Diskuse

Opel Ampera: První jízdní dojmy

4.8.2011

GM potřebovalo po několika neslavných letech přijít s něčím velkým. Dvojčata Volt a Ampera jsou významem velká víc než dost.

 

  • 00 Reagovat !

    foto Barrichello

    Barrichello 04.08.2011  09:44

    Volt

    se v USA prodává naprosto mizerně, podel jen otázkou času kdy to GM odpíská, budou-li i nadále prodeje takové jaké jsou.

    Halt v USA letí ted jiné vozy, jako třeba Cruze.
    • 00 Reagovat !

      foto CHerokee

      CHerokee 04.08.2011  10:09

      « Re: Volt

      V Americe jsou zvyklí jezdit mnohem větší vzdálenosti než my, takže to auto je pro ně málo použitelné no.
      • 00 Reagovat !

        foto chrudos

        chrudoš 04.08.2011  10:39

        « Re: Re: Volt

        Auto je delano prave na zaklade pruzkumu denniho najezdu v Americe, kam je taky auto primarne urceno, takze s tim problem neni. GM sam rikal, ze Volt/Ampera je jiste ztratovy podnik, ze s tim pocitaji, nicmene technologie se nejak ozkouset musi.
        • 00 Reagovat !

          foto npc

          npc 16.03.2012  15:54

          « Re: Re: Re: Volt

          Auto je provar stoleti a potopi GM a Opel.
          Nebyt projektu Volt, byl by Opel v zisku. Ted je ve ztrate a vsichni vedi, ze Volt/Ampera je ztraceny projekt. Je to horsi propadak nez otocene Acko pri losich testech, akorat MB byl v te dobe v zisku a Opel byl automobilka pred krachem. Meli jich letos prodat 70tisic jen v USA a prodaji jich z bidou desetinu a v Evrope to same. Hlavne , ze to ma auto roku...
          No uznejte, koupili byste si 1.5t tezke auto za mega Kc s 66kW ctyrvalcem a spotrebe 8.6l vysokooktanoveho benzinu na 100 (v modu s vybityma baterkama) za situace, ze neni kde auto nabijet, neni na neho dotace a pri narazu v nem rady hori akumulatory ? Odpoved zni ne, ne, ne a jeste jednou ne.
    • 00 Reagovat !

      foto ZocelenyDrapalik

      ZocelenyDrapalik 04.08.2011  12:20

      « Ale prd

      Ale prd. Prodava se tak, jak se vyrabi. Je to preci jenom technologicky zcela neco noveho a vyrobce zacal velmi opatrne a jenom v nekolika statech USA, nikoliv v celych USA. Po nekolika mesicich nasledovala odstavka, aby se mohla predelat vyrobni linka. Od ledna se zvysuje kapacita nekolikanasobne. Viz [odkaz]
      • 00 Reagovat !

        foto Barrichello

        Barrichello 05.08.2011  10:03

        « Re: Ale prd

        No jestli vyrábí 250 aut měsíčně tak jsou na tom nějak chabě >:D :-)
        To by zvládla ktejaká malosérová fabrička na sportovní autíčka s pár zaměstanci...
    • 00 Reagovat !

      foto Klaudius

      Klaudius 05.08.2011  10:15

      « Re: Volt

      Čo je to halt?
  • 00 Reagovat !

    foto hihihi

    hihihi 04.08.2011  09:56

    Prodeje

    ...jsem zvedavy jak se bude prodavat, u nas to asi ale cena zabije...
    PS: i kdyz u mne to zabil uz design ;-\
    • 00 Reagovat !

      foto CHerokee

      CHerokee 04.08.2011  10:09

      « Re: Prodeje

      Design bych možná rozdýchal, ale dokud to nebude stát 400 - 500 000 tak to není zajímavé.
      • 00 Reagovat !

        foto Hammunasakra

        Hammunasakra 04.08.2011  10:50

        « Re: Re: Prodeje

        Vzhledem k situaci kolem € - takový kurz bude možná za chvíli realitou... :-)
      • 00 Reagovat !

        foto Stejsn

        Stejsn 04.08.2011  11:43

        « Re: Prodeje

        No já teď studoval nový citroën C-zero (protože jsem ho potkal v provozu, jinak jsem ani neveděl že existuje) a na českém webu Citroënu mě naprosto šokovali. Skoro 900.000,- (devět set tisíc) korun za auto velikosti Matize nějak nemůžu rozdýchat! 8-s :no:
        • 00 Reagovat !

          foto Hammunasakra

          Hammunasakra 04.08.2011  14:09

          « Re: Re: Prodeje

          To chce KLID ... až to bude 2há, 3tí, 5tá generace bude to už (skoro)za cenu MATIZe ;-)
          PS: Prostě "zcelanové" technologie BÝVAJÍ drahé... (viz cena BMW i8 :-)
          • 00 Reagovat !

            foto gil54

            gil54 05.08.2011  20:44

            « Re: Re: Re: Prodeje

            Cha.......cha.........cha,cha, sorry, ale to už asi budu mrtvej.
      • 00 Reagovat !

        foto R32

        R32 04.08.2011  15:06

        « Re: Re: Prodeje

        Tak si tú cenu vynásob dvoma a máš to... predpoklad (bez nejakých štátnych dotácií) je 1.070.000,- CZK :-)
  • 00 Reagovat !

    foto igor77

    igor77 04.08.2011  10:50

    knedlík ampera

    další nesmyslné auto, tentokrát v roli "průkopníka". chce ho tady někdo?
    • 00 Reagovat !

      foto Blue-Sun

      Blue Sun 04.08.2011  11:50

      « Re: knedlík ampera

      Jo.
    • 00 Reagovat !

      foto JirkaVejrazka

      JirkaVejrazka 04.08.2011  12:12

      « knedlík ampera

      Ja bych se v nem rad svezl, pro porovnani. Ale na koupi by to asi nebylo. Nechci soudit nez ho uvidim na vlastni oci, ale podle clanku to nevypada uplne skvele. Myslim tim hlavne vnitrni prostor a celkovy dojem.

      Jsem moc zvedavy na porovnani Ampery a Plug-in Priusu, az budou oba realne k dispozici.
      • 00 Reagovat !

        foto R32

        R32 04.08.2011  15:04

        « Re: knedlík ampera

        Stačí si kúpiť (ak ešte zoženieš) predošlé číslo AutoTipu č. 15 kde je porovnanie Ampery, Priusu a Priusu Plug-In. Ampera to Priusom naložila doajzdom, ročnými nákladmi, spotrebou. Horšie to bolo s predpokladanou cenou prepočítanou z Nemecka cca 1.070.000,- korún - vašich českých. 8-s
    • 00 Reagovat !

      foto Nicco

      Nicco 04.08.2011  12:15

      « Re: knedlík ampera

      Tady se nehodi nikomu. Neni to dalnicni naftosportak, co jezdi za 5. Vyplati se jedine ve meste, ale na to je moc drahy
      • 00 Reagovat !

        foto JirkaVejrazka

        JirkaVejrazka 04.08.2011  15:07

        « Re: Re: knedlík ampera

        Diky, zkusim to sehnat :-)

        (to patrilo k tomu AutoTipu nahore, uklepl jsem se)
      • 00 Reagovat !

        foto Klaudius

        Klaudius 05.08.2011  10:17

        « Re: Re: knedlík ampera

        Píš za seba.
      • 00 Reagovat !

        foto Jinoch123

        Jinoch123 05.08.2011  20:05

        « Re: Re: knedlík ampera

        Tak se přiznej, kolik kilometrů denně najezdíš Ty... A po městě 80 km? Možná po Tokiu, jinak nevím... A ještě jedna věc mě dostává - odsuzuješ Amperu za její dojezd a jako auto snů máš uvedenou Teslu Roadster ;-) ...
        • 00 Reagovat !

          foto Nicco

          Nicco 06.08.2011  20:40

          « Re: Re: Re: knedlík ampera

          Ja som to myslel ironicky, ale viem, aka je realita a co sa tu kupuje za auta - Octavia TDI, Fabia, Ceed, Trikolor, Renault,... takze toto nebude ziadna masovka
          • 00 Reagovat !

            foto Jinoch123

            Jinoch123 07.08.2011  10:42

            « Re: Re: Re: Re: knedlík ampera

            Nebude, ale s tím počítá i automobilka ,vždyť ani Peugeot ion nebo Nissan Leaf nebudou trhat rekordy prodejnosti... Ale možná už příští generace (nebo ta další) nám ukáže opak...
  • 00 Reagovat !

    foto zino

    zino 04.08.2011  11:57

    Ampera!

    Náhodou mne sa to páči. Myslím, že okrem Priusu vznikajú konečne ďalšie použitelné hybridy, aj keď každý je koncepciou odlišnejší. No dojazd Ampery už nijak tragický nie je a keď výrobca píše 550 km, tak dajme tomu, že zhruba do tých 500 km by to mohlo byť bez problémov reálne. Navyše ten benzínový "akumulátor" dá človeku väčšiu istotu ako navigácia, ktorá naviguje ledva ledva dojazd k ďalšej stanici, kde bude majiteľ odkázaný čisto len na tok elektrónov do líthiových článkov.

    Po mojich skúsenostiach s novou Corsou a Insigniou (hlavne Insigniou) som sa nedávno stal fanúšikom Oplu o čom svedčí aj to, že som kúpil novú Astru a som nadmieru spokojný. Držím teda Oplu palce, aj keď pochybujem že sa bude konať nejaká senzácia, no ako ďalšia alternatíva k Priusom a Hondám Insight by to mohol byť fajn konkurent a čím viac ich bude, tým lepšie.

    PS: jediné čo mi príšerne vadí na dizajne, je ten otrasný prístrojový štít pred vodičom. Ten šiel navrhnúť oveľa krajšie... A samozrejme tá cena... Nebude to voľba bežných spotrebiteľov a preto to nebude ani bestseller!
  • 00 Reagovat !

    foto JirkaVejrazka

    JirkaVejrazka 04.08.2011  12:19

    Brzdy

    Chtel bych se zeptat testeru, co je duvodem nespokojenosti s brzdami u japonskych hybridu. Opravdu se ptam, neni to kritika.

    S Priusem jezdim ja i pritelkyne (ktera mi ho uz nechce pujcovat, i kdyz je muj :-) ) a brzdy nam pripadaji normalni obema. Oba jsme predtim meli "normalni" auto.

    Co je na tech hybridnich brzdach tak jineho?
    • 00 Reagovat !

      foto gld

      gld 04.08.2011  15:08

      « Re: Brzdy

      Na hybridoch keď stlačíš brzdu jemne tak len rekuperuješ energiu- slabý brzdný účinok. Za určitou hranicou stlačenia pedálu však dochádza k aktivácii klasických bŕzd a prechod je dosť citeľný. Tuším toto mal autor článku na mysli.
      • 00 Reagovat !

        foto hihihi

        hihihi 04.08.2011  15:10

        « Re: Re: Brzdy

        ...to je ale o zvyku...
        • 00 Reagovat !

          foto JirkaVejrazka

          JirkaVejrazka 04.08.2011  15:19

          « Re: Re: Re: Brzdy

          To bych nerekl, u mne maji brzdy rychlejsi nastup nez treba ve Skodovce nebo Golfu, i pokud se brzdi jenom rekuperaci.
          • 00 Reagovat !

            foto gld

            gld 04.08.2011  22:03

            « Re: Re: Re: Re: Brzdy

            Nejde ani tak o nástup ako o "prechod" medzi rekuperáciou a brzdami..
  • 00 Reagovat !

    foto super7

    super7 04.08.2011  12:28

    vyhlídky

    no to je moc krásná budoucnost.. ;-\
    a jen tak mimochodem, loukotě nejsou paprsky
    [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto Parda71-BMWfans-

    Parda71 (BMWfans) 04.08.2011  12:39

    Lepší Prihnus

    Dle mého je tohle ta správná a snesitelnější cesta na budoucnost dopravy. Elektromobily jsou zatím nesmyslné s velice úzkým využitím pro opravdu běžný provoz a běžného člověka. Zato elektromobil s range extendrem smysl dává. Ampera/Volt jsou prvními toho druhu, takže to určitě není dokonalé, ale když se člověk podívá na Prius dnes a na první kousek toho jména, tak tam je taky vývoj velký. Každopádně u tohoto způsobu pohonu vidím největší potenciál právě v té pohonné jednotce, která range extender tvoří. GM zvolil zatím obyčejnou 1.4, myslím že v budoucnu by se mohl uchytit třeba nějaký turbo dvouválec, jež by pracoval v úzkém spektru otáček v nejvyšším výkonu a jen by nabíjel, pro provoz by nemusel být třeba. Nebo se taky nabízí diesel. Zkrátka tady se dle mého velký prostor pro zlepšené této dobré myšlenky. Za to vše má u mě GM :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto zino

      zino 04.08.2011  12:50

      « Re: Lepší Prihnus

      Diesel by nebol vhodný, nakoľko diesel trpí pri krátkodobých použitiach a podľa najnovších noriem musí obsahovať DPF filter, ktorý sa vypaľuje len pri vysokých teplotách a teda pri vyššom výkone a zaťažení motora. Takže pre tento účel je benzín lepšou voľbou...
    • 00 Reagovat !

      foto Blue-Sun

      Blue Sun 04.08.2011  13:19

      « Re: Lepší Prihnus

      Nevím, nakolik by turbomotor, vzhledem třeba k nutnosti chlazení a doběhu turba, byl dobrou volbou. To už považuji atmosférickou 1,4 s vyladěným systémem časování ventilů za lepší volbu. Ostatně, turbomotory dosahují nízké spotřeby v otáčkách, kdy se zdaleka nevyužívá jejich potenciál a výkon nabízejí za cenu jiné spotřeby.
      • 00 Reagovat !

        foto Parda71-BMWfans-

        Parda71 (BMWfans) 04.08.2011  19:26

        « Re: Re: Lepší Prihnus

        Chlazení a doběh turba? Kdo to řeší v dnešní době... Chápej, v té obyčejné 1.4 zkrátka vidím velký prostor ke zlepšení. Nabízí se mnoho variant. Třeba i nějaký stacionární motor, zkrátka "něco" co by umělo pracovat v úzkém spektru otáček co nejvýkonněji a nejhospodárněji.
    • 00 Reagovat !

      foto Wartburg-353W

      Wartburg 353W 04.08.2011  13:19

      « Re: Lepší Prihnus

      Je otazka, zda je lepsi Plug-in Prius nebo Ampera. Ampera ma vetsi baterii, zhruba dvojnasobnou kapacitu, ale jinak si myslim, ze Toyota stale vede. Ma napriklad Atkinsonuv cyklus, vetsi vyuziti vnitrniho prostoru atd. Podle me GM jen dohani Japonce, ale nevidim zasadni pokrok proti Jap hybridum - ackoliv se GM marketing hodne snazi presvedcit o opaku a nazyva Amperu "elektrickym vozidlem".
      • 00 Reagovat !

        foto JirkaVejrazka

        JirkaVejrazka 04.08.2011  13:29

        « Re: Re: Lepší Prihnus

        Mne trochu zarazi ten dojezd. S nabitou baterii a plnou nadrzi 35l to ma dojet zhruba 550km. Ja mam s Priusem (starsi generace) realny dojezd okolo 800km (rekord 890) pri nadrzi cca 44 litru (specifikace uvadeji 42 nebo 45). A to je bez nabijeni ze zasuvky, moje auto to neumi.

        Jsem zvedavy na realna cisla.
        • 00 Reagovat !

          foto Parda71-BMWfans-

          Parda71 (BMWfans) 04.08.2011  19:31

          « Re: Re: Re: Lepší Prihnus

          No to vychází na spotřebu 6,3 litru, což je nic moc. A to bych dával na vinu právě použité pohonné jednotce. Když ta se zlepší a zesílí, Ampera něco shodí na váze, tak se může jít Prihnus vážně klouzat.
          Výhoda Ampery ale je, že už teď je i jako plug-in, tzn. na cestu do práce si "natankuješ" v noci elektřinu, takže benzín můžeš mít v nádrži netknutý třeba měsíc. Z práce to vezmeš přes kamaráda ze sousedního města a nic neřešíš, zapne se zážehový motor a jedeš. O tomhle se můžou majitelé elektromobilů nechat jen zdát.
          • 00 Reagovat !

            foto Uhlik

            Uhlik 04.08.2011  23:36

            « Re: Re: Re: Re: Lepší Prihnus

            Uplny suhlas, Ampera je jediny pouzitelny "elektromobil", pretoze dokaze prejst normalnu vzdialenost, ked na to pride. Za koncepciu u mna :yes: , bohuzial cena, neekologickost a aj priestor ci hmostnost zase :no:

            Celkovo je to ale jediny elektromobil, ktory moze clovek normalne pouzivat a nemusi mat v garazi pripravene dalsie auto.
            • 00 Reagovat !

              foto Parda71-BMWfans-

              Parda71 (BMWfans) 05.08.2011  11:31

              « Re: Re: Re: Re: Re: Lepší Prihnus

              Přesně jak říkáš. K čemu by mi byl třeba Nissan Leaf. Jedině mít Leaf na cesty do práce nebo pro manželku, ale na cesty na dovolenou nebo jiné delší cesty by to chtělo další auto. Což je na prd. Taková Ampera může v klidu sloužit i jako jediný vůz v čtyř členné rodině. Ten neomezený akční rádium je oproti hybridům neskutečná výhoda.
              Vyšší cena se musí zpočátku zkousnout, s tím nic nenaděláme.
              • 00 Reagovat !

                foto JirkaVejrazka

                JirkaVejrazka 05.08.2011  12:00

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lepší Prihnus

                To asi melo byt "neomezeny akcni radius je oproti ELEKTROMOBILUM vyhoda", ze? ;-)
                • 00 Reagovat !

                  foto Parda71-BMWfans-

                  Parda71 (BMWfans) 05.08.2011  18:20

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lepší Prihnus

                  Přesně tak to mělo být >:D Už jsme byl myšlenkami jinde.
      • 00 Reagovat !

        foto Choochoo

        Choochoo 04.08.2011  13:33

        « Re: Re: Lepší Prihnus

        Tak, tak. Lupnou k vetsim baterkam tragicky motor Opel/GM 1,4 a mysli ze udelali diru do sveta. Jizdni vlastnosti tragicky a cena take. Na ekologii staci slusne technicky propracovany motory jako dnes bude uvadet na trh treba mazda a dalsi vyspele japonske automobilky :yes:
        • 00 Reagovat !

          foto GTS

          GTS 04.08.2011  15:07

          « Re: Re: Re: Lepší Prihnus

          Evidentně nevíš o čem píšeš, Opel může časem dát do Ampery klidně silnější benzin 1.4 Turbo, nebo 1.6 Turbo.
          Jinak Opel i GM používají už několik let u benzinových motorů variabilní časovaní ventilů VVT, proměnné sací potrubí TWINPORT nebo přímý vstřik paliva DIRECT a turbo typu TWINSCROLL.
          U naftových motorů je samozřejmě nejnovější generace Common Rail a turbo s variabilní geometrií lopatek. Časem přibude Bi-Turbo.
          Co se týče podvozku, tak na něm není nic tragického, naopak podvozky Opelu jsou na úrovni lepšího průměru. Ostatně už v roce 1998 měla Astra G podvozek lazený u Lotusu.
          A v roce 2004, bylo možné objednat do Astry H systém IDS Plus, který mimo jiné obsahoval elektronicky řízené tlumiče CDC.
          Bylo to první auto (!) nižší střední třídy s tímto pokročilým systémem.
          • 00 Reagovat !

            foto Choochoo

            Choochoo 04.08.2011  20:37

            « Re: Re: Re: Re: Lepší Prihnus

            Jinak "Casem" prijdou z vychodu hybridy ze budem koukat >:D Uznavam techniku kterou si automobilka vyvine sama, kterou sama vyrabi, ne co koupi a ma to kdejakej verk, tudis nejaky turba, tlumice me vubec neberou. 1,4 turbo, 1,6 turbo tak to bude urcite ekologicka konkurence proti spesl spalovacim cyklum >:D Pamatuji 1,6 Ecotec 55kW v Astre, vykon zadny a spotreba jak 1,8. Takze Ecotec dostal svemu slovu :no:
            Kdyz hybrid, tak japonec :yes:
            • 00 Reagovat !

              foto GTS

              GTS 04.08.2011  23:39

              « Re: Re: Re: Re: Lepší Prihnus

              V dnešním globálním světě, který je plný nadnárodních koncernů si můžeš být jistý, že si automobilka bude vše vyvíjet a vyrábět sama. >:D
              Jistě, propracovaný maloobjemový turbomotor je při vhodném způsobu jízdy ekologicky šetrný agregát.
              Motor DOHC 1.6 16V Ecotec měl výkon 74 kW, později dokonce 85 kW, to co popisuješ je stará osmiventilová OHC 1.6.
              Všechny motory ECOTEC jsou charakterizovány čtyřmi ventily na jeden válec, vysokými kompresními poměry, zážehové motory pak rozvodem DOHC a antidetonačním systémem. Vysoká úroveň hospodárnosti a ohleduplnosti vůči životnímu prostředí je kombinována s vysokým výkonem, příznivým průběhem točivého momentu a hladkým chodem motoru. :yes:
              Takže japonec až na konec. :no:
              • 00 Reagovat !

                foto JirkaVejrazka

                JirkaVejrazka 05.08.2011  00:08

                « Re: Lepší Prihnus

                "Všechny motory ECOTEC jsou charakterizovány čtyřmi ventily na jeden válec, vysokými kompresními poměry, zážehové motory pak rozvodem DOHC a antidetonačním systémem. Vysoká úroveň hospodárnosti a ohleduplnosti vůči životnímu prostředí je kombinována s vysokým výkonem, příznivým průběhem točivého momentu a hladkým chodem motoru. "

                To je primo z reklamni brozury? ;-)
                • 00 Reagovat !

                  foto GTS

                  GTS 05.08.2011  00:38

                  « Re: Re: Lepší Prihnus

                  Někdy je třeba použít přesný popis výrobce, aby to pochopili i ti méně chápající... >:-[]
        • 00 Reagovat !

          foto Subaru-in

          Subaru.in 04.08.2011  16:30

          « Re: Re: Re: Lepší Prihnus

          Nejsem fanousek nejak Oplu, ale jiz ted se mluvi a druhe generaci v roce 2015 jez ma byt znacne levnejsi. Nyni media v zahranici mluvi o tom, ze Ampera by mohla mit ruzne varianty karoserii v budoucnu, a jako to planuji u Priuse, stat se takovou vlastni znackou Ampera.

          Co se tyka pride, je hezke, ze si GM vybral design dvou bumerangu v pridi, jez je lehce rozpoznatelny a prijemny na pohled.

        • 00 Reagovat !

          foto Jinoch123

          Jinoch123 05.08.2011  20:33

          « Re: Re: Re: Lepší Prihnus

          Největší výhoda celého auta je celková koncepce pohonu, kdy se o pohyb stará vždy elektromotor a není pouze v roli jakéhosi "pomocníka"... Dnes možná vyjdou propracované klasické motory nebo typické hybridy tipu Prius mnohem levněji a ani spotřebou příliš nezaostávají, ale problém těchto vozů je v tom, že dosáhli vrcholu své koncepce a "vyžďímaly" z ní už maximum, kdežto Ampera je teprve na začátku... A stejně to bere i vedení Opelu/GM, které ani nepočítá příliš s prodejností Ampery/Voltu. Tyto modely se berou především jako investice do budoucna. Zatím mají hlavně podpořit image značky a ukázat, na co má. Na skutečně konkurenční modely si počkáme ještě cca 1-2 generace...
          PS: Nikde v článku není napsáno, že jezdí Ampera špatně (spíš naopak)...
          • 00 Reagovat !

            foto JirkaVejrazka

            JirkaVejrazka 06.08.2011  23:11

            « Re: Lepší Prihnus

            Promin, ale cim zasadnim se lisi Ampera od plug-in Priusu (ktery uz se nejaky ten mesic prohani po Evrope v testovacim rezimu)? Myslenka je skoro stejna, hlavni rozdil je (pokud jsem dobre pochopil schemata Ampery), ze plug-in Prius umi jet ciste na benzin, kdezto Ampera musi jit "pres elektriku".

            Neber to ve zlem, ale zadny hybrid nedosahl vrcholu sve koncepce. Dostava se jich na trh nekolik ruznych (koncepcne), vetsina se asi jeste zlepsi.
            • 00 Reagovat !

              foto gil54

              gil54 07.08.2011  08:05

              « Re: Lepší Prihnus

              Liší se - pokud se principu pohonu týká - v předpokládaných vzdálenostech, které je možno ujet na jednotlivé pohony a režimech, kdy který pohon využít resp. poměrech elektrika x benzin.

              Ampera - v prvním plánu elektroauto s možností........, když dojde........ .(S tím, že jízda na spalovací motor je tak trochu jako drbat se pravou rukou za levým uchem. A kdo ví, jestli ne ještě horší.)

              Prius pl.in - hybridní auto využívající el. pohon jen když se to hodí (myslím,že -obecně- do určité rychlosti a určitého sešlápnutí plynového pedálu), samozřejmě s možností strčit ho do zásuvky, když jezdí v režimech častěji na proud, aby se nemusel dobíjet jen benzínem. Jede-li v "benzínovém režimu" je to vlastně skoro úplně normální auto na které jsme zvyklí (i když normální?) s tím, že si sem tam ještě může baterky přidobít rekuperací.

              Rekuperace je sice fajn, je to určitě přínos, který se dá už i změřit a vyčíslit, ale moc bych na ní nesázel. Samozřejmě strašně záleží na charakteru provozu. Jízda po dálnici na limitech - přínos téměř 0, ve městě nebo na okresce nahoru dolů s rozumem - má význam.
            • 00 Reagovat !

              foto Jinoch123

              Jinoch123 07.08.2011  11:05

              « Re: Re: Lepší Prihnus

              Ten hlavní rozdíl, který jsi zde zmínil (Ampera musí jít "přes elektřinu") je ona největší výhoda tohoto automobilu. Tkví v tom, že má Ampera benzínový motor, který umí vyrábět elektřinu a ten, když se dokáže zlepšit, tak by mohla kombinovaná spotřeba klesnout možná i pod 1l/100km... Tím vrcholem koncepce jsem měl na mysli hlavně benzínové a naftové motory. Hybridy mají před sebou ještě dlouhou cestu, ale dokud bude elektromotor pouze v roli toho pomocného, tak jsou jeho možnosti také dost omezené (např. proti koncepci z Ampery)... Jinak přeji hodně krásných elektrických kilometrů s Tvým Priusem... :-)
              • 00 Reagovat !

                foto JirkaVejrazka

                JirkaVejrazka 07.08.2011  12:36

                « Re: Re: Re: Lepší Prihnus

                Diky, zatim jezdi dobre, nemuzu si stezovat :-)

                Ja pouzivam jenom selsky rozum, ale myslim, ze dokud se budeme bavit o spalovacim motoru, tak se 1l/100km v beznem provozu nedockame. Tolik energie ze z litru benzinu nebo nafty pravdepodobne spalovanim dostat neda (vynechme specialni modely na solnych planich v Bonevile).

                Ja mam jenom pocit (nepodlozeny), ze pokud benzin nebo nafta pohani primo kola a prevodovka dokaze ten motor drzet okolo idealnich otacek, tak to musi byt ucinnejsi nez mechanicky pohyb konvertovat na elektriku a zpet. Ale mozna se pletu, nejsem mechanik :-)

                EDIT: Mimochodem, Ampera nema "benzinovy motor, ktery dokaze generovat elektrinu". Ma benzinovy motor a dva elektricke motory/generatory, stejne jako Prius a vetsina ostatnich hybridu. Nekde je to propojene pres spojky (Ampera), nekde pres CVT (Prius).
                • 00 Reagovat !

                  foto gil54

                  gil54 07.08.2011  12:53

                  « Re: Re: Re: Re: Lepší Prihnus

                  byl jsi o 3 minuty rychlejší :yes:
                  • 00 Reagovat !

                    foto Jinoch123

                    Jinoch123 08.08.2011  20:44

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Lepší Prihnus

                    Asi máte pravdu - oba, je pravda, že při převodu energii musí dojít alespoň k minimálním ztrátám... Ve svém raném věku jsem teprv v době učení a asi jsem si to představoval nějak moc jednoduše... Snad proniknu do fungování těchto systémů víc... Jinak se omlouvám... :-)
              • 00 Reagovat !

                foto gil54

                gil54 07.08.2011  12:39

                « Re: Re: Re: Lepší Prihnus

                Lituji, ale musím oponovat. To rozhodně není ta největší výhoda. Kdyby to tak bylo, tak už dávno jezdí všechna auta bez převodovek, kardanů, spojek, poloos aj., protože generátory nebo dynama a elektromotory jsou známy v +/- současné úrovni techniky asi milión let.

                V Ampeře-Voltu to je sice použito (a to si nejsem úplně jistý, jak to tam je), ale protože se to zde hodí a benzínová jízda je zde brána jako druhořadá. Právě jediná výhoda je v možnosti absence těch převodovek a ....... . Ještě je také otázka účinnosti takto realizovaného pohonu v porovnání s klasickou převodovkou. A tam bude určitě háček. Možná by při stejných výkonech bylo i zajímavé porovnání hmotností těchto pohonů myšleno spalovací motor-převodovka proti spalovací motor-generátor-elektromotor (samozřejmě objektivně bez akumulátorů).

                No a když se, jak píšeš, dokáže zlepšit ten chudák benzínový motor, tak jej bude snad možno také použít v normálním autě s převodovkou, ne?
  • 00 Reagovat !

    foto kexxik

    kexxik 04.08.2011  13:27

    pěknej Accord zepředu

    víc asi nemám co dodat. Ještě nasadit nárazník z Accorda a nalepit Háčko a zmátneš tím sousedy.
    • 00 Reagovat !

      foto gld

      gld 04.08.2011  15:11

      « Re: pěknej Accord zepředu

      a potom sa zobudíš a ruka v šerbli
      • 00 Reagovat !

        foto zino

        zino 04.08.2011  16:21

        « Re: Re: pěknej Accord zepředu

        >:-[]
        • 00 Reagovat !

          foto kexxik

          kexxik 04.08.2011  19:04

          « Re: Re: Re: pěknej Accord zepředu

          co je to šebrle? teda šerble?
          • 00 Reagovat !

            foto zino

            zino 04.08.2011  20:56

            « Re: Re: Re: Re: pěknej Accord zepředu

            nočník...
            • 00 Reagovat !

              foto kexxik

              kexxik 05.08.2011  14:19

              « Re: Re: Re: Re: Re: pěknej Accord zepředu

              já těm slovákům fakt nerozumím. Asi se budu muset taky vtírat na slovenský fóra a dělat tam ze sebe opici.
  • 00 Reagovat !

    foto Maulwurf

    Maulwurf 04.08.2011  16:54

    Vám se to líbí?

    ...mě teda moc ne. To auto je...prostě divný.Oproti Voltu zajímavá maska, ale to je tak všechno, co mě na tom zaujme v pozitivním slova smyslu. Co mě na první pohled fakt vadí je ten pruh černě pod voknama...asi snaha opticky zvětšit plochu oken a odlehčit tý mase dveří...no nevim. Zadní partie mi přijdou vysloveně o ničem. A ještě naplivu na interiér, když už jsem v tom...ty hmoty co přetejkaj ze dveří nad palubovku (nebo navopak), to taky moc nechápu. Prostě to auto je neladný, nezajímavý a rozhodně mi nepřijde nijak futuristický, aspoň co se vzhledu týče. Amen
    • 00 Reagovat !

      foto Ada-je-zase-tady

      Ada je zase tady 04.08.2011  17:57

      « Re: Vám se to líbí?

      Ne nelibi. Je to hruza :no: Interier je totalni humus, navic to vlaci bricho po zemi, takze v podzemni garazi uviznes na rampach mezi patry.

      Horsi ale je, ze je to v praktickem provozu vicemene k nicemu. Vyjadril jsem se k podobne kreature tady [odkaz] a tak se nebudu opakovat.Cesta k hybridum nevede pres podobne zehlicky, ale elektrifikaci malych dodavek, ktere se pohybuji po ulicich mest a vozi zbozi maleho objemu. Pokud to bude fungovat a ekonomika provozu bude v meste opravdu realne a ne jenom na papiru lepsi, nez u dieselu, firmy to nakoupi a teprve potom muze zacit nova era dopravnich prostredku. Do te doby je to kravovina.
      • 00 Reagovat !

        foto Wartburg-353W

        Wartburg 353W 04.08.2011  22:06

        « Re: Re: Vám se to líbí?

        Vsechny svoje nazory prezentujes velmi arogantne jako "samozrejme a pochopitelne" jedine spravne. Mel bys kandidovat na reditele Zemekoule.

        Nic proti mestskym dodavkam, ale jeste pouzitelnejsi je soucasny elektromobil pro dojizdeni do zamestnani, protoze 2x denne jede kratkou vzdalenost a mezitim stoji hodiny v garazi. Za tech 10 - 30km se benzin ani neohreje, diesel, pokud te s nim pusti do mesta, zustane uplne studeny a DPF odejde jedna dve. Studeny motor smrdi a zere. Nechapu, proc tolik lidi pouziva k dojizdeni naftova SUV.
    • 00 Reagovat !

      foto mikesh

      mikesh 04.08.2011  23:56

      « Re: Vám se to líbí?

      Me to pripada zvenku celkem pekne, ale ty "budiky" uvnitr vypada desne. Co me ale dorazilo vic nez vnitrni design je ta uzitecna hmotnost 268kg pro ctyrmistne auto - 268kg/4 = 67kg na kus a do kufru uz nedaji ani flasku coly, auto tak pro cinany.
      • 00 Reagovat !

        foto npc

        npc 16.03.2012  16:05

        « Re: Re: Vám se to líbí?

        to neni arogance, to je uplne normalni reakce cloveka, ktery uvazuje LOGICky (rekneme matematicky) a narazi na dav zabednenych radobyekjoteroristu, kteri furt dokola zkouseji nevhodnou elektro technologii se sloganem "nejak to jit musi". Rikam... vykaslete se na elektromobily, vykaslete se na hybridy, hledejme cesty v optimalizaci soucasnych spalovacich motoru, snizeni hmotnosti aut a zlepseni dopravni infrastruktury (kolikrat se mi stane, ze bych projel mestem na "zelenou vlnu"... ? Nikdy). Hlavne ze je v aute plno zbytecnych kramu, ale aby me navigace dovedla ke krizovatce rychlosti abych tam mel zelenou, to je nepredstavitelny problem. Hlavne ze mame auta, co veksluji energii z nadrze do baterek. Vyhozene penize.
  • 00 Reagovat !

    foto mikesh

    mikesh 05.08.2011  00:01

    opravdu spotrebovano 16KWh?

    ".... jsme v rámci testu elektro-spotřeby vyčerpali poslední z 16 kilowatthodin po 73 kilometrech běžné jízdy,..."

    Opravdu jste pri jizde vycucli 16kWh nebo slo jen o spisovatelsky obrat? V jinem testu pisou ze z baterie se pouzije na jizdu jen cca 8kWh z tech 16, pak startuje motor, protoze baterky se nesmi uplne vybit a tech 8kWh tam musi zustat jako rezerva.
  • 00 Reagovat !

    foto Barrichello

    Barrichello 05.08.2011  10:13

    Chcete Volt? Jeden už Je na cestě do čr

  • 00 Reagovat !

    foto mida

    mida 05.08.2011  14:38

    Prosím vysvětlení

    Když vám zbude jen čtrnáctistovka…
    Když vyjedete všechnu elektřinu a poblíž nejsou vhodné zásuvky, nastupuje spalovací motor. Jeho 63 kW ve 4800 min-1 a 130 Nm ve 4250 min-1 naštěstí při velké akceleraci obvykle vypomáhá elektrická soustava, ale občas se přeci jen dostanete do situace, kdy jste odkázáni pouze a jen na čtyři válce. V té chvíli se z Ampery stává hodně naložená Astra se základní motorizací. Spotřeba vzroste asi na 6 až 7 l/100 km a vám nezbude nic, než se smířit s průměrnou podélnou dynamikou, pokud se hodláte pohybovat především na dálnici.

    Jste si pane Láníku skutečně 100% jistý, že v tom autě je možný přenos točivého momentu přímo od spalovacího motoru přes převodovku na kola?

    A dále prosím objasnit pojem "průměrná podélná dynamika".

    Mnohokráte děkuji za odpověď.
    • 00 Reagovat !

      foto npc

      npc 16.03.2012  16:06

      « Re: Prosím vysvětlení

      ne, prenos jde pres elektricky generator , regulator a elektromotory, ucinnost celeho systemu je cca 75%, oproti tomu mechanicka prevodovka ma 90%.

      Ale to se v ekoteroristickych brozurkach nedoctete.
  • 00 Reagovat !

    foto imoimo

    imoimo 08.03.2012  16:10

    Potřeboval bych vysvětlení k dané problematice

    Opel Ampera je tedy plný hybrid s motorem když dojde elektřina a jízdou na motor se baterie nanabíjí ??? Odbočím,ale Citroen DS5 H4 je potom výhodnější,který má motor diesel a elektropohon zadních kol a jak uvádí nemusí se nabíjet a v nutnosti se jedná o pohon všech kol,není to lepší řešení u DS5 H4 ?? :-O
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

NHL 19 je parádní virtuální hokej, nejvíce baví online zápasy

NHL 19 je parádní virtuální hokej, nejvíce baví…

Nastal čas opět vybruslit na virtuální led. NHL 19 je tu a i když nejde o herní revoluci, nabízí několik novinek…

Houby na víkendovém talíři! Česnečka, karbanátky i rizoto

Houby na víkendovém talíři! Česnečka, karbanátky i rizoto

Přinesli jste si z lesa koše plné hub, ale došly vám nápady, co si z nich ukuchtit? Přinášíme tři snadné, rychlé…

 

iSport.cz

SESTŘIH: Zlín - Baník 1:2. Ostravě vystřelili tři body Baroš s Pazderou

SESTŘIH: Zlín - Baník 1:2. Ostravě vystřelili tři…

Fotbalisté Baníku Ostrava zvítězili v předehrávce 9. kola první ligy 2:1 ve Zlíně, který neuspěl po sérii čtyř…

SESTŘIHY: Sparta vyhrála šlágr v Plzni, Litvínov rozdrtil Pardubice 6:2

SESTŘIHY: Sparta vyhrála šlágr v Plzni, Litvínov…

SOUHRN | Trápení Pražanů s Plzní je u konce. Hokejisté Sparty porazili v pátečním šlágru extraligy Plzeň 3:2 v…

 

Reflex.cz

Michal Hašek je zpátky ve Vinařském fondu. Pár týdnů před rozhodováním o zakázce za 100 milionů

Michal Hašek je zpátky ve Vinařském fondu. Pár týdnů…

Někdejší jihomoravský hejtman Michal Hašek je mimo jiné známý tím, že v minulosti zastával desítky různých…

Poslední šábes šneků: Leváci odhaleni!

Poslední šábes šneků: Leváci odhaleni!

Konečně přišel čas prozradit strašnou pravdu. Náš seriál Šábes šneků byl částečně trolling, částečně reklama na…