jo v nemecku minule ze srandy odporucili anglickym EU komisarum snizit rychlost letadel. I z 500kmh dojedou do cile a uspori se palivo :-) auta maji jen 10% podil na znecisteni ovzdusi, kdyby omezili v D rychlost tak rozdil by byl jen 0,5%
Vedle máš ultimativní důvod, proč se na německých dálnících nebudou muset ploužit stotřicítkou. Bavorská emtrojka. Jo, HRABĚ DRACULA v přímém přenosu. Po přečtení testu na auto.cz si často říkám - už nemůže nikdo napsat lepší... a hle, dnes je to tady.
Znáš plíživě děsivou atmosféru gotickejch románů? Krkavci řežou křídly ranní mlhu a tobě, zemdlenému poutníkovi kape cosi na kutanu... rudá barva, pozvedneš zrak, to čísi pláč rozpuští vitráže oken chrámu spasitele, tam vysoko nad tebou. Jo, krvavý pláč tvého anděla. A tu pojednou řev vlkodlaků všude kolem...
Tak znáš? Pokud ne, začti se do úvodní části testu... nedořežou se v tobě toho, čemu říkáš krev. Jenže, hochu, jestli tam máš opravdu krev, tedy jestlis vysál všechny sopky světa a jestlis vzal gejzírům vesmíru jejich sílu, to se pozná až tehdy, zkrotíš-li DRACULU... s erbem M3 na hrudi. Tak se pořádně posaď a čti si ten krásnej text testu. Dnes velké bravo :yes:
A BMW M3? Být o trochu horší, moh´by sis ho možná i koupit, být však o trochu lepší, neměl by na něho nikdo. BRAVO BMW :yes:
je to jasny OT a kdyz to vis tak to sem nepis. zadruhe. dalsi roman poetickeho umelce - bez si to psat na svuj blog, tam kde to lidi zajima... sry ja to musel napsat...
oo promin vsemocny VW inzenyre. zapomnel sem ze tve zhodnoceni testu M3ky primo souvisi s omezenim rychlosti na dalnici v D.
OT: zacinam uvazovat ze jsi chorý (ne kvuli tomu co pises jen tady v tehle diskuzi). mozna by ti nekdo mel pomoct. takova posedlost VW a svou vlastni pravdou je skoro nebezpecna. aspon ze sedis u klavesnice, tady tolik skody zpusobit nemuzes... podle me, nejhorsi pro tebe je kdyz nekdo rekne, ze je VW spatny :-)
mas pravdu nebudu. jen budu muset dal trpet ty tvoje vyplody a treba se zase neudrzim a jiny diskuzi zase vybuchnu... stejne jako spousta dalsich... :-)
Neví někdo náhodou jak je to ve skutečnosti s tím závěrečným hodnocením a přidělováním bodů ??? Redakce píše : ** Motor je hodnocen v poměru k jeho konkurentům s přibližně stejnými parametry a objemem. Nelze proto z desetibodového hodnocení např. výkonu čtyřválcového motoru s objemem 1,6 usuzovat, že se vyrovná čtyřlitovému osmiválci se stejným hodnocením. A přesto všechno dostal za spotřebu jen 7 z 10. Znamená to snad, že existuje třetina 4litrových konkurentů, kteří jsou na tom lépe a navíc musí existovat etalon, který je od M3 na hony vzdálen. Jinak mi to neštimuje 8-s
posledni dobou mam pocit, ze jizda po dalnicich v Nemecku je horsi nebo srovnatelna s nasi D1. Pormanentni zacpy, poskakovani desitky kilometru. Ona je totiz pohodicka dojet po dalnici z Plzne do Norinberka, Regensburgu nebo Mnichova, jsou poloprazdny, ale dat si A6, A5 nebo dalnice v okoli Frankfurtu, to je peklo. Nekde snad psali, ze omezena je rychlost snad na 80% nemeckejch dalnic.
Presne tak, dialnice okolo Frankfurtu su plne, vsade nejaka zapcha, obmedzenie na 120 velmi casto a k tomu vsetkemu nie velmi dobre cesty, tiez je vela usekov len polepenych.
Jeste kdyz byla predstavena Octavia RS koukal jsem na prvni test v Autosalonu. Rekly " ...Tak jdeme na to! Vzhledem k provozu na nemeckych dalnicich nejedeme pres 220km/h..."
Koukám, že těch 80% se nějak ujalo, ačkoliv nemám tušení, odkud todle číslo pochází. Ve skutečnosti to nedosahuje ani zdaleka 50%.
K Provozu: já osobně se pohybuju dost na A13 a na A1 a A2 a tam to je až na výjimky hodně volný. Okolo Frankfurt jsem se vyskytoval nedávno a šlo to celkem v poho. A to jedna z jízd byla v pátek odpol... To už mám spíš hodně blbý zkušenosti s okolím Mnichova, Regensburg zažívám taky jako plnější. Očividně máme oba rozdílné zkušenosti :-)
No ja jezdim po A3 az do Kolina a od Frankfurtu to zacina byt prave pohoda, protoze uz je tam 6pruhu, tzn. cihla na plyn a ficim >:D Jinak ty zacpy nekdy fakt des, clovek stihne klidne mrknout na cely film....
Jenom straší. Asi před rokem měl nekdo taky ňáké blbé kecy a neprošlo to. V Německu jsou na tuhle problematiku rozumní lidé kteří chríní práva občanů a asi jako jediní z celé Evropy ví že rychlá jízda není neekologická právě naopak.
pocitam, ze do 10let se EU komisari (na D silne tlaci podobne jak z kourenim a povoleni adopci deti u teplych)) prosadi a rychlost v D omezi. Nervove slabsi lide a zeny si oddychnou, jen se zapomina ze BMW, mercedes, audi, porsche vyvijeli nejlepsi auta na svete ze silnym motorem z dobrymi podozkami a brzdami prave pro nemecke dalnice a v celem svete se "autobahn" chvali, pro usa, cinu, japonsko organizuji dovolene stuttgart- salzburg na x5 atd..
Ja budu jeden z prvnich v nemecku kdo svoje silne auto proda, na max. 130kmh mi v pohode staci 100 konove auto, stejne jsem nikdy nepochopil anglicany a svycary naco kupuji silne auta kdyz se vsude jezdi 70kmh, nakladaky lide na zapade ze strachu zasadne nepredjizdeji
kazdy kto unas trochu jazdi po dilaniciach vie ako je to s kamionmi...ludia ryskuju koli ich pomalosti...v nemecku zopar kde pruhy navise ale plno kamoionov tak isto...ono by to asi chcelo 5pruhov ako som vydel okolo new yorku...nie zeby nebola plnka ale ak by chodili ako unas tak jedna radost...
Clapce, v tom kratkom prispevku mas 3 hrubice a asi 6 dalsich chyb. Proste som to nemohol nenapisat. To svedci o Tvojej totalnej neucte k rodnemu jazyku. Ze nepouzivas interpunkcne znamienka, to beriem, ale neznalost pravopisu akceptovat neviem. Uvedom si, ze internet je verejne forum, na ktore moze ist hocikto a ked niekto sudny cita Tvoj prispevok, tak si o Tebe pomysli svoje.
Rozdiel medzi Nemcami a nami je napríklad ten, že tam by tú stotridsiatku dodržovali. U nás si s ňou mnohí hlavu nelámu a keď chcú ísť rýchlejšie (a myslia si, že na to majú), tak proste isú rýchlejšie. Celkovo nevidím prílišný zmysel obmedzovania maximálky v Nemecku, diaľnice sú tam po čertoch dobré, vodiči disciplinovaní a pokiaľ je niektorý úsek len trochu menej rovný alebo viac zatočený, tak je na ňom aj tak značka obmedzujúca rýchlosť. Takže nad 130 sa nejazdí zďaleka na všetkých diaľniciach a zďaleka nie všetci šoféri "voľný limit" aj využívajú. Často si šetria svoje autá aj palivo, bez ohľadu na to, že sú na tom finančne úplne inak ako my, alebo jednoducho jazdia s rozumom. Alebo, na rozdiel od niektorých našich machrov, si vedia spočítať dve a dve a chápu rozdiel medzi 130 a napríklad 160 km/h čo sa týka reakcií za volantom, brzdenia, náchylnosti k šmyku a tak podobne. Pri pohľade na naše cesty a počúvaní správ o tom množstve nehôd denne mám nepríjemný pocit, že dotyční šoféri nemajú šajn o fyzike a už vôbec nie o tom, že paltí aj pre nich a ich fáro...
Omezení rychlosti na dálnici na 130? Že by dodržovali? A němci k tomu? Tak si zajeď z Magneburgu do Hannoveru ať vidiš jak dodržují omezení rychlosti. Na dálnici jezději úplně stejně jak my. Rozdíl je v obci a na plné čáře. To dodržují víc. :-)
Nenajazdil som toho po Nemecku veľa. Ale po návrate domov som bol v "inom svete", bol to návrat do krutej reality. Aj z pohľadu kvality a rozsahu cestnej siete. je rozdiel prekročiť rýchlosť na dobrej a širokej ceste, ako na zaplátanom tankodróme, kde je taký "rýchlik" nútený robiť myšičky, aby sa vošiel...
No,upřímně řečeno,s tou disciplinovaností Němců resp. německých SPZ na autech, to není taky bůhvíjaký zázrak, na dalničních omezeních jsem se divil,kolik mě předjíždí aut,jakoby se nechumelilo, zas je pravdou,že ve městech a vesnicích omezení rychlosti dodržujou a když srovnám stav německých dálnic se stavem kupř. před deseti rokama,tak kromě nových úseků, to taky není žádný zázrak. Faktem je,že vzhledem k neomezené rychlosti se naučili "ovládat" auto ve vyšší rychlosti a umí předvídat,takže jsou řidičsky určitě zkušenější než my a navíc jim ve Stau nervy nerupnou.
To omezení moc vliv na ekologii nemá. Pokud máte silný šestiválec, a jedete 130, je to stejné jako když jedete 160 nebo 180km/h. Takový rozdíl tam neni, protože auto točí buď 2.500 nebo 3.000. Když jedu Fabií HTP co mámem doma 150, točí 4.500 a to už je dle mého názoru trochu znečišťující rychlost. Záleží na autě, na staří a výkonu. Klidně i u nás bych udělal na některých úsecích min. 160km/h. D5, strakonická nebo dálnice na Boleslav nejsou nijak špatné (lokální kousky občas stoji za ho.no, ale to je všude). Zbytek já osobně z paměti neznám, ale o těhto třech můžu říci, že vím o každém výmolu. Pokud se 130km/h udělala v době Škodovek 120, Favoritů a fordů escortů, proč dneska v době octavií, focusů a mondeí nemít 160. I při 160 zastaví nový focus dříve než Favorit ze 130, popř. při fyzikálních problémech to podvozek ustojí mnohem lépe.
...akorát ten šestiválec (je mi jasné, že šlo jen o názorný příklad) žere spoustu paliva pořád i když jede třebas po okrsce. Pokud si trochu vzpomínám na fyziku tak platil tuším vzorec o kinetické energi: E=1/2 * hmotnost * rychlost na druhou. Takže si myslet, že silný 6-ti válec spotřebuje stejné množství paliva při 130, 160, 180km/hod je trochu utopická myšlenka... :-) (při rychlosti 180 je potřebná energie oprotim 130km/hod o 91% větší).
Ta 160 km/hod je nepříjemná proto, že již dne spousta lidí jezdí po dálnicích standartně kolem 150 (jak jinak by se pak mohli kolem mě tak rychle míhat, když já si ševelím 130). Pokud se zvedne limit tak logicky dojde k navýšení ještě o tuto částku a pak už se budou někteří střelci prohánět po dálnici 180 - to bude šrumec.
Musím trochu korigovat - ten vzoreček o kinetické energii sice souhlasí, ale jeho interpretace už ne. Ten vzoreček ti nedá informaci o tom, jakou energii potřebuješ pro dosažení té rychlosti, ale jen a pouze o tom, jakou energii má to pohybující se těleso, neboli kolik energie musíš "zmařit", když to pohybující těleso chceš zastavit. Kolik energie potřebuješ na uvedení a udržení tělesa na dané rychlosti, záleží jen na odporech, které musíš překonat - valivý odpor gum, mechanické odpory v motoru, převodovce... a hlavně aerodynamický odpor, který bohužel neroste pouze lineárně s rychlostí, ale s její mocninou. Takže rozdíl mezi 130 a 160 km/h se pozná vždycky, jen u větších motorů je ten rozdíl relativně menší ;-)
Jasně, jednalo se o hodně zjednodušený modelc. Akorát jak jsi psal o množství energie potřebné pro zastavení tak zcela logicky je to ta samá, která je potřeba na zrychlení - to je ale prkotina (naopak při brzdění nám všechny odpory pomáhají, takže defakto musíme na zastavení vynaložit energii menší). Je zcela správné, že do vzorce by člověk musel započítat všechny tebou popsané odpory. Bohužel je velice smutné, že odpor vzduchu skutečně není lineárně závislý na rychlosti, ale na její druhé mocnině. Jasně, každý motor má jinou účinnost a jinak nastavenou převodovku - vždyť ta moje předešlá reakce byla taky jen reakcí na přehnaný výraz 6-ti válce.
Kdysy v létě tu byl příspěvek o dovolené, na které jeli dvě rodiny, dvěma auty a jeli stejně rychle a stejně daleko. Jednalo se o českou HaŤaPku a nějaký (už nevím jaký) zahraniční silnější benzín (údajně 1,8l motor). A autor se zarážel nad skutečností, že ta HTP si v průměru cucla jen o 0,5l/100km víc = což defakto jen potvrzuje moji energetickou úvahu.
Proto si myslím, že spotřebu a potažmo ekologickou zátěž v prvé řadě ovlivní hlavně noha řidiče, respektive jeho předvídání během jízdy a v neposlední řadě vysoká rychlost.
Poslední věta naprosto vystihuje jádro pudla problému "ekologičnost aut". I v rámci těch u nás povolených 130km/h se dá docílit rozdíl ve spotřebě v řádu litrů. Neboli jediná regulace, která aspoň trochu funguje, jde přes cenu benzínu. Dokud lidi sami nebudou chtít jezdit úsporně, tak je k tomu nedonutí ani přiblblý limity na všechno...
A trošku OT na závěr: z mých pozorování lidí vyplývá, že současnná mediální hysterie okolo změn klimatu začíná víc a víc lidí natolik s*át, že se naschvál nechovají tak, jak to od nich všechny ty zelený mozky požadují. Sice jsem v principu ekologicky smýšlející člověk, ale když v každých novinách, který otevřu, nebo v každých zprávách, který si zapnu, na mě hned vybafne další zpráva o konci světa a z toho plynoucí další zákazy, příkazy, daně apod., tak jsem z toho všechno jiné než pozitivně motivován... 8-s
Bol som v tomto roku niekokolkokrát v Nemecku autom a môžem povedať, že z nemeckých dialnic, hlavne v západnom Nemecku som bol dosť sklamaný, hlavne úsek Salzburg- Mníchov je na tom podstatne horšie, ako naše dialnice. Je to úplne preplnené, rýchlosť 80-100, 12,5 km som išiel celú hodinu, len kvôli tomu, že sa pri Priene opravovala dialnica a dva prúdy sa zbiehali do jedného. Naopak, Mníchov-Deggendorf, v nedelu doobeda, uplne nová betónová a rovná dialnica, tam som išiel 180-190 v kuse celých 100km. Aj tak si však myslím, že už teraz by po celom Nemecku potrebovali 4-prúdové dialnice, lebo aút pribúda, a cesty sú stále tie isté, a my po biede staviame 2-prúdové, kým ich dostaviame, bude treba všetko prerábať. Tie Porsche, BMW, Audi už teraz nemajú kde ukazovať, čoho sú schopné.
Jó, tak ten úsek mezi Salzburgem a odbočkou na Insbruck je fakt mastnej. V létě jsem tam zkejsnul taky v pěkný zácpě... Aspoň jsem se stavil u Chiemsee na oběd, tam je to hodně fajn ;-)