Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Peugeot 3008 HYbrid4 sníží emise CO<sub>2</sub> na 91&nbspg/km

Francouzský hybrid kombinuje dvoulitrový turbodiesel s elektromotorem.
Zpět na článek
13. 9. 2012 09:21
13. 9. 2012 09:21
vsechno krasne..
ale 800tis je 800tis, takovou hodnotu to auto nema.
Rozbalit vlákno
19
Avatar - matii
13. 9. 2012 09:28
Re: vsechno krasne..
To ne, ale ono se počítá, že na západ od nás si značnou část z této sumy odečtou na daních. V tomto jsme pořád na úrovni rozvojových států.
Avatar - KANKUNEN
13. 9. 2012 09:34
Re: vsechno krasne..
Naopak, nechápu proč by se z peněz daňových poplatníků měly dotovat drahá auta, aby dotyčný mohl šetřit.
V jiném článku se píše o rozumných 710t za Prius, tohle je čtyřkolka, takže ten rozdíl se dost maže.
13. 9. 2012 09:38
Re: vsechno krasne..
Jasne, ale Prius má už jméno a je ve třetí generaci, Nehledě na image techniky Toyoty ;-) Peugeot je nováček na poli hybridů, tak musí přijít s něčím navíc ;-)
Avatar - matii
13. 9. 2012 10:57
Re: vsechno krasne..
Tady nejde o šetření, ale o množství vypouštěných splodin do ovzduší.
13. 9. 2012 12:21
Re: vsechno krasne..
A opravdu to auto daňoví poplatníci dotují, nebo jen stát kupce obere o méně peněz než v případě běžného auta?
13. 9. 2012 10:36
Re: vsechno krasne..
Jakýkoliv komerční projekt, kterého návratnost (prodejnost) je podmíněna dotacemi, regulacemi a pod., není, dle mého, úplně košér. Souhlasím s kankunenem, proč by se všichni měli skládat na šetření někoho jiného? Chápu, že se jedná o podporu nových "ekologických" technologií, ale nějak zvlášť tomu nefandím.
Avatar - matii
13. 9. 2012 11:04
Re: vsechno krasne..
Sry, ale kdyby každý uvažoval jako ty, tak se tady dodnes dusíme popílkem, sírou a oxidem uhelnatým z tepelných elektráren a splodinami z dvoutaktních divočáků. To, že ČR po revoluci věnovala miliardy z kapes daňových poplatníků na odsíření ti nevadilo? Tady snad jde o kvalitu našeho života a ne o nějaké šetření.
13. 9. 2012 11:35
Re: vsechno krasne..
Proto jsem napsal komerční projekt. Co je na odsíření procesu výroby energie komerční? Ani cyklostezky by bez dotací nemohly existovat, ale ani to nejsou komernčí projekty. Na rozdíl od fotovoltaických elektráren, třeba.
13. 9. 2012 12:24
Re: vsechno krasne..
beres to spatne.
Odsireni elektraren je komercni, kdyz se nastavi takova a takova pokuta za znecisteni emisemi. A neni problem monitorovat tepelnou elektrarnu, kolik vypusti tun SO2 a popilku.
Od urcite vyse pokut se vyplati namontovat elektrostaticke filtry, ktere aspon zachyti ten popilek.

Naopak je nekomercni dotovat fotovoltaiku a vetrne elektrarny, ktere nevyrobi skoro zadnou energii a tu co vyrobi nejde regulovat, takze nam v soucasne dobe vetrnikova velmoc Nemecko pousti do site takovy bordel v podobe nadbytecne energie, ze se blizime stavu, ze nam vypadne cela rozvodna sit a vsichni budeme bez proudu. A stat potazmo EU tenhle bordel jeste dotuje a nuti lidi kupovat drahou elektrinu z fotovoltaik...
13. 9. 2012 15:03
Re: vsechno krasne..
Hledám analogii s dotacemi (daňovými úlevami) na hybridní vůz pro soukromého uživatele. A samozřejmě, že výstavba fotovoltaických elektráren je běžný komerční projekt, který má státem (zákonem) garantovanou návratnost. Takže si nemyslím, že já něco beru špatně, ale ty máš hokej v úplně elementárních věcech.
Avatar - matii
13. 9. 2012 12:36
Re: vsechno krasne..
Ten projekt auta je sice komerční, ale ta automobilka nedostane více peněz. Hodně to zjednoduším. Pokud si někdo koupí dieselové auto za 500k a výrobní náklady budou 400k, je tu marže 100k. Nikdo nic nepřispívá. Pokud ta samá firma vyrobí stejné auto jako hybrid za 700k, výrobní náklady jsou 600k, stále má výrobce marži 100k jen s tím rozdílem, že třeba stát vrátí kupci na daních 150k, čímž tento má hybridní auto šetřící životní prostředí jen o málo dražší než diesel. Samozřejmě pokud je to jak u nás, tak by byl hloupý, aby dával o 200k víc a jde do toho dieselu. A tak si tu hulíme a prášíme pod nos a večer u zpráv pak nadáváme, jak byl na Ostravsku zase smog a jak vedeme v Evropě v počtu výskytu té a té rakoviny ...
Avatar - KANKUNEN
13. 9. 2012 13:02
Re: vsechno krasne..
No to by mě zajímal ten přínos hybridu na čistotu ovzduší. Majitelé těch nesmradlavějších aut na hybrid nedosáhnou ani s dotací 200t. Takže nejsmradlavější osobáky zůstanou, ale ten kdo je na tom líp tak vymění stávající auto za novější. Dotujme teda spravedlivě vše, úspornější spotřebiče A++, dejme něco tomu co si koupí Fabku místo Fely, novější traktor a plynový kotel.
Na dotace si půjčíme to není problém.
Navíc pokusy o omezení dopravy ve městě už byly, ale na vliv ovzduší to mělo snad 5%. Dotovat někomu auta je absolutní nesmysl. Navíc pod dojmem, že to málo žere se autem pojede i na záchod.
Avatar - matii
13. 9. 2012 14:15
Re: vsechno krasne..
Kankunen napsal: "No to by mě zajímal ten přínos hybridu na čistotu ovzduší" .... stačí si přečíst nadpis článku. Ostatní komentovat nebudu, je to názor proti názoru. Já osobně bych do těch dotací šel. Stačilo by důsledně vybírat daně a mohli bychom dotovat až by se ze státní pokladny kouřilo.
Avatar - KANKUNEN
14. 9. 2012 07:00
Re: vsechno krasne..
Ty dotace by se tak akorát rozkradly. Dotace do školství pochopím, ale platit soukromé auta???
14. 9. 2012 07:55
Re: vsechno krasne..
Správně, nedotovat komerční projekty.
14. 9. 2012 16:12
Re: vsechno krasne..
Doporučuji test aktuálního Priuse a tohodle "hybridu" z cca 14 dní starého SM. Při porovnání se ukazuje, že metodika měření exhalací (nekomentuji to CO2, zo už snad ani nemá cenu...) je z uživatelského hlediska zcela nesmyslná a především, že peugeot funkci hybridu ve skutečnosti není schopen plnit díky minimálnímu dojezdu na baterky. Prostě - taková malá potěmkinova vesnice po francouzsku na téma hybrid. To by se už spíš hybridem mohl nazývat třeba VW Polo BlueMotion, protože nejdůležitějším ukazatelem musí být skutečná průměrná spotřeba a z ní vycházející exhalace a ne prapodivně koncipované přepočty a měření za podmínek, které ve skutečném provozu nefungují, protože reálně neexistují.
13. 9. 2012 15:05
Re: vsechno krasne..
Automobilka nedostane více peněz za 1 vyrobený kus, ale automobilka prodá více kusů, protože já na to někomu přispěju. Jinak hybrudům a elektromobilům fandím, kdybych jezdil pouze po městě, tak bych si snad Priusa nebo Aurisa HSD aji koupil. Ale proč bych měl po tobě chtít, aby ses mi na to složil?
Avatar - KANKUNEN
13. 9. 2012 11:50
Re: vsechno krasne..
Přínos odsiření je významný, auto je zdroj znečištění a to již při výrobě. To že se někomu složím na auto udělá radost hlavně majiteli, že má v garáži auto skoro za milion.
13. 9. 2012 09:23
Super, ale ta cena...
P3008 Hy4 se mi celkem líbí a dokonce bych i o něm uvažoval, ale ne za 800k. To je přemrštěná částka :no: Pokud by se to bralo jako u ostatních automobilek, příplatek za 4x4 je kolem 50-60tis, pak by to mělo smysl. Tedy někde kolem 650 tis, P3008 Allure 2.0HDi Aut. 595tis + 60 tis za HY4, to by šlo. Nicméně za 800k ho na našich silnicích jen tak neuvidíme :-(
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KANKUNEN
13. 9. 2012 09:25
Hybrid - nablit
Zrovna tahle designová nestvůra a se škubacím nedoladěným ústrojím je typické peugeoťácké dílo. Dvacet let vyvíjeli motor 1,4 a stejně za studena chcípá a dílo dokonává šaltrpáka s kulisou přes půl interiéru. Prostě francouz stávkuje a technika taky. Vše ještě podtrhuje, že nevědí co nasadit za čumák, po velké tlamě teď nastupuje roztroušený styl, který opět nerozvíjí žadný předchozí peugeotí styl.
Rozbalit vlákno
16
13. 9. 2012 09:36
Re: Hybrid - nablit
spis mi vadi, ze kdyz uz to tak vymysleli, proc to neudelali jako plug-in .
pro pojizdeni po meste by to mohlo mit realny efekt a rano by bylo taky prijemnejsi vlezt do vyhrateho auta. Jsou to takove drobnosti, ale za auto v tehle cene bych cekal promyslenost do posledniho detailu.
Avatar - Hammunasakra
13. 9. 2012 10:40
Re: Hybrid - nablit
...může říct jen ... "(třeba Kankunen ;-)
PS: Jsem zvědava co řeknete příštímu audi A4, kde je pohon všech kol řešen ca STEJNÝM systémem :-)
PPS: HYBRIDní Lexus GS 450h je dle mne naprosto FAMÓZNÍM BRILANTNÍM vozem (možná NEJlepším vůbec - ve své třídě - nafty se mohou jít... ;-)
Avatar - KANKUNEN
13. 9. 2012 10:58
Re: Hybrid - nablit
Pro osobák je čtyřkola důležitá pouze pro vyhrábání se na sněhu do kopce a pod., takže takové AWD stačí.
Srovnávat PSA s Toyotou snad ani nejde. Le*** chromovaných lišt x výkvět nejmodernější techniky.
Avatar - matii
13. 9. 2012 11:12
Re: Hybrid - nablit
Hlavně že Toyota má výkvět designérů >:D >:D >:D .

Tuhle jsem vstal z křesla a shrnul se mi z něj přehoz. A víš co? Vypadalo to jak předek poslední řady Toyoty. >:D
Avatar - KANKUNEN
13. 9. 2012 11:22
Re: Hybrid - nablit
To musel být nepěkný pohled, věřím.
Avatar - Hammunasakra
13. 9. 2012 11:14
Re: Hybrid - nablit
NAPROSTO s vámi SOUHLASím že tento typ 4 kolky (nebo třeba Ferrari FF) je "zcela postačující" (jinak je to spíš "módní mánie" :-)
PS: A tenhle systém (HYbrid4) s Toyotou (Prius, CT 200h) klidně SROVNÁM (tenhle je opravdu "fik Fik FIKaný" :yes: :yes: - ostatně proto se Audi asi také "opičí" ;-)
PPS: Ono komponenty systému HYbrid4 stejně pocházejí z JAPONSKA - to jen "mimochodem" :-)¨
A (doopravdy) "zajímavá" bude asi možná nejspíš 2-há generace systému HYbrid4, kdy posílí jak aku, tak výkon elektromotoru - někam k 70ti kW = to mít jako BONUSový motor vzadu už MŮŽE být (doopravdy) "zajímavé" :yes: ;-)
13. 9. 2012 11:24
Re: Hybrid - nablit
Velký rozdíl, který ty taktně zamlčuješ, je mít k dispozici pouze jednu poloelektrickou verzi čtyřkolky, nebo ji mít i jako doplněk k trvalé mechanické verzi. :-!
Avatar - Hammunasakra
13. 9. 2012 13:44
Re: Hybrid - nablit
Nojo, ten LEXUS GS má jen JEDNU "poloelektrickou" verzi - a navíc to ani NEní 4kolka..
..a přesto se mi moc Moc MOC "líbí" :yes: :yes: :-)
Je fajn nabízet k předokolce (audi) více motorů/variant "připojitelného zadku" - to PSA snad plánuje jen tři motory - tento 2.0 HDi 120 kW ke kterému přibudou 1.6 HTP benzín HYbrid4 a pro větší vozy 2.2 HDi 150 kW HYbrid4 - o dalších jsem zatím NE"slyšela"/NE"četla... ;-)
PS: KOLIK jich bude mít asi příští "náskok díky technice" A4 - kde se pod označením quattro bude skrývat "napodobenina" tohoto HYbrid4 systému... :-)
13. 9. 2012 15:20
Re: Hybrid - nablit
O Audi se neboj, to narozdíl od PSA umí i vydělat a kvalitativní paletou modelů předčí kde koho. :-!
Avatar - Hammunasakra
14. 9. 2012 00:51
Re: Hybrid - nablit
Koukám že to pro vás asi byla RÁNA - že audi "odchází" od svého quattro-HALDEXu a (alespoň u příští A4) přechází na.. :-)
13. 9. 2012 14:38
Re: Hybrid - nablit
Lexus RX hybrid se nabízí jak s 2WD tak se 4WD. Rozdíl je pouze v tom, že čtyřkolka má zadní nápravu poháněnou elektromotorem umístěním podobně jako v Peugeotu 3008 ;-). Ani v RX u hybridu nenajdeš kardan.

Podobrný hybrid už Audi představilo v roce 1989 jako 100 Avant Duo. Také čtyřkolka bez kardanu.
Avatar - KANKUNEN
13. 9. 2012 11:27
Re: Hybrid - nablit
To by pak bude plug in. Na dálnici to pak dieslák utáhne v poho. V tomhle jediném vidím budoucnost. Po městě na dobité baterky a na dálnici za 6 nafty bez nějakého šetření.
Avatar - Hammunasakra
13. 9. 2012 13:45
Re: Hybrid - nablit
SOUHLASím.. příští generace by už mohla být docela DOST "zajímavá" :yes: ;-)
Avatar - wladyk
13. 9. 2012 13:56
Re: Hybrid - nablit
Emise mě nezajímají. Chci výkon za rozumnou spotřebu. Když se stále tak ohánějí ekologií tak taková "auta" musí být o dost levnější než se spalovacím motorem. Přece nebudu ekologii dotovat.
Avatar - matii
13. 9. 2012 14:18
Re: Hybrid - nablit
Správný názor! A ušetřené peníze si schovej do kasičky, budou se ti hodit až dostaneš Morribundus z toho co dýcháš. :-)
14. 9. 2012 02:54
Re: Hybrid - nablit
Muj pohled je jiny - par procent ceny nahoru za vuz priznivejsi zivotnimu prostredi bych klidne dal. Ted jen zjistit, co je to ten vuz priznivejsi zivotnimu prostredi. Emise, stejne jako CO2 jsou urcite vyznamne parametry, ne, ze bych si myslel, ze tim, ze budu ridit hybrid udelam neco signifikantniho pro globalni zmeny klimatu, je to spis vyjadreni osobniho postoje, ne o moc vic, kdyz si na zadni naraznik nalepis nalepku Obama nebo Romney, podle toho, koho volis, taky nepredpokladas, ze kvuli tomu jeden nebo druhej vyhraje volby.
Pokud se jedna o podporu technologie budoucnosti a jejiho rozvoje - tady je situace jasnejsi - tou hybridy jako mezistupen k elektromobilum jednoznacne jsou - tam bych taky nemel problem zaplatit o trosicku vic.