Tak jedno sportovní auto se ve Francii vyrábí, Veyron. :-)
Jinak máš pravdu, ostatní produkce jsou maximálně rychlé verze nižší střední nebo malých a mini aut, ale ne sportovní auta.
Nikdo. Ale to je trochu mimo pointu - ve Francii není jeden jediný větší výrobce sportovních aut kromě Bugatti, v tom striktnějším výkladu slova sportovní. Možná do toho šlápne Renault s Alpine. Těžko mohou dělat něco lépe, když to nedělají vůbec. A nepřijde mi, že by měli historii plnou výrobců sportovních vozů. Ale je pravda, že nejsem vševědoucí.
Možná tedy chtěl říct, že zvládají dělat lepší hot hatche. To je ale úplně jiná diskuze.
Skvělý design, kéž by někdo takové auto konečně vyrobil, ale teď, ne až bude každé druhé podobné, jak se to obvykle dělá :).
Které auto je dnes tak skvělé, aby mohlo zastínit svojí kvalitou např. Peugeot? VW? Audi? Škoda? ... Dnes už nejsou auta, co vydrží a to je to, co mě zajímá. Já měl i Peugeot 309 1.9D. Skvělý kus, koupen při 250tis km, ujeto přes 100tis km a žádný problém. Praktický, s hydraulickým posilovačem, který strčí všechny dnešní elektriky do kapsy, nepřesnou převodovkou, nezajímavým motorem, co málo žral a vydržel všechno :).
Jízdní vlastnosti? Musím se smát vždycky, když je někdo řeší. Kolikrát v životě využijete vyladěný podvozek focusu? Využijete na limitu? Je bezpečnější? Hloupost, pokud jezdíte normálně, tak je jedno, jestli jedete s trabantem nebo focusem :). To pohodlí, to je něco jiného, těch opravdu pohodlných, co rovnají naše silnice už tolik není, rozhodně ne za málo peněz.
To je můj názor. Ten Peugeot vypadá skvěle, kéž by ho vyráběli a klidně si ho koupím a můžou se mi smát a nadávat do žabožroutů. Stejně budou to své skvěle jezdící fáro maximálně leštit v garáži, protože na okruhu by zničili gumy a brzy za tisíce a na normální silnici se k limitu ani nepřiblíží :). Za to já se můžu chlubit, i když pojedu do Tesca na nákup a užívat si předností tohoto stroje, Designu :-)
Podvozok Focusu nevyuzijes casto, ale ak ti ma zadna vlecna naprava buchat na nerovnostiach ako to bolo v 307cke, tak to urcite nie je dobre a vobec 307/C4 dost pokazili PSA meno. Variabilitu mala 307cka ale skvelu a prijemny dizajn.