Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Neúspěšné modely: Peugeot 607 (1999-2010)

Hviezda vlajkovej lode Peugeotu pri svojom uvedení v roku 1999 zažiarila. A po roku zhasla.
Zpět na článek
27. 7. 2011 08:38
27. 7. 2011 08:53
27. 7. 2011 09:34
27. 7. 2011 09:42
27. 7. 2011 12:04
27. 7. 2011 12:14
27. 7. 2011 15:45
27. 7. 2011 16:01
27. 7. 2011 20:03
27. 7. 2011 12:06
27. 7. 2011 16:02
27. 7. 2011 19:59
27. 7. 2011 10:48
27. 7. 2011 13:42
Avatar - 3_diamanty
27. 7. 2011 07:26
relativita neuspesnosti
mne sa zda ze neuspesny bol len ked si to vezmeme v porovnani s tym kde ho chceli mat francuzi a to je na mieste nemeckej trojky ale to nehrozilo cize vzhladom na svoju konkurenciu ktorou bol v tom case opel omega signum, saab 9-5, renault vel satis, citroen C6, Alfa Romeo 166 bol na to mvelmi dobre a povedal by som aj ked nepoznam predajne pocty v inych statoch zze aspon na Slovensku neuspesny nebol. Dokonca sa stala 607ma tusim aj auto roka na Slovensku v tych casoch. Denne ju vidim castejsie ako uz vyssie spominane konkurencne modely.

Pre mna je to klasiky velky peugeot a velmi solidne a doteraz velmi atraktivne a poctive auto.

Peugeoty mam rad ale nie preto sa ho zastavam, 607 je skutocne paradne auto :yes:
Rozbalit vlákno
10
27. 7. 2011 08:24
Re: relativita neuspesnosti
je to krása to auto jen na něho mít :-)
Avatar - abacus
27. 7. 2011 08:34
Re: relativita neuspesnosti
Zase si trafil klinec po hlavičke. Zaradil si ho presne tam kam patrí. Medzi všetky predajne "úspešné" modely. :-)
Avatar - CHerokee
27. 7. 2011 09:05
Re: relativita neuspesnosti
Já znám pár zákazníků plus i majitele prodejny a servisu bývalého. První dva roky po uvedení to byl asi nejporuchovější model, co prodávali. Nejvíce prý blblo řízení, posilovač atd.
27. 7. 2011 15:49
Re: relativita neuspesnosti
Měl ho svýho čaus náš ředitel. Jednou mě v tom vezl a já obdivoval, mimo jiný, zavírání kufru tlačítkem. Na to jsem se dozvěděl krásnou větu: "To je hochu jediný co na tom autě funguje" Hrozně sem se tomu tenkrát šklebil, ale když jsem se dozvěděl, co všechno už na tom autě měnili, tak jsem nedokázal pochopit jak Peugeot může pod takovou krásnou karosérií vydat takovej pojízdnej šrot. Osobně bych to nechtěl ani zadarmo. Leda by mi někdo cvakal servis.
Avatar - 3_diamanty
27. 7. 2011 09:59
Re: relativita neuspesnosti
ved o tom pisem ze ho vidno ovela castejsie ako tie uz vyssie spominane modely cize neuspesny nebol
27. 7. 2011 10:07
Re: relativita neuspesnosti
Ale odvodzovat to ci je model (ne)uspesny od toho ci ho u nas vidiet castejsie, to nejde. ;-)
Keby ho bolo vidiet castejsie aj v Nemecku, Polsku, Svedsku, Spanielsku, ....atd., tak by to uz o niecom hovorilo (..a zrejme by sa to prejavilo v predajnych cislach). ;-)
27. 7. 2011 09:38
Re: relativita neuspesnosti
Je pravda, ze v case uvedenia, a nejaky ten rok potom, bolo toto auto dobre predavane doma vo Francuzsku, a potom aj v nasich koncinach.
A da sa suhlasit aj s tym, ze auto doplatilo na to, ze vzniklo v dobe, kedy este francuzske automobilky verili, ze sa vo vyssej strednej udrzia...(..co ale ako "viera" zas nie je ospravedlnenie neuspechu)

S tymi predajmi je to tak, ze napriklad v rokoch 2006 / 2007 / 2008 cca. 10.000 / 6.600 / 4.000 ks - Peugeot 607 tak bol napriklad vyrazne deklasovany aj Chryslerom 300C, ktoreho predaje boli okolo 14.000 ks. A aj ked bol Chrysler fakticky rozmerovo vacsi ( automobilka ho ale zaradovala do vyssej strednej, kvoli tomu ze realne nemohol konkrovat Nemcom), uvadzam ho pre porovnanie ako typicky priklad minoritneho modelu v Europe.Naviac, importovany a s "neeuropskym" charakterom.

Mimochodom, o malo mensie predajne cisla robila Lancia Thesis, a Citroen C6 ( s daleko avantgardnejsim ponatim karoserie) robil v niektorych rokoch lepsie cisla ako P607.

EDIT: este by som rad upozornil na nezvykle dlhy zivotny cyklus. Obzvlast pri takto slabych predajoch je to fakticky ukazka toho, ze vdaka zdielanej technike sa to uz nechalo bezat vyrazne nad dobu svojej zivotnosti, s tym, ze automobilka z 607 vytazi do poslednej chvile maximum co sa da.
27. 7. 2011 09:55
Re: relativita neuspesnosti
S tou poctivosti nevim, nevim. Kamarad ho mel jeden cas jako sluzebni. Jak rikal, nakonec byl rad, ze mu ho sef zabavil pro sebe protoze za celou dobu nebyl servis Peugotu schopen uvest to auto do stavu kdy by vsechny elektronicke systemy fungovaly soucasne.
27. 7. 2011 13:21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
27. 7. 2011 13:23
Re: relativita neuspesnosti
Byl casto k videniprvnich cca 5 let prodeje, potom se ho majitele asi zacali zbavovat a kvuli poruchovosti ho posilali na venkov, nebo na vychod. Kazdopadne auto je velmi pohodlne a elegantni.
27. 7. 2011 08:38
Alternatíva
Neviem, ale nezdá sa mi, že by 607 bolo mienená ako skutočná konkurencia prémiovej D3, skor ako jej alternatíva. V tých časoch mal bežne mainstreamový výrobca zástupcu vo vyššej strednej (Scorpio, Safrane, Omega, XM), ktoré ale tiež boli limuzínami "chudých mužov". A osemvalec nemal tuším nikdo v rámci tejto kategórie (ak sa dobre pamatám, tak naposledy snad Opel/Lotus Senator) a bežná motorizácia končila na 6valcoch

Ina 607 je podľa mňa jeden z najkrajších Pežotov vobec. A jeho dizajn je nebojím sa tvrdiť nadčasový. Aj dnes sa za ním vždy otočím :yes:
Rozbalit vlákno
23
Avatar - iudex
27. 7. 2011 08:53
Re: Alternatíva
Ja mám tiež subjektívny pocit, že z dobovej mainstreamovej konkurencie bola 607čka jednoznačne najúspešnejšia. Aj vo svojom okolí ju vídavam veľmi často. Dizajnom porážala svoju konkurenciu, motoricky bola na slušnom priemere (V6 dízel, štvorvalcový biturbodízel, benzínová V6), nadčasový dizajn boduje ešte stále, aj ako jazdenka je veľmi populárna. Plus pozrime sa na to, ako dlho sa vyrábala a predávala: 11 rokov je i na pomery triedy veľa. Ak by bola taká neúspešná, skončí po pár rokoch ako VesSatis či Avantime. Ako neúspech ju rozhodne nevnímam.
27. 7. 2011 09:00
Re: Alternatíva
myslim,že to bol taky priemer predajnosti,celkovo sa vyššia stredna nepredavala bohvieako čo sa týka mainstreamovej ponuky...auto je to stale pekne,bez vystrelkou ,proste taka peugeotacka klasika a ako pišeš ponuka motorou uspokojila každeho.
Avatar - Emel
27. 7. 2011 09:34
Re: Alternatíva
Taky si myslím, že ze srovnání s třídní konkurencí vychází 607 velmi dobře.

Chybějící osmiválce? Marko, nepřeháníš už to trošku :-)? To bys logicky musel začít pohonem 4x4... přece nenacpeš osmiválec do předokolky.
27. 7. 2011 09:42
Re: Alternatíva
Aaaa...tak ano, samozrejme. ;-) Skor som to myslel tak, ze auto v tejto triede, ktore ma byt reprezentativne by malo mat nejaky technicky status. (vseobecne)
27. 7. 2011 12:04
Re: Alternatíva
aspoň vidíš, aký skromný je francúczky prezident - nepotrebuje sa vyvážať v osemvalcovej, nedajbože dvanásťvalcovej oblude, spokojí sa so šiestimi >:-[]
27. 7. 2011 12:14
Re: Alternatíva
Tak...ci to nie je skor vec prestize (a trochu aj jesitnosti). Francuzsky prezident v nemeckom/britskom aute je pre Francuzov asi...no neviem ako to nazvat....

Aj ked zrejme si na to musi / bude musiet zvykat (...ak teda do buducnosti nepocitaju s prezidentskou limuzinou odvodenou od Citroenu DS6, alebo alternativneho Peugeotu pre cinsky trh)
27. 7. 2011 12:15
Re: Alternatíva
Ale francouzský prezident v Metropolisu, to by bylo stylu. :-!
Avatar - Emel
27. 7. 2011 15:45
Re: Alternatíva
To jsme ale zpět u filosifických debat o neprémiové vyšší střední. 607 byl podle mě celkem vyvážený celek, šestiválec jen pečetil jeho status.

Víc než nad absencí osmiválce v 607 smutním nad absencí šestiválce v 508...
Avatar - del42sa
27. 7. 2011 15:47
Re: Alternatíva
pravda škoda, obzvláště když nemusejí nic vyvíjet , jen vzít to co už mají v koncernu...
Avatar - Emel
27. 7. 2011 16:01
Re: Alternatíva
Ono je to nějaké složité, V6 HDI je společný vývoj s Fordem, ten motor se zřejmě prodal spolu s Jaguarem...
Avatar - del42sa
27. 7. 2011 17:14
Re: Alternatíva
no do C5/C6 se pořád dodává, takže k němu má PSA stále přístup. Pochybuji že by jich měly stovky nakoupené někde po skladech.....
Avatar - Emel
27. 7. 2011 20:03
Re: Alternatíva
Je možné, že má Citroen nasmlouvané dodávky do modelů, které existovaly ještě v době trvání spolupráce. Každopádně bych si 3.0HDI v 508 představit uměl... zejména pokud by to Peugeot myslel vážně s tím, že 508 má mít nějaký přesah do vyšší střední.
27. 7. 2011 10:22
Re: Alternatíva
Tak Italové i Američani V8 předokolky vyráběli. :-)
27. 7. 2011 10:25
Re: Alternatíva
Bohužel celá tahle generace okolo 166 a 607 byla jen ústupem ze slávy velkých sedanů. :-(
Když si vzpomenu na Themu, 605, 164 a třeba Safrane, nedivím se, to byla auta na špici, novější už zaostávala za D3.

Marko: 166 bude taky, viď?
27. 7. 2011 12:06
Re: Alternatíva
166 zatial nebude. Nezohnal som totiz ani cislo planovanych rocnych vyrob (ako vyjadrenie toho, aku navratnost/zisky Fiat ocakava), a nemam v prevaznej miere ani komplet rocne realne predaje. Vsetci sice mame podozrenie, ze to nebola nijaka slava, ale podozrenie nie su cisla. Ked sa k nim dostanem a ten rozpor bude velky, potom to sem dam. Nechcem ale ist do toho, ze sem budem davat auta len na zaklade podozreni...to by sem muselo ist daleko viac aut a nemuselo by to byt vzdy OK. ;-)
27. 7. 2011 12:15
Re: Alternatíva
Bral jsem to spíš podle toho, že zatímco 164 se prodalo přes čtvrt milionu kusů, 166 se sotva dostala přes sto tisíc.
Ale máš pravdu, nejlépe hovoří čísla.
Avatar - del42sa
27. 7. 2011 13:40
Re: Alternatíva
Ano ta doba byla něčím úžasná, na trhu bylo velké množství alternativ velkých sedanů a každá měla něco do sebe, Renault 25/Safrane,Peugeot 605,Citroen XM,Lancia Thema/Kappa,Alfa Romeo 164/166,Fiat Croma, Ford Scorpio, Opel Omega,Saab 9000CD,Volvo 850,Honda Legend,Mazda Xedos 9, Nissan Maxima,Toyota Camry,Mitsubishi Sigma, atd.

Většina těchto sedanů skončila bez náhrady, ale já narozdíl od ostatních problém nevidím jen v (ne)kvalitě versus německá trojka, ale spíše ve skutečnosti, že u většiny automobilek se střední třída natolik rozměrově zvětšila, že vytěsnila potřebu zákazníků kupovat větší a prostornější auto než je vůz střední třídy.Dříve byla auta střední třídy mnohem menší a byl zde prostor pro větší automobil za (relativně) dobrou cenu pro někoho, komu nestačilo místo nebo kdo chtěl lepší motor.

V tomto kontextu by dnešní vozy vyšší střední třídy podle současných měřítek střední třídy dosahovaly velikosti (a ceny) luxusních vozů, kde jsou dnes už vlastně karty rozdány....

Proto je vypuštění těchto velkých aut logickým krokem, jelikož jejich místo zastoupí "nafouklá" střední třída.

A my na ty časy vzpomínáme spíše z nostalgie, protože ta auta jsme jako děti obdivovali a mnohé z nich patřily k našim automobilovým snům :yes:
27. 7. 2011 14:16
Re: Alternatíva
Naprostý souhlas, mnohá ta auta byla úžasná :yes: :yes: :yes:
Croma Turbo i.e., Kappa 20V Turbo, Saab 9000 Aero, Safrane Biturbo - všechno neuvřitelné "střely" v nenápadném balení (a samozřejmě Lotus Omega, ale ten už se všemi těmi spoilery nebyl moc nenápadný).

Ještě bych snad dodal jeden důvod, proč mnoho z nich nemá nástupce - je to odklon kupců od kategorie velkých sedanů k SUV popř. částečně k MPV. Zejména na jihu Evropy (vč. Francie) a nejspíš i v GB tahle auta mnohdy ani tak neměla ukazovat postavení majitele, jako spíš sloužit jako velká rodinná přibližovadla. A tuhle roli plní MPV v mnoha ohledech lépe.
Naopak v Německu a jeho sféře vlivu bylo auto víc bráno jako status symbol, a tak tam velké sedany (popř. kombi) přežily a rozvíjely se.
Avatar - Emel
27. 7. 2011 16:02
Re: Alternatíva
K MPV? MPV jsou sama na vymření.. zejména velká MPV.
27. 7. 2011 16:15
Re: Alternatíva
Velká ano, ale střední (Scénic, 5008 a spol.) určitě ne. Ber v úvahu, že v 90. letech nabízela většina značek maximálně jedno MPV a ani těch se neprodávalo nijak extra moc. SUV to samé. Dne se k těmto dvěma kategoriím přesunula spousta kupců, kteří dřív kupovali větší sedany nebo kombi.

Ti, co dřív koupili Scorpio si dnes možná vyberou Mondeo, ale mnozí dají přednost S-Maxu, Galaxy nebo taky C-Maxu nebo SUV Kuga...
Avatar - Emel
27. 7. 2011 19:59
Re: Alternatíva
Kompaktní MPV zase nejsou ani vzdáleně konkurencí pro vyšší střední, tam je rozdíl dvou tříd. Scenic nemůže být alternativou pro Safrane. Espace sice ano, ale jeho prodeje jsou také mizivé.
27. 7. 2011 14:37
Re: Alternatíva
Ona to úplně jen nostalgie není, byla to poslední generace slušných aut, která se dala opravit doma, do řízení ti nekecala elektronika, dřevo bylo opravdu dřevo a hlavně tahle auta měla ještě turbomotory anebo V6 nesvázané emisními kontrolami.
Sice obrovské turbolagy, ono taky chvíli trvalá, než se turbo větší Sicílie roztočí, ale ten zátah potom... Není úplně náhodou, že "jen dvousetkoňová" Delta dá stovku pod 5.5s. Další věcí je váha. Sice bezpečnosti ta auta moc nepobrala, ale tak co. B-)
Stačí se zamyslet nad tím, kolik ta auta vlastně stála...třeba ta 164QV v roce 1990 stále ekvivalent dnešních plusmínus tří milionů. Pak se není co divit, že ta auta byla tak skvělá.
Po fiasku s renovací 164 Q4 (vyhořela) jsem koupil druhou a snažím se z toho udělat funkční kousek na víkendové projížďky po zámcích a hradech. Ale ze všeho je na tom nejúžasnější ta vůně a pekelný rachot do zadupnutí plynu. To u nových aut úplně schází.
Na lanciaklubu je na prodej nádherná Thema 2.0turbo v "plnýpalbě" za jeden a půl průměrný český výplaty...už jsem docela solidně nalomený, na zahradě je ještě spousta místa >:-[]
Avatar - kari.laz
27. 7. 2011 10:48
607
607 byla hlavně designově hodně povedené auto a stále ještě je. To auto není konkurence pro D3, protože na ně ať chceme, nebo ne, prostě ztrácí. Ale je to Alternativa velkého pohodlného sedanu vhodného obzvláště na delší cesty. Auto kombinovalo vše co člověk na delší cesty potřebuje. Velice solidní utlumení a to i aerodinamické, pohodlná sedadla a slušná výbava. To auto určitě nebylo špatné.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ji/Ri
27. 7. 2011 13:42
šestsetsedma
....naprostý souhlas s kari.laz em - designově hodně povedené. Dodneska se na to auto rád dívám, je to taková elegantní šelma, dynamická, důstojná, parádní. Svízko je pohodlné, krásné. Za sebe můžu říci, že až na pár výrobních bolístek typu stahování oken - stará známá bolest 607iček, to auto funguje jak švýcary - motor atmosfera benzin 2,2... prostě paráda. Jinak to srovnání s d3 - no to se přece říká, že je to francouzský mercedes... Jakékoliv srovnání bych ale nechal stranou, tenhle vůz si totiž své místo vydobyl sám. Ano, a znovu odvolávka na příspěvky výše, je to parádní sedan, který, dle mého mínění, se srovnávat prostě nepotřebuje s nikým a ničím. Tenhle vůz prostě chceš nebo ne a nechodíš mastit volanty po autosalonech...volba srdcem... Za mě dávám Peugeotu šestsetsedm :yes: jedinou chybu ale má, nemám si kam dát kelímek s kafíčkem.... vzadu v loketce místo je, ono frantíci ho stvořili s myšlenkou, že každý majitel této krásné šelmy bude mít řidiče.....
Rozbalit vlákno
1
Avatar - kari.laz
27. 7. 2011 17:26
Re: šestsetsedma
Naprostý souhlas. Zatím jediná závada, co jsem měl, tak byl vadný egr ventil a bohužel dvakrát stahovačka na okně (pokaždé na jiném) jinak vše jede jak má. 2,2HDI sice neoslní závratnou dinamikou, ale jede velice tiše, je na diesel dost kultivovaný a nemá žádný turboefekt. Zatáčky to nějak zvláš nemiluje, ale to se ani snad od vyšší střední limuzíny neočekává a naopak na dálnici je to opravdovská pohoda.
S tím odkládacím místem je to dost špatný. A to nejen na kelímek. Na ten tam není vpředu vůbec nic. Akorát v loketní opěrce a to jsem trochu nepochopil, jak to vymysleli, že by jsem jí musel mít otevřenou a v tom mělkém držáčku měl kelímek. Tam jim asi došla kreativita.
Jinak by jsem to shrnul jako auto pro pohodové přesuny s nadprůměrným pohodlím.