casto chodime do prahy a tato dialnica je utrpenie. v pravom pruhu sa neda vydrzat, miestami ma clovek pocit, ze mu a) utrhne auto v zakrute mimo cesty b) prasknu bubienky.
velmi nepohodlne cestovanie, neplanuje sa nieco s jej povrchom robit?
To je jednoduche, aby dalnice byla dalnici, musi splnovat urcite normy (ceske i mezinarodni), pokud je nesplnuje, pak muze byt silnici pro motorova vozidla nebo pohou silnici s vice pruhy. Normy stanovuji maximalni stoupani (presne tohle D1 nesplnuje) nebo polomery zatacek.
Však to je napsáno v článku, ale co vím, tak Hitler to měl naplánováno trochu jinak. Třeba u Brna je kousek "dálnice", která vede od D1 k přehradě a to je jeden z těch kousků dálnice, kterou plánoval Áda.
Ve skutečnosti je velká část D1 postavená na základě hitlerovských plánů. Dost bylo totiž uděláno už za války, tedy různé náspy, zářezy, některé mosty. Jedinou výjimkou, kde se výrazně odchýlila od původní trasy, je objíždění Želivské přehrady. Tam měla původně vést trasa v místech, kde je dnes vodní hladina a most přes údolí potoka je vozovkou asi metr nad hladinou.
Co se týče kousků dálnice u Brna, ty patří k plánované spojce "D1" s Polskou hranicí. Ve skutečnosti to není jen ten kousek (např. známý mostní pilíř u přehrady), ale asi 50 km rozpracovaných staveb, kdy jsou v terénu krásně vidět zářezy, náspy a některé mosty. Mnohé z nich jsou dodnes využívané jako mosty na místních cestách.
To bylo původní pokračování D1 podle plánů. I v Chřibech jsou krásně vidět pozůstatky té stavby. Někdy bych si to chtěl všechno pěkně projít, vyfotit...
To je síce dobrá rada, ale stav D1 nie je "zrovna optimální", ale katastrofálny ...
Povrch je katastrofa, ale väčšia sú minimálne pripojovacie pruhy, ktoré nedávajú šancu sa zaradiť vyššou rýchlosťou a vyvolávajú stále kolízne situácie ...
P.S. Keby sa mal vodič náklaďáku skutočne bezpečne zaradiť tak by musel stáť priemerne pár hodín - resp. na noc - aby mohol vyraziť z odpočívadla či pumpy ...
No kdyby se na tebe každých 5 vteřin zezadu někdo netlačil či někdo jedoucí rychlostí sotva 100 km/h neblokoval předjížděcí pruh, řidiči včas dávali znamení blinkrem o předjíždění (ne že mi prostě vjede před čumák a blinkr vyhodí až když manévr provedl) a trochu byli ochotní předvídat (úplně stačí např. sundat nohu z plynu, když vidím, že 500 metrů přede mnou někdo šlápne na brzdu), tak by spousta kolizních situací vůbec neměla šanci vzniknout. Ale to ne, u nás se jezdí stylem "kdo později brzdí, jede déle rychle."
No a rozšíření na tři pruhy taky nepomůže, češi budou stejně využívat jen ten levý a prostřední.
Tak to nemáš pravdu, jezdím každý den po D1 Vyškov- Brno a každý týden je tam havárka u motorestu Rohlenka. Je tam nájezd na dálnici se stopkou a přesto že je tam omezení rychlosti na 90, tak co chvíli tam někdo někoho sejme, zrovna dnes tam byly ráno 4 auta v sobě....
No jo, ono to ale souvisí s těmi připojovacími pruhy. Když jedu v Německu po dálnici, jedu v pravém, protože když se připojuje auto, bezpečně se zařadí ANIŽ BYCH MU JÁ MUSEL Z TOHO PRAVÉHO UHÝBAT do prostředního. Když jedu po D1 (nebo třeba po pražské Jižní Spojce), je jízda v pravém pruhu hazard.
Mě zatim nepřišlo, že by ty připojovací pruhy apod. byly na D1 nějak tragické. Je to spíš o tom, že našinec je neumí používat - nešlape na plný plyn, opouští ten pruh předčasně a když se blíží jeho konec, tak zastaví, místo aby pokračoval v odstavném pruhu, než se bude moct bezpečně zařadit.
Je fakt, že na jižní spojce žádné takové pruhy nejsou, ale jižní spojka taky neni žádná dálnice. To je akorát silnice, na kerý nejsou semafory a smí se tam skrz město i rychlejc než 50 kmh.
Hlavně to předčasné vyjíždění do jízdních pruhů je problěm, řekl bych. Dost často někdo vletí autu do cesty, aniž řeší, zda je ten řidič vůbec schopen to ubrzdit, zda se může vyhnout nebo nějak reagovat. Bohužel, v naprosté většině případů jsou to opět jezdci drahých SUV, kteří takhle jednají a ohrožují své okolí.
Přitom ti, kdyby na to pořádně šlápli, tak se zařadí úplně bez komplikací :no: Ale to souvisí s používáním zrcátek a těch 1400 gramů tukové tkáně, která by měla vyplňovat vakuum mezi ušima.
Pak eště miluju takový, co furt jedou nějakou rychlostí nižší než já, a když je začnu předjíždět, tak si toho všimnou a zrychlí...
Jo... to taky znám. Předjedu auto a vzápětí mě totéž auto předjede, aby přede mnou zpomalilo zase na původní rychlost. No, tak jedu pořád stejně rychle, zase ho předjedu a tohle se opakuje dokola třeba pětkrát. To už pak zavání těžkou mozkovou dysfunkcí.
koukám, že už více lidí si všimlo, že někteří jedinci mají neskutečný problém udržet konstantní rychlost :yes: tohle se mi stává nonstop. Osobně jezdím tak 130/140 a rád se zařadím za nějaký vůz který evidentně jede na tempomatu. Bohužel často spíš narazím na troubu, který chvíli jede 140, pak zase 110, pak pro změnu 130 a pak aby to bylo komplet tak i 120. Na rovném úseku s minimálním provozem....
... a když je někde vomezení třebas na 110 nebo 80, tak nadále pokračuje proměnlivým tempem v rozmezí 111-134 kmh. Typická měňavka rychlostní česká (amoeba velocitae-bohemica).
S těmi připojovovacími pruhy máš pravdu, ale u nás na D1 dokonce chybí. Jak jsem psal nad tebou, na Rohlence u Brna připojovací pruh chybí, je tam stopka a na dálnici omezení na 90. Přesto to nestačí. Minulý měsíc mě otec vezl do školy, jeli jsme 100 v levém pruhu a za námi jelo auto a v pravém nikdo, tak auto na stopce se začalo rozjíždět a vjelo na dálnici, ale auto za námi nás objelo zprava a málem to napral do toho auta na nájezdu. Prostě někteří jezdí jak hovada a klidně předjíždí zprava.
Přesně tak, ale takový nájezd je opravdu nebezpečný, protože Rohlenka je v kopci a takový naložený kamion který stojí na stopce a než se rozjede v tom kopci na slušnou rychlost, tak to trvá celou věčnost a všichni ho objíždí včetně kamionů a autobusů a potom houstne doprava a dochází vlivem těch hovad řidičů k hromadným nehodám a potom vzniká parkoviště jménem D1. Chtělo by to ten třetí pruh a slušnější řidiče na D1.
"Stavbaři položili okolo 9 milionů km2 asfaltu, betonu a cementu,"
Tak nevím, jestli je to možné, ale rozloha ČR je 78 864 km2, takže jestli stavbaři položili tolik milionů km2 asfaltu a cementu, tak buď v mikrovrstvách nebo vyasfaltovali při jednom celou Evropu i s Asii :-)
Škoda že není více dobových fotek, ty mám nejradši. No snad budou v knize Silnice a dálnice České Republiky která mi doma čeká na rozbalení pod stromkem ;-)