Palumbo M-80: Virtuální lež nebo hybridní zázrak?
Díky hybridní technologii, kterou chce použít pro pohon svého nového supersportu Palumbo M-80, by se nemělo stát, že se mu nějaký zelený aktivista připoutá řetězem o kolo.
Po přečtení stránek tohoto Američana musíte uznat, že má v sobě koňskou dávku drzosti. Na úvod konstatuje, že se nechal inspirovat Lotusem Elise, má rád Noble M400 a Ariel Atom, ale hezké podle něj nejsou. Naopak jeho estetické cítění naplňují italské krásky Ferrari a Lamborghini, jenže „nepostupují vpřed se svými křivkami“ . O německých automobilech říká, že jsou „matematicky nudné“ a Japoncům servíruje tvrzení, že dělají auta jako z „jedné formy s nepatrnou odchylkou“.
Nešetří ani domácí firmy, jimž vytýká, že v poslední době všechno vychází z konceptu SUV. Své neskromné myšlenky vyšperkoval názorem, že práce moderních designérů mu připomíná mazanice nebo výtvory z kreslených filmů, a pokud by nové vozy nezastřešovali známé značky, považovali bychom je za podivné a neinspirativní. Joe jde trochu s bubnem na zajíce, jen s tím rozdílem, že ty zajíce neloví, ale snaží se přitáhnout jejich pozornost ofenzivní reklamou.
Jeho připravovaný výtvor nevypadá vůbec špatně, i když přední část je trochu, ehm, podivná, ale nechme design stranou a podívejme se pod kompozitový plášť. Vůz bude mít hliníkové šasi spojené nýtováním, lepením i klasickým svařováním, na které navazuje lehký prostorový rám a ochranný oblouk, jelikož jde o otevřený roadster. Na obou stranách 2705 mm dlouhého rozvoru budou dvojitá lichoběžníková ramena, celková délka vozu je 4318 mm. Jméno automobilu v sobě nese podobný kód, jaký používal Ford u svého modelu GT40 (výška 40 palců). M znamená mid-engine (motor uprostřed) a 80 je šířka v palcích – po přepočtu do soustavy SI to vychází na 2032 mm.
Protože autor nechtěl kazit své dílo rozměrnými spoilery a křídly, bude se spoléhat na přísavný efekt kompletně zakrytého podvozku. Jízdní vlastnosti by se měly přibližovat Lotusu, s delším rozvorem by ovšem chtěl dosáhnout větší stabilitu a klidnější chování v přímém směru. V plánu je také zavazadlový prostor, který odveze dva golfové bagy a pár menších kufrů. V interiéru nebude nic horšího než kůže, semiš, hliníkové doplňky a „skvělá ergonomie pro řidiče i spolujezdce přizpůsobená na dlouhé cesty“.
Joe Palumbo vysvětluje, že M-80 nemá být ultimativním závodním speciálem stvořeným na běžné silnice, ale naopak cestovním sporťákem, který majitele pobaví i na okruhu. A cestou zpátky možná ani nebude potřebovat zastavit u čerpací stanice. Vůz bude poháněný hybridní jednotkou, která se podle popisu velice podobá systému, jež používá Lexus GS450h. Podle propočtů bude mít kombinace klasického spalovacího agregátu a elektromotoru výkon 257 kW (350 koní), což ve spolupráci s bezestupňovou převodovkou umožní jen 1000 kg vážícímu automobilu akceleraci na stovku za 4 sekundy. Maximální rychlost by se měla pohybovat nad hranicí 240 km/h, průměrná spotřeba ovšem vychází na fantastických 5,11 l/100 km. Počítačové programy (Autodesk Inventor a Autodesk AliasStudio) rovněž vypočítaly, že M-80 zastaví z rychlosti 60 mil/h (96 km/h) na vzdálenosti 33,5 m a čtvrt míle proletí za 11,9 s.