Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Podle německého ministra dopravy nemá o mýtném rozhodovat EU

O přípustnosti německého mýtného pro osobní automobily by podle německého ministra dopravy Alexandera Dobrindta neměla rozhodovat Evropská komise.
Zpět na článek
15. 6. 2015 10:46
15. 6. 2015 15:09
15. 6. 2015 10:54
15. 6. 2015 10:57
15. 6. 2015 16:14
15. 6. 2015 17:11
15. 6. 2015 17:43
15. 6. 2015 19:58
15. 6. 2015 18:14
15. 6. 2015 09:26
Rovnako na nich...
Navrhujem teda, aby to ostatne krajiny urobili presne rovnako, ako Nemecko: zaviedli akesi dodatocne "myto", ktore by sa urcitym sposobom vratilo vsetkym vodicom, okrem tych ktori maju na aute nemecku spz-tku.

Pretoze to je to, co si vymyslela nemecka vlada: myto ktore sice maju platit vsetci, ale nemcom sa bude vracat v nizsej cestnej dani. Takze efektivne to budu platit len zahranicni vodici...
Rozbalit vlákno
5
Avatar - CommonUser
15. 6. 2015 10:04
Re: Rovnako na nich...
Lenze ty ako fyzicka osoba ziadnu rocnu cestnu dan neplatis na SK. Tak co repces ?
Ostatni mozu pozadovat poplatky, ale Nemci nie ? Preco ?
Ak ti nevadi cestna dan v Nemecku, tak nemas pravo nadavat na nejaku zlavu pri odpocitani za dialnice.
15. 6. 2015 10:05
Re: Rovnako na nich...
My v Česku jsme to udělali už dávno. Schválně Teddy, jestli najdeš rozdíl.

V Německu:
Všichni zaplatí mýto. Poplatníci daně z vlastnictví auta dostanou slevu.

V Česku:
Všichni zaplatí dálniční známku. Poplatníci silniční daně dostanou slevu.
16. 6. 2015 07:18
Re: Rovnako na nich...
to jsou kraviny. skutecnost je odlisna. V nemecku myto budou pltit vsichni majitele auta, kteri nemaji nemeckou znacku (v podstate ciznici). toto je diskriminacni, tak se to pokusili zakamuflovat tak, ze nemci si mohou o cenu myta snizit dan z auta a jakoze to tedy take plati. to je rovnez diskriminacni, protoze i ja platim v nemecku dane (napr. z pohonnych hmot), ktere souvisi zcela realne s motorismem a snizit si o myto tuto castku nemuzu. takze tak. a cely princip nemeckeho myta je samozrejme namiren jen a pouze na cizince.
Avatar - CommonUser
16. 6. 2015 08:48
Re: Rovnako na nich...
Tak nejazdi po dialniciach a neplatis ... tak ako v CR. Dane v palive mas aj u vas.
16. 6. 2015 11:01
Re: Rovnako na nich...
Tobě uniká pointa. Právo EU říká že není možné disrkiminovat jednotlivé občany členských států EU, což v principu například znamená, že nemůžeš vybírat v cirkuse vstupné například jen od Němců nebo naopak jen od cizinců. Pokud chceš tedy na dálnici vybírat poplatky, tak od všech. No a to se Němci jakože snaží tvrdit, že dělají, druhým dechem ale dodávají, že jenom člověk s německou registrační značkou bude mít automaticky o tuto částku poníženou silniční daň (tzn. německý volič ví, že mýto nově platí jen cizinci a on ne). A to je opět selektivní, protože já v Německu platím daně také. Daň z paliva jde také do silnic, ne? Ale já si daň ponížit o cenu mýta nemůžu. To je podle mého soudu diskriminační.
Avatar - Hittman
15. 6. 2015 10:46
Doufám,
že alespoň Němci všemocné EU ukážou, zač je toho loket. A jde vidět, že si nechtějí pohněvat voliče a dopřejí jim (narozdíl od jiných zemí) dálnice zdarma.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - praděda7
15. 6. 2015 15:09
Re: Doufám,
Pozor! Dálnice nejsou zdarma. Ba právě naopak. Jsou to velmi drahé "cestičky". Pravdou ale zůstává, že když už je jednou daňový poplatníci zaplatili, tak proč by měli platit za jejich používání, tak jak se to chystají udělat v Německu. Viděl bych proto smysl ve zrušení dálničních poplatků v celé EU. :-!
15. 6. 2015 10:54
Souhlas
Naprosto s panem ministrem souhlasím a podle mne se to netýká jen mýta, ale i daní, imigrační politiky a ještě dalších 99 věcí. A samozřejmě toto právo - řídit si záležitosti svého státu podle sebe by měly mít všechny státy ne jen Německo.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Hittman
15. 6. 2015 10:57
Re: Souhlas
Německo na to má koule narozdíl od nás, kteří si prosadili akorát tvarůžky a značku české pivo (ironicky řečeno). To mi někdy připadá, že jsme měli větší volnost v rozhodování v RVHP než v EU >:-[]
15. 6. 2015 16:14
Re: Souhlas
No, on sice každý nadává na socialistickou EU, ale pravda je taková že sociální a imigrační a daňovou (jsou stanovená akorát společná minima spotřebních daní) politiku si zatím každý stát řídí sám.
Problém Německého návrhu není v zavedení dálničních známek, ale v tom že by platili jen cizinci, a to by bylo unikum v celé EU.
Kdyby si plošně snížili onu silniční daň a zavedli poplatky, tak by proti tomu nikdo nic neměl. Ony celé diskuze a stanoviska EU či Německa jsou stejně plácání do vody, rozhodovat bude soud EU podle práva EU.
Že je tato podoba zpoplatnění dálnic úplně pitomá ví i Merklová a celá německá vláda, ale je to ústupek bavorské CSU, která si ho v rámci předvolebního populismu vymohla.
15. 6. 2015 17:11
Re: Souhlas
jenže to je taky bohužel otázka času, jak píšeš v té první větě. EU by nejradši, aby brusel pindal do všeho každému. Zkrátka aby jsi si tady bez bruselského darmožráče neutřel ani zadek a nespláchnul záchod. Už to, že hodlají určovat kolik vody může v záchodě spláchnout nastane od příštího roku.

Problém je, že kdyby celé to Evropské právo počítalo s rovnicí 1+1 = 2 a ne 2,4, tak by chápali, že ty němci to stejně platit budou. Nevím to přesně a nechce se mi to hledat, ale nevím o státě, kde by každý občan platil daň z vlastnictví automobilu.
Proto to nemají platit němci, protože už jsou zatížení dost a to je pravda. Takže to, že by to platili jen cizinci není tak úplně pravda. Němci ty poplatky platí taky v rámci té daně.
15. 6. 2015 17:43
Re: Souhlas
Jednoduše - Německo si stanovilo extra daň z vlastnictví vozu (silniční daň). Jeho volba, jeho svoboda.
Jestli chtějí zpoplatnit dálnice, mohou, ale ne jen pro někoho. Jestli se cítí daňově zatížení, mohou si daň svobodně snížit. Nikdo jim do toho pindat nebude.
Jinak těch států kde platí silniční daň každý majitel je víc - třeba Švýcarsko ( to je ten ráj na zemi mimo EU..)
A závěrem - vysvětli mi prosím větu :EU by nejradši, aby brusel pindal do všeho každému.
Vyznívá to totiž tak že EU je nějaká instituce co drží státy v područí, ale ona je to Unie států, a rozhodují buď Evropská rada (premieři a prezidenti jednotlivých zemí) nebo volený parlament. I ten zákon proti diskriminaci občanů jednoho státu druhým je výsledkem hlasování volených představitelů.
A město Brusel už do toho nekafrá vůbec.
15. 6. 2015 17:48
Re: Souhlas
No, daňovou politiku si každý stát zrovna sám neřídí, viz např. DPH, které vychází ze směrnice ES ;-)
15. 6. 2015 18:14
Re: Souhlas
Souhlas - minima jsou stanovena i tam, zapomněl jsem na ně. Ale ono minimum vyšší sazby (15%) už má myslím letos končit.
Ale ČR se těm minimum stejně nemá snahu přiblížit...
Avatar - Emel
15. 6. 2015 13:48
Obcházení legislativy
Problém německé vlády je, že musí občanům dost nahlas vysvětlit, že žádné mýto vlastně platit nebudou... a pak se na půdě EU tvářit, že mýto samozřejmě platí všichni a daň z vozidla s tím vůbec nesouvisí. To je jeden z nepříjemných důsledků slovíčkaření a obcházení legislativy...
Rozbalit vlákno
0