Novinky
Neviem, ale nezdá sa mi, že by 607 bolo mienená ako skutočná konkurencia prémiovej D3, skor ako jej alternatíva. V tých časoch mal bežne mainstreamový výrobca zástupcu vo vyššej strednej (Scorpio, Safrane, Omega, XM), ktoré ale tiež boli limuzínami "chudých mužov". A osemvalec nemal tuším nikdo v rámci tejto kategórie (ak sa dobre pamatám, tak naposledy snad Opel/Lotus Senator) a bežná motorizácia končila na 6valcoch
Ina 607 je podľa mňa jeden z najkrajších Pežotov vobec. A jeho dizajn je nebojím sa tvrdiť nadčasový. Aj dnes sa za ním vždy otočím :yes:
Ina 607 je podľa mňa jeden z najkrajších Pežotov vobec. A jeho dizajn je nebojím sa tvrdiť nadčasový. Aj dnes sa za ním vždy otočím :yes:
Ja mám tiež subjektívny pocit, že z dobovej mainstreamovej konkurencie bola 607čka jednoznačne najúspešnejšia. Aj vo svojom okolí ju vídavam veľmi často. Dizajnom porážala svoju konkurenciu, motoricky bola na slušnom priemere (V6 dízel, štvorvalcový biturbodízel, benzínová V6), nadčasový dizajn boduje ešte stále, aj ako jazdenka je veľmi populárna. Plus pozrime sa na to, ako dlho sa vyrábala a predávala: 11 rokov je i na pomery triedy veľa. Ak by bola taká neúspešná, skončí po pár rokoch ako VesSatis či Avantime. Ako neúspech ju rozhodne nevnímam.
myslim,že to bol taky priemer predajnosti,celkovo sa vyššia stredna nepredavala bohvieako čo sa týka mainstreamovej ponuky...auto je to stale pekne,bez vystrelkou ,proste taka peugeotacka klasika a ako pišeš ponuka motorou uspokojila každeho.
Taky si myslím, že ze srovnání s třídní konkurencí vychází 607 velmi dobře.
Chybějící osmiválce? Marko, nepřeháníš už to trošku 😄? To bys logicky musel začít pohonem 4x4... přece nenacpeš osmiválec do předokolky.
Chybějící osmiválce? Marko, nepřeháníš už to trošku 😄? To bys logicky musel začít pohonem 4x4... přece nenacpeš osmiválec do předokolky.
Aaaa...tak ano, samozrejme. 😉 Skor som to myslel tak, ze auto v tejto triede, ktore ma byt reprezentativne by malo mat nejaky technicky status. (vseobecne)
aspoň vidíš, aký skromný je francúczky prezident - nepotrebuje sa vyvážať v osemvalcovej, nedajbože dvanásťvalcovej oblude, spokojí sa so šiestimi >😒]
Tak...ci to nie je skor vec prestize (a trochu aj jesitnosti). Francuzsky prezident v nemeckom/britskom aute je pre Francuzov asi...no neviem ako to nazvat....
Aj ked zrejme si na to musi / bude musiet zvykat (...ak teda do buducnosti nepocitaju s prezidentskou limuzinou odvodenou od Citroenu DS6, alebo alternativneho Peugeotu pre cinsky trh)
Aj ked zrejme si na to musi / bude musiet zvykat (...ak teda do buducnosti nepocitaju s prezidentskou limuzinou odvodenou od Citroenu DS6, alebo alternativneho Peugeotu pre cinsky trh)
To jsme ale zpět u filosifických debat o neprémiové vyšší střední. 607 byl podle mě celkem vyvážený celek, šestiválec jen pečetil jeho status.
Víc než nad absencí osmiválce v 607 smutním nad absencí šestiválce v 508...
Víc než nad absencí osmiválce v 607 smutním nad absencí šestiválce v 508...
pravda škoda, obzvláště když nemusejí nic vyvíjet , jen vzít to co už mají v koncernu...
Ono je to nějaké složité, V6 HDI je společný vývoj s Fordem, ten motor se zřejmě prodal spolu s Jaguarem...
no do C5/C6 se pořád dodává, takže k němu má PSA stále přístup. Pochybuji že by jich měly stovky nakoupené někde po skladech.....
Bohužel celá tahle generace okolo 166 a 607 byla jen ústupem ze slávy velkých sedanů. 😒
Když si vzpomenu na Themu, 605, 164 a třeba Safrane, nedivím se, to byla auta na špici, novější už zaostávala za D3.
Marko: 166 bude taky, viď?
Když si vzpomenu na Themu, 605, 164 a třeba Safrane, nedivím se, to byla auta na špici, novější už zaostávala za D3.
Marko: 166 bude taky, viď?
166 zatial nebude. Nezohnal som totiz ani cislo planovanych rocnych vyrob (ako vyjadrenie toho, aku navratnost/zisky Fiat ocakava), a nemam v prevaznej miere ani komplet rocne realne predaje. Vsetci sice mame podozrenie, ze to nebola nijaka slava, ale podozrenie nie su cisla. Ked sa k nim dostanem a ten rozpor bude velky, potom to sem dam. Nechcem ale ist do toho, ze sem budem davat auta len na zaklade podozreni...to by sem muselo ist daleko viac aut a nemuselo by to byt vzdy OK. 😉
Ano ta doba byla něčím úžasná, na trhu bylo velké množství alternativ velkých sedanů a každá měla něco do sebe, Renault 25/Safrane,Peugeot 605,Citroen XM,Lancia Thema/Kappa,Alfa Romeo 164/166,Fiat Croma, Ford Scorpio, Opel Omega,Saab 9000CD,Volvo 850,Honda Legend,Mazda Xedos 9, Nissan Maxima,Toyota Camry,Mitsubishi Sigma, atd.
Většina těchto sedanů skončila bez náhrady, ale já narozdíl od ostatních problém nevidím jen v (ne)kvalitě versus německá trojka, ale spíše ve skutečnosti, že u většiny automobilek se střední třída natolik rozměrově zvětšila, že vytěsnila potřebu zákazníků kupovat větší a prostornější auto než je vůz střední třídy.Dříve byla auta střední třídy mnohem menší a byl zde prostor pro větší automobil za (relativně) dobrou cenu pro někoho, komu nestačilo místo nebo kdo chtěl lepší motor.
V tomto kontextu by dnešní vozy vyšší střední třídy podle současných měřítek střední třídy dosahovaly velikosti (a ceny) luxusních vozů, kde jsou dnes už vlastně karty rozdány....
Proto je vypuštění těchto velkých aut logickým krokem, jelikož jejich místo zastoupí "nafouklá" střední třída.
A my na ty časy vzpomínáme spíše z nostalgie, protože ta auta jsme jako děti obdivovali a mnohé z nich patřily k našim automobilovým snům :yes:
Většina těchto sedanů skončila bez náhrady, ale já narozdíl od ostatních problém nevidím jen v (ne)kvalitě versus německá trojka, ale spíše ve skutečnosti, že u většiny automobilek se střední třída natolik rozměrově zvětšila, že vytěsnila potřebu zákazníků kupovat větší a prostornější auto než je vůz střední třídy.Dříve byla auta střední třídy mnohem menší a byl zde prostor pro větší automobil za (relativně) dobrou cenu pro někoho, komu nestačilo místo nebo kdo chtěl lepší motor.
V tomto kontextu by dnešní vozy vyšší střední třídy podle současných měřítek střední třídy dosahovaly velikosti (a ceny) luxusních vozů, kde jsou dnes už vlastně karty rozdány....
Proto je vypuštění těchto velkých aut logickým krokem, jelikož jejich místo zastoupí "nafouklá" střední třída.
A my na ty časy vzpomínáme spíše z nostalgie, protože ta auta jsme jako děti obdivovali a mnohé z nich patřily k našim automobilovým snům :yes:
Naprostý souhlas, mnohá ta auta byla úžasná :yes: :yes: :yes:
Croma Turbo i.e., Kappa 20V Turbo, Saab 9000 Aero, Safrane Biturbo - všechno neuvřitelné "střely" v nenápadném balení (a samozřejmě Lotus Omega, ale ten už se všemi těmi spoilery nebyl moc nenápadný).
Ještě bych snad dodal jeden důvod, proč mnoho z nich nemá nástupce - je to odklon kupců od kategorie velkých sedanů k SUV popř. částečně k MPV. Zejména na jihu Evropy (vč. Francie) a nejspíš i v GB tahle auta mnohdy ani tak neměla ukazovat postavení majitele, jako spíš sloužit jako velká rodinná přibližovadla. A tuhle roli plní MPV v mnoha ohledech lépe.
Naopak v Německu a jeho sféře vlivu bylo auto víc bráno jako status symbol, a tak tam velké sedany (popř. kombi) přežily a rozvíjely se.
Croma Turbo i.e., Kappa 20V Turbo, Saab 9000 Aero, Safrane Biturbo - všechno neuvřitelné "střely" v nenápadném balení (a samozřejmě Lotus Omega, ale ten už se všemi těmi spoilery nebyl moc nenápadný).
Ještě bych snad dodal jeden důvod, proč mnoho z nich nemá nástupce - je to odklon kupců od kategorie velkých sedanů k SUV popř. částečně k MPV. Zejména na jihu Evropy (vč. Francie) a nejspíš i v GB tahle auta mnohdy ani tak neměla ukazovat postavení majitele, jako spíš sloužit jako velká rodinná přibližovadla. A tuhle roli plní MPV v mnoha ohledech lépe.
Naopak v Německu a jeho sféře vlivu bylo auto víc bráno jako status symbol, a tak tam velké sedany (popř. kombi) přežily a rozvíjely se.
K MPV? MPV jsou sama na vymření.. zejména velká MPV.
Velká ano, ale střední (Scénic, 5008 a spol.) určitě ne. Ber v úvahu, že v 90. letech nabízela většina značek maximálně jedno MPV a ani těch se neprodávalo nijak extra moc. SUV to samé. Dne se k těmto dvěma kategoriím přesunula spousta kupců, kteří dřív kupovali větší sedany nebo kombi.
Ti, co dřív koupili Scorpio si dnes možná vyberou Mondeo, ale mnozí dají přednost S-Maxu, Galaxy nebo taky C-Maxu nebo SUV Kuga...
Ti, co dřív koupili Scorpio si dnes možná vyberou Mondeo, ale mnozí dají přednost S-Maxu, Galaxy nebo taky C-Maxu nebo SUV Kuga...
Ona to úplně jen nostalgie není, byla to poslední generace slušných aut, která se dala opravit doma, do řízení ti nekecala elektronika, dřevo bylo opravdu dřevo a hlavně tahle auta měla ještě turbomotory anebo V6 nesvázané emisními kontrolami.
Sice obrovské turbolagy, ono taky chvíli trvalá, než se turbo větší Sicílie roztočí, ale ten zátah potom... Není úplně náhodou, že "jen dvousetkoňová" Delta dá stovku pod 5.5s. Další věcí je váha. Sice bezpečnosti ta auta moc nepobrala, ale tak co. B-)
Stačí se zamyslet nad tím, kolik ta auta vlastně stála...třeba ta 164QV v roce 1990 stále ekvivalent dnešních plusmínus tří milionů. Pak se není co divit, že ta auta byla tak skvělá.
Po fiasku s renovací 164 Q4 (vyhořela) jsem koupil druhou a snažím se z toho udělat funkční kousek na víkendové projížďky po zámcích a hradech. Ale ze všeho je na tom nejúžasnější ta vůně a pekelný rachot do zadupnutí plynu. To u nových aut úplně schází.
Na lanciaklubu je na prodej nádherná Thema 2.0turbo v "plnýpalbě" za jeden a půl průměrný český výplaty...už jsem docela solidně nalomený, na zahradě je ještě spousta místa >😒]
Sice obrovské turbolagy, ono taky chvíli trvalá, než se turbo větší Sicílie roztočí, ale ten zátah potom... Není úplně náhodou, že "jen dvousetkoňová" Delta dá stovku pod 5.5s. Další věcí je váha. Sice bezpečnosti ta auta moc nepobrala, ale tak co. B-)
Stačí se zamyslet nad tím, kolik ta auta vlastně stála...třeba ta 164QV v roce 1990 stále ekvivalent dnešních plusmínus tří milionů. Pak se není co divit, že ta auta byla tak skvělá.
Po fiasku s renovací 164 Q4 (vyhořela) jsem koupil druhou a snažím se z toho udělat funkční kousek na víkendové projížďky po zámcích a hradech. Ale ze všeho je na tom nejúžasnější ta vůně a pekelný rachot do zadupnutí plynu. To u nových aut úplně schází.
Na lanciaklubu je na prodej nádherná Thema 2.0turbo v "plnýpalbě" za jeden a půl průměrný český výplaty...už jsem docela solidně nalomený, na zahradě je ještě spousta místa >😒]
607 byla hlavně designově hodně povedené auto a stále ještě je. To auto není konkurence pro D3, protože na ně ať chceme, nebo ne, prostě ztrácí. Ale je to Alternativa velkého pohodlného sedanu vhodného obzvláště na delší cesty. Auto kombinovalo vše co člověk na delší cesty potřebuje. Velice solidní utlumení a to i aerodinamické, pohodlná sedadla a slušná výbava. To auto určitě nebylo špatné.
....naprostý souhlas s kari.laz em - designově hodně povedené. Dodneska se na to auto rád dívám, je to taková elegantní šelma, dynamická, důstojná, parádní. Svízko je pohodlné, krásné. Za sebe můžu říci, že až na pár výrobních bolístek typu stahování oken - stará známá bolest 607iček, to auto funguje jak švýcary - motor atmosfera benzin 2,2... prostě paráda. Jinak to srovnání s d3 - no to se přece říká, že je to francouzský mercedes... Jakékoliv srovnání bych ale nechal stranou, tenhle vůz si totiž své místo vydobyl sám. Ano, a znovu odvolávka na příspěvky výše, je to parádní sedan, který, dle mého mínění, se srovnávat prostě nepotřebuje s nikým a ničím. Tenhle vůz prostě chceš nebo ne a nechodíš mastit volanty po autosalonech...volba srdcem... Za mě dávám Peugeotu šestsetsedm :yes: jedinou chybu ale má, nemám si kam dát kelímek s kafíčkem.... vzadu v loketce místo je, ono frantíci ho stvořili s myšlenkou, že každý majitel této krásné šelmy bude mít řidiče.....
Naprostý souhlas. Zatím jediná závada, co jsem měl, tak byl vadný egr ventil a bohužel dvakrát stahovačka na okně (pokaždé na jiném) jinak vše jede jak má. 2,2HDI sice neoslní závratnou dinamikou, ale jede velice tiše, je na diesel dost kultivovaný a nemá žádný turboefekt. Zatáčky to nějak zvláš nemiluje, ale to se ani snad od vyšší střední limuzíny neočekává a naopak na dálnici je to opravdovská pohoda.
S tím odkládacím místem je to dost špatný. A to nejen na kelímek. Na ten tam není vpředu vůbec nic. Akorát v loketní opěrce a to jsem trochu nepochopil, jak to vymysleli, že by jsem jí musel mít otevřenou a v tom mělkém držáčku měl kelímek. Tam jim asi došla kreativita.
Jinak by jsem to shrnul jako auto pro pohodové přesuny s nadprůměrným pohodlím.
S tím odkládacím místem je to dost špatný. A to nejen na kelímek. Na ten tam není vpředu vůbec nic. Akorát v loketní opěrce a to jsem trochu nepochopil, jak to vymysleli, že by jsem jí musel mít otevřenou a v tom mělkém držáčku měl kelímek. Tam jim asi došla kreativita.
Jinak by jsem to shrnul jako auto pro pohodové přesuny s nadprůměrným pohodlím.
Pre mna je to klasiky velky peugeot a velmi solidne a doteraz velmi atraktivne a poctive auto.
Peugeoty mam rad ale nie preto sa ho zastavam, 607 je skutocne paradne auto :yes:
Keby ho bolo vidiet castejsie aj v Nemecku, Polsku, Svedsku, Spanielsku, ....atd., tak by to uz o niecom hovorilo (..a zrejme by sa to prejavilo v predajnych cislach). 😉
A da sa suhlasit aj s tym, ze auto doplatilo na to, ze vzniklo v dobe, kedy este francuzske automobilky verili, ze sa vo vyssej strednej udrzia...(..co ale ako "viera" zas nie je ospravedlnenie neuspechu)
S tymi predajmi je to tak, ze napriklad v rokoch 2006 / 2007 / 2008 cca. 10.000 / 6.600 / 4.000 ks - Peugeot 607 tak bol napriklad vyrazne deklasovany aj Chryslerom 300C, ktoreho predaje boli okolo 14.000 ks. A aj ked bol Chrysler fakticky rozmerovo vacsi ( automobilka ho ale zaradovala do vyssej strednej, kvoli tomu ze realne nemohol konkrovat Nemcom), uvadzam ho pre porovnanie ako typicky priklad minoritneho modelu v Europe.Naviac, importovany a s "neeuropskym" charakterom.
Mimochodom, o malo mensie predajne cisla robila Lancia Thesis, a Citroen C6 ( s daleko avantgardnejsim ponatim karoserie) robil v niektorych rokoch lepsie cisla ako P607.
EDIT: este by som rad upozornil na nezvykle dlhy zivotny cyklus. Obzvlast pri takto slabych predajoch je to fakticky ukazka toho, ze vdaka zdielanej technike sa to uz nechalo bezat vyrazne nad dobu svojej zivotnosti, s tym, ze automobilka z 607 vytazi do poslednej chvile maximum co sa da.