Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Palumbo M-80: Virtuální lež nebo hybridní zázrak?

Miro Mihalik
Diskuze (10)
Joe Palumbo píše na svých internetových stránkách, že s kreslením automobilů začal v roce 1973. A protože má rád hlavně sportovní vozy, udělal si po čtyřiatřiceti letech radost. A nejen sobě.

Díky hybridní technologii, kterou chce použít pro pohon svého nového supersportu Palumbo M-80, by se nemělo stát, že se mu nějaký zelený aktivista připoutá řetězem o kolo.

Po přečtení stránek tohoto Američana musíte uznat, že má v sobě koňskou dávku drzosti. Na úvod konstatuje, že se nechal inspirovat Lotusem Elise, má rád Noble M400 a Ariel Atom, ale hezké podle něj nejsou. Naopak jeho estetické cítění naplňují italské krásky Ferrari a Lamborghini, jenže „nepostupují vpřed se svými křivkami“ . O německých automobilech říká, že jsou „matematicky nudné“ a Japoncům servíruje tvrzení, že dělají auta jako z „jedné formy s nepatrnou odchylkou“.

Nešetří ani domácí firmy, jimž vytýká, že v poslední době všechno vychází z konceptu SUV. Své neskromné myšlenky vyšperkoval názorem, že práce moderních designérů mu připomíná mazanice nebo výtvory z kreslených filmů, a pokud by nové vozy nezastřešovali známé značky, považovali bychom je za podivné a neinspirativní. Joe jde trochu s bubnem na zajíce, jen s tím rozdílem, že ty zajíce neloví, ale snaží se přitáhnout jejich pozornost ofenzivní reklamou.

Jeho připravovaný výtvor nevypadá vůbec špatně, i když přední část je trochu, ehm, podivná, ale nechme design stranou a podívejme se pod kompozitový plášť. Vůz bude mít hliníkové šasi spojené nýtováním, lepením i klasickým svařováním, na které navazuje lehký prostorový rám a ochranný oblouk, jelikož jde o otevřený roadster. Na obou stranách 2705 mm dlouhého rozvoru budou dvojitá lichoběžníková ramena, celková délka vozu je 4318 mm. Jméno automobilu v sobě nese podobný kód, jaký používal Ford u svého modelu GT40 (výška 40 palců). M znamená mid-engine (motor uprostřed) a 80 je šířka v palcích – po přepočtu do soustavy SI to vychází na 2032 mm.

Protože autor nechtěl kazit své dílo rozměrnými spoilery a křídly, bude se spoléhat na přísavný efekt kompletně zakrytého podvozku. Jízdní vlastnosti by se měly přibližovat Lotusu, s delším rozvorem by ovšem chtěl dosáhnout větší stabilitu a klidnější chování v přímém směru. V plánu je také zavazadlový prostor, který odveze dva golfové bagy a pár menších kufrů. V interiéru nebude nic horšího než kůže, semiš, hliníkové doplňky a „skvělá ergonomie pro řidiče i spolujezdce přizpůsobená na dlouhé cesty“.

Joe Palumbo vysvětluje, že M-80 nemá být ultimativním závodním speciálem stvořeným na běžné silnice, ale naopak cestovním sporťákem, který majitele pobaví i na okruhu. A cestou zpátky možná ani nebude potřebovat zastavit u čerpací stanice. Vůz bude poháněný hybridní jednotkou, která se podle popisu velice podobá systému, jež používá Lexus GS450h. Podle propočtů bude mít kombinace klasického spalovacího agregátu a elektromotoru výkon 257 kW (350 koní), což ve spolupráci s bezestupňovou převodovkou umožní jen 1000 kg vážícímu automobilu akceleraci na stovku za 4 sekundy. Maximální rychlost by se měla pohybovat nad hranicí 240 km/h, průměrná spotřeba ovšem vychází na fantastických 5,11 l/100 km. Počítačové programy (Autodesk Inventor a Autodesk AliasStudio) rovněž vypočítaly, že M-80 zastaví z rychlosti 60 mil/h (96 km/h) na vzdálenosti 33,5 m a čtvrt míle proletí za 11,9 s.

Miro Mihalik
Diskuze (10)
7. 6. 2007 07:40
Re: nee
Lenze to asi nikdy nebude, proste nejakeho exota chytila fantaz...Clovek podobneho razenia bol na Slovensku, isty pan Kasanicky, ktory chcel byt prezidentom a chvalil sa tym, ze pre vsetky slovenske podniky ma v supliku projekty, ktore ich vynesu do vysok...ked zomrel, zostala po nom len usmevna spomienka... :-|
Avatar - da_b0mb
6. 6. 2007 12:55
Re: nee
Rendering mi prijde spatnej,auta v Need For Speed vypadaj lip...Co se designu tyce,tak to neni nejhorsi,bocni profil se mi docela libi...ale inspirace Talianama je jasna! Co me ale hodne zarazi, jsou nazory tohoto pana! Usnul asi v dobe, kdy zacal s navrhama protoze, japonci uz delsi dobu nejsou "z jedny formy",Nemci mi rozhodne "matematicky nudni" neprijdou...Jediny s cim souhlasim je tendence americke produkce smerovat vsechno k SUV! Kazdopadne to, co vytvoril neni zadnej prevrat...az to bude mit v garazi,s takovym vykonem a spotrebou...ok,v tom pripade proc nesmeknout!
6. 6. 2007 12:43
Re: nee
Povedal by som, ze do velmi velkej miery, totiz z tych dristov mozno tazko uverit jedine slovo. Rendering je povedzme slusny, ovsem s navrhom dizajnu a modelovanim si autor nedal velku pracu. Velke jednoduche plochy, rovno useknuty predok a s primitivnou mriezkou chladica, nedomyslene detaily...Toto su ciste len predstavy nejakeho manika, co si o sebe mysli, ze je frajer... :no:
6. 6. 2007 11:06
nee
sorry ale mne sa to vobec nepaci.taky amatersky design,ktoreho je plno..uz len to predne sklo je udes,neproporcionalna zadna pasaz k predku.a ESTE rozprava o Ferri a Lambo ako vzor?! ;-\