Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ojetý Rover 75/MG ZT (1998 - 2005): Šlechtic zbavený titulu

Rover, tradiční anglická značka s relativně pohnutou historií. V roce 2005 zavřela své brány. S jejími někdejšími produkty se však na silnicích stále setkáte. A nejvíce zájemce o anglická auta láká model R75.
Zpět na článek
12. 5. 2016 09:36
12. 5. 2016 13:08
12. 5. 2016 17:03
12. 5. 2016 17:56
12. 5. 2016 23:31
13. 5. 2016 10:33
13. 5. 2016 06:49
Avatar - Machýrek
12. 5. 2016 09:36
75 vs S-Type
No me vzdycky ty palubky prisly skoro stejny. V cem autor spatruje takovy rozdil? Architektura rozvrzeni ploch a umisteni funkcnich/ovladacich prvku jako napr. vydechu ventilace, radio atd. byly shodne a rozdily byly jen v jejich designu (napr. tvar vydechu ventilace elipsy vs obdelniky apod.).
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
12. 5. 2016 11:19
Re: 75 vs S-Type
Rozdíl je propastný. Mluvím o původním S-type do roku 2002. Nevím ty příšerné zelené displeje jaké měla už XJ40 v roce 1986 a také celá americká produkce té doby mi moc exkluzivní nepřijdou. Od roku 2002 má i tenhle Jaguar palubku krásnou ve stylu Jaguarů let minulých. :-)
12. 5. 2016 14:14
Re: Nemate chybu v nazvu?
Ten rover vypada jako z let 1950-1960 a vubec premyslim k cemu delat test. To si to jeste nekdo kupuje? A kdyz jo, tak za 15tisicKc mu jsou stejne nejake rady k nicemu a kakaovnik stejne nedela udrzbu. Vyjezdi olej, vyjezdi auto.
12. 5. 2016 20:01
Re: Nemate chybu v nazvu?
Představte si, že si to i občas někdo koupí. Vážně každý nemusí mít v téhle zemi Ocatvii TDI v kombíku nebo Mondeo či Passat. je to zajímavá altrenativa. A za 15 000 korun to fakr není. Leda na díly. Hezké kusy stojí mězi 50 až 100 000 Kč.
13. 5. 2016 09:43
Re: Nemate chybu v nazvu?
Vim ze "nekdo" si to koupi, ale delat recenze pro 5 (stav lajku k dnesnimu dni) lidi je strata casu a penez.
Avatar - lamal
13. 5. 2016 11:14
Re: Nemate chybu v nazvu?
je to jazdenka co ma nieco do seba, som rad a nie som sam, ze to tu je a autor sa tomu venoval, urcite to pomoze zaujemcom a ostatnim rozsiri obzory
16. 5. 2016 14:43
Re: Nemate chybu v nazvu?
Suhlasim, naozaj velmi dobra jazdenka, ktora ma svoje caro. Som rada, ze su taketo clanky, lebo ked sa testuju draha a nova auta ako je BMW7 co robil Draho, tak je to sice fajn, ale nie je to pre mnohych z nas uzitocne, lebo na taketo auto si mozno ani za 10 rokov nenasetrime >:D Rover uzasny, dakujem aj ja :-)
12. 5. 2016 13:08
Rover
nenapadny, ale svihak lazensky, ten interier, ty hodiny me dostavaji
Rozbalit vlákno
0
Avatar - JuckiCZ
12. 5. 2016 16:08
Praktická zkušenost
Mám jeden přes sedm let doma a udělal jsem nejlíp, když jsem si ho tehdy koupil.
Jde o kombík ve výkonnější naftě a prostřední výbavě.
Už tehdy stál pouze cca 60% ceny srovnatelně motorizované a vybavené fabie (bavím se o stejném stáří i najetých km) a po 120 000 km se to na servisu vůbec neprojevilo.
Měním olej, brzdy, pneumatiky a jedenkrát i tlumiče, jinak téměř vše šlape jak hodinky.
Jednou jsem měnil i ramena, protože čepy nejde měnit zvlášť a ty naše cesty jsou pro takhle těžké auto vždycky problém.
Jediný problém se servisem jsem měl, když se mi prošoupala o hadičku hliníková trubka klimatizace a uniklo medium. Tenhle díl nešel nikde sehnat a svařovat úzký hliník se nikomu moc nechtělo, ale všechny ostatní díly jdou sehnat snadno a rychle a opraví to každý rozumně zdatný mechanik.
Spotřeba 5,2 - 6 litrů podle profilu trati, rozvody přes řetěz, bufík k naftě v základu (ikdyž jen automatický). Po BMW zdědil velmi funkční kontrolu trakce, která jde i manuálně zapnout a na fesťáku jsem díky ní plynule vyjel kopec na rozmáčené louce snad jako jediná předokolka. Další super věc je taky od BMW a to je praktické otvírání okna zadních dveří. U kombíku ještě kvituji rovnou plochu po sklopení zadních sedadel o takové velikosti, že se tam krásně vyspí 2 osoby nad 180cm s nataženýma nohama ;-).
Tak do roku 2012 jsem tvrdil, že je to nejlepší ojetina na trhu, ale teď už bych váhal kvůli stáří a ne tak výrazně se snižující ceně (ona už pár let nemá prakticky kam klesat :-D).
Dalším klenotem je pro mě Rover 45 1.4 (76kW) - lépe jezdící auto jsem neřídil a stálo i stojí taky pár korun. Lichoběžník vepředu a víceprvek vzadu v kombinaci s fantastickým motorem a slušnou hmotností se postaraly o parádní svezení. V kombinaci s karoserií liftback (nebo chcete-li hatchback) je to pro mě taky velmi nedoceněný vůz!

PS: Jo a 75ce reznou sloupky za okny, abych byl plně objektivní ;-)
K ceně - co jsem před 7mi lety kupoval za 160k, tak je teď po ujetí 110k a těch 7mi letech stáří za 70k (téměř totožnej kousek je teď totiž zrovna na netu nabízen k prodeji v Mýtě :-D).
Rozbalit vlákno
4
12. 5. 2016 19:59
Re: Praktická zkušenost
Dobrý den, jsem rád, že je tu někdo, kdo R75 má a dokáže ho ocenit. A přesně R75 už je na cenovém dně. Za chvíli začne stoupat. Mně se líbí honě R25, MG ZR a Streetwise. :-). R75 takém, ale na tu si netroufám. Asi bych do ni dost vytekl.
Avatar - JuckiCZ
12. 5. 2016 20:10
Re: Praktická zkušenost
Úplnej klenot je pro mě R200 VVC se 107 kW a tunovou hmotností (tuším, že to dělali i v MG), to je parádní mašinka ;-)
My máme doma dvoustovku v dieselu, tam zase není problém jezdit pod 5l/100...
Avatar - lamal
13. 5. 2016 11:19
Re: Praktická zkušenost
k tej R45 1,4 tak si zajazdi civic z tej doby :-)
Avatar - JuckiCZ
13. 5. 2016 21:00
Re: Praktická zkušenost
Když jsi vzpomenu, jak jsem v komentářích u Tipa našel odkaz na test z přelomu roku 2005/6 "Motor patří v této objemové kategorii rozhodně k nadprůměru, výkon nad 70 kW nebyl ještě nedávno u čtrnáctistovek obvyklý" a kouknu na tu jedna-šestku ze Civika z roku 95, která měla 119 kW, přijde mi to hodně vtipný >:D
12. 5. 2016 17:03
interiér
Sice si potrpím na dřevo v obytném interiéru, ale v autech se mi ten leštěný ořech na palubovkách nikdy nelíbil, protože mě to připadalo poněkud kýčovité a nevzhledné a jsem rád, že ta móda už je pryč.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ozzman
12. 5. 2016 17:56
vrak
Mě se to auto fakt líbí, ale mam kamráda, kterej je na Rovery vyloženě ujetej, měl dvoustovku, ta už sama o sobě nebyla bez chybičky, pak si koupil tuhle pětasedmu, jednu z posledních, opravdu hezký kousek, V6...... za těch pár let mu to jezdilo snad dva měsíce... pořád něco s motorem, pak si nedal pokoj a koupil si 25tku, taky moc hezký kousek, o jeho historii už moc nevím, ale podezdřele to auto jen stojí na stejném místě >:D

Neříkám, že všechny jsou špatné, ale tyhle tři kusy v mém okolí byly celkem kasičky na peníze a to podotknu, že kamarád je mechanik, takže se tochu snad vyzná >:D možná... >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - JuckiCZ
12. 5. 2016 20:01
Praktická zkušenost
Sry, dal jsem obnovit stránku a opět to přidalo stejný příspěvek, tak se omlouvám všem - protože nevím, jak příspěvek smazat :-D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - chalan66
12. 5. 2016 23:31
75
:yes: Ja som mal model 2002 diesel a bolo to ročné auto vo fulke ! Do dnešného dňa na to auto spomínam s úctou a s pocitom že dnes tak pohodlné auto už v tej kategórii nenájdete ! Biela koža , drevo , mohutnosť, pocit bezpečia a to TICHO v kabíne, napriek tomu dieselovému motoru ! Kto v ňom sedel neveril že sa vezie v dízlaku !! Jediné čo bolo trocha obmedzujúce bol audio systém s klasickou kazetou, čo v tej dobe už nikto iný nerobil, ale zas mal CD menič na 20 diskov KENWOOD !! Webasto a mnoho iných vecí o ktorých ste v Passate či 5 BMW a AUDI , mohli len snívať v tej cenovej kategórii ! Ja dávam palec hore a je škoda že tak skončil. Dokonca ak by bol nejaký kus v perfektnom stave, tak by som nad ním uvažoval ako ďalšie auto v rodine. Pravda je že servis je len v Rakúsku a v Maďarsku a aj to nie oficiálny s pochopiteľných dôvodov. Kus auta aj teraz !
Rozbalit vlákno
1
Avatar - JuckiCZ
13. 5. 2016 10:33
Re: 75
Mrkni na sauto.cz, tam jsem viděl jeden pěkně vypadající kombík ve Vysokém Mýtě - stářím a kilometry jako můj, co mám doma. Podle fotek vypadá moc pěkně (o dost líp, než ten můj a ten v dobrém stavu je), takže kdyby se to důkladně prokleplo před koupí, mohl bys mít další auto do rodiny na pár let za 70k ;-).
13. 5. 2016 06:49
MG ZT 190
Já mám už dva roky MG ZT 190 z roku 2005- což je 2.5 V6 190koní. Na rozdíl od jiných testů ojetin, kde je k posouzení často bran pochybný obchoďák, zde jste trefili toho nejlepšího - Pan Mareda je mezi Roveristy uznávaný odborník a jeden z mála není jen fušer. Co se mého MG týče - ano, mám vůle v přední nápravě a budu to teď měnit ( celé rameno cca 3000kč a nejde o výrobek z číny ani polska). Svítila mi kontrolka airbagu ( prostříknuto kontaktolem a zaizolováno). Jinak auto má obrovské charisma, překrásný specifický zvuk šestiválce do 90 stupňů, ano, zní podstatně jinak než "klasické" V6. Kdykoliv s ním někde jedu, tak se lidé otáčejí a co je především příjemné - když zaparkuji vedle mnohem novějšího bmw/audi tak to auto stale působí reprezentativně.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ja Prvni 123
13. 5. 2016 07:33
Trochu jsem se bál to přečíst... ale nakonec dobrý.
:-)

Málo platný... 14 let je kus života...

Jo, byly to dobrý auta. A je to napsaný dobře.
To těsnění u K motrů byl tehdy problém.. ale dneska si motoristický národ zvyknul na výměny rozvodů a turbodmychadel ve stejných intervalech za násobek ceny, takže už to nešokuje.
Původně se to považovalo za selhání při konstrukci.
;-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
13. 5. 2016 12:36
Re: Trochu jsem se bál to přečíst... ale nakonec dobrý.
Jééé, děkuju moc. A MG ZT je super. Nedávno bylo na prodej jedno s pravostranným řízením. Už model 2005 ale 1.8 série K. Nevím, zda se prodal. A co teprve V8 tedy 260 ( o tom tam nic nemám). K těsnění hlavy válců u série K. Pan Mareda mi říkal, že když se to vymění každý 80 000 km (což je asi i únosné) pak s tím problém není. A pak je série K skoro bezproblémový motor. A hlavně tyhle motory opravdu dobře jedou a málo žerou. A přesně. Dnes lidé na autech mění daleko více mnohem dražších věcí a nikomu to ani nepřijde. Třeba se někdy dočkáme, že se MG začnou vozit také do ČR. Pak budu první, který požádá o jejich volant k testování. :-). Třeba MG6 bych rozhodně zkusit chtěl, byť to auto vypadá dost asijsky. Ale jízdní vlastnosti to má podle Britů suprový. :-)
Avatar - Ja Prvni 123
14. 5. 2016 14:44
Re: Trochu jsem se bál to přečíst... ale nakonec dobrý.
:-)
MG ZT 260 je úplně jiný auto... Amerika se všemi ctnostmi - i nectnostmi.

Jasně, jen to chce nečekat, až to rupne... a měnit je třeba i šrouby - a v tom je ten problém. Většině lidí je líto dát těch cca 10 tisíc za šrouby... a pak lomí rukama, že se to sype znova znova.
:-(

A já jsem "pravověrnej"... takže s čínskou náhražkou už nechci mít nic společného.
Byl jsem byl dotázán, jestli nechci dělat pro ČR/SR zastoupení.
Nechci.
:-(
16. 2. 2024 22:39
Kdo bude to koupit, musí investovat kolem půl milionů Kč (m
Včera jsme byli v ESA auto líbilo se nám Rover 75 VIN: SARRJZLKYYM168312 Předem slibovanou slevu jsme nedostali to je jedná věc. Když ukázali kupní smlouvu tam bylo 2 stránky nedostatky a závady auta...Aspoň manažer sám přiznal, že nemůžeme reklamovat tento vůz po podpisu smlouvy. " Motor a další díly jsou na konci životnosti" "Úniky motorového oleje, shnilé kabely a totální koroze" atd. Ještě chybí záznamy od roku 2000 do 2021... Takže skoro 20 let žádný údaj. ESA auto nezaručuje ani 1 minutu po nákupu. Ani nevrací peníze. Takže, jsem pochopil, že mají auto hned před smrtí, chtějí jen někomu podstrčit a tečka 🙂 Náhradní díly skoro nejde najít. Kdo bude to koupit, musí investovat kolem půl milionů Kč (možná i více). Musíte s tím počítat....

Samozřejmě odmítli to koupit.
Rozbalit vlákno
0