K nim jsem koukal, mají v nabídce celkem sedm druhů letních pneu v "mojí" velikosti :-) . Pravda, většina kupodivu Continental, ale sportovní, a navíc s nicneříkajícím popisem...
Myslel jsem něco jako americký Tirerack [odkaz] , ale to bych asi chtěl moc, hm...
tak v tomhle rozměru bych určitě volil Contipremiumcontact 2
Ale ještě tam dělají nějaké spešl Contiecontact Silent, jestli si to dobře pamatuju ten název, to je z takovou protihlukovou výztuhou uvnitř na běhounu. Já to teda naživo neviděl, ale prý to montují na nějaké audiny z fabriky a prý to docela funguje.
Ve tvém rozměru máš u Continentalu prakticky tři možnosti, CSC5, CPC2 a Conti.eContact, které jsou určeny hlavně pro hybridy, jsou dražší, jsou jen ve Véčku (do 240km/h) a nemají ochranu ráfku.
Osobně bych volil ty CPC2, jsou chváleny za jízdní vlastnosti (včetně komfortu), za krátkou brzdou dráhu na suchu i na mokru a odolnost vůči aquaplaningu. Relativně slabší jsou pouze v kilometrovém výkonu.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
To sice ano, použitá pro ten Econtact to možná je, ale původně je to děláno pro Audi RS6. Na tom prvním odkazu co mi posílá to máš v tom pdf. 285/30 ZR 21 100Y XL CSC 5P, a RS7 275/30 ZR 21 98Y XL Conti CSC5P
Jestli to nakonec dělají pro hybridy, tak je to minimálně škoda.
Logo ContiSilent je uvedeno u CSC5P obecně:
[odkaz]
V jeho rozměru se CSC5P nenabízí, tak jsem je neřešil.
Tady je tabulka více vozů které se z prvovýroby dodávají na CSC5P:
[odkaz]
Nevím ale jestli je technologie ContiSilent u všech CSC5P automaticky.
Podobně je uvedeno u CPC2 logo ContiSeal (samozacelovací) a nevím jestli to umí automaticky všechny CPC2.
Nene to ne. To je obecně, ale je to jen u pár rozměrů.
Stejně jako u toho contisealu. Na stránkách to mají obecně, ale je to rozměr od rozměru.
Contiseal se dělá jen asi ve 3 nebo 4 rozměrech, co tak vím z hlavy a to auto na to musí být schválené...respektive ta guma na to auto. Co vím, tak to hodně má Passat, Sharan, nový Touran a víc si jich nepamatuju. A mimochodem, ta ContiSeal guma teda pekelně smrdí, když se sundá z disku. Ale fakt pekelně. Je to taková kombinace kanálu a hnoje. :-)
no máš to v tom PDF. Ten conti silent je jen v těch dvou rozměrech na audi RS6 a RS7.
Jestli to ta conti econtact má u všech rozměrů to nevím. Tato pneu je od ostatních úplně odtržená, ani pro prodejce není uvedena ve výrobním programu. Mám pocit, že tato pneu je jen na objednání z výroby, aspoň loni to tak bylo. letos nový ceník ještě nemám.
Otázka je, jak moc jsou informace v tom PDF (v češtině) komplexní a aktuální.
Právě, že ta Conti.eContact je v jeho rozměru v nabídce BestDrivu, i když zrovna není skladem. https://shop.bestdrive.cz/polozky/cont… />A píší u ní:
"Snížená vnitřní hlučnost.
Conti.eContact je schopen absorbovat vibrace uvnitř pneumatiky, což znamená, že vnitřní hluk je významně snížen."
Já prodávám conti hodně už roky a jsou to hodně dobrý pneumatiky. Je to jedna z mála značek, která má dezény fakt výborné a skvěle funkční napříč celým výrobním programem, tedy velmi vyrovnané pneumatiky. Takže s conti určitě chybu neuděláš
CSC5 mě zklamaly hlavně ve srovnání s předchozími CSC3 (ale i s CSC2 z prvovýroby).
Šlo konkrétně o rozměr 225/40/18" (Golf GTI). Netlumily zdaleka tak dobře příčné nerovnosti jako CSC3, což CSC3 umí velmi dobře i v nízkých profilech. A když jsem delší dobu tlačil na pilu a pneu pořádně zahřál, tak pocitově nějak víc "vyměkly" a vzorek mizel strašně rychle (CSC5P jsou na tom údajně celkově lépe). Teď mám znovu CSC3 a ty umí líp komfort i sport.
Jinak ContiPremiumContact 2 má teď matka na novém CrossPolu v rozměru 215/40/17" a ty tlumí (na výšku profilu) taky hodně dobře.
P.S. Na jaře chci kupovat letní sadu na druhé auto (245/45/18") a budou to taky CSC3.
U CSC 5 je to dáno tím, že tam byl při sportovním charakteru pneu příliš mnoho drážek vůči pryži. To u sportovní gumy není dobře a způsobuje to jízdní nestabilitu a taky rychleji odchází. U Sportovní pneu musí být ten poměr drážek vůči pryži menší a to u Sportcontact 5 nebylo. Naopak u trojky tomu tak bylo a taky ta pneu daleko víc držela.
Jinak letos bude nový contisportcontact 6 a ten se vrací právě k trojce.
Jo, CSC6 se objevily s novou CTR a zatím je na ně slyšet chvála.
Jinak co se týče CSC3 vs CSC5 tak už na statickém porovnání (při stejném rozměru a r. indexu) je vidět, že CSC5 má na sobě celkově méně hmoty. Nevím jestli tím chtěli ušetřit svoje prachy, nebo spíš hmotnost, ale na schopnosti tlumit se to podepsalo znatelně.
o prachy jim nešlo. Každý dezén se vyvíjí tak 4-5 let. Pneumatikářské odvětví je oproti zbytku automobilového průmyslu strašně pomalé, tam každá inovace znamená posun o světelný rok. Fakticky když výrobce uvede nový dezén, tak už rok předtím začíná vývoj jeho nástupce.
A oni tu gumu museli dělat s ohledem na požadavek EU a jejich štítkování, které zohledňuje valivý odpor, brzdnou dráhu na mokru v přímém směru a vnější hlučnost pneumatiky do okolního prostředí. No a aby dosáhla takových hodnot, tak ji museli podle toho konstruovat, není tam méně hmoty, ale je tam odlehčená kostra a méně vrstev uvnitž kostry. Pryže na dezénu je tam stejně, ale ta pneu je daleko měkčí.
Proto všechny současné pneumatiky nemají takovou jízdní stabilitu a na mokru tolik nesedí v zatáčkách. Výrobci v současné době nedokáží udělat gumu, která by měla takovou jízdní stabilitu v zatáčkách ať už na mokru, tak na suchu, zároveň měla nízký valivý odpor a ještě nízkou hlučnost. Ty vnější a vnitřní hrany jsou daleko jemnější, aby lépe obtékal vzduchu, čímž se snižuje vnější hlučnost do prostředí a zároveň valivý odpor, ale snižuje se s tím boční vedení pneumatiky a aby to nebyl úplný průser a ta guma jakžtakž držela na mokru a na suchu při bočním namáhání tak je měkčí směs, aby to "zachránila" a udržela gumu na silnici.
Takže oni v té době z té CSC 5 vytáhli maximum. CSC 6 bude určitě víc držet, ale vydrží ještě méně. Dneska je běžná výdrž gumy kolem 25-35 tis. km. Což taky není dobře, protože se jich víc likviduje a zatěžuje se živ. prostředí. čímž dostává trhlinu celá politika EU o snižování emisí, ekologické zátěže atd.
Ale v testech CSC5 se (v mínusech) uvádí vyšší valivý odpor, kdežto u CSC3 naopak (v plusech) nižší valivý odpor, což s trendem o kterém jsi psal zrovna moc nekoresponduje.
Jasně, protože CSC 5 v té době když ji vyvíjeli v roce 2011 měla valivý odpor velmi nízký na tu dobu. Ty pořád bereš v potaz, že tyto dvě pneu jsou hodnoceny stejným metrem ale to tak není.
Každý z těch šamšulů, kdo testuje pneu k té pneu přistupuje podle jejího vývoje. Proto má CSC 3 + v nižším valivém odporu a CSC 5 dnes už je samozřejmě v mínusu.
Každý rok jsou kriteria testů úplně jiná s ohledem na tu pneumatiku a dobu jejího vývoje.
Proto ty testy taky u mnoha značek dopadají každý rok třeba diametrálně odlišně.