Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Počet elektrických aut se loni zdvojnásobil na více než 400.000

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 1. 4. 2014 • 18:18
33
Počet elektrických osobních aut se loni po celém světě více než zdvojnásobil na více než 400.000. Vyplývá to ze studie, kterou zveřejnilo Centrum pro výzkum solární a vodíkové energie v Bádensku-Württembersku (ZSW).

Vědci ve výzkumu vycházeli z globálních údajů o registraci elektrických vozů. Největší poptávka po elektrických vozech je v USA, Japonsku a Číně. Další příčky patří evropským zemím, a to Francii, Nizozemsku, Norsku a Německu.

Největší zájem o elektrické vozy je v zemích, které mají programy na podporu prodeje těchto aut. Mezi největší automobilky patří firmy z Japonska a Spojených států. Baterie do elektrických vozů pocházejí hlavně z Asie. Mezi největší prodejce elektrických vozů patří japonský Nissan, americká General Motors a japonská Toyota.

Prodej elektrických vozů v posledních třech letech prudce roste, podle ZSW až o 100 procent ročně. Na počátku roku 2012 jezdilo na silnicích po celém světě asi 100.000 elektrických aut. O rok později 200.000 a na počátku letošního roku již 405.000 vozů. Pokud zůstane růst na stejné úrovni, bude na počátku roku 2016 na ulicích jezdit už více než jeden milion elektromobilů.

Nejvíc elektrických vozů jezdí ve Spojených státech, a to 174.000. Následuje Japonsko s 68.000 vozy a Čína s 45.000 vozy.

Související články

Témata
3. 4. 2014 09:31
Re: achjo
Ano, je to čistě otázka ceny. Ropa neslouží jen k dopravě. Klidně se může stát, že budou ropné produkty příliš drahé pro osobní dopravu, ale ropa se dál bude těžit. Navíc, pokud bude pokračovat tání ledovců, usnadní se dostupnost některých nalezišť.

Nicméně pointa byla, že jsem původní příspěvek chápal jako povzdychnutí, že by nás to donutilo k akci, kdyby veškeré zásoby byly nevytěžitelné.
3. 4. 2014 09:16
Re: Bude zajímavé vidět,
Jak to uděláš u novostavby (bez elektrického vytápění, ohřevu vody, popřípadě tepelných čerpadel)? Vím jen o tarifu pro rekreační nemovitosti.

Osobně bych šel cestou tepelného čerpadla. Pak můžeš mít tarif s nízkou sazbou 22 hodin denně.
Avatar - Bazalt
2. 4. 2014 23:28
Postřeh od jinud...
Elektromobily se používají už hodně dlouho ani si to spousta lidí neuvědomuje-třeba "ještěrky" a vysokozdvižné vozíky ve skladech, továrnách, letištích atd. takže mluvit o absolutní nesmyslnosti elektromobilu je blbost. Po Londýně každé ráno rozvážejí k domům mléko elektronáklaďáčky co vypadají jak muzejní exponát-jak je možné že (podle místních diskuzních expertů) nemají baterky neustále vybité a nikam nedojedou? Fedex UPS atd používají v centru dodávky větší než tranzit. Zásobování supermarketů má často elektrické trazity a transportéry. Vidět mini elektromobil z devadesátých let velikosti smartu je naprosto normální. Kolik potkám Leafů ani nepočítám. Nových BMW i3 jsem tento týden viděl asi pět. Často vidím na nabíječce Amperu od firmy co mobilně pronajímá auta přes čipové karty. Hodně firem a smluvních taxikářů má hybrida. Dotace? Úlevy? Ne, lidi si kupují auto jaké potřebují a hlavně podle toho jak a kde jezdí. K tomu výborná infrastruktura a podpora v legislativě. V Čechách se podporuje bio nafta jako ekologické palivo. Dopad řepky na krajinu je naprosto zdrcující. Stejný jako v USA v kauze kukuřice na eko etanol. Mimo jiné se potraviny stávají luxus protože farmář má víc za dotovanou a státem DIKTOVANOU řepku nebo kukuřici než když pěstuje potraviny. Eletromobil má obrovské využití ve městech kam hlavně patří. Ano nedá se s ním (zatím) jet do Ostravy a zpět. Ale to po něm také nikdo nechce.
2. 4. 2014 22:17
Re: Bude zajímavé vidět,
...no a jsme u toho. V určitý moment se cena elektřiny přehoupne přes cenu benzinu a nafty, ale to už bude pozdě. A prosím žádné křeče. Stát z vás na svůj chod ( a rozhazování) dostane peníze tak jak tak. I ta po domácku vyrobená energie se dá zdanit....o tom nic....
2. 4. 2014 22:10
Re: Pro toho kdo ještě nepochopil
Za modlitbou se patří říct - amen.