Diskuse

Neúspěšné modely: Peugeot 607 (1999-2010)

27.7.2011

Hviezda vlajkovej lode Peugeotu pri svojom uvedení v roku 1999 zažiarila. A po roku zhasla.

 

  • 00 Reagovat !

    foto H-K-svwet

    H/K_svwet 27.07.2011  07:26

    relativita neuspesnosti

    mne sa zda ze neuspesny bol len ked si to vezmeme v porovnani s tym kde ho chceli mat francuzi a to je na mieste nemeckej trojky ale to nehrozilo cize vzhladom na svoju konkurenciu ktorou bol v tom case opel omega signum, saab 9-5, renault vel satis, citroen C6, Alfa Romeo 166 bol na to mvelmi dobre a povedal by som aj ked nepoznam predajne pocty v inych statoch zze aspon na Slovensku neuspesny nebol. Dokonca sa stala 607ma tusim aj auto roka na Slovensku v tych casoch. Denne ju vidim castejsie ako uz vyssie spominane konkurencne modely.

    Pre mna je to klasiky velky peugeot a velmi solidne a doteraz velmi atraktivne a poctive auto.

    Peugeoty mam rad ale nie preto sa ho zastavam, 607 je skutocne paradne auto :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto PetrPu

      PetrPu 27.07.2011  08:24

      « Re: relativita neuspesnosti

      je to krása to auto jen na něho mít :-)
    • 00 Reagovat !

      foto abacus

      abacus 27.07.2011  08:34

      « Re: relativita neuspesnosti

      Zase si trafil klinec po hlavičke. Zaradil si ho presne tam kam patrí. Medzi všetky predajne "úspešné" modely. :-)
      • 00 Reagovat !

        foto CHerokee

        CHerokee 27.07.2011  09:05

        « Re: Re: relativita neuspesnosti

        Já znám pár zákazníků plus i majitele prodejny a servisu bývalého. První dva roky po uvedení to byl asi nejporuchovější model, co prodávali. Nejvíce prý blblo řízení, posilovač atd.
        • 00 Reagovat !

          foto ryccardo

          ryccardo 27.07.2011  15:49

          « Re: Re: Re: relativita neuspesnosti

          Měl ho svýho čaus náš ředitel. Jednou mě v tom vezl a já obdivoval, mimo jiný, zavírání kufru tlačítkem. Na to jsem se dozvěděl krásnou větu: "To je hochu jediný co na tom autě funguje" Hrozně sem se tomu tenkrát šklebil, ale když jsem se dozvěděl, co všechno už na tom autě měnili, tak jsem nedokázal pochopit jak Peugeot může pod takovou krásnou karosérií vydat takovej pojízdnej šrot. Osobně bych to nechtěl ani zadarmo. Leda by mi někdo cvakal servis.
      • 00 Reagovat !

        foto H-K-svwet

        H/K_svwet 27.07.2011  09:59

        « Re: Re: relativita neuspesnosti

        ved o tom pisem ze ho vidno ovela castejsie ako tie uz vyssie spominane modely cize neuspesny nebol
        • 00 Reagovat !

          foto Marko

          Marko 27.07.2011  10:07

          « Re: Re: Re: relativita neuspesnosti

          Ale odvodzovat to ci je model (ne)uspesny od toho ci ho u nas vidiet castejsie, to nejde. ;-)
          Keby ho bolo vidiet castejsie aj v Nemecku, Polsku, Svedsku, Spanielsku, ....atd., tak by to uz o niecom hovorilo (..a zrejme by sa to prejavilo v predajnych cislach). ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto Marko

      Marko 27.07.2011  09:38

      « Re: relativita neuspesnosti

      Je pravda, ze v case uvedenia, a nejaky ten rok potom, bolo toto auto dobre predavane doma vo Francuzsku, a potom aj v nasich koncinach.
      A da sa suhlasit aj s tym, ze auto doplatilo na to, ze vzniklo v dobe, kedy este francuzske automobilky verili, ze sa vo vyssej strednej udrzia...(..co ale ako "viera" zas nie je ospravedlnenie neuspechu)

      S tymi predajmi je to tak, ze napriklad v rokoch 2006 / 2007 / 2008 cca. 10.000 / 6.600 / 4.000 ks - Peugeot 607 tak bol napriklad vyrazne deklasovany aj Chryslerom 300C, ktoreho predaje boli okolo 14.000 ks. A aj ked bol Chrysler fakticky rozmerovo vacsi ( automobilka ho ale zaradovala do vyssej strednej, kvoli tomu ze realne nemohol konkrovat Nemcom), uvadzam ho pre porovnanie ako typicky priklad minoritneho modelu v Europe.Naviac, importovany a s "neeuropskym" charakterom.

      Mimochodom, o malo mensie predajne cisla robila Lancia Thesis, a Citroen C6 ( s daleko avantgardnejsim ponatim karoserie) robil v niektorych rokoch lepsie cisla ako P607.

      EDIT: este by som rad upozornil na nezvykle dlhy zivotny cyklus. Obzvlast pri takto slabych predajoch je to fakticky ukazka toho, ze vdaka zdielanej technike sa to uz nechalo bezat vyrazne nad dobu svojej zivotnosti, s tym, ze automobilka z 607 vytazi do poslednej chvile maximum co sa da.
    • 00 Reagovat !

      foto briza

      briza 27.07.2011  09:55

      « Re: relativita neuspesnosti

      S tou poctivosti nevim, nevim. Kamarad ho mel jeden cas jako sluzebni. Jak rikal, nakonec byl rad, ze mu ho sef zabavil pro sebe protoze za celou dobu nebyl servis Peugotu schopen uvest to auto do stavu kdy by vsechny elektronicke systemy fungovaly soucasne.
    • 00 Reagovat !

      foto objekt21

      objekt21 27.07.2011  13:21

      « relativita neuspesnosti

      no.... pekne? ano
      uspesne? mozno
      poctivo postavene? URCITE NIE

      to auto je pojazdna kopa srotu. Porovnaj si akekolvek BMW, AUDI, ci len obycajnu Octaviu (myslim spracovanie, kvalitu plechov a mecheniky ako takej) a hned zistis co je to francuzska sracka
    • 00 Reagovat !

      foto XTad

      XTad 27.07.2011  13:23

      « Re: relativita neuspesnosti

      Byl casto k videniprvnich cca 5 let prodeje, potom se ho majitele asi zacali zbavovat a kvuli poruchovosti ho posilali na venkov, nebo na vychod. Kazdopadne auto je velmi pohodlne a elegantni.
  • 00 Reagovat !

    foto kuko

    kuko 27.07.2011  08:38

    Alternatíva

    Neviem, ale nezdá sa mi, že by 607 bolo mienená ako skutočná konkurencia prémiovej D3, skor ako jej alternatíva. V tých časoch mal bežne mainstreamový výrobca zástupcu vo vyššej strednej (Scorpio, Safrane, Omega, XM), ktoré ale tiež boli limuzínami "chudých mužov". A osemvalec nemal tuším nikdo v rámci tejto kategórie (ak sa dobre pamatám, tak naposledy snad Opel/Lotus Senator) a bežná motorizácia končila na 6valcoch

    Ina 607 je podľa mňa jeden z najkrajších Pežotov vobec. A jeho dizajn je nebojím sa tvrdiť nadčasový. Aj dnes sa za ním vždy otočím :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto iudex

      iudex 27.07.2011  08:53

      « Re: Alternatíva

      Ja mám tiež subjektívny pocit, že z dobovej mainstreamovej konkurencie bola 607čka jednoznačne najúspešnejšia. Aj vo svojom okolí ju vídavam veľmi často. Dizajnom porážala svoju konkurenciu, motoricky bola na slušnom priemere (V6 dízel, štvorvalcový biturbodízel, benzínová V6), nadčasový dizajn boduje ešte stále, aj ako jazdenka je veľmi populárna. Plus pozrime sa na to, ako dlho sa vyrábala a predávala: 11 rokov je i na pomery triedy veľa. Ak by bola taká neúspešná, skončí po pár rokoch ako VesSatis či Avantime. Ako neúspech ju rozhodne nevnímam.
      • 00 Reagovat !

        foto lancer24

        lancer24 27.07.2011  09:00

        « Re: Re: Alternatíva

        myslim,že to bol taky priemer predajnosti,celkovo sa vyššia stredna nepredavala bohvieako čo sa týka mainstreamovej ponuky...auto je to stale pekne,bez vystrelkou ,proste taka peugeotacka klasika a ako pišeš ponuka motorou uspokojila každeho.
      • 00 Reagovat !

        foto Emel

        Emel 27.07.2011  09:34

        « Re: Re: Alternatíva

        Taky si myslím, že ze srovnání s třídní konkurencí vychází 607 velmi dobře.

        Chybějící osmiválce? Marko, nepřeháníš už to trošku :-)? To bys logicky musel začít pohonem 4x4... přece nenacpeš osmiválec do předokolky.
        • 00 Reagovat !

          foto Marko

          Marko 27.07.2011  09:42

          « Re: Re: Re: Alternatíva

          Aaaa...tak ano, samozrejme. ;-) Skor som to myslel tak, ze auto v tejto triede, ktore ma byt reprezentativne by malo mat nejaky technicky status. (vseobecne)
          • 00 Reagovat !

            foto kuko

            kuko 27.07.2011  12:04

            « Re: Re: Re: Re: Alternatíva

            aspoň vidíš, aký skromný je francúczky prezident - nepotrebuje sa vyvážať v osemvalcovej, nedajbože dvanásťvalcovej oblude, spokojí sa so šiestimi >:-[]
            • 00 Reagovat !

              foto Marko

              Marko 27.07.2011  12:14

              « Re: Re: Re: Re: Re: Alternatíva

              Tak...ci to nie je skor vec prestize (a trochu aj jesitnosti). Francuzsky prezident v nemeckom/britskom aute je pre Francuzov asi...no neviem ako to nazvat....

              Aj ked zrejme si na to musi / bude musiet zvykat (...ak teda do buducnosti nepocitaju s prezidentskou limuzinou odvodenou od Citroenu DS6, alebo alternativneho Peugeotu pre cinsky trh)
              • 00 Reagovat !

                foto Cara-Binieri

                Cara Binieri 27.07.2011  12:15

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Alternatíva

                Ale francouzský prezident v Metropolisu, to by bylo stylu. :-!
          • 00 Reagovat !

            foto Emel

            Emel 27.07.2011  15:45

            « Re: Re: Re: Re: Alternatíva

            To jsme ale zpět u filosifických debat o neprémiové vyšší střední. 607 byl podle mě celkem vyvážený celek, šestiválec jen pečetil jeho status.

            Víc než nad absencí osmiválce v 607 smutním nad absencí šestiválce v 508...
            • 00 Reagovat !

              foto del42sa

              del42sa 27.07.2011  15:47

              « Re: Re: Re: Re: Re: Alternatíva

              pravda škoda, obzvláště když nemusejí nic vyvíjet , jen vzít to co už mají v koncernu...
              • 00 Reagovat !

                foto Emel

                Emel 27.07.2011  16:01

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Alternatíva

                Ono je to nějaké složité, V6 HDI je společný vývoj s Fordem, ten motor se zřejmě prodal spolu s Jaguarem...
                • 00 Reagovat !

                  foto del42sa

                  del42sa 27.07.2011  17:14

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Alternatíva

                  no do C5/C6 se pořád dodává, takže k němu má PSA stále přístup. Pochybuji že by jich měly stovky nakoupené někde po skladech.....
                  • 00 Reagovat !

                    foto Emel

                    Emel 27.07.2011  20:03

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Alternatíva

                    Je možné, že má Citroen nasmlouvané dodávky do modelů, které existovaly ještě v době trvání spolupráce. Každopádně bych si 3.0HDI v 508 představit uměl... zejména pokud by to Peugeot myslel vážně s tím, že 508 má mít nějaký přesah do vyšší střední.
        • 00 Reagovat !

          foto Cara-Binieri

          Cara Binieri 27.07.2011  10:22

          « Re: Re: Re: Alternatíva

          Tak Italové i Američani V8 předokolky vyráběli. :-)
      • 00 Reagovat !

        foto Cara-Binieri

        Cara Binieri 27.07.2011  10:25

        « Re: Re: Alternatíva

        Bohužel celá tahle generace okolo 166 a 607 byla jen ústupem ze slávy velkých sedanů. :-(
        Když si vzpomenu na Themu, 605, 164 a třeba Safrane, nedivím se, to byla auta na špici, novější už zaostávala za D3.

        Marko: 166 bude taky, viď?
        • 00 Reagovat !

          foto Marko

          Marko 27.07.2011  12:06

          « Re: Re: Re: Alternatíva

          166 zatial nebude. Nezohnal som totiz ani cislo planovanych rocnych vyrob (ako vyjadrenie toho, aku navratnost/zisky Fiat ocakava), a nemam v prevaznej miere ani komplet rocne realne predaje. Vsetci sice mame podozrenie, ze to nebola nijaka slava, ale podozrenie nie su cisla. Ked sa k nim dostanem a ten rozpor bude velky, potom to sem dam. Nechcem ale ist do toho, ze sem budem davat auta len na zaklade podozreni...to by sem muselo ist daleko viac aut a nemuselo by to byt vzdy OK. ;-)
          • 00 Reagovat !

            foto Cara-Binieri

            Cara Binieri 27.07.2011  12:15

            « Re: Re: Re: Re: Alternatíva

            Bral jsem to spíš podle toho, že zatímco 164 se prodalo přes čtvrt milionu kusů, 166 se sotva dostala přes sto tisíc.
            Ale máš pravdu, nejlépe hovoří čísla.
        • 00 Reagovat !

          foto del42sa

          del42sa 27.07.2011  13:40

          « Re: Re: Re: Alternatíva

          Ano ta doba byla něčím úžasná, na trhu bylo velké množství alternativ velkých sedanů a každá měla něco do sebe, Renault 25/Safrane,Peugeot 605,Citroen XM,Lancia Thema/Kappa,Alfa Romeo 164/166,Fiat Croma, Ford Scorpio, Opel Omega,Saab 9000CD,Volvo 850,Honda Legend,Mazda Xedos 9, Nissan Maxima,Toyota Camry,Mitsubishi Sigma, atd.

          Většina těchto sedanů skončila bez náhrady, ale já narozdíl od ostatních problém nevidím jen v (ne)kvalitě versus německá trojka, ale spíše ve skutečnosti, že u většiny automobilek se střední třída natolik rozměrově zvětšila, že vytěsnila potřebu zákazníků kupovat větší a prostornější auto než je vůz střední třídy.Dříve byla auta střední třídy mnohem menší a byl zde prostor pro větší automobil za (relativně) dobrou cenu pro někoho, komu nestačilo místo nebo kdo chtěl lepší motor.

          V tomto kontextu by dnešní vozy vyšší střední třídy podle současných měřítek střední třídy dosahovaly velikosti (a ceny) luxusních vozů, kde jsou dnes už vlastně karty rozdány....

          Proto je vypuštění těchto velkých aut logickým krokem, jelikož jejich místo zastoupí "nafouklá" střední třída.

          A my na ty časy vzpomínáme spíše z nostalgie, protože ta auta jsme jako děti obdivovali a mnohé z nich patřily k našim automobilovým snům :yes:
          • 00 Reagovat !

            foto Magistr

            Magistr 27.07.2011  14:16

            « Re: Re: Re: Re: Alternatíva

            Naprostý souhlas, mnohá ta auta byla úžasná :yes: :yes: :yes:
            Croma Turbo i.e., Kappa 20V Turbo, Saab 9000 Aero, Safrane Biturbo - všechno neuvřitelné "střely" v nenápadném balení (a samozřejmě Lotus Omega, ale ten už se všemi těmi spoilery nebyl moc nenápadný).

            Ještě bych snad dodal jeden důvod, proč mnoho z nich nemá nástupce - je to odklon kupců od kategorie velkých sedanů k SUV popř. částečně k MPV. Zejména na jihu Evropy (vč. Francie) a nejspíš i v GB tahle auta mnohdy ani tak neměla ukazovat postavení majitele, jako spíš sloužit jako velká rodinná přibližovadla. A tuhle roli plní MPV v mnoha ohledech lépe.
            Naopak v Německu a jeho sféře vlivu bylo auto víc bráno jako status symbol, a tak tam velké sedany (popř. kombi) přežily a rozvíjely se.
            • 00 Reagovat !

              foto Emel

              Emel 27.07.2011  16:02

              « Re: Re: Re: Re: Re: Alternatíva

              K MPV? MPV jsou sama na vymření.. zejména velká MPV.
              • 00 Reagovat !

                foto Magistr

                Magistr 27.07.2011  16:15

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Alternatíva

                Velká ano, ale střední (Scénic, 5008 a spol.) určitě ne. Ber v úvahu, že v 90. letech nabízela většina značek maximálně jedno MPV a ani těch se neprodávalo nijak extra moc. SUV to samé. Dne se k těmto dvěma kategoriím přesunula spousta kupců, kteří dřív kupovali větší sedany nebo kombi.

                Ti, co dřív koupili Scorpio si dnes možná vyberou Mondeo, ale mnozí dají přednost S-Maxu, Galaxy nebo taky C-Maxu nebo SUV Kuga...
                • 00 Reagovat !

                  foto Emel

                  Emel 27.07.2011  19:59

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Alternatíva

                  Kompaktní MPV zase nejsou ani vzdáleně konkurencí pro vyšší střední, tam je rozdíl dvou tříd. Scenic nemůže být alternativou pro Safrane. Espace sice ano, ale jeho prodeje jsou také mizivé.
          • 00 Reagovat !

            foto Cara-Binieri

            Cara Binieri 27.07.2011  14:37

            « Re: Re: Re: Re: Alternatíva

            Ona to úplně jen nostalgie není, byla to poslední generace slušných aut, která se dala opravit doma, do řízení ti nekecala elektronika, dřevo bylo opravdu dřevo a hlavně tahle auta měla ještě turbomotory anebo V6 nesvázané emisními kontrolami.
            Sice obrovské turbolagy, ono taky chvíli trvalá, než se turbo větší Sicílie roztočí, ale ten zátah potom... Není úplně náhodou, že "jen dvousetkoňová" Delta dá stovku pod 5.5s. Další věcí je váha. Sice bezpečnosti ta auta moc nepobrala, ale tak co. B-)
            Stačí se zamyslet nad tím, kolik ta auta vlastně stála...třeba ta 164QV v roce 1990 stále ekvivalent dnešních plusmínus tří milionů. Pak se není co divit, že ta auta byla tak skvělá.
            Po fiasku s renovací 164 Q4 (vyhořela) jsem koupil druhou a snažím se z toho udělat funkční kousek na víkendové projížďky po zámcích a hradech. Ale ze všeho je na tom nejúžasnější ta vůně a pekelný rachot do zadupnutí plynu. To u nových aut úplně schází.
            Na lanciaklubu je na prodej nádherná Thema 2.0turbo v "plnýpalbě" za jeden a půl průměrný český výplaty...už jsem docela solidně nalomený, na zahradě je ještě spousta místa >:-[]
  • 00 Reagovat !

    foto kari-laz

    kari.laz 27.07.2011  10:48

    607

    607 byla hlavně designově hodně povedené auto a stále ještě je. To auto není konkurence pro D3, protože na ně ať chceme, nebo ne, prostě ztrácí. Ale je to Alternativa velkého pohodlného sedanu vhodného obzvláště na delší cesty. Auto kombinovalo vše co člověk na delší cesty potřebuje. Velice solidní utlumení a to i aerodinamické, pohodlná sedadla a slušná výbava. To auto určitě nebylo špatné.
  • 00 Reagovat !

    foto Ji-Ri

    Ji/Ri 27.07.2011  13:42

    šestsetsedma

    ....naprostý souhlas s kari.laz em - designově hodně povedené. Dodneska se na to auto rád dívám, je to taková elegantní šelma, dynamická, důstojná, parádní. Svízko je pohodlné, krásné. Za sebe můžu říci, že až na pár výrobních bolístek typu stahování oken - stará známá bolest 607iček, to auto funguje jak švýcary - motor atmosfera benzin 2,2... prostě paráda. Jinak to srovnání s d3 - no to se přece říká, že je to francouzský mercedes... Jakékoliv srovnání bych ale nechal stranou, tenhle vůz si totiž své místo vydobyl sám. Ano, a znovu odvolávka na příspěvky výše, je to parádní sedan, který, dle mého mínění, se srovnávat prostě nepotřebuje s nikým a ničím. Tenhle vůz prostě chceš nebo ne a nechodíš mastit volanty po autosalonech...volba srdcem... Za mě dávám Peugeotu šestsetsedm :yes: jedinou chybu ale má, nemám si kam dát kelímek s kafíčkem.... vzadu v loketce místo je, ono frantíci ho stvořili s myšlenkou, že každý majitel této krásné šelmy bude mít řidiče.....
    • 00 Reagovat !

      foto kari-laz

      kari.laz 27.07.2011  17:26

      « Re: šestsetsedma

      Naprostý souhlas. Zatím jediná závada, co jsem měl, tak byl vadný egr ventil a bohužel dvakrát stahovačka na okně (pokaždé na jiném) jinak vše jede jak má. 2,2HDI sice neoslní závratnou dinamikou, ale jede velice tiše, je na diesel dost kultivovaný a nemá žádný turboefekt. Zatáčky to nějak zvláš nemiluje, ale to se ani snad od vyšší střední limuzíny neočekává a naopak na dálnici je to opravdovská pohoda.
      S tím odkládacím místem je to dost špatný. A to nejen na kelímek. Na ten tam není vpředu vůbec nic. Akorát v loketní opěrce a to jsem trochu nepochopil, jak to vymysleli, že by jsem jí musel mít otevřenou a v tom mělkém držáčku měl kelímek. Tam jim asi došla kreativita.
      Jinak by jsem to shrnul jako auto pro pohodové přesuny s nadprůměrným pohodlím.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Před smrtí natočila dojemný vzkaz rodině! Poslední slova Jany Novotné (†49) pro veřejnost!

Před smrtí natočila dojemný vzkaz rodině! Poslední…

17 měsíců sice bojovala se zákeřnou rakovinou, ještě v červenci ale našla sílu pomáhat jiným. Tenisová legenda…

Lyžařská sezóna startuje: 9 rad, jak na kopci zaválet

Lyžařská sezóna startuje: 9 rad, jak na kopci zaválet

Mnohá lyžařská střediska už otevřela, sezona se rozběhla. Pokud zrovna uvažujete, jak vybavit na lyže nejen sebe…

 

iSport.cz

Zažij La Ligu na vlastní kůži! Ovládni kvíz a leť s DIGI Sportem na Barcelonu

Zažij La Ligu na vlastní kůži! Ovládni kvíz a leť s…

Máš rád španělský fotbal? Chtěl bys jej sledovat přímo z tribuny? Máš výjimečnou příležitost. Dva fotbaloví…

Olympijské oblečení: od průšvihu v Naganu po zlato pro Koreu

Olympijské oblečení: od průšvihu v Naganu po zlato pro Koreu

Na olympiádu v Naganu vzpomínají čeští fanoušci jen v dobrém. A to především kvůli triumfu hokejistů. Oblečení…

 

Reflex.cz

Hrad nemluví o Zemanově zdraví pravdu, ani cukrovka problémy nevysvětluje, tvrdí Tomáš Cikrt

Hrad nemluví o Zemanově zdraví pravdu, ani cukrovka…

Cukrovka a polyneuropatie (porušení nervů, které znecitlivuje nohy): podle Hradu jediné zdravotní problémy…

Mugabe vs. Mandela: Oba koketovali s násilím a tíhli ke komunismu. Jak se stal z jednoho diktátor?

Mugabe vs. Mandela: Oba koketovali s násilím a tíhli…

Narodili se do stejné doby a regionu. Oba koketovali s násilím i radikálním socialismem, ba komunismem. Oba…