Peugeot 508 2.0 BlueHDi EAT8 vs. VW Arteon 2.0 TDI DSG – Umělecký dress code
53
/
91
Prohlédnout znovu
Peugeot 508 2.0 BlueHDi EAT8 vs. VW Arteon 2.0 TDI DSG – Umělecký dress code
Peugeot 508 2.0 BlueHDi EAT8 vs. VW Arteon 2.0 TDI DSG – Umělecký dress code
|
acz
Peugeot 508 2.0 BlueHDi EAT8 vs. VW Arteon 2.0 TDI DSG
|
acz
Peugeot 508 2.0 BlueHDi EAT8 vs. VW Arteon 2.0 TDI DSG
|
acz
Peugeot 508 2.0 BlueHDi EAT8 vs. VW Arteon 2.0 TDI DSG
|
acz
Peugeot 508 2.0 BlueHDi EAT8 vs. VW Arteon 2.0 TDI DSG
|
acz
Peugeot 508 2.0 BlueHDi EAT8 vs. VW Arteon 2.0 TDI DSG
|
acz
Peugeot 508 2.0 BlueHDi EAT8 vs. VW Arteon 2.0 TDI DSG
|
acz
Peugeot 508 2.0 BlueHDi EAT8 vs. VW Arteon 2.0 TDI DSG
|
acz
Peugeot 508 2.0 BlueHDi EAT8 vs. VW Arteon 2.0 TDI DSG
|
acz
Peugeot 508 2.0 BlueHDi EAT8 vs. VW Arteon 2.0 TDI DSG
|
acz
Peugeot 508 2.0 BlueHDi EAT8 vs. VW Arteon 2.0 TDI DSG
|
acz
Oba modely mají páté dveře vykrojené hodně do střechy, takže nepřesahují obrys vozu a nepraštíte se o ně do hlavy. Peugeot má na nich šikovně zavěšené plato a také o centimetr nižší nákladovou hranu.
|
acz
V peugeotu klasické přístroje nenajdete ani v základní výbavě Active. Možnosti zobrazení na displeji nejsou tak bohaté jako u arteonu, nám ale stejně nejvíc vyhovoval klasický styl.
|
acz
Peugeot 508
|
acz
Peugeot 508
|
acz
Peugeot 508
|
acz
Peugeot 508
|
acz
Zajímavý koncept s plovoucím displejem uprostřed palubní desky se nám líbí, navíc jsou obrazovka a tlačítka pod ní dobře po ruce. Chválíme i hodně odkládacích míst, schránka pod loketní opěrkou se otevírá na dvě části jako u BMW či Mercedesu.
|
acz
Peugeot 508
|
acz
Peugeot 508
|
acz
Peugeot 508
|
acz
Peugeot 508
|
acz
Peugeot 508
|
acz
Peugeot 508
|
acz
Peugeot 508
|
acz
Peugeot 508
|
acz
Peugeot 508
|
acz
Dveřní výplně obou vozů pojmou velkou láhev, u volkswagenu je to dávno samozřejmost, u peugeotu příklon k praktičnosti chválíme.
|
acz
Podlouhlé „klávesy“ pod displejem peugeotu vypadají efektně a zjednodušují ovládání.
|
acz
Bezrámová okna vypadají u obou vozů velmi efektně, u peugeotu však není dojem stoprocentní, neboť přední okna se nespouštějí zcela dolů. Vzadu to čekat nelze, však zde sjíždějí níže než ve volkswagenu.
|
acz
Vyšší jedinci nemají s hledáním vhodné pozice problém, chtělo by to jen výše výsuvnou opěrku hlavy. Průměrně vzrostlí lidé se však natrápí s tím, aby jim volant nezakrýval přístroje v horní části.
|
acz
Sedadla v peugeotu jsou měkčí a výrazněji tvarovaná než ta ve volkswagenu. Ne každému však vyhoví. Celkově totiž působí stísněnějším dojmem a mají kratší opěradlo.
|
acz
Peugeot 508
|
acz
Nejslabší stránkou peugeotu je komfort vzadu, sedí se hodně s přizvednutými koleny a nárty nelze podsunout pod sedák. Pro kolena bychom si také rozhodně představovali více místa. Na delší cestě si zde moc pohodlí neužijete.
|
acz
Peugeot 508
|
acz
Peugeot zatáčí ochotně, projevuje se jen mírnou nedotáčivostí a chová se nezáludně. Stabilizace však zasahuje méně účinně a řidič má při vyhýbacím manévru problém vrátit se do původního směru.
|
acz
Peugeot 508
|
acz
Peugeot 508
|
acz
Peugeot 508
|
acz
Peugeot 508
|
acz
Peugeot 508
|
acz
Peugeot 508
|
acz
Peugeot 508
|
acz
Peugeot 508
|
acz
Peugeot 508
|
acz
Peugeot 508
|
acz
Prostor v peugeotu je příjemně široký, avšak o poznání kratší než ve volkswagenu. Chybí průvlak na lyže a pod podlahou může být jen lepicí sada, nebo dojezdové kolo. Méně praktický je také malý a napevno uchycený háček na tašky.
|
acz
Motor v 508 potěší silným zátahem, tichým chodem i nízkou spotřebou pod šest litrů. Verze 120 kW plně postačí, v pružném zrychlení se silnější, 130kW jednotce vyrovná a má příjemnější nástup točivého momentu.
|
acz
Peugeot 508
|
acz
Peugeot 508
|
acz
Pneumatiky v testu: Uniroyal MS Plus 77 215/55 R17
|
acz
Peugeot 508
|
acz
Displej místo přístrojů je standardem od prostřední výbavy Elegance a umožňuje zobrazení řady informací, tradičních i méně tradičních
|
acz
Volkswagen Arteon
|
acz
Volkswagen Arteon
|
acz
Volkswagen Arteon
|
acz
Volkswagen sází na tradiční tvary a rozložení ovladačů blízké passatu či octavii. Zorientujete se tu v mžiku, ale originalita chybí. Oproti peugeotu je více plastů tvrdých a odkládací prostory menší.
|
acz
Volkswagen Arteon
|
acz
Volkswagen Arteon
|
acz
Volkswagen Arteon
|
acz
Volkswagen Arteon
|
acz
Volkswagen Arteon
|
acz
Základní 8“ navigace v arteonu si zachovává otočná tlačítka a funguje intuitivně.
|
acz
Volkswagen Arteon
|
acz
Dveřní výplně obou vozů pojmou velkou láhev, u volkswagenu je to dávno samozřejmost, u peugeotu příklon k praktičnosti chválíme.
|
acz
Plošší křesla v arteonu oceníte při delší jízdě, v zatáčkách tolik nepodrží. Univerzální kontury nicméně pojmou každou postavu.
|
acz
Volkswagen Arteon
|
acz
Subtilnější interiér volkswagenu vás neobklopuje jako ten v peugeotu. Díky konvenčním tvarům a všestranným možnostem nastavování se tu rychle uvelebí každý.
|
acz
Arteon se v druhé řadě tváří jako o dvě třídy větší auto, rezerva před koleny láme rekordy. Na výšku však omezuje stejně jako v peugeotu střecha a většina lidí musí sklonit hlavu.
|
acz
Volkswagen Arteon
|
acz
Volkswagen Arteon
|
acz
Volkswagen umí razantně zatočit, více se však naklání a těžká záď má tendenci rychle ustřelovat do smyku. Stabilizace přetáčivost sice následně zkrotí, avšak nedokáže ji eliminovat již v počáteční fázi.
|
acz
Volkswagen Arteon
|
acz
Volkswagen Arteon
|
acz
Volkswagen Arteon
|
acz
Volkswagen Arteon
|
acz
Volkswagen Arteon
|
acz
Volkswagen Arteon
|
acz
Volkswagen Arteon
|
acz
Volkswagen Arteon
|
acz
Volkswagen Arteon
|
acz
Volkswagen Arteon
|
acz
Volkswagen Arteon
|
acz
Volkswagen Arteon
|
acz
Zavazadelník volkswagenu rozměry nadchne, testovaný vůz měl plnohodnotnou rezervu, jinak by mohla být výška ještě větší. Potěší i šikovný výklopný háček na boku a možnost prostrčit dlouhé předměty loketní opěrkou.
|
acz
Volkswagen Arteon
|
acz
Základní dvoulitr ve volkswagenu nabízí 110 kW, má hrubší chod než agregát od PSA a také vyšší spotřebu. Dynamicky postačí, při častější jízdách po dálnici se však vyplatí uvažovat nad silnějšími verzemi 140 nebo 176 kW.
|
acz
Volkswagen Arteon
|
acz
Volkswagen Arteon
|
acz
Volkswagen Arteon
|
acz
Pneumatiky v testu: Continental EcoContact 5 245/45 R18
|
acz
Před startem Portugalské rallye: Uhájí Neuville první místo?
Za volantem omlazené Škody Octavia: Ptejte se, co vás zajímá!
Ford Escort Mk2 (1974-1980): Tři tituly mistra světa
Vladimir Putin má novou limuzínu. Aurus vylepšil laciný rolls jménem Senat
Toyota údajně pracuje na dalším sporťáku. Mohla by zatopit Miatě
Šance pro Evropu? Jeep Gladiator dostane plug-in hybrid