Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Peugeot 908 HDI FAP jede letos do Le Mans pro vítězství

Návrat továrního týmu Peugeot Sport do závodů v Le Mans sice nebyl zakončen absolutním vítězstvím, ale jinak se dieselovým speciálům dařilo prakticky všude kam přijely. Pro sezonu 2008 tak má Peugeot jediný cíl - vyhrát legendární závod 24 h Le Mans.
Zpět na článek
21. 2. 2008 12:18
neregistrovaný "aldenson"
21. 2. 2008 12:21
neregistrovaný "regenerator"
21. 2. 2008 13:08
neregistrovaný "mac2"
21. 2. 2008 12:32
neregistrovaný "__Teddy__"
21. 2. 2008 16:36
anonym
21. 2. 2008 16:43
21. 2. 2008 17:11
anonym
21. 2. 2008 19:16
neregistrovaný "Chris K."
21. 2. 2008 21:29
anonym
21. 2. 2008 23:30
neregistrovaný "Aleš J (Auto.cz)"
neregistrovaný "aldenson"
21. 2. 2008 12:18
sportovni diesel
A co plnici tlaky a tim padem zivotnost? btw kdyby mely turbobenziny stejne plnici a vstrikovaci tlaky, tak by to byl pekny mazec. jo a taky by me zajimalo zanaseni filtru pevnych castic. na tom muze viset osud celeho zavodu. zvlast u takoveho velkeho uhlaku....
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "regenerator"
21. 2. 2008 12:21
Re: sportovni diesel
Ad filtry - myslim, ze s regeneraci filtru nebude zrovna v tomto pripade velky problem. Vzdyt oni jedou prakticky stale na plny plyn. Tim padem ani spotreba neni vyrazne nizsi nez u benzinu.
neregistrovaný "mac2"
21. 2. 2008 13:08
Re: sportovni diesel
Spotřeba nižší je. Ale záleží, jak se to počítá. Diesely mají o 10% menší nádrž, ale na váhu se tam toho vejde zhruba stejně jako do větší nádrže benzínu. Každopádně loni druhý Peugeot potřeboval na celý závod 31 pitstopů (vítězné Audi 35, ale tam byly i neplánované) a benzínové vozy LMP1 na třetím a čtvrtém místě 34 a 36.
neregistrovaný "__Teddy__"
21. 2. 2008 12:32
Re: sportovni diesel
Plniaci tlak nepoznam, ale maximalny tlak vo valci je priblizne 200 barov. Inak vykon aj krutiaci moment je o nieco vyssi, ako hodnoty uvadzane v clanku...
21. 2. 2008 22:49
Re: sportovni diesel
Tlaky v sání u přeplňovaných naftových motorů bývají 2-3 krát větší než je atmosférický tlak, tedy až 0,3MPa. Tlaky ve válci se pohybují běžně 16MPa, max až 20MPa. Vstřikovací tlaky u naftových motorů jsou výrazně vyšší (okolo 200MPa) než u benzinových s přímým vstřikem (jen okolo 20MPa).
U naftových motorů je důležité co nejlepší rozprášení nafty, proto tak vysoké vstřikovací tlaky. Důležité je zamezit tvorbě ka***k, ke kterým se špatně dostává kyslík, hoření se protahuje, dochází k rozkladu ka***k a vzniku sazí, které se dále špatně oxidují.
Filtry pro svou regeneraci potřebují vyšší zatížení motoru a bohatost směsi, všeho se při závodě dostává. Spotřeba bude o dobrých 25% nižší než u benzinů.
anonym
21. 2. 2008 16:36
Ach jo...
To se tu zase sejdou fanatičtí odpůrci dieselů. Ale co naděláš, to je stejné jako s fanatickými odpůrci různých značek a fanatiky obecně ;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - mustafa
21. 2. 2008 16:43
Ach jo....
To se tu zase sejdou fanatičtí vyznavači dieselů. Ale co naděláš, to je stejné jako s fanatickými vyznavači různých značek a fanatiky obecně ;-)
Rozbalit vlákno
1
anonym
21. 2. 2008 17:11
Re: Ach jo....
Tak schválně, kterých fanatiků tu bude víc ;-)
neregistrovaný "Chris K."
21. 2. 2008 19:16
benzin vs. diesel
Je me jedno, aky ma tento Peugeot motor, a je mi jedno, ze je to Peugeot. Normalne ich obchadzam a diesely v osobakoch nemusim.

Ale.

Motory v tychto specialoch roky stagnovali, jedinou vynimkou bola Mazda, ktora ako jedina japonska znacka v Le Mans vyhrala - potom wankely pre istotu zakazali.....

To, ze Audi a potom Peugeot prisli s dieselom, bolo skoro revoluciou.
Tento rok, tak ako vlani, drzim Peugeotu palce.
Rozbalit vlákno
0
21. 2. 2008 21:13
nemá na to !!!
peugeot vyhraje jedine vtedy, ked všetky audiny odstúpia zo závodu, pred rokom sa to takmer stalo, vdaka dvom haváriám monopostov audi skončil na druhom mieste.
Rozbalit vlákno
2
21. 2. 2008 23:03
Re: nemá na to !!!
Asi jsi to minulý rok příliš nesledoval. Audi měl nasazené 3 vozy, ale dojel jen jeden. Peugeot jen dva, kdy jeden odstoupil kvůli úniku oleje. Minulý rok byl Peugeot zdatným soupeřem, kdy se mu podařilo vyhrát kvalifikaci. Ale přesto vůz nebyl optimálně naladěn, byl příliš čerstvý, druhé místo je velkým úspěchem.
Rovný boj to bude až tento rok, kdy je 908 ve 100% kondici. Na Le Mans se moc těším, snad se Češi sejdou v tak hojném počtu jako minule a budou mít více štěstí.
22. 2. 2008 22:52
Re: nemá na to !!!
ale tie dve audiny odstúpili vdaka poškodeniu pri havarii, nie koli poruche jak peugeot. ;-)
anonym
21. 2. 2008 21:29
letecká nafta
Víte, že Francouzi vyvíjí i letadlo na naftu? ;-)
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Aleš J (Auto.cz)"
21. 2. 2008 23:30
Re: letecká nafta
Nafta a letectví, to není žádná módní záležitost. Dieselové motory (4) o výkonu 1100 HP mohli naši dědečkové vidět na vzduchologi Hindenburg. Nebo vemte si takové Junkers Jumo 205. Moderní, obchodní letadla se vyvíjejí (resp. agregáty, přesněji) už deset let. Myslím že od roku 2005 létá jeden z prvních zástupců (a opravdu od Francouzů), totiž SMA SR305-230 s dieselovým cyklem a palivem Jet A (podobné dieselu). Na opravdovou naftu (nebo již zmíněný Jet) létá kupříkladu DA40-TDI myslím od roku 2002 nebo 2003, díky motoru od [odkaz]
Avatar - janodespota
21. 2. 2008 22:13
lietadlo na naftu...
to mali nemci uz v 30 rokoch 20 storocia kamo... :-!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - T613
22. 2. 2008 10:28
Re: lietadlo na naftu...
nejen Němci