Panav: Plachtové návěsy - Dlouhá tradice

Panav: Plachtové návěsy - Dlouhá tradice

 
 

Společnost Panav působí na českém automobilovém trhu již 16 let. Za tuto dobu si vydobila stabilní postavení.

Historie výroby přepravní techniky v Senici na Hané však sahá hluboko do minulosti. Výrobní objekty v místě dnešní společnosti byly vybudovány již v roce 1896.

Široký záběr

Výrobky s logem PANAV si našly své zákazníky mezi přepravními, ale také stavebními a zemědělskými firmami nejen v tuzemsku, ale v nemalém počtu rovněž v zahraničí, zejména na Slovensku a v Polsku. Významná obchodní zastoupení existují v Rusku, Bulharsku, Německu, Maďarsku, Litvě, Rumunsku, na Ukrajině. Z exotických destinací potom v Senegalu a na Novém Zélandu.

Nabídka společnosti se za poslední roky značně rozšířila a zaměřila se na výrobu vozidel splňující atypické požadavky zákazníků. Vedle tohoto kroku se firma ubírá i směrem k výraznému snižovaní pohotovostních hmotností svých výrobků a ke snižování výrobních a dodacích termínů. Rostoucí počet zákazníků nejen v tuzemsku, ale také v zahraničí jasně hovoří o úspěších implementace inovativního přístupu společnosti Panav. Ten vede ke zvýšení efektivnosti přepravních řešení a jeho přechodu od reaktivní politiky reagující na požadavky a podněty zákazníků. Osvědčil se přechod k politice proaktivní, kdy se Panav snaží nabídnout zákazníkovi řešení šité na míru jeho podmínkám činnosti.

Mezi nejoblíbenějším vozy novodobé historie lze bezesporu zařadit valníkové návěsy, jež se vyrábí ve dvou základních modelech, klasický valníkový návěs NV 35 a nízkoložný NV 35 L. Základní celkové rozměry těchto vozů jsou délka 13 680 mm, šířka 2 550 mm a výška 4 000 mm. Návěsy jsou nabízeny od 11 tun celkové hmotnosti až po 42 tun.

Dle výšky točnice

Návěsy řady NV 35 jsou stavěny pro tahače s výškou točny 1 050 - 1 220 mm. Bezpečnou přepravu nákladu zajišťuje výška krku rámu 120 mm alt. 80 mm. Rámy s ocelovou žebřinovou konstrukcí jsou otryskány pomocí ocelových broků a ke zvýšení antikorozní ochrany jsou opatřeny epoxidovaným základním nátěrem. Na zinkové či hliníkové díly je použit reaktivní nátěr. Na takto ošetřené komponenty je následně nanášena vrstva dvoukomponentního laku v odstínech RAL dle přání zákazníka.

Vedle toho, návěsy řady NV 35 L je možné zapojit do soupravy s tahačem s výškou točny od 950 do 1 050 mm. Výška krku potom dosahuje výšky 80 mm, alt. 60 mm.

Propracované podvozky

Podvozky jsou osazeny vzduchem odpruženými nápravovými agregáty s kotoučovými nebo bubnovými brzdami se samostavitelnými brzdovými pákami a automatickou parkovací brzdou s pružinovými válci s možností zvedání první případně první a druhé nápravy. Vzduchotlaká provozní a nouzová brzda je vybavena automatickým zátěžovým regulátorem a elektronickým brzdovým systémem.

Zcela ojedinělou variabilitu v sobě skrývá karoserie, a to od podlahy až po střechu. Základní provedení podlahy je vodovzdorná tvrzená překližka s protiskluzovou úpravou tloušťky 27 mm. Podlaha obsahuje 13 párů kotevních úchytů v okrajovém profilu pro bezpečnou fixaci nákladu pomocí upínacích popruhů. Vedle tohoto provedení však společnost Panav nabízí i koryto pro převoz hutního materiálu nebo kolejnice pro převoz rolí papíru.

Překližkové přední čelo

Karoserie návěsu se v základním provedení sestává z překližkového předního čela výšky 2 300 mm. Zadní čelo je hliníkové výšky 800 mm lakované práškovou vypalovanou barvou. Boky jsou sestaveny z posuvných sloupků s pěti řadami dřevěných latí a třístrannou shrnovací střechou bez bočnic. Mimo základního provedení Panav nabízí u tohoto typu vozu další variace a kombinace: návěs s bočnicemi výšky 800 mm a shrnovací střechou splňující podmínky TIR případně provedení curtain sider s bočnicemi.

Zadní čelo vedle skopného může být řešeno půlenými vrátky výšky 800 mm nebo vraty. Nakládku a vykládku zboží usnadňuje vedle stavitelné výšky podlahy také zvedání plachtové konstrukce o 250 mm, která je uložena v krajních sloupcích návěsu.

Pro snazší manipulaci a nakládku i vykládku návěsu slouží hydraulicky výsuvný sloupek. Pevnost boků může být zvýšena použitím hliníkových profilů namísto dřevěných latí. Mezi nejsložitější provedení karoserie potom patří návěs s druhou podlahou nebo skříňové návěsy postavené na platformách NV 35 nebo návěsy pro převoz hutního materiálu s hydraulickou rukou. Ze stejného typu návěsu potom vycházejí i další varianty – kontejnerové a cisternové návěsy.

Vybavení na přání

Návěsy mohou být vybaveny koly od renomovaných světových výrobců dle požadavků zákazníka s ocelovými nebo hliníkovými disky včetně disků s vysokým leskem. Na přání je také možné vybavit návěs druhým držákem rezervy, druhou schránou na nářadí, soudkem na vodu, držákem palet na 24 ks palet, hliníkovým nárazníkem, případně dovybavit tak, aby byly splněny předpisy ADR pro přepravu kusového zboží. Dále jsou všechny vozy vybaveny bočními ochranami proti podjetí, dvourychlostními odstavnými nohami, schránou na nářadí, plastovými zakládacími klíny, držákem rezervního kola včetně rezervy.

Kromě plachtového provedení, firma Panav na přání zákazníka návěs dodá jako podvozek k dostavbě, případně jako podvozek s podlahou (plato) k dostavbě nebo jako otevřenou karoserii pouze s bočnicemi výšky 800 mm.

Spolupracujeme s TipCars.com
Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu

Nový ministr průmyslu se musí rychle zorientovat…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 






 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Dnes 18:59

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Den Velké Británie v Praze: Co o útoku v Londýně řekla velvyslankyně a britský reportér?

Den Velké Británie v Praze: Co o útoku v Londýně…

Pouhý den po teroristickém útoku v Londýně se na Malostranském náměstí ve čtvrtek pod taktovkou britského…

Letní čas 2017: Kdy nastane a proč ho ještě pořád máme?

Letní čas 2017: Kdy nastane a proč ho ještě pořád máme?

I letos se na konci března ručičky hodinek posunou o hodinu vpřed z 2:00 na 3:00 a Česko ze zimního času přejde…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…