Diskuse

Počítačem řízený ventilový rozvod má u benzinu přinést účinnost naftové jednotky. Funguje to?

21.8.2017

Malá britská firma Camcon Auto představuje benzinovou pohonnou jednotku s účinností naftové...

 

  • 53 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 21.08.  19:05

    Proč ty lži?

    Pane redaktore, chápu že asi můžete mít raději benzíny než diesely, kolikrát to tady už z Vás vypadávalo.
    Jenom při tom nemusíte lhát.
    V USA je v současnosti19 modelů aut homologovaných společností EPA na nejposlednější americké emisní normy. Například Mazda CX-5, Chevrolet Cruze, Chevrolet Equinox, Ford pickup 1500 atd. I Volkswagen dostal potřebné homologace pro Euro 6.
    EU se nová legislativa teprve projeví ale to co platí od září už řada vozidel platí, a mnoho vozidel plnilo normy EU6 již dříve. Uvedu 1 příklad, motor Mercedes 2,0 splnil všechny testy, laboratorní, on-road, dle NEDC, dle WLTP.
    Tak si ty lži prosím nechte. Takhle fungujete jako nějaká protidieselová bojůvka. Myslím mže je to nedůstojné a docela hloupé.
    • 15 Reagovat !

      foto topten

      topten 22.08.  10:23

      « Re: Proč ty lži?

      to, ze ma nejakej dyzl homologoci neznamena, ze emisni limit plni a ze to v realu není regulerni jedomet, jako většina dyzlu je.

      mozna ti je 10 a jeste veris na pohádky, ale zrovna ten eguiNOx, kterej ma nejspis opelackej 1.6cdti, kterej v realu vykazal 17x vyssi produkci jedovatých NOx, ma bliz spis k hororu nez k pohadce, protože diky podobnym naftovym motorum a produkci jedovatého NOx predcane umira několik desitek tisíc lidi...
      a nezapomen, ze v USA je limit ještě prisnejsi nez pro benzin v EU, tedy tam by to prekroceni bylo cca 30x.

      euro6b v realu plni radove jednotky dyzlu, pravda, brzo to bude lepsi, protože jim je povolenej v realu 2.1 násobek laboratorního limutu, tedy ještě o něco horsi limit, nez pro benzinove euro3, tedy uz skoro 20 let stary plecky
  • 60 Reagovat !

    foto kalousek

    kalousek 21.08.  20:10

    Tlaky

    Myslím že to s tou účinnosti nebude tak jednoduché. Efektivita motoru závisí i na plnění válců které u dieselu sají stále naplno, ale u benzínu se sání při menší zátěži škrtí a motor pak pracuje s nižšími tlaky. A na tom nic nezmění ani plně variabilní časování, byť určité přínosy tady určitě budou.
    • 05 Reagovat !

      foto DeTomaso

      DeTomaso 22.08.  02:33

      « Re: Tlaky

      Škrtit musiš všechny motory, diesely taky.
      • 41 Reagovat !

        foto kalousek

        kalousek 22.08.  06:40

        « Re: Re: Tlaky

        Zkus tedy stručně pár větami popsat jak a proč se podle tebe škrtí diesely
        • 40 Reagovat !

          foto hittman

          hittman 22.08.  07:55

          « Re: Re: Re: Tlaky

          Možná myslel motorovou brzdu u nákladních vozidel ;-)
          • 31 Reagovat !

            foto kalousek

            kalousek 22.08.  09:09

            « Re: Re: Re: Re: Tlaky

            Obávám se že nemyslel vůbec nic, jen tak plácnul
    • 01 Reagovat !

      foto Redmex

      Redmex 22.08.  10:22

      « Re: Tlaky

      Trochu ta nechapem.

      U dieslu predsa tiez obmedzujes prisun vzduchu do valcov skrz otvorenie a zatvorenie sacich ventilov a to je determinovane profilom palcov na vackovom hriadeli.
      Netusim ci diesle maju nieco ako variabilne casovanie sacich ventilov (myslim ze nie), takze mas straty v sani zavisle len na otackach (nie zatazeni).

      Benzin, specialne tento, nemusi mat skrtiacu klapku vobec, takze mas len riadenie mnozstva nasateho vzduchu otvorenin a zatvorenim sacich ventilov. Kedze je to riadene nezavisle, tak mas nekonecny pocet profilov, cize cerpacie straty by si mal mat porovnatelne, resp. podla mna nizsie ako u diesla.

      Skor by som sa obaval, ci to vydrzi bezne prevadzkove podmienky motorov, kde dochadza k silnemu podchladeniu v mrazoch, nasledne lokalnemu prehriatu a to sa neustale strieda na rozdiel od laboratoria. Pripadne nejake tie prepetia, alebo nedostatocny prud atd.
      • 10 Reagovat !

        foto kalousek

        kalousek 22.08.  11:07

        « Re: Re: Tlaky

        Myslím že v prvé řadě nechápeš princip práce pístového motoru. Protože ventily v něm primárně nejsou kvůli škrcení průtoku plynů, ale k uzavření pracovního prostoru aby bylo možné plyny vůbec stlačit.

        A ano, u dieselu budou asi větší čerpací ztráty. Ty ovšem bohatě kompenzuje vyšší účinnost daná vyššími pracovními tlaky
        • 01 Reagovat !

          foto Redmex

          Redmex 22.08.  11:25

          « Re: Re: Re: Tlaky

          Heh, samozrejme ze ventily su kvoli uzatvoreniu spalovacieho priestoru.

          Doba vsak pokrocila a v mnohych sucasnych aplikaciach (u benzinov) prebrali aj ulohu skrtiacej klapky prave za ucelom znizenia sacich strat.

          Suhlasim, ze ucinnost dieslov to neumozni same o sebe, avsak diesle na rozdiel od benzinov masivne vyuzivaju vyrazne chudobnu zmes, z coho pramenia aj vsetky problemy s NOx. Benzinovy motor v podobnom rezime by mal aj podobnu ucinnost, avsak v minulosti to neslo zvladnut technicky a dnes je to zase nerentabilne skrz emisie...
          • 30 Reagovat !

            foto kalousek

            kalousek 22.08.  11:34

            « Re: Re: Re: Re: Tlaky

            Jistě že různá ekologická kurvítka můžou omezovat přirozenou funkci obou typů motorů. Nicméně diesel ve své základní podobě opravdu škrcení nepotřebuje protože se zjednodušeně řečeno řídí kvalitativně, a benzín škrcení potřebuje (ať pomocí klapky nebo jinak) protože se řídí kvantitativně
  • 28 Reagovat !

    foto Ada-je-zase-tady

    Ada je zase tady 22.08.  00:01

    Benzínovým motorům už nepomůže nic

    a za chvíli pošustí na smetiště dějin. :-!
    • 20 Reagovat !

      foto hittman

      hittman 22.08.  07:55

      « Re: Benzínovým motorům už nepomůže nic

      To ne, sekačka a motorová pila by s naftovým motorem byla asi málo použitelná... ;-)
      • 23 Reagovat !

        foto Ada-je-zase-tady

        Ada je zase tady 22.08.  08:28

        « Re: Re: Benzínovým motorům už nepomůže nic

        měl jsem na mysli ty pod kapotou motorových vozidel ;-) Tam je věc jasná.
    • 43 Reagovat !

      foto fisero

      fisero 22.08.  08:12

      « Re: Benzínovým motorům už nepomůže nic

      Já se zasměju, až odejdou dízly v osobácích dřív jak benzíny...
    • 30 Reagovat !

      foto kalousek

      kalousek 22.08.  09:11

      « Re: Benzínovým motorům už nepomůže nic

      No jo ale s čím pak budeme jezdit ? :'-( :-)
      • 00 Reagovat !

        foto traveldrive

        traveldrive 22.08.  13:08

        « Re: Re: Benzínovým motorům už nepomůže nic

        Konskými povozmi. Sú o kus ekologickejšie.
        • 00 Reagovat !

          foto fisero

          fisero 22.08.  14:08

          « Re: Re: Re: Benzínovým motorům už nepomůže nic

          To bych si tvrdit nedovolil. Neboť metan je asi 1000x skleníkovější plyn, jak CO2 a takovej kůň ho naprdí docela velkej objem...
  • 32 Reagovat !

    foto Bican

    Bican 22.08.  10:49

    FCA Multiair

    Počítačem řízený rozvod používá již nějakou dobu FCA (FIAT, Alfa Romeo, Chrysler, Jeep ..) u svých motorů. Ten sice používá stále vačku, ale spojení mezi vačkou a ventilem je zajištěno solenoidem.
    [odkaz]

    Radovan
  • 01 Reagovat !

    foto MartyKay

    MartyKay 22.08.  12:40

    IVA

    IVA just kicked in yo!
  • 10 Reagovat !

    foto Martin911Turbo

    Martin911Turbo 22.08.  15:52

    Mazda příští rok

    Mazda má příští rok představit benzíňáky s účiností dieselu, tak uvidíme
    • 00 Reagovat !

      foto Jaros71

      Jaros71 22.08.  18:46

      « Re: Mazda příští rok

      Taky jsem na to zvědavý... ;-)
  • 01 Reagovat !

    foto Brin

    Brin 22.08.  19:00

    Komplikované

    Mě přijde, že spalovací motory začínají být dost komplikované a problematické. Doslova se vsadím, že podobné motory rozhodně nebudou zrovna nejtišší. Naopak to budou šicí stroje. Od té doby, co mám elektromobil, tak už je mi jízda spalovákem nepříjemná. Je to prostě otrava. Pokud mi spalovací motor dokáže splnit všechno to, co elektromotor, tak si ho rád koupím, ale podle mě to nedokáže.
    • 20 Reagovat !

      foto sven01

      sven01 22.08.  19:27

      « Re: Komplikované

      myslim ze u vacsiny motoristov plati to iste o elektrickom aute. pokial splni nase poziadavky tak preco nie. konkretne moje poziadavky su na jedno nabitie okolo 600km v realnych podmienkach ci zima ci teplo dialnicne tempo, nabitie na dalsich 600km za 30minut nech niesom uplne nerealny, a to vsetko do 30tisE /1mil czk maximalne. spalovacie auto mi to splni kazde...elektricke ktore? ticho v spalovacom aute je iba vec zvukovej izolacie ktora sa da celkom slusne urobit dodatocne.
  • 00 Reagovat !

    foto JDM

    JDM 23.08.  07:02

    Mazda

    Byl tu ten článek o nových motorech Mazdy? Dieselovy motor na benzín? Ještě letos ho mají představit. Až o 50%vetsi účinnost oproti klasickému benzinovemu motoru takže jestli tohle bude fungovat tak naftě odzvonilo. Bezvackovy motor dávno postavil Koenigsegg a tu technologii prodal čínské automobilce teď si nevzpomínám který ale už na příští rok prý plánuje tenhle motor sériově vyrábět...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Krainová nasadila tmavé brýle: Snaží se maskovat zdravotní problém!

Krainová nasadila tmavé brýle: Snaží se maskovat…

Když se modelka Simona Krainová (44) na odpoledním koktejlu objevila v tmavých brýlích, všichni mysleli, že je…

Doma řeší uprchlickou krizi muslimů. Sobotka pozval do Prahy barmskou vůdkyni Su Ťij

Doma řeší uprchlickou krizi muslimů. Sobotka pozval…

Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) pozval do Prahy barmskou vůdkyni Su Ťij, která se stala terčem kritiky za…

 

iSport.cz

Mojžís v Pardubicích: Chci pomáhat mladým a být tady prospěšný

Mojžís v Pardubicích: Chci pomáhat mladým a být tady…

Destinaci, kde se hraje o medaile, vyměnil za adresu, kde by se bouchalo šampaňským už při postupu do předkola.…

Zase Stoch! Po půli probral Slavii. Chvály se dočkal také Altintop

Zase Stoch! Po půli probral Slavii. Chvály se dočkal…

Jasná záležitost? Podle výsledku ano. Ovšem třetí kolo MOL Cupu proti druholigovému Třinci pro Slavii zase…

 

Reflex.cz

Česká sedmnáctiletá barbie Gabriela: Plastiky mě baví, teď s nimi teprve začínám!

Česká sedmnáctiletá barbie Gabriela: Plastiky mě…

Narodila se jako Gabriela Jiráčková, na sociálních sítích však používá jméno Gabriel a jako zpěvačka vystupuje…

Italská Padova: Vychutnejte si výbornou kávu ve výspě středověké vzdělanosti

Italská Padova: Vychutnejte si výbornou kávu ve…

Kde poprvé veřejně pitvali nebožtíka? Kde poprvé získala univerzitní titul žena? A kde dostanete výbornou…