Ač je současný automobilový svět unifikovaný, v přístupu do interiérů tomu bývá přesně naopak. Existuje několik unikátních typů konstrukcí, i když většina z nich čerpá z minulosti.
...postrádám zmínku o netradičním mechanizmu použitém v Renaultu Avantime, tak doplním.
Velmi dlouhé a těžké dveře se zde otvírají zdánlivě klasicky, ale první fáze otevření začíná vyklopením složitého předního závěsu dveře cca o 20 cm ven z auta a potom se teprve otevírají (někde se uvádí systém jako kloubové závěsy dveří nebo kloubové otevírání). Dveře mají dva zámky, mechanizmus je složitý, náročný na seřízení a i v ideálním stavu vyžaduje použití více síly. A ani zimu nemá moc rád. [odkaz] [odkaz]
Zajímavé řešení sebevražedných dveří měl i Lincoln Continental Convertible se středovým sloupkem "jen do pasu".[odkaz]
Nebo Lancia Appia bez středových sloupků. [odkaz]
je to na efekt fajn, ale mne teda dost vadilo u SLS, ze ked som si sadol, tak som nedokazal zavriet dvere a musel som sa dost potrapit - a ked sa mi to uz podarilo, tak sa mi nejazdilo v pohode...
gil54 spomenul Avantime - ano, tie dvere boli unikatne zavesene, ale ked som zaparkoval do kopca pri vyjazde z garaze, tak to nebola sranda dostat sa z auta ( inak Avantime bolo svojim sposobom zaujimave vozidlo, len Renault, zial ako vzdy, prilis predbehol dobu!) :-!