Novinky
To se tu zase sejdou fanatičtí odpůrci dieselů. Ale co naděláš, to je stejné jako s fanatickými odpůrci různých značek a fanatiky obecně 😉
To se tu zase sejdou fanatičtí vyznavači dieselů. Ale co naděláš, to je stejné jako s fanatickými vyznavači různých značek a fanatiky obecně 😉
Je me jedno, aky ma tento Peugeot motor, a je mi jedno, ze je to Peugeot. Normalne ich obchadzam a diesely v osobakoch nemusim.
Ale.
Motory v tychto specialoch roky stagnovali, jedinou vynimkou bola Mazda, ktora ako jedina japonska znacka v Le Mans vyhrala - potom wankely pre istotu zakazali.....
To, ze Audi a potom Peugeot prisli s dieselom, bolo skoro revoluciou.
Tento rok, tak ako vlani, drzim Peugeotu palce.
Ale.
Motory v tychto specialoch roky stagnovali, jedinou vynimkou bola Mazda, ktora ako jedina japonska znacka v Le Mans vyhrala - potom wankely pre istotu zakazali.....
To, ze Audi a potom Peugeot prisli s dieselom, bolo skoro revoluciou.
Tento rok, tak ako vlani, drzim Peugeotu palce.
peugeot vyhraje jedine vtedy, ked všetky audiny odstúpia zo závodu, pred rokom sa to takmer stalo, vdaka dvom haváriám monopostov audi skončil na druhom mieste.
Asi jsi to minulý rok příliš nesledoval. Audi měl nasazené 3 vozy, ale dojel jen jeden. Peugeot jen dva, kdy jeden odstoupil kvůli úniku oleje. Minulý rok byl Peugeot zdatným soupeřem, kdy se mu podařilo vyhrát kvalifikaci. Ale přesto vůz nebyl optimálně naladěn, byl příliš čerstvý, druhé místo je velkým úspěchem.
Rovný boj to bude až tento rok, kdy je 908 ve 100% kondici. Na Le Mans se moc těším, snad se Češi sejdou v tak hojném počtu jako minule a budou mít více štěstí.
Rovný boj to bude až tento rok, kdy je 908 ve 100% kondici. Na Le Mans se moc těším, snad se Češi sejdou v tak hojném počtu jako minule a budou mít více štěstí.
Víte, že Francouzi vyvíjí i letadlo na naftu? 😉
Nafta a letectví, to není žádná módní záležitost. Dieselové motory (4) o výkonu 1100 HP mohli naši dědečkové vidět na vzduchologi Hindenburg. Nebo vemte si takové Junkers Jumo 205. Moderní, obchodní letadla se vyvíjejí (resp. agregáty, přesněji) už deset let. Myslím že od roku 2005 létá jeden z prvních zástupců (a opravdu od Francouzů), totiž SMA SR305-230 s dieselovým cyklem a palivem Jet A (podobné dieselu). Na opravdovou naftu (nebo již zmíněný Jet) létá kupříkladu DA40-TDI myslím od roku 2002 nebo 2003, díky motoru od [odkaz]
U naftových motorů je důležité co nejlepší rozprášení nafty, proto tak vysoké vstřikovací tlaky. Důležité je zamezit tvorbě ka***k, ke kterým se špatně dostává kyslík, hoření se protahuje, dochází k rozkladu ka***k a vzniku sazí, které se dále špatně oxidují.
Filtry pro svou regeneraci potřebují vyšší zatížení motoru a bohatost směsi, všeho se při závodě dostává. Spotřeba bude o dobrých 25% nižší než u benzinů.