Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - Barrichello
Volt
| 4. 8. 2011 09:44
se v USA prodává naprosto mizerně, podel jen otázkou času kdy to GM odpíská, budou-li i nadále prodeje takové jaké jsou.

Halt v USA letí ted jiné vozy, jako třeba Cruze.
Avatar - CHerokee
Volt
| 4. 8. 2011 10:09
V Americe jsou zvyklí jezdit mnohem větší vzdálenosti než my, takže to auto je pro ně málo použitelné no.
Volt
| 4. 8. 2011 10:39
Auto je delano prave na zaklade pruzkumu denniho najezdu v Americe, kam je taky auto primarne urceno, takze s tim problem neni. GM sam rikal, ze Volt/Ampera je jiste ztratovy podnik, ze s tim pocitaji, nicmene technologie se nejak ozkouset musi.
Volt
| 16. 3. 2012 15:54
Auto je provar stoleti a potopi GM a Opel.
Nebyt projektu Volt, byl by Opel v zisku. Ted je ve ztrate a vsichni vedi, ze Volt/Ampera je ztraceny projekt. Je to horsi propadak nez otocene Acko pri losich testech, akorat MB byl v te dobe v zisku a Opel byl automobilka pred krachem. Meli jich letos prodat 70tisic jen v USA a prodaji jich z bidou desetinu a v Evrope to same. Hlavne , ze to ma auto roku...
No uznejte, koupili byste si 1.5t tezke auto za mega Kc s 66kW ctyrvalcem a spotrebe 8.6l vysokooktanoveho benzinu na 100 (v modu s vybityma baterkama) za situace, ze neni kde auto nabijet, neni na neho dotace a pri narazu v nem rady hori akumulatory ? Odpoved zni ne, ne, ne a jeste jednou ne.
Ale prd
| 4. 8. 2011 12:20
Ale prd. Prodava se tak, jak se vyrabi. Je to preci jenom technologicky zcela neco noveho a vyrobce zacal velmi opatrne a jenom v nekolika statech USA, nikoliv v celych USA. Po nekolika mesicich nasledovala odstavka, aby se mohla predelat vyrobni linka. Od ledna se zvysuje kapacita nekolikanasobne. Viz [odkaz]
Avatar - Barrichello
Ale prd
| 5. 8. 2011 10:03
No jestli vyrábí 250 aut měsíčně tak jsou na tom nějak chabě >:D :-)
To by zvládla ktejaká malosérová fabrička na sportovní autíčka s pár zaměstanci...
Ale prd
| 5. 8. 2011 10:15
Čo je to halt?
Prodeje
| 4. 8. 2011 09:56
...jsem zvedavy jak se bude prodavat, u nas to asi ale cena zabije...
PS: i kdyz u mne to zabil uz design ;-\
Avatar - CHerokee
Prodeje
| 4. 8. 2011 10:09
Design bych možná rozdýchal, ale dokud to nebude stát 400 - 500 000 tak to není zajímavé.
Avatar - Hammunasakra
Prodeje
| 4. 8. 2011 10:50
Vzhledem k situaci kolem € - takový kurz bude možná za chvíli realitou... :-)
Avatar - CHerokee
Prodeje
| 4. 8. 2011 11:01
:yes: To je fakt.
Avatar - Hammunasakra
Prodeje
| 4. 8. 2011 13:01
Tak "bouchejte šampaňské" (já jdu shánět "smyčku" :-)
Prodeje
| 5. 8. 2011 20:41
cha, cha,,,
Avatar - Stejsn
Prodeje
| 4. 8. 2011 11:43
No já teď studoval nový citroën C-zero (protože jsem ho potkal v provozu, jinak jsem ani neveděl že existuje) a na českém webu Citroënu mě naprosto šokovali. Skoro 900.000,- (devět set tisíc) korun za auto velikosti Matize nějak nemůžu rozdýchat! 8-s :no:
Avatar - Hammunasakra
Prodeje
| 4. 8. 2011 14:09
To chce KLID ... až to bude 2há, 3tí, 5tá generace bude to už (skoro)za cenu MATIZe ;-)
PS: Prostě "zcelanové" technologie BÝVAJÍ drahé... (viz cena BMW i8 :-)
Prodeje
| 5. 8. 2011 20:44
Cha.......cha.........cha,cha, sorry, ale to už asi budu mrtvej.
Avatar - R32
Prodeje
| 4. 8. 2011 15:06
Tak si tú cenu vynásob dvoma a máš to... predpoklad (bez nejakých štátnych dotácií) je 1.070.000,- CZK :-)
Avatar - igor77
knedlík ampera
| 4. 8. 2011 10:50
další nesmyslné auto, tentokrát v roli "průkopníka". chce ho tady někdo?
Avatar - Blue Sun
knedlík ampera
| 4. 8. 2011 11:50
Jo.
knedlík ampera
| 4. 8. 2011 12:12
Ja bych se v nem rad svezl, pro porovnani. Ale na koupi by to asi nebylo. Nechci soudit nez ho uvidim na vlastni oci, ale podle clanku to nevypada uplne skvele. Myslim tim hlavne vnitrni prostor a celkovy dojem.

Jsem moc zvedavy na porovnani Ampery a Plug-in Priusu, az budou oba realne k dispozici.
Avatar - R32
knedlík ampera
| 4. 8. 2011 15:04
Stačí si kúpiť (ak ešte zoženieš) predošlé číslo AutoTipu č. 15 kde je porovnanie Ampery, Priusu a Priusu Plug-In. Ampera to Priusom naložila doajzdom, ročnými nákladmi, spotrebou. Horšie to bolo s predpokladanou cenou prepočítanou z Nemecka cca 1.070.000,- korún - vašich českých. 8-s
knedlík ampera
| 4. 8. 2011 12:15
Tady se nehodi nikomu. Neni to dalnicni naftosportak, co jezdi za 5. Vyplati se jedine ve meste, ale na to je moc drahy
knedlík ampera
| 4. 8. 2011 15:07
Diky, zkusim to sehnat :-)

(to patrilo k tomu AutoTipu nahore, uklepl jsem se)
knedlík ampera
| 5. 8. 2011 10:17
Píš za seba.
knedlík ampera
| 5. 8. 2011 20:05
Tak se přiznej, kolik kilometrů denně najezdíš Ty... A po městě 80 km? Možná po Tokiu, jinak nevím... A ještě jedna věc mě dostává - odsuzuješ Amperu za její dojezd a jako auto snů máš uvedenou Teslu Roadster ;-) ...
knedlík ampera
| 6. 8. 2011 20:40
Ja som to myslel ironicky, ale viem, aka je realita a co sa tu kupuje za auta - Octavia TDI, Fabia, Ceed, Trikolor, Renault,... takze toto nebude ziadna masovka
knedlík ampera
| 7. 8. 2011 10:42
Nebude, ale s tím počítá i automobilka ,vždyť ani Peugeot ion nebo Nissan Leaf nebudou trhat rekordy prodejnosti... Ale možná už příští generace (nebo ta další) nám ukáže opak...
Ampera!
| 4. 8. 2011 11:57
Náhodou mne sa to páči. Myslím, že okrem Priusu vznikajú konečne ďalšie použitelné hybridy, aj keď každý je koncepciou odlišnejší. No dojazd Ampery už nijak tragický nie je a keď výrobca píše 550 km, tak dajme tomu, že zhruba do tých 500 km by to mohlo byť bez problémov reálne. Navyše ten benzínový "akumulátor" dá človeku väčšiu istotu ako navigácia, ktorá naviguje ledva ledva dojazd k ďalšej stanici, kde bude majiteľ odkázaný čisto len na tok elektrónov do líthiových článkov.

Po mojich skúsenostiach s novou Corsou a Insigniou (hlavne Insigniou) som sa nedávno stal fanúšikom Oplu o čom svedčí aj to, že som kúpil novú Astru a som nadmieru spokojný. Držím teda Oplu palce, aj keď pochybujem že sa bude konať nejaká senzácia, no ako ďalšia alternatíva k Priusom a Hondám Insight by to mohol byť fajn konkurent a čím viac ich bude, tým lepšie.

PS: jediné čo mi príšerne vadí na dizajne, je ten otrasný prístrojový štít pred vodičom. Ten šiel navrhnúť oveľa krajšie... A samozrejme tá cena... Nebude to voľba bežných spotrebiteľov a preto to nebude ani bestseller!
Brzdy
| 4. 8. 2011 12:19
Chtel bych se zeptat testeru, co je duvodem nespokojenosti s brzdami u japonskych hybridu. Opravdu se ptam, neni to kritika.

S Priusem jezdim ja i pritelkyne (ktera mi ho uz nechce pujcovat, i kdyz je muj :-) ) a brzdy nam pripadaji normalni obema. Oba jsme predtim meli "normalni" auto.

Co je na tech hybridnich brzdach tak jineho?
Avatar - gld
Brzdy
| 4. 8. 2011 15:08
Na hybridoch keď stlačíš brzdu jemne tak len rekuperuješ energiu- slabý brzdný účinok. Za určitou hranicou stlačenia pedálu však dochádza k aktivácii klasických bŕzd a prechod je dosť citeľný. Tuším toto mal autor článku na mysli.
Brzdy
| 4. 8. 2011 15:10
...to je ale o zvyku...
Brzdy
| 4. 8. 2011 15:19
To bych nerekl, u mne maji brzdy rychlejsi nastup nez treba ve Skodovce nebo Golfu, i pokud se brzdi jenom rekuperaci.
Avatar - gld
Brzdy
| 4. 8. 2011 22:03
Nejde ani tak o nástup ako o "prechod" medzi rekuperáciou a brzdami..
vyhlídky
| 4. 8. 2011 12:28
no to je moc krásná budoucnost.. ;-\
a jen tak mimochodem, loukotě nejsou paprsky
[odkaz]
vyhlídky
| 4. 8. 2011 13:12
za loukote :yes:
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Lepší Prihnus
| 4. 8. 2011 12:39
Dle mého je tohle ta správná a snesitelnější cesta na budoucnost dopravy. Elektromobily jsou zatím nesmyslné s velice úzkým využitím pro opravdu běžný provoz a běžného člověka. Zato elektromobil s range extendrem smysl dává. Ampera/Volt jsou prvními toho druhu, takže to určitě není dokonalé, ale když se člověk podívá na Prius dnes a na první kousek toho jména, tak tam je taky vývoj velký. Každopádně u tohoto způsobu pohonu vidím největší potenciál právě v té pohonné jednotce, která range extender tvoří. GM zvolil zatím obyčejnou 1.4, myslím že v budoucnu by se mohl uchytit třeba nějaký turbo dvouválec, jež by pracoval v úzkém spektru otáček v nejvyšším výkonu a jen by nabíjel, pro provoz by nemusel být třeba. Nebo se taky nabízí diesel. Zkrátka tady se dle mého velký prostor pro zlepšené této dobré myšlenky. Za to vše má u mě GM :yes:
Lepší Prihnus
| 4. 8. 2011 12:50
Diesel by nebol vhodný, nakoľko diesel trpí pri krátkodobých použitiach a podľa najnovších noriem musí obsahovať DPF filter, ktorý sa vypaľuje len pri vysokých teplotách a teda pri vyššom výkone a zaťažení motora. Takže pre tento účel je benzín lepšou voľbou...
Avatar - Blue Sun
Lepší Prihnus
| 4. 8. 2011 13:19
Nevím, nakolik by turbomotor, vzhledem třeba k nutnosti chlazení a doběhu turba, byl dobrou volbou. To už považuji atmosférickou 1,4 s vyladěným systémem časování ventilů za lepší volbu. Ostatně, turbomotory dosahují nízké spotřeby v otáčkách, kdy se zdaleka nevyužívá jejich potenciál a výkon nabízejí za cenu jiné spotřeby.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Lepší Prihnus
| 4. 8. 2011 19:26
Chlazení a doběh turba? Kdo to řeší v dnešní době... Chápej, v té obyčejné 1.4 zkrátka vidím velký prostor ke zlepšení. Nabízí se mnoho variant. Třeba i nějaký stacionární motor, zkrátka "něco" co by umělo pracovat v úzkém spektru otáček co nejvýkonněji a nejhospodárněji.
Lepší Prihnus
| 4. 8. 2011 13:19
Je otazka, zda je lepsi Plug-in Prius nebo Ampera. Ampera ma vetsi baterii, zhruba dvojnasobnou kapacitu, ale jinak si myslim, ze Toyota stale vede. Ma napriklad Atkinsonuv cyklus, vetsi vyuziti vnitrniho prostoru atd. Podle me GM jen dohani Japonce, ale nevidim zasadni pokrok proti Jap hybridum - ackoliv se GM marketing hodne snazi presvedcit o opaku a nazyva Amperu "elektrickym vozidlem".
Lepší Prihnus
| 4. 8. 2011 13:29
Mne trochu zarazi ten dojezd. S nabitou baterii a plnou nadrzi 35l to ma dojet zhruba 550km. Ja mam s Priusem (starsi generace) realny dojezd okolo 800km (rekord 890) pri nadrzi cca 44 litru (specifikace uvadeji 42 nebo 45). A to je bez nabijeni ze zasuvky, moje auto to neumi.

Jsem zvedavy na realna cisla.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Lepší Prihnus
| 4. 8. 2011 19:31
No to vychází na spotřebu 6,3 litru, což je nic moc. A to bych dával na vinu právě použité pohonné jednotce. Když ta se zlepší a zesílí, Ampera něco shodí na váze, tak se může jít Prihnus vážně klouzat.
Výhoda Ampery ale je, že už teď je i jako plug-in, tzn. na cestu do práce si "natankuješ" v noci elektřinu, takže benzín můžeš mít v nádrži netknutý třeba měsíc. Z práce to vezmeš přes kamaráda ze sousedního města a nic neřešíš, zapne se zážehový motor a jedeš. O tomhle se můžou majitelé elektromobilů nechat jen zdát.
Avatar - Uhlik
Lepší Prihnus
| 4. 8. 2011 23:36
Uplny suhlas, Ampera je jediny pouzitelny "elektromobil", pretoze dokaze prejst normalnu vzdialenost, ked na to pride. Za koncepciu u mna :yes: , bohuzial cena, neekologickost a aj priestor ci hmostnost zase :no:

Celkovo je to ale jediny elektromobil, ktory moze clovek normalne pouzivat a nemusi mat v garazi pripravene dalsie auto.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Lepší Prihnus
| 5. 8. 2011 11:31
Přesně jak říkáš. K čemu by mi byl třeba Nissan Leaf. Jedině mít Leaf na cesty do práce nebo pro manželku, ale na cesty na dovolenou nebo jiné delší cesty by to chtělo další auto. Což je na prd. Taková Ampera může v klidu sloužit i jako jediný vůz v čtyř členné rodině. Ten neomezený akční rádium je oproti hybridům neskutečná výhoda.
Vyšší cena se musí zpočátku zkousnout, s tím nic nenaděláme.
Lepší Prihnus
| 5. 8. 2011 12:00
To asi melo byt "neomezeny akcni radius je oproti ELEKTROMOBILUM vyhoda", ze? ;-)
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Lepší Prihnus
| 5. 8. 2011 18:20
Přesně tak to mělo být >:D Už jsme byl myšlenkami jinde.
Avatar - Choochoo
Lepší Prihnus
| 4. 8. 2011 13:33
Tak, tak. Lupnou k vetsim baterkam tragicky motor Opel/GM 1,4 a mysli ze udelali diru do sveta. Jizdni vlastnosti tragicky a cena take. Na ekologii staci slusne technicky propracovany motory jako dnes bude uvadet na trh treba mazda a dalsi vyspele japonske automobilky :yes:
Lepší Prihnus
| 4. 8. 2011 15:07
Evidentně nevíš o čem píšeš, Opel může časem dát do Ampery klidně silnější benzin 1.4 Turbo, nebo 1.6 Turbo.
Jinak Opel i GM používají už několik let u benzinových motorů variabilní časovaní ventilů VVT, proměnné sací potrubí TWINPORT nebo přímý vstřik paliva DIRECT a turbo typu TWINSCROLL.
U naftových motorů je samozřejmě nejnovější generace Common Rail a turbo s variabilní geometrií lopatek. Časem přibude Bi-Turbo.
Co se týče podvozku, tak na něm není nic tragického, naopak podvozky Opelu jsou na úrovni lepšího průměru. Ostatně už v roce 1998 měla Astra G podvozek lazený u Lotusu.
A v roce 2004, bylo možné objednat do Astry H systém IDS Plus, který mimo jiné obsahoval elektronicky řízené tlumiče CDC.
Bylo to první auto (!) nižší střední třídy s tímto pokročilým systémem.
Avatar - Choochoo
Lepší Prihnus
| 4. 8. 2011 20:37
Jinak "Casem" prijdou z vychodu hybridy ze budem koukat >:D Uznavam techniku kterou si automobilka vyvine sama, kterou sama vyrabi, ne co koupi a ma to kdejakej verk, tudis nejaky turba, tlumice me vubec neberou. 1,4 turbo, 1,6 turbo tak to bude urcite ekologicka konkurence proti spesl spalovacim cyklum >:D Pamatuji 1,6 Ecotec 55kW v Astre, vykon zadny a spotreba jak 1,8. Takze Ecotec dostal svemu slovu :no:
Kdyz hybrid, tak japonec :yes:
Lepší Prihnus
| 4. 8. 2011 23:39
V dnešním globálním světě, který je plný nadnárodních koncernů si můžeš být jistý, že si automobilka bude vše vyvíjet a vyrábět sama. >:D
Jistě, propracovaný maloobjemový turbomotor je při vhodném způsobu jízdy ekologicky šetrný agregát.
Motor DOHC 1.6 16V Ecotec měl výkon 74 kW, později dokonce 85 kW, to co popisuješ je stará osmiventilová OHC 1.6.
Všechny motory ECOTEC jsou charakterizovány čtyřmi ventily na jeden válec, vysokými kompresními poměry, zážehové motory pak rozvodem DOHC a antidetonačním systémem. Vysoká úroveň hospodárnosti a ohleduplnosti vůči životnímu prostředí je kombinována s vysokým výkonem, příznivým průběhem točivého momentu a hladkým chodem motoru. :yes:
Takže japonec až na konec. :no:
Lepší Prihnus
| 5. 8. 2011 00:08
"Všechny motory ECOTEC jsou charakterizovány čtyřmi ventily na jeden válec, vysokými kompresními poměry, zážehové motory pak rozvodem DOHC a antidetonačním systémem. Vysoká úroveň hospodárnosti a ohleduplnosti vůči životnímu prostředí je kombinována s vysokým výkonem, příznivým průběhem točivého momentu a hladkým chodem motoru. "

To je primo z reklamni brozury? ;-)
Lepší Prihnus
| 5. 8. 2011 00:38
Někdy je třeba použít přesný popis výrobce, aby to pochopili i ti méně chápající... >:-[]
Lepší Prihnus
| 4. 8. 2011 16:30
Nejsem fanousek nejak Oplu, ale jiz ted se mluvi a druhe generaci v roce 2015 jez ma byt znacne levnejsi. Nyni media v zahranici mluvi o tom, ze Ampera by mohla mit ruzne varianty karoserii v budoucnu, a jako to planuji u Priuse, stat se takovou vlastni znackou Ampera.

Co se tyka pride, je hezke, ze si GM vybral design dvou bumerangu v pridi, jez je lehce rozpoznatelny a prijemny na pohled.
Lepší Prihnus
| 5. 8. 2011 20:33
Největší výhoda celého auta je celková koncepce pohonu, kdy se o pohyb stará vždy elektromotor a není pouze v roli jakéhosi "pomocníka"... Dnes možná vyjdou propracované klasické motory nebo typické hybridy tipu Prius mnohem levněji a ani spotřebou příliš nezaostávají, ale problém těchto vozů je v tom, že dosáhli vrcholu své koncepce a "vyžďímaly" z ní už maximum, kdežto Ampera je teprve na začátku... A stejně to bere i vedení Opelu/GM, které ani nepočítá příliš s prodejností Ampery/Voltu. Tyto modely se berou především jako investice do budoucna. Zatím mají hlavně podpořit image značky a ukázat, na co má. Na skutečně konkurenční modely si počkáme ještě cca 1-2 generace...
PS: Nikde v článku není napsáno, že jezdí Ampera špatně (spíš naopak)...
Lepší Prihnus
| 6. 8. 2011 23:11
Promin, ale cim zasadnim se lisi Ampera od plug-in Priusu (ktery uz se nejaky ten mesic prohani po Evrope v testovacim rezimu)? Myslenka je skoro stejna, hlavni rozdil je (pokud jsem dobre pochopil schemata Ampery), ze plug-in Prius umi jet ciste na benzin, kdezto Ampera musi jit "pres elektriku".

Neber to ve zlem, ale zadny hybrid nedosahl vrcholu sve koncepce. Dostava se jich na trh nekolik ruznych (koncepcne), vetsina se asi jeste zlepsi.
Lepší Prihnus
| 7. 8. 2011 08:05
Liší se - pokud se principu pohonu týká - v předpokládaných vzdálenostech, které je možno ujet na jednotlivé pohony a režimech, kdy který pohon využít resp. poměrech elektrika x benzin.

Ampera - v prvním plánu elektroauto s možností........, když dojde........ .(S tím, že jízda na spalovací motor je tak trochu jako drbat se pravou rukou za levým uchem. A kdo ví, jestli ne ještě horší.)

Prius pl.in - hybridní auto využívající el. pohon jen když se to hodí (myslím,že -obecně- do určité rychlosti a určitého sešlápnutí plynového pedálu), samozřejmě s možností strčit ho do zásuvky, když jezdí v režimech častěji na proud, aby se nemusel dobíjet jen benzínem. Jede-li v "benzínovém režimu" je to vlastně skoro úplně normální auto na které jsme zvyklí (i když normální?) s tím, že si sem tam ještě může baterky přidobít rekuperací.

Rekuperace je sice fajn, je to určitě přínos, který se dá už i změřit a vyčíslit, ale moc bych na ní nesázel. Samozřejmě strašně záleží na charakteru provozu. Jízda po dálnici na limitech - přínos téměř 0, ve městě nebo na okresce nahoru dolů s rozumem - má význam.
Lepší Prihnus
| 7. 8. 2011 11:05
Ten hlavní rozdíl, který jsi zde zmínil (Ampera musí jít "přes elektřinu") je ona největší výhoda tohoto automobilu. Tkví v tom, že má Ampera benzínový motor, který umí vyrábět elektřinu a ten, když se dokáže zlepšit, tak by mohla kombinovaná spotřeba klesnout možná i pod 1l/100km... Tím vrcholem koncepce jsem měl na mysli hlavně benzínové a naftové motory. Hybridy mají před sebou ještě dlouhou cestu, ale dokud bude elektromotor pouze v roli toho pomocného, tak jsou jeho možnosti také dost omezené (např. proti koncepci z Ampery)... Jinak přeji hodně krásných elektrických kilometrů s Tvým Priusem... :-)
Lepší Prihnus
| 7. 8. 2011 12:36
Diky, zatim jezdi dobre, nemuzu si stezovat :-)

Ja pouzivam jenom selsky rozum, ale myslim, ze dokud se budeme bavit o spalovacim motoru, tak se 1l/100km v beznem provozu nedockame. Tolik energie ze z litru benzinu nebo nafty pravdepodobne spalovanim dostat neda (vynechme specialni modely na solnych planich v Bonevile).

Ja mam jenom pocit (nepodlozeny), ze pokud benzin nebo nafta pohani primo kola a prevodovka dokaze ten motor drzet okolo idealnich otacek, tak to musi byt ucinnejsi nez mechanicky pohyb konvertovat na elektriku a zpet. Ale mozna se pletu, nejsem mechanik :-)

EDIT: Mimochodem, Ampera nema "benzinovy motor, ktery dokaze generovat elektrinu". Ma benzinovy motor a dva elektricke motory/generatory, stejne jako Prius a vetsina ostatnich hybridu. Nekde je to propojene pres spojky (Ampera), nekde pres CVT (Prius).
Lepší Prihnus
| 7. 8. 2011 12:53
byl jsi o 3 minuty rychlejší :yes:
Lepší Prihnus
| 8. 8. 2011 20:44
Asi máte pravdu - oba, je pravda, že při převodu energii musí dojít alespoň k minimálním ztrátám... Ve svém raném věku jsem teprv v době učení a asi jsem si to představoval nějak moc jednoduše... Snad proniknu do fungování těchto systémů víc... Jinak se omlouvám... :-)
Lepší Prihnus
| 7. 8. 2011 12:39
Lituji, ale musím oponovat. To rozhodně není ta největší výhoda. Kdyby to tak bylo, tak už dávno jezdí všechna auta bez převodovek, kardanů, spojek, poloos aj., protože generátory nebo dynama a elektromotory jsou známy v +/- současné úrovni techniky asi milión let.

V Ampeře-Voltu to je sice použito (a to si nejsem úplně jistý, jak to tam je), ale protože se to zde hodí a benzínová jízda je zde brána jako druhořadá. Právě jediná výhoda je v možnosti absence těch převodovek a ....... . Ještě je také otázka účinnosti takto realizovaného pohonu v porovnání s klasickou převodovkou. A tam bude určitě háček. Možná by při stejných výkonech bylo i zajímavé porovnání hmotností těchto pohonů myšleno spalovací motor-převodovka proti spalovací motor-generátor-elektromotor (samozřejmě objektivně bez akumulátorů).

No a když se, jak píšeš, dokáže zlepšit ten chudák benzínový motor, tak jej bude snad možno také použít v normálním autě s převodovkou, ne?
pěknej Accord zepředu
| 4. 8. 2011 13:27
víc asi nemám co dodat. Ještě nasadit nárazník z Accorda a nalepit Háčko a zmátneš tím sousedy.
Avatar - gld
pěknej Accord zepředu
| 4. 8. 2011 15:11
a potom sa zobudíš a ruka v šerbli
pěknej Accord zepředu
| 4. 8. 2011 16:21
>:-[]
pěknej Accord zepředu
| 4. 8. 2011 19:04
co je to šebrle? teda šerble?
pěknej Accord zepředu
| 4. 8. 2011 20:56
nočník...
pěknej Accord zepředu
| 5. 8. 2011 14:19
já těm slovákům fakt nerozumím. Asi se budu muset taky vtírat na slovenský fóra a dělat tam ze sebe opici.
Vám se to líbí?
| 4. 8. 2011 16:54
...mě teda moc ne. To auto je...prostě divný.Oproti Voltu zajímavá maska, ale to je tak všechno, co mě na tom zaujme v pozitivním slova smyslu. Co mě na první pohled fakt vadí je ten pruh černě pod voknama...asi snaha opticky zvětšit plochu oken a odlehčit tý mase dveří...no nevim. Zadní partie mi přijdou vysloveně o ničem. A ještě naplivu na interiér, když už jsem v tom...ty hmoty co přetejkaj ze dveří nad palubovku (nebo navopak), to taky moc nechápu. Prostě to auto je neladný, nezajímavý a rozhodně mi nepřijde nijak futuristický, aspoň co se vzhledu týče. Amen
Avatar - Ada je zase tady
Vám se to líbí?
| 4. 8. 2011 17:57
Ne nelibi. Je to hruza :no: Interier je totalni humus, navic to vlaci bricho po zemi, takze v podzemni garazi uviznes na rampach mezi patry.

Horsi ale je, ze je to v praktickem provozu vicemene k nicemu. Vyjadril jsem se k podobne kreature tady [odkaz] a tak se nebudu opakovat.Cesta k hybridum nevede pres podobne zehlicky, ale elektrifikaci malych dodavek, ktere se pohybuji po ulicich mest a vozi zbozi maleho objemu. Pokud to bude fungovat a ekonomika provozu bude v meste opravdu realne a ne jenom na papiru lepsi, nez u dieselu, firmy to nakoupi a teprve potom muze zacit nova era dopravnich prostredku. Do te doby je to kravovina.
Vám se to líbí?
| 4. 8. 2011 22:06
Vsechny svoje nazory prezentujes velmi arogantne jako "samozrejme a pochopitelne" jedine spravne. Mel bys kandidovat na reditele Zemekoule.

Nic proti mestskym dodavkam, ale jeste pouzitelnejsi je soucasny elektromobil pro dojizdeni do zamestnani, protoze 2x denne jede kratkou vzdalenost a mezitim stoji hodiny v garazi. Za tech 10 - 30km se benzin ani neohreje, diesel, pokud te s nim pusti do mesta, zustane uplne studeny a DPF odejde jedna dve. Studeny motor smrdi a zere. Nechapu, proc tolik lidi pouziva k dojizdeni naftova SUV.
Vám se to líbí?
| 4. 8. 2011 23:56
Me to pripada zvenku celkem pekne, ale ty "budiky" uvnitr vypada desne. Co me ale dorazilo vic nez vnitrni design je ta uzitecna hmotnost 268kg pro ctyrmistne auto - 268kg/4 = 67kg na kus a do kufru uz nedaji ani flasku coly, auto tak pro cinany.
Vám se to líbí?
| 16. 3. 2012 16:05
to neni arogance, to je uplne normalni reakce cloveka, ktery uvazuje LOGICky (rekneme matematicky) a narazi na dav zabednenych radobyekjoteroristu, kteri furt dokola zkouseji nevhodnou elektro technologii se sloganem "nejak to jit musi". Rikam... vykaslete se na elektromobily, vykaslete se na hybridy, hledejme cesty v optimalizaci soucasnych spalovacich motoru, snizeni hmotnosti aut a zlepseni dopravni infrastruktury (kolikrat se mi stane, ze bych projel mestem na "zelenou vlnu"... ? Nikdy). Hlavne ze je v aute plno zbytecnych kramu, ale aby me navigace dovedla ke krizovatce rychlosti abych tam mel zelenou, to je nepredstavitelny problem. Hlavne ze mame auta, co veksluji energii z nadrze do baterek. Vyhozene penize.
opravdu spotrebovano 16KWh?
| 5. 8. 2011 00:01
".... jsme v rámci testu elektro-spotřeby vyčerpali poslední z 16 kilowatthodin po 73 kilometrech běžné jízdy,..."

Opravdu jste pri jizde vycucli 16kWh nebo slo jen o spisovatelsky obrat? V jinem testu pisou ze z baterie se pouzije na jizdu jen cca 8kWh z tech 16, pak startuje motor, protoze baterky se nesmi uplne vybit a tech 8kWh tam musi zustat jako rezerva.
Avatar - Barrichello
Chcete Volt? Jeden už Je na cestě do čr
| 5. 8. 2011 10:13
[odkaz]
Prosím vysvětlení
| 5. 8. 2011 14:38
Když vám zbude jen čtrnáctistovka…
Když vyjedete všechnu elektřinu a poblíž nejsou vhodné zásuvky, nastupuje spalovací motor. Jeho 63 kW ve 4800 min-1 a 130 Nm ve 4250 min-1 naštěstí při velké akceleraci obvykle vypomáhá elektrická soustava, ale občas se přeci jen dostanete do situace, kdy jste odkázáni pouze a jen na čtyři válce. V té chvíli se z Ampery stává hodně naložená Astra se základní motorizací. Spotřeba vzroste asi na 6 až 7 l/100 km a vám nezbude nic, než se smířit s průměrnou podélnou dynamikou, pokud se hodláte pohybovat především na dálnici.

Jste si pane Láníku skutečně 100% jistý, že v tom autě je možný přenos točivého momentu přímo od spalovacího motoru přes převodovku na kola?

A dále prosím objasnit pojem "průměrná podélná dynamika".

Mnohokráte děkuji za odpověď.
Prosím vysvětlení
| 16. 3. 2012 16:06
ne, prenos jde pres elektricky generator , regulator a elektromotory, ucinnost celeho systemu je cca 75%, oproti tomu mechanicka prevodovka ma 90%.

Ale to se v ekoteroristickych brozurkach nedoctete.
Potřeboval bych vysvětlení k dané problematice
| 8. 3. 2012 16:10
Opel Ampera je tedy plný hybrid s motorem když dojde elektřina a jízdou na motor se baterie nanabíjí ??? Odbočím,ale Citroen DS5 H4 je potom výhodnější,který má motor diesel a elektropohon zadních kol a jak uvádí nemusí se nabíjet a v nutnosti se jedná o pohon všech kol,není to lepší řešení u DS5 H4 ?? :-O

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku