MPV Seat Altea XL se vyrábí od roku 2006 a ačkoliv jeho design rozděluje veřejnost, nedá se mu upřít praktičnost, slušná spolehlivost a především velký užitek za poměrně málo peněz.
1.6 určitě nemá problémy se spolehlivostí a vydrží, nicméně podle mě se vyplatí 1.9 tdi. Tenhle motor je ještě z těch "nezničitelných", ani kratší trasy jej nepohřbí. Hlavně ale nabídne mnohem příznivější spotřebu a bude z čeho vybírat. Vždyť kolik Alteí se prodalo v benzinu, navíc ještě s relativně neatraktivním 1.6?
Ano, vsetci si kupujme ropaky, lebo sa to viac vyplati... Niektori ludia to nemaju minimalne 20 km do prace, ani nejazdia dlhsie trasy viac ako 5 az 6 krat do roka a aj napriek tomu si kvoli mylnym nazorom inych ludi (vratane predajcov) kupia diesel a potom ho pekne nicia v meste, zamoruju vzduch a cuduju sa preco im odchadzaju filtre, turba, vstrekovace, dvojhmotove zotrvacniky...
Pokud hluk a vibrace studeného motoru při tom poskakování nezabije řidiče. A co teprve to svinstvo z výfuku, při takovém jízdním režimu nebude ani spotřeba jak má být.
taky nevidím žádnej důvod pro to, aby to motoru nějak vadilo. Chce ho to občas pořádně prohnat, ale jinak není problém s 1,9 TDI PD dojíždět do práce pár kilometrů.
Ta jedna šestka musí byt mrtvola. Je to Velké auto a má sloužít rodine, tam při naložení autě bude akorát polykat benzin a nepojede.Ta jednadevitka je sice nevycvalana, ale když nehces vyblikavat levý pruh, tak postačí bohate.
1.6 MPI je mrtvola i v o něco menším Golfu Plus. Při osazení 2 pasažéry to ještě jde, jakmile přisedne třetí, slovo dynamika se z jízdy úplně vytratí >:D
Proč by to zmiňoval, když to není pravda? Altea XL vznikla jako prodloužená alternativa k Altee, prodávala se souběžně s Toledem.
Že Toledo bylo krok mimo, je jinou kapitolou...
Zmínit to měl proto, aby případného zájemce uvedl do kontextu této typové řady - Altea, Altea XL, Toledo III. Co je na tom nepochopitelného? ;-)
P.S. Ano, nějakou dobu se Toledo III a Altea XL skutečně prodávaly současně, ale to jen proto, že jim bylo líto nevyužít drahých raznic na odlišnou záď Toleda III. Pak se ale jeho prodej v podstatě zastavil. Toleda III se celkově vyrobilo jenom necelých 10 000 ks, byl to tedy jeden z největších propadáků v celé historii koncernu VW...
Tak Toledo III je ohraná písnička... netřeba ho zmiňovat. Jinak nemáš pravdu, bylo jich vyrobeno minimálně dvakrát tolik, tedy přes dvacet tisíc (ne že by na tom záleželo). Nicméně po technické stránce na tom bylo na rozdíl od Rapidu/Toleda dost dobře, sdílelo nejnovější motory Golfu, bylo na stejným podvozku a oproti němu nabízelo vyšší posez. Nechci ho tu obhajovat, samotnému mi skřípou zuby, když si na něj vzpomenu. Ta totální změna karoserie byl šok, ale tak strašný to nebylo. I to Toledo III se mi líbilo mnohem více než třeba Multipla nebo 3 a 5 dv. Megane II.
mnohem větším koncernovým "propadákem" byl/je takový Phaeton
lol, konkurenti pobavili ... vsak to su o 2 triedy (S-Max) resp. o triedu vacsie (Grand Picasso, grand scenic) auta ...
konkurentom altea moze byt leda tak roomster, maximalne c-max :-):-):-)
Altea XL je takovej hybrid, ani kombi, ani mpv, ale Cmax hravě překonává mnimálně dýlkou kufru, stejně tak krátké Picasso apod. Proto možná vybrali Grand verze. Spíš bych jako konkurenta viděl Fiata Cromu, dnes Fiat Freemont, ae to je větší auto, samozřejmě.
Mpv to není, ale kombík taky ne. Je to hybrid, zvysene kombi. Někomu to muže vyhovovat, kdo nehledá klasické kombi, ale mimo vyššího posazu a celkem obsrojneho kufru proti kombi o nenabídne. Viz muj příspěvek níže
Proč by to nemělo být MPV? Zvýšená stavba? V druhé řadě tři samostatná sedadla? Vyšší praktičnost? Co víc by mělo auto mít, aby jsi jej označil za MPV? MPV přeci nemusí vždy vypadat jako mama-car :-!
Zvýšená stavba je, auto ale není tak vzdušné jako ostatní. 3 samostatný sedačky nemá, dál má podle mě dost vysoké prahy a vysoko umístěnou hranu a utopený kufr. Pro mě to bude pořád vyšší praktické kombi, ale to nic nemění na tom, že to je dobře využitelné auto.
Jel si v tom někdy? To auto je uvnitř jako Octavia, jen má trochu vyšší střechu a to jen spíš na předních sedadlech, v zadu to taky neni žádná hitparáda... Octavia je MPV??
Vyšší pozice sezení znamená více místa, to snad dá rozum, ne? K tomu opravdu prvotřídní sedadla a více místa v oblasti hlavy a je tu výsledek, který se s Octavií II sotva dá porovnávat :-!
Budu se opakovat, ale dostaneš do toho tři dětské sedačky? Myslím plnohodnotné, ne dvě a bobek.
Pro mě osobně je TOHLE základním kritériem, zda auto zařadím do segmentu MPV, ne prospekt automobilky.
když už tu nutně chceš třepat něco o výrokové logice, tak Standa69, tak tvrdí, že pokud se vlezou 3 sedačky, pak to může být MPV, tedy podmínka nutná, nikoliv však dostatečná. Toto kritérium považuje za základ a já jen tvrdím, že toto základní kritérium je úplně o ničem, protože 3 dětské sedačky dám do kdejakého kombi střední třídy, ba dokonce třeba do Dacie Logan...
Lenze voci tebou menovanym ma tato altea len ten kufor. Nakladacia hrana zarovno s dnom kufra, alebo rovina po sklopeni zadnych sedadiel je len zboznym zelanim…
Nějakou dobu jsem jezdil ve Freetracku před FL. Prostorný na své rozměry je, vcelku komfortní s dobrou výbavou taky. Vlastně bych si jí uměl představit, jako rodinný auto, kdyby... byla to druhá Altea stejného majitele a stále stejné závady - brzdy, odcházející zámky, centrál, stahování oken, praskající el. vedení ve dveřích + občas takové šotky, jako že z ničeho nic nejde vypnout lampička ve stropní konzoli apod. S každou závadou se musí do ervisu a stojí to čas i peníze. Toho času naštěstí nebylo moc, ptž to technici důvěrně znají. To fakt podle mě není spolehlivé auto. Momentálně to zase stojí kvůli brzdám. Motor PD jezdí v pohodě, ale bere olej.
já to tvrdím stále - že VAG vyrobí všechny vozy stejně ... blbě >:-[];-) Problém není v nekvalitní výrobě, ale v nekvalitních dílech, ze kterých to montují. Koncern zkrátka díky konkurenci začal tlačit na cenu dodavatelů a tohle je důsledek.
Jasně, že má! Jelass musí být fakt exot.... A ještě to na sebe prozradí ve veřejném prostoru ;-) . Nic ve zlém, jen mě to pobavilo..... i mě někdy něco "strašně sere", aby se později ukázalo, že ten trouba jsem já >:D .
Nevšiml jsem si, že po zmáčknutí by došlo k úplnýmu vypnutí kimatizace. Jen se omezil výkon. Ale jestli k tomu slouží tohle tlačítko, tak to skvělé ke zmatení nepřítele. >:D
Neviem naisto či blbě, ale to je nevýhoda a zároveň výhoda zdieľania koncernových platforiem, motorov a technológií. Stačí jedno malé ku*vítko a odserie to kopa modelov naprieč celým koncernom.
Jestli je stejně spolehlivý jako náš (manželčin) Leon, tak potěš koště. Kromě problémů s elektrikou, nápravami a brzdami ještě přidám problémy s motorem 1,9 TDI. PS: Auto koupeno nové, problémy se začaly objevovat až po uplynutí 2leté záruční doby.
1.4 taky si hadam asi nikto nekupil >:D
1.6 najlepsia volba ked zavrem vsetky oci
1.9 na tom nie je o moc lepsie ako 1.6 navyse riziko poruch tam je vacsie
zo vsetkych motorov 1,75 dobrych
co tam robi to slovicko spolahlivost? >:D
Jedno takové vínove xlko 1,9TDI DSG máme v rodine. Rozhodne nemohu souhlasit s podvozkem, který je seatovsky tvrdý az to boli, hlavně Praha je očistec, a to i ve srovnání s dobovými vozy koncernu, s kterými sdílí podvozek (octavia/golf). U Leona je to plus, ale u rodinného vozu bych preferoval trochu komfortu. Interiér za konkurenci z vwolfsburgu taky ztrácí obrovskými plochami z bakelitovych plastu. Ještě mne u tohoto vozu trochu Vadi kufr, který je sice obrovský , ale zapadly kdesi dole nízko za nákladovost hranou a třeba při převozu psa má i celkem atletický šampión problémy vystoupit :). Tim však výtky konci, protoze jinak nemá moc chyb. Spolehlivost je prikladna, ale nájezd nyní kolem 60tusic (Já s nim nejezdím často tak nevím presne) toho moc neprozradí. Motor je klasika, ale nejde mi do hlavy ta převodovka. Je to dsg, ale nejsem si jist ze šestikvalt. R.v.2008. Tato éra pro seat nebyla nejlepší, ale Altea xl celkem ujde, nýbrž ji nevnímám jako mpv, ale spíše vyšší kombík. Nakonec sem si na ni zvykl.
V jednom vínovom 2,0 TDI som v roku 2007 absolvoval predvádzaciu jazdu. Neviem kam na to autor prišiel, ale to auto bolo tvrdé až tvrdé a to vyslovene tak nepríjemne, žesom tú jazdu nedokončil ani celú. Proste ma to po pár km v meste prestalo baviť. No a o interiéri ani nehovorím. Masy strašných plastov, navyše v tom konkrétnom kuse dobre rozhrkaných. Kamoš si potom kúpil Alteu 1,4 TSI po FL a to už bolo z môjho pohľadu celko iné auto jednak jazdne, jednak celkovým spracovaním interiéru. Ak Alteu, tak jedine po FL.
Srovnávám Alteu a Octavii, s oběma mám několik set km osobních zkušeností (5x Octavia, 1x Toledo 3, 1x Altea): rozdíl v odpružení podvozku je minimální, rovněž odhlučnění kol je srovnatelné. Odladění podvozku u Altey považuju za vynikající s ohledem na "motokárové" jízdní vlastnosti. Navíc je třeba ocenit užitečnou hmotnost vozu, která dosahuje 630 kg: to v této třídě nenabízí žádný konkurent!
Všechny nahoře zmíněné vozy měly vždy 2,0 TDI PD. Jednou jsem u O měnil turbo, u Altey pak prasklou hlavu válců ve 120 tis. km (kulance). Se všemi vozy jsem ujel min. 140 tis km, Altea pak má nyní 216 tis. km. Kromě věčného problému se zadíráním pravého předního okna ve vodících lištách (v diskuzi někdo také zmínil) žádné jiné závady. A ano, spotřeba oleje je opravdu dost vysoká, 0,5 lt na tisíc byla pravidlem u všech PD.
Chci říci, že Seat nabízí mnohem (mnohem!) více předností, než možných problémů. V prostornosti nemá ve třídě konkurenta, vynikající přední sedadla jsou neprávem opomíjený bonus, o němž se jiným (i koncernovým sourozencům) jen zdá!. Navíc pozice za volantem a výhled z auta byly skvělé už v době, kdy SUV-crossovery ještě dlely na rýsovacích prknech konstruktérů... Viděl jsem několik těžce havarovaných vraků Altey/Toleda a jsem přesvědčen, že jejich skelet je opravdu mimořádně pevný, i díky neobvykle masivním A-sloupkům. Ostatně NCAP vyhodnotil Alteu XL ve své době nejvýše ze všech konkurentů. Tohle všechno mi chybí jak v článku, tak v diskuzi pod ním.
A ano, plasty přístrojovky jsou fakt hnusné, bakelitové. Takový přešlap se jen tak v této branži nevidí... Ale naštěstí nikdy nic neklepá a nevrže. Ergonomie je pak skvělá(včetně pozice displeje rádia). BTW, také máme doma pejska, střední velikost (50 cm). Ale výskok do kufru Altey stejně jako jeho opuštění mu nedělá sebemenší problém!
Sečteno a podtrženo: jen málokterý jiný vůz nabízí takovou porci výhod také jako ojetina.
Podvozek: Ta Altea co znám má 205/55R16, na čem si jezdil ty? Nemohu souhlasit ve srovnání s Octavií, že je Altea stejná. Možná mluvíš o II. před fl., tu jsem jel už dávno a nepamatuji se, jaký má podvozek, ale po fl má Octavie trochu přijemější podvozek (15tky), zvlášť na rozbité silnici. Ještě mám srovnání s Jettou V, která by měla být podvozkově jako OII před Fl a ta byla taky trochu komfortnější (stejne 16tky jako Altea)
Kufr - nezlob se na mne, ale je utopený, je obrovský, ale utopený hodně dole, vyndavat z něj balíky vod, nebo těžší předměty neni uplně super, stejně jako s tím psem. Neříkám, že to nezvládne, ale do Octavie kombi či do Mondea kombi se mu skáče lépe :-)
O ostatnách věcech se nepřu :-) Altea XL je pro mne ale spíše kombikem s vyšším posazem, než plnohodnotným MPV ala Zafira :-)
Ano, 16˝byly standardem. A ano, poslední jetá Octavia byla II. po FL. Pak následoval Toledo. Schod v kufru byl asi 11 cm, jestli si dobře pamatuji, což je pořád dost, uznávám. Altea má druhou podlážku a ta je v rovině s prahem kufru, proto ten psík nemá problémy hop tam, hop ven. Teprve teď mi to došlo.
Věřím ale, že pokud zájemce preferuje objem, Altea a XL mu nabídnou tvary a kapacitu, které nemají konkurenci (výška pod platem).
V diskuzi se hodně probíralo, jestli je Altea MPV... Do toho se nezapojím, protože to není úplně jasné. Na "vině" jsou hodně zaoblené tvary, které ne zcela kladou vnitřní prostor na první místo. Ale jinak ta karosérie znaky MPV naplňuje: cab-forward design, typická pozice za volantem, vzpřímená pozice na zadních sedadlech... Když ještě naši dva chlapci s námi jezdili, byly Toledo a Altea skvělé: oba přes 190 cm seděli vzadu naprosto pohodlně i v autě, jehož rozvor jen o málo přesahuje 2,5 m! A ta dlouhá opěradla sedadel vpředu i vzadu, bezkonkurenční!
Mimochodem, Seat Altea generace mě přesvědčila o tom, že novináři jsou stádo ovcí: sice nikdy tyto modely nekritizovali, ale žádný nikdy nedokázal popsat výhody Altea-koncepce tak, jak byly zcela zřejmé. Nikdy se nikdo nezmínil a skvělých sedadlech, např.
No, jestli máš druhou podlážku, tak potom je to jiná :-) Jinak rozměrově je kufr opravdu velký, na můj vkus úzký, ale to je dáno podvozkem nižší střední třídy.
Ještě se zeptám, z jakého roku byla tvá Altea, byla už po faceliftu? Protože to by mohlo také znamenat lepší podvozek, než u mnou ježděného kusu.
S ostatním souhlas, na palubě je prostornější, ale chybí ji některé detaily variability, kterými bojují klasická MPV jako Scenic či Zafira. Jak říkám, moje auto to neni, ale mne vyhovuje, že to neni uplne MPV, ale spíše vyšší kombik :-)
P.s. Ta sedadla mi nepřijdou nějak extra výjmečná, asi záleží také na výbavě, ale nesedí se v nich špatně, to je fakt :)
Altea je z doby těsně před FL, má 6DSG. K sedadlům: zadek a záda má každý trochu jiné, takže asi musím trochu ubrat z nekompromisní chvály. S Alteou jedu jen občas (je to manželky vůz), ale po každém přesednutí z jiného auta do ní si nemůžu vynachválit jejich dlouhý sedák, široký akorát na můj zadek, vysoká opěradla, která moje dost rozložité tělo těsně obemknou od beder až po ramena. Pro mě fakt špičková konstrukce.
věta "2.0 TDI PD a budete čekat, až se vám vysypou rozvody a čtyřválec se zadře" je nehorázný nesmysl. Pokud jde o motor 2.0 TDI PD r.v.2007 a dále, žádný takový problém neexistuje.
A když se člověk dočte, že lepší alternativou je nějaký francouzský křáp, je to už na žalobu ze strany SEATu, příp. VW. :no:
Mali sme v praci 3 x passat 2.0 tdi pd, 103 kw, ani jeden sa nedozil 140 tkm, vsetkym odisli cerpadla, olej to zralo...na 1000 km 0,5 l, mali predpisany servis, tankovali na slusnych pumpach a jazdili dlhen trasy. Kto isiel z Kosic do Blavy bezne fasoval olej do PET flase. :no:
motory 2,0tdi v passatu mají vždy vyvažovací hřídel kromě verze 8V. Je nutné se o danou problematiku více zajímat. Motory 2,0TDI z passatu (PQ45) se v Altee ani příbuzných modelech platformy PQ35 neobjevovaly.
zajimavé , že na sesterském SM píší o spolehlivosti 2,0TDI 16V BKD jako o spolelivější verzi 2,0TDI. Na auto.cz se zřejmě nedonesla informace, že tento motor nemá vyvažovací hřídel, tím pádem ani problém s mazáním, které plynou ze špatně vyřešeného pohonu maz. čerpadla ani špatně mazanou vačkovou hřídel jako 8V. Mě tento motor už téměř dva roky slouží velmi dobře. Doporučuji autorovi nahlednout do některého čísla SM, kde se 2,0TDI a jeho verzím 16V i 8V podrobně věnovali, aby tady nepsali takové plky :-! *
Ádo, ja bych zažaloval francouze za to, že vůbec nějaká auta vyrábí! Vždyť je to do nebe volající drzost, lákat lidi na hezký dizajn a solidní motory a přitom je to rendlík a spol!!! Fuj >:D
Mam Alteu 1,6 benzin. Koupil jsem ji novou v roce 2008.Je to velice spolehlivé a neskutečně pohodlné auto. Pokud si ji chcete koupit jako ojetou , jděte do toho .