Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Podle německého ministra dopravy nemá o mýtném rozhodovat EU

redakce AUTO.CZ
Diskuze (17)
O přípustnosti německého mýtného pro osobní automobily by podle německého ministra dopravy Alexandera Dobrindta neměla rozhodovat Evropská komise.

Dobrindt to svůj názor vyjádřil v rozhovoru pro bavorský deník Augsburger Allgemeine Zeitung. Politik z bavorské Křesťanskosociální unie (CSU) řekl, že snížení daně z vlastnictví vozidla, které by mělo být u německých motoristů uplatňováno po zavedení mýtného, je zcela věcí Německa. Národní nezávislost v daňových otázkách podle něj patří mezi základní principy EU.

Evropská komise kritizuje, že německé mýtné prakticky dopadne jen na zahraniční řidiče. Evropské právo přitom znevýhodňování občanů jiných států zakazuje. Mýtné v chystané podobě odmítají i některé země sousedící s Německem, včetně České republiky.

Předseda Evropské komise Jean-Claude Juncker oznámil, že nechá německé opatření právně přezkoumat, jakmile vstoupí v platnost. Dokonce hrozí, že se Evropská komise obrátí na Soudní dvůr EU.

"Už předpoklad, že EU by se mohla zabývat daní z vlastnictví vozidla v Německu, je špatný," namítá však Dobrindt. "Daně z vlastnictví vozidla se stanovují jednoznačně v rámci národní svrchovanosti, Brusel nemá žádnou kompetenci k tomu cokoli podotýkat," dodal ministr.

Německo se mýtné chystá zavést příští rok. Rakouský ministr dopravy Alois Stöger ale minulý týden Dobrindta vyzval, aby mýtné nezavádělo, dokud nebude odstraněna právní nejistota. Mýtné na německých dálnicích pro osobní automobily už schválily obě německé parlamentní komory a před týdnem příslušný zákon podepsal německý prezident Joachim Gauck.

Výše poplatku bude záviset na ekologické náročnosti provozu auta. Rozpětí ročního poplatku by mělo být 22 až 130 eur (asi 600 až 3550 Kč).

redakce AUTO.CZ
Diskuze (17)
16. 6. 2015 11:01
Re: Rovnako na nich...
Tobě uniká pointa. Právo EU říká že není možné disrkiminovat jednotlivé občany členských států EU, což v principu například znamená, že nemůžeš vybírat v cirkuse vstupné například jen od Němců nebo naopak jen od cizinců. Pokud chceš tedy na dálnici vybírat poplatky, tak od všech. No a to se Němci jakože snaží tvrdit, že dělají, druhým dechem ale dodávají, že jenom člověk s německou registrační značkou bude mít automaticky o tuto částku poníženou silniční daň (tzn. německý volič ví, že mýto nově platí jen cizinci a on ne). A to je opět selektivní, protože já v Německu platím daně také. Daň z paliva jde také do silnic, ne? Ale já si daň ponížit o cenu mýta nemůžu. To je podle mého soudu diskriminační.
Avatar - CommonUser
16. 6. 2015 08:48
Re: Rovnako na nich...
Tak nejazdi po dialniciach a neplatis ... tak ako v CR. Dane v palive mas aj u vas.
16. 6. 2015 07:18
Re: Rovnako na nich...
to jsou kraviny. skutecnost je odlisna. V nemecku myto budou pltit vsichni majitele auta, kteri nemaji nemeckou znacku (v podstate ciznici). toto je diskriminacni, tak se to pokusili zakamuflovat tak, ze nemci si mohou o cenu myta snizit dan z auta a jakoze to tedy take plati. to je rovnez diskriminacni, protoze i ja platim v nemecku dane (napr. z pohonnych hmot), ktere souvisi zcela realne s motorismem a snizit si o myto tuto castku nemuzu. takze tak. a cely princip nemeckeho myta je samozrejme namiren jen a pouze na cizince.
Avatar - Bully_
15. 6. 2015 19:58
Re: Souhlas
:yes:
15. 6. 2015 18:14
Re: Souhlas
Souhlas - minima jsou stanovena i tam, zapomněl jsem na ně. Ale ono minimum vyšší sazby (15%) už má myslím letos končit.
Ale ČR se těm minimum stejně nemá snahu přiblížit...