Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ojetý Peugeot 407 Coupe: Někdo tady prodělal kalhoty

Peugeot 407 Coupe dnes koupíte i za částku do 100.000 korun. Přitom cena nového vozu dokonce i se slabšími motory běžně atakovala milion. Se šestiválci se pak šplhala ještě o několik stovek tisíc korun výše. Co stojí za extrémním propadem hodnoty?
Zpět na článek
19. 11. 2015 08:34
19. 11. 2015 09:03
19. 11. 2015 09:13
19. 11. 2015 09:34
19. 11. 2015 09:52
19. 11. 2015 09:54
19. 11. 2015 14:32
19. 11. 2015 15:04
23. 11. 2015 08:54
19. 11. 2015 10:22
19. 11. 2015 11:50
19. 11. 2015 17:54
20. 11. 2015 08:20
19. 11. 2015 11:30
19. 11. 2015 12:27
19. 11. 2015 12:42
19. 11. 2015 17:58
19. 11. 2015 11:05
19. 11. 2015 12:19
19. 11. 2015 12:27
20. 11. 2015 12:15
19. 11. 2015 09:55
19. 11. 2015 11:14
19. 11. 2015 15:15
19. 11. 2015 15:51
19. 11. 2015 09:59
19. 11. 2015 12:51
19. 11. 2015 15:35
20. 11. 2015 00:13
19. 11. 2015 16:02
19. 11. 2015 23:34
19. 11. 2015 21:57
20. 11. 2015 08:21
20. 11. 2015 19:36
21. 11. 2015 10:31
21. 11. 2015 22:12
1. 3. 2020 13:48
19. 11. 2015 08:34
Jaký je rozdíl?
mezi samočinnou a automatickou převodovkou? Měl jsem za to, že je to totéž?
Rozbalit vlákno
1
19. 11. 2015 08:54
Re: Jaký je rozdíl?
A měl jsi pravdu, čoeče! :-)
Avatar - CommonUser
19. 11. 2015 09:03
Olej
"V tomto by se od Francouzů mohli třeba Japonci učit"

Nemozem sice pausalizovat, ale moja skusenost hovori, ze ten japonec to cidlo nepotrebuje, pretoze olej nezerie. A to je hadam lepsia vlastnost ako mat cidlo a zrat olej. Ano viem o Toyote T25, takze tiez sa stane ...
Zato niektore motory maju oleja dost, ale aj tak nemazu (cerpadlo) a bez nejakej kontrolky ci signalu sa zadru (TDI).
Rozbalit vlákno
22
Avatar - Individualita
19. 11. 2015 09:13
Re: Olej
Sice máš pravdu, ale pro tu jistotu by tam být mělo.
Avatar - Enthusiastic.driver
19. 11. 2015 09:27
Re: Olej
To je ovšem dosti nešťastná generalizace, protože pro nejedno japonské auto je určitá spotřeba oleje vrozenou vlastností.
19. 11. 2015 09:34
Re: Olej
Japonský auta vlastně nepotřebují ani olej, viď? ;-)
Avatar - Ozzman
19. 11. 2015 09:52
Re: Olej
Tak že se ptáš, málo chodíš do diskuzí, že to ještě nevíš? >:D Japonský auta by vlastně nepotřebovaly mít ani otevírání krytu motoru, protože za celou životnost na to nemusíš ani sáhnout! :-)
Avatar - CommonUser
19. 11. 2015 09:54
Re: Olej
Pisem, ze nemozem pausalizovat. Problemom je slovencina ci logika ?
Dalej pisem moje osobne skusenosti s benzinmi. Dajte sem nejake dlhodobe svoje ... borci.

Japoncovi vacsinou staci olej podla nejakej beznej celosvetovej normy API (SL/SM). Nepotrebuje super normovane oleje "502 .... 505.1 ..." proste super oleje typu "zhanaj a caluj vole".

Este dodam, ze mne najviac olej zral nemec, tak taky ten premiovy a "olympisky".
Porovnavam auta co som jazdil 100 - 200 tkm.
19. 11. 2015 14:32
Re: Olej
CommonUser, problém máš so svojim rodným jazykom:
čidlo, proste, vole
Avatar - CommonUser
19. 11. 2015 15:04
Re: Olej
Sorry, ale mam anglicky OS, nemecku klavesnicu a pisem slovensky. Som rad, ze triafam Z/Y spravne. Nie to este makcene a dlzne ci nebodaj vokan (vôkáň).
Rozdiel v tom jednom jedinom slove je - ca 12 sekund. A to si nemozem dovolit. Sorry no.
22. 11. 2015 10:26
Re: Olej
Si taký hlúpy alebo sa len robíš? Tu nejde o mäkčeň alebo vokáň, tu ide o to, že používaš české slová a zvraty (čidlo, vole) a neovládaš slovenskú gramatiku (olympisky). Výhovorku s iným OS a klávesnicou tu v podobných prípadoch používa prakticky každý, kto ten pravopis nezvláda...
Jasne, je to tu o autách, ale písať ako "prepadlík" zo štvrtej ľudovej je hanba,aj keby sme písali o papieri do zberu...
Avatar - CommonUser
23. 11. 2015 08:54
Re: Olej
No ty zase nechapes. VOLE - to bolo zamerny vyraz. Slovencina nic podobne slangovo nevyuziva. A pouzivanie niektorych slov z inych jazykov je bezne, pretoze ked som chodil do skoly, tak slovenske ekvivalenty vzdy neboli (cidlo).
Olympisky - to je preklep, nemam jazykoveho koretkora. Ha ! Vlastne uz mam ... teba !
A zase cudzie slovo. Vies, ze slovencina vychadza aj z nemciny ? Kde asi lozil Ludo Stur ? Chudaka Bernolaka takto odpalil ...
Iny OS a klavesnica ako vyhovorka ? No tak poziadaj admina o moju IP, mas to dovolene.
Nie je to ziadne proxy ako uvidis. Vies co je proxy ? Preloz !
A dovolim si tvrdit, ze gramatiku viem lepsie ako polovica ludi, co dnes robia maturitu.
Aj ked som vonku ... ty VOLE ... schon fast 15 Jahren.
Avatar - euro89
19. 11. 2015 10:22
Re: Olej
Osobní zkušenost s japonci nemám zatím žádnou, ale v nejbližším okruhu rodiny máme dva. A jedním z nich je Almera Tino 1,8l, kterou má matčin přítel a neustále si stěžuje, že to auto žere skoro stejně oleje jak benzínu. >:D Navíc má prý dost malou náplň oleje, takže se musí kontrolovat prakticky neustále. A to podotýkám, že je druhým majitel a auto dostal od své dcery, tedy je známá historie auta od vyjetí ze showroomu. Ale prý žral olej už jako novej... Nevím, zda jde o japonský motor nebo už tenkrát brali motory od Renaultu, ale každopádně je to japonský auto a tudíž ne úplně dobrá vizitka pro Nissan.
Avatar - CommonUser
19. 11. 2015 11:50
Re: Olej
Nepausalizujem a nepoznam historiu toho konkretneho auta ani terajsi zakladny servis.
[odkaz]
Avatar - lamal
19. 11. 2015 17:54
Re: Olej
je to znamy problem tych motorov, zeru olej kusy s francuzkymi piestnymi kruzkami, ktore boli smejdy uz od novoty.... tyka sa to bohuzial vacsinyvtych 1.8 16v... spolahlivo to vyriesi jedine prekruzkovanie
Avatar - F127
20. 11. 2015 08:20
Re: Olej
Motor je japonský a problémy se žraním oleje jsou známé, např. zde je obsáhlá diskuze: [odkaz]
Trpí na to hlavně Almery, Primery se stejným motorem minimálně.
Avatar - Ada je zase tady
19. 11. 2015 10:29
Re: Olej
Každý motor, který se nemaže, se zadře. U 2.0 TDI 16V byl úzkým místem selhávající náhon olejového čerpadla. Jenže to bylo před 9-ti lety a už po půl roce byl tento problém ze strany VW odstraněn a od té doby se již nevyskytuje. Ovšem někteří "borci" této vady z doby prvních sérií tohoto motoru využívají dodnes k podpoře svých pochybných preferencí nespolehlivé francouzské techniky (ostatně viz zdejší článek, kde o francouzském voze píše kriticky dokonce obdivovatel francouzských vozů). Mám pro tento způsob poplivávání techniky VW ze strany "společného uživatele" jen soucit... Jakkoli sám mám japonskou techniku za velice spolehlivou (nicméně "prohnete se" při nákupu náhradních dílů)...
19. 11. 2015 11:30
Re: Olej
aaaano existuji japonska auta s evropskym motorem, takze to cidlo oleje bude predse jenom potrebne >:-[]
Mimochodem Mitsubisi je takova umirajici znacka, tak hleda partnery na vyvoj a nasla si francouzsky PSA a ne VW, kteremu dodava svoje SUV a na oplatku dostava 1.6HDI EU6.
Avatar - CommonUser
19. 11. 2015 12:27
Re: Olej
Chapem, ze predavas najviac nahradne diely na VAG, tak nemas prehlad o japoncoch.
Ale ratat by si sa mohol naucit.
[odkaz]
[odkaz]
19. 11. 2015 12:42
Re: Olej
francuzi mozno boli nespolahlivy 15rokov spat ovsem aj teraz sa najdu "borci" co ostali v rokoch davno minulych ;-) a ospevuju koncernovu primitivnost ktora sa dokazala aj tak doj*bať nasledne ich to prejde pri kupe noveho auta spolocnosti das problem/podvod ;-)

ale mam kolegu ktory mal 407 a hovoril ze to bolo skvele auto len sa stale kazilo problem vyriesila jeho zena totalkou >:D vraj nikdy nebol stastnejsi >:D
Avatar - lamal
19. 11. 2015 17:58
Re: Olej
to jako kvoli zene ?
19. 11. 2015 11:05
Re: Olej
Z fyzikální podstaty motoru a oleje, každý motor olej žrát musí, protože se při mazání spaluje. Pokud do auta naliješ určité množství oleje a pak to samé vyleješ, bude stoprocentně něčím zředěný (vodou, palivem, ...), což ukazuje na jiný problém.
19. 11. 2015 12:19
Re: Olej
Přesně tak. Z principu se trocha oleje v každém cyklu spálí. Proto se nároky na emise (a tím nemyslím CO2, i když tam je to pravda také) podepisují i na složení olejů. Nejlepší jsou však motory, kterým dokonce "olej" přibývá. >:D Kontaminanty v oleji také patří k provozu, i proto je jednou za čas třeba náplň kompletně vyměnit, ne jen olej dolévat.
Avatar - Ozzman
19. 11. 2015 12:27
Re: Olej
Jojo a z principu, když se ti vysype turbo, tak se spálí velká trocha oleje a to je potom dýmovnice :D:D
20. 11. 2015 12:15
Re: Olej
A v případě automatický převodovky taky klidně konec motoru nedovedu si představit jak se automat v takovým případě splaší. S manuálem se dá prostě brzdama udusit motor, ale jestli to půjde i s DSG teda nevím.
Avatar - eXp10it
19. 11. 2015 09:13
Humpolácky přeplácaný design
"Je to právě poněkud přeplácaný či přesněji řečeno „humpolácký“ design, kterým 407 Coupe tradice své značky příliš nectí. Přesto se najdou tací, kterým se vůz líbí."

Ne že bych někdy uvažoval nad koupí francouze nebo dokonce francouzské ojetiny, ale myslím že by testům ojetin prospělo kdyby k jejich psaní byli připouštěni lidé disponující alespoň trochou nadhledu a vkusu. Takovýhle mentální prd co se v článku objevil totiž ze sebe dokáže vyloudit kdejaký mechanik večer u piva.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Stejsn
19. 11. 2015 09:44
Re: Humpolácky přeplácaný design
Já s tím ovšem teda bez výhrad souhlasím, 407 obecně (všechny verze) jsou podle mě vzhledově humpolácké, neotesané, postrádající eleganci z jakéhokoliv úhlu. PS: jezdím peugeotem.
Avatar - Andrejka89
19. 11. 2015 10:06
Re: Humpolácky přeplácaný design
Humpolácký design? Třeba 407SW je krásná, toto lehce dotáhnout a bude taky. Mé srdce už nějakou dobu patří A5 se kterou jsem spokojená, ale 407 má něco do sebe.
Avatar - Ozzman
19. 11. 2015 09:54
Re: Humpolácky přeplácaný design
Řekl bych, že tato nová rubruka ojetin je skoro to nejlepší, co zde na ACZ za poslední dobu je. Obsahově i rozsahem velmi dobře zpracováno, včetně testu samotné ojetiny. Zde to už není jen o papuškování tabulek a prospektů z autosalonu.
19. 11. 2015 20:47
Re: Humpolácky přeplácaný design
A co se ti na této formulaci autora jako nelíbí? Vždyť to vystihl naprosto dokonale! :-) :yes:
19. 11. 2015 21:26
Re: Humpolácky přeplácaný design
Me se 407 snad i docela libi, ale rozhodne souhlasim, ze nekomu muze pripadat humpolacka, nebo dokonce oskliva.
Avatar - 3_diamanty
19. 11. 2015 09:23
premarnena sanca
kym 406 coupe bola dizajnovo nadherna .. dokonala... elegantna aj charizmaticka a stylovejsia ako vtedajsia nejedna nudna premiovka ..... tak s tou "papulnatou" a nevyvazenou 407mickou kupe s megaprevismi a zjavom "prerobenym" z klasickeho sedanu ... tuto celu nadheru a dokonalost uz uplne ale uplne znicili ;-\ ... neskutocne paradne to mal peugeot s 406tkou kupatkom svojho casu nasliapnute do vod kde sa mohol smelo a bez hanby porovnavat aj s volvom C70 a iste aj CLKackom a par dalsimi kupatkami pre tych uz solventnejsich zakaznikov.... s 3.0 V6 to malo aj serioznu dynamiku na svoju dobu a jeden z najvydarenejsich trojlitrovych sestvalcov 90tych rokov ktory tusim neskor pouzivala v prerobenej podobe so zvysenym vykonom aj vlajkova lod 607micka ..... a vobec.... ved to bolo jedno z najkrajsich kupatok svojej doby ak nie vobec najkrajsie.... co ale prislo potom s prichodom 407micky kupatka uz radsej nekomentujem.... kazdopadne neskutocne premarnena sanca .... peugeot mal v 406tke doslova premiove a stylove kupatko ake mu zavidel cely svet a aj ti najlepsi z najlepsich ... velka skoda ze si to sam takto po... kazdopadne pevne verim ze raz sa nejakej reinkarnacie 406 kupe dozijeme... tie nadcasove tvary su pouzitelne aj dnes... a budu aj o dalsich 30 rokov ... tak snad raz.... uvidime ;-)
Rozbalit vlákno
32
Avatar - Ozzman
19. 11. 2015 09:59
Re: premarnena sanca
406 - nejkrásnější Peugeot všech dob a zároveň nenajdeš dle mne hezčí coupé z 90 let v mainstreamu.

Nejednou jsem už byl na vážkách si pro nějaký ojetý kousek dojet, ale vždy jsem to vzdal >:D Nýbrž.. není všem dnům konec, ceny jsou nízké, ale aut ubývá :/

Nemá někdo zkušenost, jaké ty ojetiny jsou? Jezdil jsem jen klasickou 406 s 1,8 benzinem a bylo to bezproblémové auto. Konkrétně mi jde o 2,0 či 2,2 benzin.
Avatar - radolaco
19. 11. 2015 10:12
Re: premarnena sanca
ano, ale v 90tych rokoch bolo este jedno, podla mna rovnako vydarene coupe:
[odkaz]
a ked sa s nim niekto decentne pohral, vyzeralo to uz ako krasny sportiak
[odkaz]
Avatar - Ozzman
19. 11. 2015 10:18
Re: premarnena sanca
Civic coupé není špatný, ale dle mne elegance 406tky nedosahuje. Mne se ještě hodně líbila Cellica, což je ale spíš sportovní, než elegantní :-)
Avatar - radolaco
19. 11. 2015 10:45
Re: premarnena sanca
nj, potom uz to ide do sportiakov...napr. Mitsubishi 3000GT bolo krasne [odkaz]
Avatar - Ozzman
19. 11. 2015 10:53
Re: premarnena sanca
Jo, na to sem zapoměl, pravda 3000 GT, pamatuji, když si takovou červenou počátkem 90.let koupil Jarda Jágr a jezdil s tím tam u nás na Kladensku >:D To bylo jak z jiného světa.
Avatar - radolaco
19. 11. 2015 11:00
Re: premarnena sanca
To verim :-) Ja som ju prvy krat videl ked ju mal syn vtedajsieho primatora Ziliny - Slota. Ak ti nieco hovori tento slovensky politik alkoholik co chcel poslat tanky na Budapest :-) Bola taka tmavo zelena a tiez som bol z nej paf ako z Ferrari [odkaz]
Avatar - Ozzman
19. 11. 2015 11:48
Re: premarnena sanca
No, něco mi to říká >:D Jo, v zelené vypadá taktéž fajn, je škoda, že tihle krasavci nedostaly nástupce :-) Přitom na tu dobu to mělo i fantastické motory a 4x4 že?
19. 11. 2015 12:38
Re: premarnena sanca
Byly snad tři generace (výroba skončila někdy po roce 2000). A koncem 90. let se mu nedařilo, proto nebyl nástupce (zrušili snad i plánovaný facelift). Eclipse přežilo o něco déle.

Japonci stejně podobná auta dělají typicky buď pro domácí trh, nebo pro USA. Můžeš být rád, když se to tu vůbec objeví.
Avatar - Ozzman
19. 11. 2015 13:03
Re: premarnena sanca
Tři generace? Ale ty změny byly tedy minimální že ?

https://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubis… />
Ano, s Japonci je to fakt, třeba takový Skyline sem začali dovážet až nyní ve formě GTR, jinak se tu z těchto supersportů skoro nic nedá sehnat... NSX, Supra, Eclipse... je toho tuna :-)
Avatar - Hammunasakra
19. 11. 2015 13:04
Re: premarnena sanca
Dej odkaz znova a smaž to s, jen http://
Avatar - Ozzman
19. 11. 2015 13:38
Re: premarnena sanca
[odkaz]

sorry :-)
Avatar - radolaco
19. 11. 2015 13:41
Re: premarnena sanca
Kazdopadne toto (406 Coupe, Civic Coupe a pod.) su tie prave Coupe, ktore su vzhladovo zalozene na tychto sportakoch akurat maju civilnejsi, umiernenejsi strih. A nie to co dnes dokazu oznacit za Coupe - 3 dverovy hatchback ;-\
Avatar - Stejsn
19. 11. 2015 21:12
Re: premarnena sanca
bohužel i 4dvéřový sedan :no:
Avatar - 3_diamanty
19. 11. 2015 10:45
Re: premarnena sanca
civic je hlavne aj velkostne o triedu nizsie ako 406 coupe da sa povedat ;-) .... aj ked ano .. v kategorii kupatok su tie rozmery viac menej zanedbatelne a nie moc dolezite ;-)
Avatar - pumpkin
19. 11. 2015 21:05
Re: premarnena sanca
Každému sa páči niečo iné, za 406 coupé by som dal SVX. [odkaz]

Ešte sa mi z toho obdobia páči susedov Accord coupé,
[odkaz]

a z tých drahších aj 850-ka. Čo sa ale mainstreamu týka, tak určite tá 406-ka coupé a možno ešte Calibra. Vidieť dnes tieto autá bez tuningového znatvorenia je už celkom vzácnosť.
Avatar - Kobler
19. 11. 2015 23:47
Re: premarnena sanca
To je fakt, ještě pár let zpátky jsem potkával i série i ty vobastleny Calibry pseudotuneru.
Ted už ale nepotkávám nic. Naposled jsem Calibru (jinou než tu moji:-)) viděl snad půl roku nazpět. a To ještě ve Španělsku.
20. 11. 2015 07:23
Re: premarnena sanca
Peugeot 406 Coupe a Ford Cougar - dizajnově nejpovedenější kupátka přelomu milénia.
Avatar - Stejsn
19. 11. 2015 21:14
Re: premarnena sanca
a ještě jedno, designově povedené kupé, v Evropě: https://www.google.cz/search?…
Avatar - pumpkin
19. 11. 2015 21:21
Re: premarnena sanca
Hej, Calibru som ešte doplnil. :yes:
Avatar - 3_diamanty
19. 11. 2015 10:19
Re: premarnena sanca
je to tak... tych 406 kupatok uz vela nie je... kym kedysi nam aj priamo na ulici kusocek vyssie jedna parkovala... dnes uz ich clovek musi hladat ;-\ ... sem tam este nejaku stretnem ale je to vazne sviatok ... rovnako ako aj fiat coupe ktory je tiez od pininfariny alebo 306 cabrio ... tieto legendy z 90tych rokov skratka miznu co je prirodzene vzhladom na ich vek .... co uz

pockaj ale ten 2,2 ... to uz sa jedna asi o dizel hdi nie? lebo ja si na benzinovu 2,2ku v peugeote 406 nejako nespominam
Avatar - Ozzman
19. 11. 2015 10:23
Re: premarnena sanca
[odkaz] ;-)
Avatar - 3_diamanty
19. 11. 2015 10:40
Re: premarnena sanca
super... takze kupatko malo aj 2,2 benzin.. ktovie ci ho mala ho aj klasicka 406tka --- lebo fakt si na tento benzin nejako nespominam ... asi uz starnem

klasickym benzinom nic nepokazis... a toto uz malo aj celkom slusny vykon :yes:

pamatam si na 2.0i a 3.0V6 v 406tke kupatku a viem ze neskor prislo aj nejake to hdi tusim...
Avatar - Ozzman
19. 11. 2015 10:52
Re: premarnena sanca
Ano, měla ho i klasická 406, 406 Coupe mělo 2.2 HDI určitě a jestli i dvoulitr, to si teď nevybavuji, ale myslím, že nemělo tu "základní" 1.8 i když na pohodovu jízdu naprosto postačovala.
Avatar - Stejsn
19. 11. 2015 21:03
Re: premarnena sanca
Mám 406 Break 2.2i, 157 koní. Recenze viz moje.auto.cz.
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
19. 11. 2015 16:59
Re: premarnena sanca
Zdravim. 406 Coupe se mi také moc líbí. Také bych si ji asi dokázal představit doma. Asi bych volil ten třílitr a klidně tu první verzi (nemá multiplexní sít). Dvoulitr je dobrý ten původní XU10, tedy někdy do přelomu 1999/2000. Ty novější motory z řady EW, bohužel i ta 2.2 jsou už loterie. Pravdou ale je, že někomu tyto motory fungují bez problémů, jiným žerou olej a mají i jiné závady (běžně hydroštely). Občas je těžké si vybrat. Se 406 Coupe jsem jezdil, Kdysi v Ojetinách jsem měl zapůjčený na víkend původní 3.0 V6. A nedávno jsem zase kousek touto verzí svezl a je to fakt super. 407 Coupe byla oproti tomu pro mě prostě zklamáním jakkoliv je modernější výkonnější atd.
Avatar - Hammunasakra
19. 11. 2015 17:41
Re: premarnena sanca
Co to zaokrouhlení na 2,9? Já bych objemu 2963 cm3 taky říkal třílitr ;-)
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
19. 11. 2015 18:17
Re: premarnena sanca
Je to 2946 cm3. [odkaz]

Možná myslíte ten diesel, ten je opravdu 3.0, ale benzin ES9 je 2.9. Pokud ne, tak pak neumím zaokrouhlovat :-)
Avatar - Hammunasakra
19. 11. 2015 22:07
Re: premarnena sanca
Tak to sorry já myslel ze to je 2963 :-O
Avatar - Ada je zase tady
19. 11. 2015 22:27
Re: premarnena sanca
Benzínový motor se nepočítá. Ten do auta nepatří.
Re: premarnena sanca
Vypatlánku, to okopávání se ti moc nepovedlo. >:D >:D >:D
Avatar - Hammunasakra
20. 11. 2015 16:13
Re: premarnena sanca
Takhle to má vypadat když se člověk splete - kdybys nevěděl ;-)
22. 11. 2015 10:31
Re: premarnena sanca
Celkovo "šestkové" generácie mali čaro a eleganciu, ak 406 bola kráľovnou krásy, tak 306 rozhodne aspoň "Miss Sympatia", minimálne...
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - Enthusiastic.driver
19. 11. 2015 09:28
Skvělé
Už jsem sice chválil minule, ale takhle komplexní text je jednoznačně na
:yes: :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Ozzman
19. 11. 2015 09:55
Re: Skvělé
Já bych možná měl ještě takový malý tip, že by nebylo od věci třeba někdy udělat i malou srovnávačku konkurence, jistě se v auto ESA najde více aut podobného zaměření a ceny (teď nemyslím zrovna v kupé, ale minule tu byl Accord kombi v benzínu). Popřípadě první článek konfrontoval bazarovku s autem nějakého majitele, zde na MACZ je dost zajímavých a neobvyklých kousků... :-) Jen takové tipy..
Avatar - Dzakobo
19. 11. 2015 11:14
Re: Skvělé
Škoda, že v testu není doporučení, v které motorizaci koupit. Když on si člověk nevybere. Za mne asi 2,0 HDi 120 kW pro větší nájezd a 3,0i, jako víkendovka, jakkoliv jsou to rozdílné motory. V6 HDi se nevyplatí a 2,2i "nejede" a spotřeba včetně oleje bude na dostřel 3,0i.

Tenhle Peugeot je postrachem kasičky. I když třeba FAP je velmi levný, tak jiné věci dokáží majitele zruinovat. Tato auta by se měla kupovat i srdcem, ale od 407 ruce radši pryč.
19. 11. 2015 15:15
Re: Skvělé
407 je ve srovnani s jakymkoliv VW ze stejneho obdobi doporuceni vhodne auto. U Passatu B6 neexistuje motorizace, ktera by nemela problem. A tim nemyslim drobnosti jako vymena EGR. Ale vady zpusobici nevretne poskozeni motoru, tedy zadreni nebo potkani. Vsechny TDI euro 5 maji zavazne problemy, veschny TSI maji vazne problemy. A s tim se u motorizaci ve 407 nesetkas. HDI jsou dotazene a bezproblemove. Vaznejsi problemy ma snad jen 1.6 HDI. Ale ani tam se ti motor neznici. Po mechanicke strance je 407 velmi dobre auto a ani elektronika vas nevypece.

Se 407 kupe uz jezdim tri roky a ze by byla nejak nakladna, resim jen udrzbu v ramci servisniho planu..
Avatar - Dzakobo
19. 11. 2015 15:51
Re: Skvělé
Fajn, že jsi vybral 3,0 V6, ten se ke kupé hodí nejvíc.
Když Passat, tak 2,0 TSI, ten je OK. R36 bývají zrasované ;-\
Avatar - Ada je zase tady
19. 11. 2015 22:28
Re: Skvělé
Jen se u HDI občas zlomí vačka... :no:
19. 11. 2015 09:43
Cena úkonů v servisu je vždy za normohodinu,
pokud tedy zručný mechanik udělá práci za 8h a méně zručný za 15h, cena práce by měla být vždy stejná a na faktuře uvedený počet normohodin X sazba za NH.
Rozbalit vlákno
0
19. 11. 2015 09:59
po vojne
ste teraz generáli, ale veľmi dobre si pamätám, ako dizajn 407 posadil všetkých na zadok v čase uvedenia. Mali sme ho v rodine a vnímal som ho ako superšportový a efektný, bola to fakt kára vtedy aj umiestnenie v aute roka dostal zásluhou dych vyrážajúceho dizajnu. Bohužiaľ, je to presne ten dizajn, ktorý sa prejedol a všetky tie jeho extravagancie teraz iritujú. Ja len aby sa nezabudlo, že v čase uvedenia to bola pecka, lebo teraz do neho všetci šijú.
Rozbalit vlákno
3
19. 11. 2015 12:51
Re: po vojne
Supersportovní? >:D Ani sportovní, natož super. Cestovní kupé jak vyšité. Mně se celkem líbil, ale vadil mi přední převis a vůbec z předku jsem nebyl zrovna odvázaný (zadek se mi líbil víc, co si pamatuji). A ani v době uvedení mi nepřišlo, že překonal předchůdce. Dokonce si matně pamatuji nějakou kritiku. Alespoň já si myslel, že měli zůstat u Pininfarini. A pořád si to myslím.
19. 11. 2015 15:35
Re: po vojne
ja som fakt len povedal ako som ho vnímal, keď prišiel. Pamätám si vyjadrenie jedného z porotcov caryear, že limu strednej triedy s tak úžasným a dramatickým kukučom nevidel, vtedy to fakt na mnohých tak pôsobilo, čo neznamená, že sa páčil všetkým.
20. 11. 2015 00:13
Re: po vojne
Pininfariny. To je ostuda. Já věděl, že se mi tam nějaké i nelíbí, ale tak jsem se soustředil na "Pininfarina," že mi to uteklo pod nosem. To je tak, když člověk pospíchá.

Dramatický kukuč? Já se ani nesnažím chápat hodnocení porotců COTY (což jsou novináři, pokud se nepletu). To samé třeba Red Dot. Když se podívám, co všechno to ocenění získalo, tak to vzdávám.
Avatar - Ada je zase tady
19. 11. 2015 10:37
Kdo "prodělal" kalhoty
Opravdu tam nepřebývá to písmenko "R"? Pokud někdo koupí francouzský vůz a rendlík zejména, nemůže se pádu ceny za nekvalitní ojetinu divit...

Pokud nechcete ztrácet peníze za zbytečné pozlátko, kupte si něco, co bylo vyrobeno v Japonsku, nebo Německu (ale ne všechno a od každé automobilky...)
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Individualita
19. 11. 2015 10:45
Re: Kdo "prodělal" kalhoty
Ádova podpora japonským vozům? Tak to čumím :yes:
Re: Kdo "prodělal" kalhoty
Adolf...Německo...Japonsko...nenávist vůči Francii...
Avatar - Individualita
19. 11. 2015 10:57
Re: Kdo "prodělal" kalhoty
Ještě Fiat a máme tu OSU ZLA >:-[]
19. 11. 2015 11:06
Re: Kdo "prodělal" kalhoty
To bude tím, že jezdí v japonském autě s německým motorem. ;-)
Avatar - Ada je zase tady
19. 11. 2015 11:29
Re: Kdo "prodělal" kalhoty
Zaměnil jsi příčinu a následek. Je to tak proto, že na základě životních zkušeností dlouhodobě zastávám výše uvedené preference. A proto jsem si koupil vůz, který je vyroben v Jokohamě a má německý motor. A nelituji. ;-)
19. 11. 2015 11:43
Re: Kdo "prodělal" kalhoty
Souhlas. Osobně jsem si tohle zažil z francouzskou šlupkou už 3x. Draze koupit, nasypat hrůzu peněz za servis a levně prodat, jelikož to nikdo moc nechce.
19. 11. 2015 20:50
Re: Kdo "prodělal" kalhoty
A proč třikrát? Po prvním takovém zážitku už by mi Francouz nesměl přes práh.. :-!
Avatar - Ada je zase tady
19. 11. 2015 22:33
Re: Kdo "prodělal" kalhoty
Me to :-!
20. 11. 2015 09:15
Re: Kdo "prodělal" kalhoty
Měl jsem zbytečně velkou trpělivost a hlavně jsem se vždycky nechal nachytat na hlášku. "dřív dělali šroty, ale teď už je to lepší" Nebylo to lepší. 8-s
Avatar - Ada je zase tady
20. 11. 2015 19:36
Re: Kdo "prodělal" kalhoty
Stále dělají šroty :-!
24. 11. 2015 11:02
Re: Kdo "prodělal" kalhoty
bohužel je to tak. Příbuzný nedávno znechuceně prodával 307 1,6 benzín. Najeto ani ne 30 000 tis km (byl to jeden z posledních vyrobených kusů). Auto strávilo v servisu skoro víc času než na silnici. Na většinu věci se jaksi nevztahovala záruka. Koupeno za 400 tis prodáno za 90. Francouzská kára je vždycky kup jak *** 8-s
Avatar - del42sa
19. 11. 2015 11:09
adaptivní podvozek
ten systém se jmenuje AMVAR (Amortiseur Variable) nikoliv AMWAR. ;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Hammunasakra
19. 11. 2015 11:55
Dotaz na redakci
Odkdy se objem 2963 cm3 správně zaokrouhluje na 2,9? ;-)
Rozbalit vlákno
4
19. 11. 2015 18:11
Re: Dotaz na redakci
Od té doby, co ten motor měl 2946 cm3 a nikoli 2963 cm3, takže to má redakce kupodivu správně.
Avatar - Hammunasakra
21. 11. 2015 11:09
Re: Dotaz na redakci
Jj už sem zjistil. Šlo to ztuha ale i sorry sem ze sebe vypravil :-)
Avatar - Hammunasakra
21. 11. 2015 11:09
Re: Dotaz na redakci
Jj už sem zjistil. Šlo to ztuha ale i sorry sem ze sebe vypravil :-)
24. 11. 2015 09:20
Re: Dotaz na redakci
Nabeh sis dmnte! >:D >:D
19. 11. 2015 12:08
Mé zkušenosti
Diky za obsahly a detailni clanek. Peugeoty opravdu znate. Ano ojeta HDI ve spatnem stavu se daji koupit za 100tis, ale raritni V6 benzin v manualu s historii i za trojnasobek. Navic je servisne spolehlivejsi a mene nakladny. Ma dlouhodoba spotreba je opravdu rovnych deset. Jestli ma autor chut se svest s kouskem s polovicni porci km, nez mjim testovana...

Dle me je V6 HDI jizdne nejhorsi, je prilis tezka na predek, benzin V6 je vice sklonen vzad a ma jine hydraulicke rizeni.

Design je velmi subjektivni, ale prid kupe je zcela jina nez u sedanu, auto ma uplne jine proporce, vyrazne sklonene celni sklo, nadherne klenutou strechu a dozadu se rozsirujici boky. Rozhodne neni preplacane a ze 407 nejpovedenejsi. Souhlasim, ze 406 je vyvvazenejsi, ale 407je proti ni lod, auto o dve tridy jinde. Jizdne nesrovnatelene. Rozdil v nastaveni vozu je znat i po presednuti ze sedanu 407. Zacina to uz posazem za volantem a seddadli.

Klapky klimatizace jsou u modelu 2007 a novejsi bez problemu, stejne tak spodni cep vpredu prosel upravou. Obe predni sedadla maji pamet pro navrat, elektricka urcite, manualni mozna. Nevyhriva sedadlo spolujezdce jen kdyz je zatizeno? Snimac tam k tomu je. Bezramova okna funguji bezchybne, akusticky komfort je v tomto aute asi ta nejvetsi prednost. Na to se treba BMW 3 kupe nechyta. Predni previs je mozna delsi, ale zespodu jsem ho neodrel nikdy.

Dalsi poznamka V6 benzin je i v Euro4 se 155kW. Zavadu civek zpusobuji stare a probijejici svicky. Nebere olej, mezi intervaly nedolevam. Motor ani prevodovka nerosí. S korozi vuz opravdu nema zadny problem, podvozek je ze spodu cisty.

Tohle auto je GT s hmotnosti skoro 1700kg, naa sportovani neni, ale v zatacce sedi az necekane dobre. AMVAR je tichy a i na spatne povrchu neodskakuje, jen naslapuje. Ano vetsi dira bouchne, s profilem gumy 45 bezne. Jet s nim D1 neni utrpeni. Na dalnici jezdim jen na rezim sport, auto je vyrazne stabilnejsi na dlouhych vlnach a tahlych zatackach.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - pumpkin
19. 11. 2015 21:30
Re: Mé zkušenosti
:yes:
Už len dobovú reklamu na 406 Coupé doplním.
[odkaz]
19. 11. 2015 15:01
Proklikávání už i tady???
jako vážně?
Rozbalit vlákno
0
19. 11. 2015 16:02
Francouzský auta
Francouzský auta uměj držet cenu !!! >:D
Rozbalit vlákno
0
19. 11. 2015 20:44
Peugeot 407 je neuvěřitelně špatně navržené auto
Těžko hledat sprasenější mezigenerační výměnu než u Peugeotu 406 a 407. Zatímco 406 byla po všech stránkách skvělé a pohledné auto, čtyřistasedmička je neuvěřitelně nepovedená konstrukce. Za délku jejího předního převisu by měli zodpovědné konstruktéry okamžitě propoustit - jak se něco takového proboha mohlo dostat až do sériové výroby?! Totéž platí o nabídce prostoru pro zadní cestující u sedanu a kombi a o velikosti kufru u sedanu, stejně jako o příliš vysoké hmotnosti. Neuvěřitelné! Peugeot se naštěstí poučil a 508 je podstatně lepší auto, i když nabídkou prostoru je pořád pod průměrem střední třídy a jeho design zdaleka nedosahuje kvalit předchůdců navržených ve spolupráci s Pininfariou. Ano, 406 kupé je dodnes šperk, za kterým se každý se zalíbením otočí, zatímco 407 Coupé je zoufale těžkopádná velryba, na které je pěkná jen klesající linie střechy. Opravdu smutné...
Rozbalit vlákno
2
19. 11. 2015 23:38
Re: Peugeot 407 je neuvěřitelně špatně navržené auto
Dizajn je vec vkusu, dlhy predny previs maju aj ine auta, k 407 nejako patri a rozhodne 407 ako celok neposobi zle.

Pozri sa na Ochcafku a jej zadny previs :-)
Avatar - Auto CZ
20. 11. 2015 16:13
Re: Peugeot 407 je neuvěřitelně špatně navržené auto
pozerám predný previs VW Passat B5 a nemá ďaleko k 407, pozerám predný previs A159, to isté, .. rovnako poznatok zadný previs Och tavia. :-! Alebo Insignia, ta má navyš k dĺžke premárnenú šancu v priestore na nohy, alebo BMW, tiež premárnené šance, a tie ceny dielov, nárazník na ASX 50000 Kč, xenón na Passata alebo rovno celá DSG na generálku po 150000 km...
Avatar - dock37
19. 11. 2015 20:46
Najhnusnejšie auto!
:no:
Rozbalit vlákno
1
19. 11. 2015 21:57
K testu
Test je pěkně napsanej, jen mi možná malinko chybí (doufám, že jsem to mezi klikáním nepřehlíd) srovnání s konkurencí. A tou nejbližší je Laguna Coupé. Měl jsem možnost jet s oběma auty, a pro Lagunu jasně mluví 4control. Spolu s šestiválcem 3,0dCi to byla bomba. A že jsem si to užil.

Ale ty časy jsou pryč...
Rozbalit vlákno
0
20. 11. 2015 08:21
Redaktor
Prosím vás, naučte toho redaktora, ktorý točil to video pracovať s mikrofónom, rétorikou a dýchaním.
Rozbalit vlákno
1
Re: Redaktor
:yes: :yes: :yes:

Presne tak. To co Dusil predvádí ve videu je katastrofa.
20. 11. 2015 19:36
LOL
„Jak se tam jenom nasoukat?"
A pak naprosto bez problémů nasedne na zadní sedadla.

Příště by to chtělo pohled na vůz když je na heveru. Koroze atd. Když už ho máte půjčený...
Rozbalit vlákno
1
21. 11. 2015 10:31
Re: LOL
Par fotek podvozku a zespodu tam mas, ale moc rzi na 407 nenajdes. Ochrana proti korozi je dobra.
21. 11. 2015 22:12
Cha
Ukázkový příklad toho, že kupovat nová auta se nevyplatí.
Rozbalit vlákno
1
22. 11. 2015 19:14
Toto není mainstream
Pravda bude, že Peugeot asi na 407 coupé zrovna nevydělal, ale auto je ta majestátní a moc konkurence přece jenom nemá.
Design je věc osobního vkusu, za mě je řada 407 povedená, i dnes po letech vídám tmavě modré coupé a působí opravdu dobře. Ve skutečnosti ten přední převis není tak znát a celkově auta z té doby měly předek poněkud delší (např. 159, laguna, ale i nižší střední bravo, giulieta, 308....), celkově je hodně široká a placatá.
Dnes se takové auta prostě nedělají. Není to sportovní nářadí, ale opravdové GT, třebaže 407 měla jeden z nejlepších podvozků své doby.
Na Peugeoty jsem ale asi hodně ujetý a řada 407 se mi líbí i dnes po letech (třeba zadní dveře sedanu s tvarováním ve stylu kupé, to se opravdu nevidí). Ale není to holt design pro každého, to uznávám ;-)
Jak už bylo uvedenou o 406 coupé, ta byla ve svéé době fenomenální, vzpomínám si, jak jsem v jedné seděl, byl to rok 96, byla světle mosdrá a uvnitř béžově žlutá kůže.... opravdový skvost. Na druhou sranu moc originálu podobná nebyla. To 407 se drží zase více základní linie sedanu
Rozbalit vlákno
0
1. 3. 2020 13:48
407 Coupé
Ja vlastním 407 coupe od roku 2006. Je to supr auto na cestování přes cele staty v Evropě, není moc vozu co nabídnou takovy komfort a po 1200 km vylezte a jste schopni chodit. Tady ano. Co se týče servisovani a oprav, no je jedbo zda mate mercedes CLK nebo audi A6. Tyhle třídy vozu jsou prostě náročnější na servis jak na počet dílů tak cenu. Kdo nemam na servisovani auta ktere stoji 1,2 mil kc tak at si jej nekupuje. Tohle prostě není fabie junior nebo octavia sdi v sociální výbavě. Mam najeto 185tis km a na motoru jsem menil jen oba Egr ventily, O krouzky těsnění na sběrném potrubí chladící kapaliny, 3x senzor v kolech, 1x abs senzor na kole, 3x parkovaci predni senzory (zničené od kamínků) T rozdělovač na nizkotlakem potrubí paliva. ( maly plastový dil u palivového fitru) 2x misky těhlic na predni naprave, zadni tluče a gumové krytky kineťáků. 2x predni brzdy a 2x zadni. Plus výměny olejů, kapalin a 1x rozvody. Kamarad na Superbu (v plné výbavě) z roku 2008 toho dělal mnohem vic, a ve 170tis jej prodal neboť se mu porad něco sralo... Myslím že dndsni auta vyšší třídy jsou plna všeho možného co se prostě rozbíjí. Motory na svuj objem podavaji vysoke výkony a hold motoru 1.9 tdi se 66 kw a 500tis km životností bez oprav je uz pryč. Každé auto se sere. I blba fabie s 1.2 benzínem ma problem ze na 130tis km se podpaluji ventily. Atd atd atd... Ja to auto koupil nebot je to dosti originalni auto a vzhledove i po 14 ti letech je zajímavé. Dnes se takova auta uz pomalu nedelaji a kdyz tak se bavime o MB a BMW atd s cenou od 1,5 mil výš... Peugeot 407 Coupé nabídl neco za cenu nižší s originálním vzhledem a dobrou kvalitou. Bohuzel 80% majitelu aut se o ne neumi starat a zanedbavaji pravidelné kontroly kapalin, dílů, a nebo jezdi ppzdd na servisní intervaly. Nebo za studena autu nalozi plny kotel a rozpalene po doboke prasečí jizde nenechají schladit... Pak se diví ze se jim auto sere, praskaj hlavy válců,zadiraji motory at atd... To je na dlouho diskuzi... Za me je to dobré auto a s dobrou péči a normálním zachazenim je i jeho životnost a spolehlivost velmi dobrá a srovnatelna s jakoukoliv jinou znackou. A sorry za preklepy, pisu to z mobilu.... JOSEF
Rozbalit vlákno
0