Nevím jestli to byl jen překlep, každopádně to poměrně dost lidí o to jedno "N" krátí (viz vyhledavač na netu po zadání "pinifarina"), ale:
"Ve skutečnosti jde o složeninu dvou jmen. Pinin je Farinovo chlapecké jméno, které si Italové rádi nechávají (jako Giuseppe Nino Farina). Spojením těchto jmen vznikl název firmy ale i nové příjmení, když v roce 1961 starý pan Farina definitivně předal žezlo firmy synovi a požádal o změnu příjmení na Pininfarina."
[odkaz]
je fakt, ze na co sah, davalo smysl... jeste zajimavejsi je, ze to fungovalo i na zcela beznym produktu-viz automat na colu, lyzaky lange, kardio centrum pro panatta group (no, tu matonku, nadobi pro gorenje, kufry, kafemašína lavazza, pixla pro guerlaina, nevim, nevim, ale proc ne...), ale hodinky bovet-ty zeru!!!, helma pro new max-uchvatny!!! pochoden pro wog torino-neni co dodat!!! magnum marine 80-votevrena huba!!! sofa&spol. pf3 pro ares line-kdo umi, umi!!! stolecek calligaris orbital-he, he, v jednoduchosti je sila!!! vona ani ta x-ten sesle neni spatna
p.s. ale to bychom tu byli do pozejtra vecera a nekoncili...
:»
p.p.s. ... kdyz uz vo tom krafeme, tak to fungovalo i globalne-japonskej a farina design sou filozofii na prvni pohled na svetelny roky od sebe, ale on to dokazal propojit a kiyoyuki kuyama, alias ken, nakonec dohlizel jako creative direktór pres design na enzo, 599 a p4/5...
kazdy starneme, nikto tu nebude vecne, stara generacia vymiera
pininfarina bol podla mna najlepsi dizajner vsetkych cias a vsetky jeho diela su bozske, a napr spolupraca pezota s pininfarinou bolo to najlepsie co mohlo stretnut francuzsku znacku, skoda ze uz to skoncilo....modely ako 406 coupe alebo 306 cabrio take uz pezot mat nebude....takisto fiat coupe ..taky fiat uz nebude..........pininfarina tvoril dizajnom legendy, fakticky vsetky ferrari od 50tych rokov su pininfarinove diela a teda spominane pezoty a fiat su len akesi spicky ladovca, ktory je vacsi ako ten vo filme titanic....
pininfarinov najvacsi konkurent bol dlhe roky nuccio bertone - takze mame dve najvacsie dizajnerske skoly a obe z talianska....bravo italia ;-):yes:
Úplne súhlasím...
Sused si prenedávnom kúpil Peugeot 406 Coupé a vyzerá fakt nádherne, hlavne zozadu a zboku. Niekde som čítal, že bol pôvodne vyvíjaný ako Ferrari. Neviem či je to pravda, každopádne tam Pinninfarinov Ferrari dizajn vidieť. :yes::yes:
Bolo by super keby Pinninfarina a Peugeot pokračovali v spolupráci...
PS : Niekde som tu čítal o tom, že na sklade Pinninfarinu sú stále 406-ky. Je to pravda, sú tam stále?
tak ci su na sklade neviem ale skutocne sa montovali komplet v taliansku v pininfarine....tak mozno nejake este zostali ;-) doteraz podla mna najkrajsi pezot :yes: a vieme ze napr 306 cabrio vyhralo anketu cabrio roka , tusim to bolo v 94-tom kedy sa prave tato anketa aj zacala udelovat....a pezot bol hned prvy vitaz
pamatam sa ako som p 406 coupe videl raz na jednom parkovisku v tatrach - cele biele s nadhernymi kolesami a znamym logom pininfarina na boku karoserie - doteraz som krajsie auto nevidel....to auto je legenda, pininfarina je legenda
Pininfarina je pojem. Pininfarina je Design. Pininfarina je hodnotiacou jednotkou designu. Pininfarina je to čo na automobilizme obdivujem. Zomrel kráľ, nech žije kráľ..večne.....Možno sa v buducnosti bude deliť historia pred a po Pininfarinovi...
Tento človek netvoril autá. Tvoril umelecké diela.
Umelecké dielo je niečo do čoho autor vložil okrem techniky aj časť svojej DUŠE. To už dnes neexistuje. Dizajnéri tvoria už iba bezpohlavné amorfné plechové ***.
aj dnes je tych aut s dusou ......ale je ich skutocne malo....kedysi mali auta dusu charizmu a istu davku niecoho nebeskeho.....dnes je auto len kus srotu.....skoda, nic nenarobime....materializmus vzdy vsetko dos.ral.......
Žial, tak to je...
Dnešné autá sú robené tak, aby si ich človek kúpil na 3-6 rokov a potom si zaobstaral nové...
Človek si k autu ani nestihne vytvoriť vzťah a večšinou sa ani nejedná o auto, s ktorým by si niaky vzťah človek mohol vytvoriť...
Keď som vyrastal, tak sme mali škodovku 120L-ku a neskôr 130-ku a k tým som si vzťah vytvoril a dodnes na ne spomínam...
Že by som si vytvoril niaky podobný vzťah k modernej Oktáví si neviem predstaviť...
Po tomhle článku v tom mám teda pěkný guláš a myslím si že redaktoři taky. Podle toho co vím, byl hlavní osobou studia Pininnfarina p. Andrea Pininfarina, který zemřel v roce 2008. Byl to vnuk zakladatele. Sergio Pininfarina vedl firmu od té doby (nebo nějakou dobu společně?). Jestli Sergio a Andrea byli bratři, bratranci či nevím. Ale myslím že tím hlavním designérem byl již dávno zesnulý Andrea. Taky proto ta firma jde posední léta do kytek. Ví někdo něco upřesňujícího? Fakt je že když se podíváte na různé jazykové mutace wiki tak každá říká něco jiného. A orig. stránky pinin radši nic.
Jo ale pinin není chlapecké jméno, ale označení malý odlišující syna od otce. Zakldadatel Battista Pinin Farina pojmenoval svoji firmu tak aby bylo jasný kterého Fariny ta firma je.
Chytráku první: Andrea byl synem Sergia Pininfariny. Oba pánové byli především manažeři, Sergio v pozdějším věku i politikem. Technické vzdělání měli oba dva, ale ani jeden z nich nebyl designérem. Tuto práci měli u Pininfariny na starosti jiní. Například většinu Ferrari od konce 60 do 80. let navrhoval Leonardo Fioravanti. To, že něco "navrhl Pininarina" je nesmysl, neznamená to totiž, že by se na designu podílel někdo s tímto jménem, ale celá firma, respektive dnes studio.
Přestože já tíhnu nejvíc k výtvorům Nuccia Bertoneho, symbolem italského designu byl určitě především Pininfarina. Budiž Ti Sergio země lehká a děkujeme za krásná auta.
Já taky tíhnu spíš k Bertonemu, má takový čitelnější styl s charakteristickými prvky. Třeba tvar zadního blatníku. Není to vtip - stačí se podívat na Lamborghini Countach LP400, Škodu Favorit, Citroen BX, atd. Celkově se Bertone dokázal víc odvázat a udávat směr. Ale i Pininfarina vytvořil skvělá auta, vždy o několik tříd lepší než nedomyšlené bezpohlavní výtvory designérů automobilek. Na tom je jasně vidět, že na designu se šetřit nemá, protože většinou design rozhoduje o úspěchu auta - technika a kvalita je dnes srovnatelná.