ech nie som fanda SUV ani Skody...ale 5008 sa ku Kodiaqu ani len nepriblizuje.....mozno niekoho presvedci cena....a ta je taka preto.lebo Kodiaq je ine auto...
Pre mňa 5008 zostala MPV, aj keď to marketing Peugeot-u skloňuje s SUV v názve kde sa dá :-) A vyzerá čertovsky dobre!
Len medzi nami - prečo by si uprednostnil Kodiaq? Skús pls rozpísať, prečo by si zvolil Škodu.
PS: Máte niekto viac info o PureTech motoroch? Kultúra chodu, spoľahlivosť a pod.?
Mám info o Puretechu v 308. Prý je nečekaně příjemný. Předchozí zkušenost s tříválcem bylo HTP, ale údajně se to nedá vůbec srovnávat. Peugeot je někde jinde. Na 308 dostačující motor. Není to trhač asfaltu, ale to snad nikdo od tříválce čekat nemůže.
Spolehlivost - vzhledem k tomu, že je to používané v rodinném autě, tak zatím žádný velký nájezd, ale ani žádné problémy.
Tak ideální pro P5008 je 1.6THP - svižný, tichý motor s rozumnou spotřebou a slušným zátahem. Problémy s rozvody vychytané a co se týká karbonizace, je potřeba vzít sem tam Vervu100 a je klid. Jen škoda, že není i s manuálem. Proč víc chtít diesel?
Ja som si ho objednal na zaklade testovacky. Ten motor mi vycaril usmev - aj ked je to tazko uveritelne. Asi najtichsi trojvalec na trhu, kulturou chodu a hlukom strci mnohe R4 do vrecka.
Vykonovo zavisi asi ktora verzia, 96kW a 230Nm, 160 bez problemov a prekvapivo rychlejsie nez by clovek cakal a stale ma silu ist dalej - testovany kombik s 2mi ludmi. Pri plnom obsadeni to bude mierne horsie, ale nic zasadne. Priemerka svietila 6,5 za poslednych 850km (testovane v zime v mrazoch ~ -10°C a auto nebola predvadzacka, ale pridelene zamestnancovi co s tym beha prevazne kratke trasy)
Pravě že 1.2 e-THP patři k nejhlučnějšim a nejmeně kultivovovanym 3 valcum v součastne době. Je potřeba srovnat s 3 valcovou konkurenci a ne pouze sama se sebou. Navic v 308 znatelna prodleva na sešlapnuti plynoveho pedalu.
Este raz - neviem co si skusal za 1,2Pure tech. Nic z toho, co uvadzas, som pri skusani nepostrehol. Ani vibracie, ani hluk ani oneskorenie plynu.
EB je tiez fajn.
ten dizajn z nádychom Činy mi vadi...ma moc azijskych prvkov..i vela lesklých plastov i zvonka nic moc...z vnutra ako cinske hodinky z 70 rokov....zaver asi taky.. za 10 rokov bude Kodiaq stale ok na 5008 si uz nik nespomenie.
1.2 130 máme v 308SW. Najeto 37xxx, žádná velká porce km - ale bez problémů. Byl jsem dost skeptický, jelikož jsem jel s HTP (děs), 1.4TSI (dobré) a nevěděl jsem, co od toho čekat. Za studena má hrubší chod, ale po zahřátí je opravu tichý a bez vibrací. Dlouhodobá spotřeba je +-6,5l. Výkon je dostačující (má i režim sport). Na dálnici na 6 při 140km/h točí 2900ot.
Nebuď jak malej. 1.6HDI 88kW / 300Nm si poradí s timhle autem celkem v pohodě a brzdou provozu vážně nebude. Moje zkušenost s C4GP 1.6HDI 80kW/240Nm v 5ti lidech (2+3) a plným kufrem, tedy s váhou cca 2t, na delší trasy se spotřebou 6-6.5l bez ztráty květinky... povolené limity na dálnicích v Evropě v pohodě dávalo. Co by si od MPV chtěl víc?
cenou "od" se nemá smysl zabývat, takže 680+nějaké příplatky - no uvidíme kolik bude fleetová sleva, každopádně jsem zvědavý na srovnání s koďakem, ten naživo staticky ve nejvyšší výbavě vůbec neoslnil ;-\
Seděl jsem v obou a neoslovil mne žádný. Nicméně kvituji, že 5008 umí nabídnout vyjímatelné sedadla v třetí řadě - to umí málokdo...a dává vzpomenout na kořeny MPV. To auto je určitě originálnější a snad i univerzálnější, rozhodně však pohlednější. Kodiaq je opravdu ošklivka, snad až s největšími koly a v pološeru lze akceptovat neohrabanost hmoty které nepomohly ani rádoby křišťály.
Fakt uz z toho grcam. 20 sekund som tu krutil hlavou, ze to jednoducho uz nechapem...
Zase sa nam tu "podprahovo" ale sucasne bez hanby snazia vsugerovat, ze to je len nejaka franzuzska napodobenina originalu ? To nestacilo, ze inde pre zmenu dali Skodjak do porovnania s Levante, Q7 a pod. ?
Jo to je teď na auto.cz náplň práce, vše porovnávat se Škodou... Koho u P5008 zajímá Kodiaq? Asi nikoho, jen musí splnit normu, každý den 45 zmínek o Škodovce. Už mi tím lezou krkem, stejně jako H faktor.... :no:
To nie je len o spomenuti pri kazdej prilezitosti. To je aj o tom, do akej pozicie ho stavaju, t.j. porovnavaju ho s (aj vyrazne) drahsimi a ine lacnejsie zase nazyvaju, akoby to boli kopie Skodjaka. Cista podprahova manipulacia, aby si to co najviac ludia zaradilo tak, ze sa vlastne oplati kupit, nech uz su tvoje kriteria cokolvek.
By ma zaujimalo, ci su niektori len iniciativny blbci, alebo je to tak slusne platene.
Bohužel to funguje......tak že vetsina ceskych "manageru" je radeji za Superba nez Passata (stejny motor stejne vybavy)...protoze Superb je preci lepsi....ehm >:D
Protože na to reagujeme. Nejlepší by bylo se tu na to všechno vy§rat, ale kvůli komunitě lidí kolem diskusí se mi zase úplně nechce. A redakce jen vidí čtenost a tak prudí dál.
Navíc my, kdo to řešíme, jsme v celkových počtech čtenářů asi tak pět procent...
Za čtyři roky mi zarezl naviják rezervy (až 4 tisíce výměna), asi jako všem a stejně ji šupli zase do spodu. Kodiaků jsem již pár viděl a působí na mě dost lacině, zase ho dodělají až po faceliftu. Tady až na boční profil palec nahoru.
tazko zrovnavat toto 2kolkove MPV SUVecko s 4kolkovym kodiaqom... ktory je uplne inde v tomto smere... mat moznost volby... tak nie je o com.. kodiaq je z tejto dvojice u mna jasna volba :yes:
ako konkurenta pre toto MPV SUVecko vidim skor v scenicu/grand scenicu.. ktory je tiez uz kusok crossoverovity ale zaroven stale je to aj MPV ktore 4kolku podobne ako peugeot 3008/5008 tiez este nema
Kodiaq je naprosto mimo (pro mě). Nebavím se o designu, ale o praktické stránce. Pokud si odeberu přístojovku, přes kterou v nízké pozici jde špatně vidět (mám 190cm a rád sedím nízko), tak mě iritovalo, kam si dát ruce/lokty? Loketka po pravé ruce nízko a nelze nastavit výškově? Po levé ruce nelze loket opřít ani o opěrku, ani o rám u okna. Takže velmi příjemné cestování. Dále vezmu lacině vyhlížející interiér (ano, s cenou přes 1,1mil bych čekal lepší). Určitě bych neřekl, že je to auto z roku 2017.
5008 interiově vychází z 3008 a tam je vše naprosto v pořádku. Moderní a pěkný interiér.
PS:Abych nehanil, po přesednutí do Superbu s mnohem nižší cenou jsem se cítil líp.
čísla hovoří jasně, PSA se daří, vydělali si dost na koupi Opelu. Sám jsem kdysi měl 407 a byla to dobrá kára, pohodlná, útulný interiér
Bravo Peugeot, Citroën, PSA.
Peugeotu 5008 je crossover. Což je jeho velká chyba.
Ale najde si kupce variabilitou interieru podobnou MPV..
4*4 KAŽDÝ NEPOTŘEBUJE , ale VYDÁVAT tohle za SUV je BLBOST.
Design se bude líbit jen někomu , i kokpit je děsný omyl.
Nicméně si svoje kupce najde , hlavně ve Francii.. :-)