Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Počet elektrických aut se loni zdvojnásobil na více než 400.000

Počet elektrických osobních aut se loni po celém světě více než zdvojnásobil na více než 400.000. Vyplývá to ze studie, kterou zveřejnilo Centrum pro výzkum solární a vodíkové energie v Bádensku-Württembersku (ZSW).
Zpět na článek
1. 4. 2014 23:40
2. 4. 2014 09:54
2. 4. 2014 11:51
2. 4. 2014 16:33
3. 4. 2014 09:31
1. 4. 2014 19:32
Pro toho kdo ještě nepochopil
Pro toho kdo ještě nepochopil - takto nenápadně vypadá konec spalovacího impéria a nástup nové technologické revoluce, Masivní nárůst a to i přes všechny dětské nemoci, které zatím technologie má. Děj bude akcelerovat. Sledujte pozorně. Můžete to vidět tak jednou za 150 let.
Rozbalit vlákno
15
Avatar - twistedTSD
1. 4. 2014 23:42
Re: Pro toho kdo ještě nepochopil
Zase bych nepřeháněl. Elektromobily víceméně přešlapují na místě a dětské nemoci zůstávají dlouhodobě nevyřešeny. Nemluvě o tom, že prodejní úspěchy na příklad ve zmíněných evropských zemích mají na svědomí nesmyslné eko-daně či naopak vysoké dotace a různé jiné formy zvýhodňování elektromobilů.
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
2. 4. 2014 09:33
Re: Pro toho kdo ještě nepochopil
NO JASNY urcite to bude JAK ŘÍKÁŠ a TOHLE VIDEO JE NEJSPÍŠ APRÍL [odkaz] [odkaz] NEMŮLUVĚ O STATISTIKÁCH [odkaz]

>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
2. 4. 2014 22:08
Re: Pro toho kdo ještě nepochopil
No říci každoročnímu růstu o 100% "přešlapování na místě" je hodně odvážné. Ale budiž. Ano dotace nejsou řešením, Ale podívejte se pozorně. Např v Norsku stojí Nissan Leaf díky státem pokřiveným cenám zhruba stejně jako VW Golf. A prodává se také stejně, v některých měsících ještě více. A to přes ty dětské nemoci a přesto, že místní tuhlíci jsou si jistí, že to nikdo nebude chtít, protože se to dlouho dobíjí, má to malý dojezd atd....

Co nám to říká? No jenom to, že i elektromobil se současnou technologií se prodává stejně dobře jako běžné auto. Všechno je to jen a jen v ceně. A cena je pouze otázkou sériovosti výroby, otázkou vybudování dostatku výrobních kapacit na baterie. A to je jenom otázka času. Odhaduji tak 10 let. Proto jsem si jistý tím co jsem napsal na začátku vlákna.
Avatar - Katikakus
2. 4. 2014 09:56
Re: Pro toho kdo ještě nepochopil
Nechci ti brat iluze, ale elektromobil ve sve soucasne podobe - baterka dobijena z el. site jako zdroj energie - je jiz dnes chodici mrtvolou a nikdy masove nenahradi auta se spalovacim motorem. Tohle uz je jasne i nejvetsim optimistum. Ne, ne, panove, tudy cesta nevede.
2. 4. 2014 11:22
Re: Pro toho kdo ještě nepochopil
ale ano, jen ta baterie nebude takova jakou ji zname dnes, zaprve nebude traba takove kapacity a zadruhe i tak se ta kapacita tak nahusti, ze baterie bude i tak stale mensi a mensi (tedy as za par desitek let, kdy dojde vyvoj do bodu kdy jiz nebude treba navysovat kapacity vzhledem k dojezdu), pak se baterie zacnou zmensovat a popripade je nahradi jiny zdroj ukladani energie, treba i vodikovej clanek je vpodstate baterii, jen tu energii uklada jinak, a zadruhe stale casteji a ve vetsi mire se bude vyuzivat indukce za provozu, zacne to mestama a postupne se to rozsiri i na dalnice (i tam ale bude baterie potreba treba pro vypadek proudu a nebo pri opusteni takove silnice)
2. 4. 2014 14:59
Re: Pro toho kdo ještě nepochopil
JJ indukce je budoucnost - teda aspoň pro lidi co elektrice absolutně nerozumí >:-[] . Každej v obraze ví, že to nesmysl na entou.
2. 4. 2014 15:37
Re: Pro toho kdo ještě nepochopil
jj takze v BMW, Tesle Toyote, Nissanu, Siemensu a dalsich firmach, tam vsude jsou vlastne jen lidi co tomu nerozumnej >:D a co ty prekladiste, pristavy a dalsi podobna mista kde indukci pouzivaj jiz leta, tam to je taky jen o lidech co tomu vlastne absolutne nerozumnej, to jen ty jses v tom oboru nejchytrejsi vid? >:-[]
2. 4. 2014 17:56
Re: Pro toho kdo ještě nepochopil
Nikde jsem neřekl že jsem nejchytřejší - to zaprvé. Zadruhé pokud znáž základní fyzikální zákony, tak moc dobře víš, že při indukci vznikají velké ztráty při zvětšování vzdálenosti. Takže to funguje na nabíjení kartáčku na zuby, kde je vzdálenost v milimetrech, ale těžko to bude fungovat na silnici, kde bude vzdálenost mezi cívkami v metrech. Ano funguje to i takhle, ale účinnost je strašná. Mohl by jsi mi uvést příklad kde je používán indukční přenos energie na volně jedoucí (tj. ne po kolejích nebo jiné dráze) vozidlo/zařízení v produkčním prostředí ?? (Když jsi tak chytrý).
Mimochodem před několika lety proběhla medii zpráva, že se vědcům podařilo rozsvít 60W žárovku bezdrátově na nějaké 4 metry. Cívky měli v průměru tak 1m. Supr výkon, už mi alespoň rádio nebude žrát autobaterie >:D >:D .
2. 4. 2014 18:33
Re: Pro toho kdo ještě nepochopil
doporucuju aby sis prosel par zprav ktere tu o indukcnim dobijeni elektromobilu jiz take byly, a pak si preba do google (ano to je ten znamej vyhledavac "(Když jsi tak chytrý) ") napsat neco jako OLEV (online electric vehicle) a treba zjistis ze se to davno testuje na autobusech a ty ztraty docela slusne eliminuji i na vzdalenost desitek centimetru (kde jsi prisel na ty metry?), jaksi i v tehle oblasti je co zkoumat a co vylepsovat a asi se tak deje ;-) BMW to v Mnichove testuje na taxicich kdy se dobiji na urcenych taxi-stanich pro ne urcene, a drtiva vetsina vyrobcu elektromobilu zvazuje pro sve elektromobily indukcni dobijeni minimalne prozatim misto kabelu, tedy ze by takova mista byli treba na parkovistich misto dnesnich stojanu, staci 5 minut na internetu a najdes to snad ve vsech materialech u vsech automobilek co se nejak okolo elektromobilu alespon ochomejtly
2. 4. 2014 11:52
Re: Pro toho kdo ještě nepochopil
A prečo by elektromobil v tejto podobe mal masovo nahrádzať autá so spaľovacími motormi? Toto v jednom kuse hučím do pochybovačov a odporcov a elktriny, a stále je to prd platné.
2. 4. 2014 22:10
Re: Pro toho kdo ještě nepochopil
Za modlitbou se patří říct - amen.
2. 4. 2014 10:52
Re: Pro toho kdo ještě nepochopil
Vytáhni si prst z ..nosu. Já začnu z jiného konce. Co takhle posílení rozvodných sítí, nové zdroje nebo si myslíš že při masivní elektromobilisaci by to stávající sítě utáhli ? Ani omylem. A posílení sítě je běh na dlouho trať.
2. 4. 2014 11:11
Re: Pro toho kdo ještě nepochopil
a proc by to nemeli utahnout? tak jak se behem pristich nekolika desetileti budou rozsirovat elektromobily, tak se i bude nadale modernizovat el. rozvodna sit, mimochodem i ta zastarala v CR zvladne zhruba dvojnasobek toho na co je dnes vyuzivana ;-)
2. 4. 2014 11:53
Re: Pro toho kdo ještě nepochopil
:yes:
2. 4. 2014 21:39
Re: Pro toho kdo ještě nepochopil
V ČR je dnes v noci přebytek cca 2-3MW výkonu. To je dost elektřiny pro statisíce elektromobilů. Když sítě utáhnou dodávat přes den o 2-3MW více, nevím proč by nezvládly dodávat totéž v noci, kdy se drtivá většina elektromobilů bude dobíjet. Nejhorší smrt je z vyděšení.
Avatar - praděda7
1. 4. 2014 19:46
Bude zajímavé vidět,
co se v určitém bodě stane s cenou el. energie......... ;-)
Rozbalit vlákno
10
1. 4. 2014 20:08
Re: Bude zajímavé vidět,
Nic zásadního, řekl bych. Přes noc, kdy se drtivá většina elektromobilů bude dobíjet je v ČR přebytek výrobní kapacity pro statisíce elektromobilů.
Avatar - praděda7
2. 4. 2014 10:16
Re: Bude zajímavé vidět,
....nějak si nerozumíme Drápalíku. Já nemluvím o kapacitě elektráren pokrýt zvýšenou poptávku. Mluvím o tom, že v tuto chvíli stát prostřednictvím daní motoristy "obírá" o desítky miliard Kč. Když motoristé přejdou na noční proud, odkud pak vezme stát peníze, které ztratí na dani z pohonných hmot? (Přes 50% z ceny 1L benzinu/nafty jsou dnes daně). Jasný, cena nočního proudu se zdvoj nebo ztrojnásobí anebo i zčtyřnásobí, když bude málo. Motorista i elektromotorista na tom bude hůř než nyní. Chceš se vsadit?
2. 4. 2014 11:14
Re: Bude zajímavé vidět,
opet nic, cena se pozvolna bude zvysovat tak jak tak, stejne jako se pozvolna zvysuji ceny fosilnich paliv :-) jestli cekas nejake skokove zdrazeni vymikajici se standardnimu zdrazeni na ktere jsme zvykli, tak se nedockas stejne jako se nedockame skokoveho nahrazeni beznych aut tema elektrickyma, vsechno pujde krasne pozvolna ;-)
2. 4. 2014 11:46
Re: Bude zajímavé vidět,
Spíš mluví o zvedání spotřební daně.
2. 4. 2014 12:02
Re: Bude zajímavé vidět,
ta se bude pozvolna zvysovat taky, tak jako se zvysovala postupne dodnes :-)
pritom kdys se podivame na staty v EU kde se elektromobily nejvice rozsiruji, tak oproti nim mame v CR spotrebni dan na elektrine nizsi, a nekdy docela o dost, jen vycet spotrebni dane v danych statech, je to jen spotrebni dan bez samotne ceny elektriny a bez DPH

ČR 1,13 € za MWh
Francie 1,50 € za MWh
Nizozemsko 116,50 € za MWh
Německo 20,50 € za MWh
Norsko jsem nenasel, ale to je unikat jiz samo osobe, elektrinou se tam nekde vyhrejvaj i chodniky a snad 95% elektriny maj z obnovitelnych zdroju
2. 4. 2014 11:50
Re: Bude zajímavé vidět,
Noční proud je vyhrazen jen domům s elektrickým vytápěním, ohřevem vody atp. Není to něco, na co automaticky dosáhneš. Pokud jedeš například na plynu, asi jedinou cestou k nočnímu proudu jsou tepelná čerpadla. Většina domácností platí v noci stejně jako přes den. Pokud se mýlím, tak mě opravte.
Avatar - baca42
2. 4. 2014 20:01
Re: Bude zajímavé vidět,
Topíme a i vodu ohříváme plynem a noční proud máme. Na bejvalej bojler mám natrvalo napojenou diodovou 1W žárovku abych věděl kdy právě běží. Většinou je to od 1:00 do 7:00 a od 14:00 do 16:00. Napojil jsem na to mrazák a snažíme se když to jde v té době pouštět pračku a sušičku. Ale v rodinným domku může mít noční proud každý, ale platí se mírně vyšší paušál.
3. 4. 2014 09:16
Re: Bude zajímavé vidět,
Jak to uděláš u novostavby (bez elektrického vytápění, ohřevu vody, popřípadě tepelných čerpadel)? Vím jen o tarifu pro rekreační nemovitosti.

Osobně bych šel cestou tepelného čerpadla. Pak můžeš mít tarif s nízkou sazbou 22 hodin denně.
2. 4. 2014 21:54
Re: Bude zajímavé vidět,
To je právě ten rozdíl elektromobilu a spalovacího vozu. Elektřina sice může ještě trochu stoupnout, ale nemůžete ji zdanit do němoty - na několikanásobek dnešní ceny, protože když překročite určitou limitní cenu, začnou si ji lidi vyrábět sami podoma. Solární články je první volba, ale rozšiřují se třeba kogenerační jednotky, bioplyn apod. Benzín doma nevyrobíte. Spíše počitejte s tím, že porostou různá mýta, daně silniční apod.
Avatar - praděda7
2. 4. 2014 22:17
Re: Bude zajímavé vidět,
...no a jsme u toho. V určitý moment se cena elektřiny přehoupne přes cenu benzinu a nafty, ale to už bude pozdě. A prosím žádné křeče. Stát z vás na svůj chod ( a rozhazování) dostane peníze tak jak tak. I ta po domácku vyrobená energie se dá zdanit....o tom nic....
Avatar - Jirkiss
1. 4. 2014 23:40
achjo
škoda že současný zásoby ropy nejsou nevytěžitelný :/
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Katikakus
2. 4. 2014 09:54
Re: achjo
To je zasadni omyl, zasoby ropy nevytezitelne jsou. Nikdy nedojde k vytezeni veskere ropy. Proc tomu tak je, na to jiste prijdes sam... ;-)
2. 4. 2014 11:51
Re: achjo
Napsal současné. A rozhodně všechny nevytěžitelné nejsou.
Avatar - fOE
2. 4. 2014 16:33
Re: achjo
Ekonomicka opodstatnenost rozhodne. Pri aktualni cene za barel ropy se vyplati tezit z nalezist ktere by pred par desitkama let nikdo nezvazoval (proto se tehda mluvilo o tom ze ropa dojde za 40-50let). Ted se znovu mluvi ze ropa dojde za 40-50 let kdyz se berou v potaz znama naleziste, jejich nakladnost tezby a aktualni vynosnost (pripadne odhad budouci vynosnosti) prodeje ropy. Staci ale aby ropa podrazila na 200USD za barel a z 40-50let bude razem 100let (ty roky strilim od boku, jde o pointu).
Takze mate pravdu oba: ropa nevytezitelna je i neni. Je, protoze nikdy nedojde k jejimu uplnemu vytezeni a neni bo fakticky vytezitelna sice je (rozvrtat kazdej kousek zeme a morskeho dna problem neni), ale ekonomicky to nebude davat smysl a proto k tomu nedojde.
3. 4. 2014 09:31
Re: achjo
Ano, je to čistě otázka ceny. Ropa neslouží jen k dopravě. Klidně se může stát, že budou ropné produkty příliš drahé pro osobní dopravu, ale ropa se dál bude těžit. Navíc, pokud bude pokračovat tání ledovců, usnadní se dostupnost některých nalezišť.

Nicméně pointa byla, že jsem původní příspěvek chápal jako povzdychnutí, že by nás to donutilo k akci, kdyby veškeré zásoby byly nevytěžitelné.
Avatar - Bazalt
2. 4. 2014 23:28
Postřeh od jinud...
Elektromobily se používají už hodně dlouho ani si to spousta lidí neuvědomuje-třeba "ještěrky" a vysokozdvižné vozíky ve skladech, továrnách, letištích atd. takže mluvit o absolutní nesmyslnosti elektromobilu je blbost. Po Londýně každé ráno rozvážejí k domům mléko elektronáklaďáčky co vypadají jak muzejní exponát-jak je možné že (podle místních diskuzních expertů) nemají baterky neustále vybité a nikam nedojedou? Fedex UPS atd používají v centru dodávky větší než tranzit. Zásobování supermarketů má často elektrické trazity a transportéry. Vidět mini elektromobil z devadesátých let velikosti smartu je naprosto normální. Kolik potkám Leafů ani nepočítám. Nových BMW i3 jsem tento týden viděl asi pět. Často vidím na nabíječce Amperu od firmy co mobilně pronajímá auta přes čipové karty. Hodně firem a smluvních taxikářů má hybrida. Dotace? Úlevy? Ne, lidi si kupují auto jaké potřebují a hlavně podle toho jak a kde jezdí. K tomu výborná infrastruktura a podpora v legislativě. V Čechách se podporuje bio nafta jako ekologické palivo. Dopad řepky na krajinu je naprosto zdrcující. Stejný jako v USA v kauze kukuřice na eko etanol. Mimo jiné se potraviny stávají luxus protože farmář má víc za dotovanou a státem DIKTOVANOU řepku nebo kukuřici než když pěstuje potraviny. Eletromobil má obrovské využití ve městech kam hlavně patří. Ano nedá se s ním (zatím) jet do Ostravy a zpět. Ale to po něm také nikdo nechce.
Rozbalit vlákno
0