Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 3008 HYbrid4 sníží emise CO2 na 91 g/km

Peugeot 3008
Peugeot 3008
Peugeot 3008
4 Fotogalerie
Diskuze (38)
Francouzský hybrid kombinuje dvoulitrový turbodiesel s elektromotorem.

Peugeot lehce modernizoval model 3008 HYbrid4, aby byl tento hybridní crossover úspornější. Automobil se přitom na českém trhu prodává teprve od letošního jara.

Díky jinému nastavení řídicí jednotky motoru a optimalizaci využití energie a hospodaření s bateriemi bylo dosaženo nižší spotřeby paliva a nižších vypouštěných emisí CO2. Tento pokles má řidič zaznamenat především během jízdy v městském prostředí.

Pokud lehce modernizovaný 3008 HYbrid4 obuje 16palcová kola s pneumatikami Energy Saving s nízkým valivým odporem, má vůz v kombinovaném cyklu vypouštět 91 gramů CO2 na jeden kilometr jízdy. V případě jiných pneumatik (16palcových pro jízdu v bahně a sněhu, 17palcových nebo 18palcových) mají emise CO2 činit 99 gramů na kilometr.

Dosud 3008 HYbrid4 vypouštěl 99 gramů CO2 na kilometr (16palcová kola), respektive 104-108 gramů CO2 na kilometr (větší ráfky).

Peugeot uvádí, že vozy s 16palcovými koly a obutím Energy Saving mají v kombinovaném cyklu spotřebovat zhruba 3,5 litru nafty na 100 kilometrů.

Samotná technika se nezměnila. O pohon předních kol se skrze robotizovanou převodovku i nadále stará čtyřválcový turbodiesel 2,0 HDI o výkonu 120 kW, pohon zadních kol obstarává elektromotor o výkonu 27 kW.

Systém nabízí čtyři jízdní režimy: Auto optimalizující energetické toky dle aktuálních požadavků, ZEV, který při odpovídajících podmínkách vynutí jízdu čistě na elektřinu, Sport zaměřený na podávání maximálních výkonu a 4WD, tedy pohon všech kol.

Vedle 3008 jsou ve variantě HYbrid4 nabízeny také Peugeoty 508 sedan a 508 RXH. Z Citroënů je tato verze dostupná pro model DS5.

Vstoupit do diskuze (38)