Peugeot 308 R Concept: I nová generace to ráda horké
Na autosalonu ve Frankfurtu se poprvé představí nová generace Peugeotu 308, lákat na stánek bude i ostrý koncept vrcholné verze.
I když je oficiální výstavní premiéra Peugeotu 308 naplánována na blížící se autosalon ve Frankfurtu, pro média se nová generace odhalila již v květnu. A známe i detaily, jako například že novinka postavená na platformě s kódem EMP2 má až o 140 kg nižší hmotnost než dosavadní 308. Poměrně překvapivě je karoserie novinky s délkou 4,25 m a výškou 1,46 m oproti předchůdci zkrácena o 26 mm a snížena o celých 52 mm.
Pod kapotou má být opravdu na výběr. Nejslabší motorizací bude tříválec o objemu 1,2 litru (60 kW), atmosférické motory nahradí 1.6 THP v různých výkonových verzích. A právě zde se dostáváme i ke sportovnímu konceptu, který si Peugeot pro Frankfurt chystá.
Už před časem byly potvrzeny zvěsti, že fandové rozhodně nepřijdou i o rychlou verzi s turbomotorem naladěným na výkon 147 kW (či lehce vyšší). Nyní však fandy automobilka popichuje ještě silnější verzí, o jejíž výrobě se možná rozhodne až na základě zájmu o koncept.
Červeno-černý vůz se může pochlubit rozšiřujícím bodykitem, nástavci prahů, dvojitou koncovkou výfuků, novými nárazníky či devatenáctipalcovými litými koly, známými z RCZ R. Za nimi se ukrývá výkonný brzdový systém, pokud bude převzat z RCZ R, pak se můžeme těšit na přední kotouče o průměru 380 mm. Přední kola, krocená diferenciálem Torsen, by v „erkové“ verzi modelu 308 poháněl téměř určitě taktéž 1.6 THP, ovšem naladěný na téměř 200 kW. Ten známe z již zmíněného dlouho očekávaného modelu RCZ R, ve kterém se jednotka může pochlubit výkonem 199 kW (271 k) a točivým momentem 330 N.m.
Všechno jsou však zatím spekulace, oficiální prameny mlčí. Věříme, že ne na dlouho.