi je to nejaky moj mytus este z feldy . ale mam rad ked citim akusi lahkost auta a jeho rychle reakcie
To je klasicky pohled na hodnotu v obecnem smyslu (nikoliv ekonomickem). Hodnota je vzdy subjektivni a relativni, vazana na konkretni osobu.
Prelozeno do bezneho jazyka- to ze ma starsi astra svoji vahu je vyhoda v dlohodobem uzivani, coz se nehodi novinarum ani automobilkam, protoze to neni in. Nekdo vtipne napsal, ze astra je auto pro sedlaky. Takovy nezmar. 100kmh da za 12s, coz se muze zdat pomale, ale zajima sedlaka ten to udaj? Uzivatele zcela jeste ocenuji jine parametry vozu.
Ciste hyooteticky su predstavte, kdyby vetsina lidi poridila a jezdila toyotou (corola, auris, avensis). Automobilky by nemely co prodavat a vyrabet.
Je potreba vyrabet a prodavat, co by lidi s team penezma doma delali!
Každá mince má dvě strany. Je bez pochyb dobře, pokud to auto udělali bytelné a nesnižovali hmotnost na úrok životnosti nebo tuhosti. Na druhou stranu má vyšší hmotnost i proto, že si v té době Opel nemohl dovolit investice do výroby, takže nemohl použít ve větší míře materiály a technologie, které by mu dovolily hmotnost snížit. Respektive by ty peníze museli ušetřit někde jinde. To se tenkrát říkalo.
Navic dalsi 2 chyby.
1) M32 neni od Fiatu ale Opelu
2) 2.0CDTi ma jinou prevodovku M40 pro vyssi Nm a ta problem s loziskem nema
Ohladom FlexRide tlmicov, ze nevydrzia ako klasicke. No neviem kolko vydrzia klasicke, ale Flexy daju cez 100tisic. Niektori menili zadne pri 200 a niektori maju povodne v 330. Ak je skor chyba, je to v snimacoch, ktore niekedy staci ocistit.
V článku o Cromě II Tome píšete, že ji pro Fiat vyráběl Opel.. Mám za to, že jsem na ní viděl logo GM, vydržela mi naštěstí 300 tisíc. Upřesníme si tedy? Jinak opět díky za fajn materiál. ;-)
"Zkoušený vůz nás nadchnul svým stavem. Při pohledu na počitadlo ujeté vzdálenosti, kde svítilo číslo vyšší než 180.000 km, se tomu ani nechtělo věřit, jak byl interiér vozu zachovalý." ..... Ano, takhle vypada vetsina aut ktere maji opravdu najezd 180tkm a majitel se alespon trochu stara, takze to neni dle meho nic neobvykleho, bohuzel vetsina vozu ma ma daleko vic km nez je psano ale tak to vsichni vime. :-):-)
S tím naprostý souhlas, pokud má auto kolem poctivých 150000 Km, měl by být interiér téměř jako nový. Já mám u své soukromé Octy 350 000 a krom volantu, pedálů, ošmataných klik je interiér perfektní. Nikdo by nehádal že má tolik naleto.
neberiete do uvahy vek auta. Je ine ked ma auto 150000km za 4 roky a ine ked ma 150k za 10 rokov. Plasty a ich gumove casti, ci materialy degraduju nielen pouzivanim ale aj vekom. Casto krat tie osuchane cislice, pismena, materialy, koza a podobne su dane nielen pouzivanim ale aj vekom auta. A potom su vynimky, kde to naozaj dobre drzi vsetko aj pouzivanim aj vekom samozrejme :-)
tak to si dobre strelil ... pozri si crash test 4ky ked na nu staci... a jazdne vlastnosti 4 ky ? to je dost tragedia oproti tomu ako jazdi F a J ... mam dojem, ze si vo 4 kaci nikdy nejazdil :-)
Poprosím aby priestor vzadu hodnotil niekto, kto má povedzme 185 cm sadnutím sám za seba.
Nemám totiž dojem že by táto generácia Astry mala vzadu dostatok miesta.
Mám služební Astru v kombíku 1,6 TDCi, vzadu je stejně místa jako v Octě II generace, kterou jsem měl služebáka předtím ,ale na rozdíl od Octy se vzadu lépe sedí díky absence schodu před sedákem jak to má Octavia. Sedí se výše a opěradlo má příjemnější sklon. Není to jako na nízké židli s koleny pod bradou. Sám mám 186cm a s Astrou mám najeto 105 tis. km. S předchozí Octavii 138 tis.
Ke srovnání s Octavii II 1,6 TDi Ambiente ještě toto: je to 6 kvalt, auto je tišší, duální autoklima, spotřeba dlouhodobně 5,2l, servis long life, je to operák, takže se toho musíme držet ;-\ , super jsou stěrače proti sobě, nejdříve jsem se divně tvářil, ale stírá to až do krajů. Přední sedadla jsou oproti Octavii luxus, ani po 800 km po republice za den mne záda, na rozdíl od škody nebolí. Tím, že je ovládání rádia primárně na volantu tak ani středový panel neřšímTempomat je také na volantu. V pohodě je párování blutooh + hand free, radio OK.
Kufr je měnší než u Octavie, ale dá se, ono celkově je Astra menší auto. Co bych ji vytkl? Octavia je určitě dynamičtější ne že bych byl s astrou lenoch to se říct nedá, jen ji k octavii chlup chybí. Ale je zase tišší, lépe vybavená na DIESEL rychleji topí!! Tak si vybere... :-)
A na utě se zatím mic nepo...o ani žárovka. Dovedu si jí představit jako plnohodnoté domácí auto držák, co určitě ostudu neudělá.
Jo, a nevím kde pan redaktor přišel na to, že se J generace vyrádí jen třídvěřák, já vidím bezmála denodenně vozit z Polska nové sedany a hatchy směr Brno...
Ano, Astra J ma vzadu malo miesta pre vyssich ludi (mama 188 cm), v Kii Ceed si sadnem pohodlnejsie. Mam moznost pouzivat Astru J 1.7 CDTI. Za 4 a pol roka som mal problem iba s bateriou(spotreba), potom s ABS-kom. Oprava naboju 500 Eciek, rucna brzda mi opravovali na 3xkrat, drhla mi a zohrievali sa disky. Ale to skor servisom. Spotreba 6l/100km , 4l podla technickeho preukazu som este nikdy nedosiahol. Celkovo som ale spokojny s autom.
Ano je tam malo miesta. Ono je to tym, ze paluba doska ma dlzku takmer meter, takze sa vodic posuva dalej smerom dozadu. Dalsia vec je sklon celneho skla, pre lepsiu aerodynamiku, co potvrdzuje aj meranie Cx.
Tahle generace astry je na rozdil od te součastne ještě poctiva a bytelna. Navic se velice povedla vzhledově jak exterierem tak interierem. :yes:
Ale, že by byla v třidě obrem ? Co mazda 3 nebo novy civic...
Autor to myslel asi při představení že tak působila. Nicméně když člověk vidí GTC dodnes působí jako obr. Třídvéř s rozměry 4,5 × 1,85m s macatým zadkem vypadá dost zavalitě.
GTC je paradoxně dlouhé jako kombík, proč to tak udělali jsem nepochopil. OPC je tak cca o 20cm delší než ostatní ve své kategorii, je jasné že pak nemůže být nejrychlejší, bohužel...na druhou stranu to auto budí celkem respekt :-)
Troska ma prekvapila spominana zavada. Zacal som googlit a nasiel len jeden ci dva pripady pre nepriamo vstrekovu jednotku 1.4turbo 88 a 103kw. Avsak piesty praskaju v priamovstrekovych 1.4turbo 92 a 110kw v modeli K. Pomylil sa odbornik ci redakcia? ;-\
No tychto pripadov bolo niekolko v rokoch 2010-2011. V Poprade (region Astier) v servise ich mali celkom asi 6 svojho casu. Takze sa to stavalo, ale povedzme len asi 30% motorom. Potom ze vraj vymenili kruzky v 2012 a odvtedy je klud. Vela pripadov bolo v Rusku, stovky motorov. Tazko povedat, ci palivom, falosnym olejom, zimou alebo celkovo velkym podielom benzinov.
No a potom prisiel novy 1.4T v Kcku a prve 2 roky LSPI dokazalo odstiepit z piestu okolo kruzkov. Od 17-18 je to uz ok.
Skoda, ze to v clanku nespomenuli a oznacili motor 1.4turbo ako nespolahlivy, ze sa mu treba vyhnut. Mam astru j st po FL 2014, dufam, ze ma nic take nepostretne :-) olej menim kazdych cca 13kkm, v priemere kazdych 2kkm davam plnu nadrz 100okt shell a snazim sa nikdy neist pod 1800-1900ot...