Některé automobilky se dostávají pod drobnohled společnosti Euro NCAP. Té se nezdá, že jsou vybrané díly testovaných prototypů označené nápisem „jen pro crash testy“.
Tak nebudeme nikomu rikat, ze auta na crashtesty se delaji ze silnejsich plechu a maji delsi svary, ze... to by se nam jaksi nehodilo do kramu. Mame preci tolerance a je pouze nahodou ze do crashtestu jdou auta u horniho limitu a pak to zacneme mrskat ve velkym a to uz je na spodnim limitu, protoze bysme to 1. nestihali a 2. by nebylo na odmeny
Chtel bych videt toho sebevraha, co si jen tak zmeni program na robotu, material nebo celou konstrukci nejakych dilu mezi homologovanou verzi a seriovkou. I obycejna tlacitka na pusteni klimatizace se testuji na x chemikalii, pocet stisknuti atp. Zmenit material nebo tvar treba i drzaku na piti je proces, o kterym se laikovi ani nezda. Oznacit si dily pro neco tak podstatneho jako NCAP neni nic prekvapiveho, delnik je schopnej tam namontovat cokoli co ma po ruce.
Treba protoze karoserie (jakozto pri crash testu nejdulezitejsi dil) se v seriove vyrobe strojove vystrihe a vylisuje z plechovych svitku a pak robotama svari.
A nekde nuzkama vystrizeny plech, naohybany pres kopyto a rucne svareny bude mit vyrazne horsi chovani nez pri seriove produkci.
Sice jsem slysel, ze nosovicka pycha byla pro ENCAP upravena (nejake vyztuhy navic, silnejsi plechy na montovanych dilech), ale neprijde mi to pravdepodobne. Na to je vyvoj moc drahy a riziko prusvihu pri odhaleni moc velke.
To by automobilky museli robiť vlastné crash testy až po začiatku sériovej výroby :-)
Kým sa začne sériová výroba na predaj, tak sa urobí množstvo skúšobných kusov, ručne aj na linke.
Tiež tieto praktiky nečakám, ale aj tak sa mi zdá lepši prístup IIHS za Atlantikom. Ktorý zoberú auto z predaja a hlavne, že občas niečim prekvapia. Ako napríklad small overlap na pravej strane. Kde pri teste zistili, že viaceré značky používajú na pravej a ľavej strane iný profil, čo by sa ešte dalo obhájiť, ale aj iné mäkšie ocele, čo je jasný dôkaz šetrenia. A v teste obstáli len CRV a Tucson.
No ak čítaš aj detaily, tak tak také Volvo XC90 má síce len o málo nižšiu deformáciu karosérie, ale niektoré preťaženia sa líšia dosť výrazne, čo by pri vyšších rýchlostiach dávalo väčšie šance tým vo Volve. Ale väčšie rozdieli vidieť skôr pri menších modeloch. Tam to D3 šidí výrazne viac.
by měl častěji dělat testy ojetin, které v minulosti testoval a otestovat je znovu třeba po 10 letech. Hned by se ukázalo jednak jestli do testů nedávají výrobci nějaké naparáděné kousky a v běžné produkci to nejsou fejky a druhak jak kvalitně jsou auta vyrobena z hlediska stálosti bezpečnostních parametrů karoserie.
[odkaz]
10 rocne auto moze mat vselico za sebou. Vacsiu vypovednu hodnotu by malo to keby najprv otestovali kus dodany automobilkou a nasledne anonymne zakupeny kus z nahodnej predajne.
uplne z toho vyrobce vynechat, proste testovat jen auta zakoupena u dealeru a zpetne pak nechat problatit vyrobcem dane auto, stejne by dane auto na test sam dodal, takze zadna skoda to pro nej nebude, par tisic za sluzby dealera je za to PR ktere z toho ma myslim smesna suma, a ze hodnoceni EuroNCAP vyuziva v PR snad kazdy vyrobce k prodeji svych modelu aut
Tak hlavně že na ilustračním obrázku je Mazda, které se článek ani netýká a která ani nikdy s ničím, např. emisemi, nepodváděla. Trošku manipulace nemyslíte? Jenže dát jako ilustrační fotku pod takový článek Škodu nebo VW by vám nedovolili.
Takže ty víš, koho se to týká? Že to nesouvisí s Mazdou? A co s tím má společného dieselgate? A stihl sis už všimnout, že s emisemi podváděli téměř všichni?
Jelikoz se asi tak polovina podiva maximalne tak na titulek a pak na obrazek, tak si to pak samozrejme automaticky spoji s tim ze to je neco s mazdou. A lidem se to lehce dostane do podvedomi. Ani sam redaktor nevi o jakou automobilku se jedna, proto bych jako obrazek nedaval auto na kterem je zretelne rozpoznat znacka. =)
Lenže on ma pravdu. Redakcia dava manipulatívne obrázky. Ak je článok všeobecne pozitívny tak je tam VAG. Ak je negatívny bez konkrétneho vinníka, tak tam nikdy nie je VAG. A ľudia čo len skolujú skrz si spoja titulok zo značkou.
počet hvězdiček se řídí parametry, které mě vůbec nezajímají, mnoho bodů je za různé kravinky, které v autě stejně nechci. Zajímá mě stabilita karoserie po nárazu, zda se prolomí podlaha nebo střecha, jak moc se posune volat a pedály. Kam a jak rychle nerazí hlava. Celý systém * je o ničem - výsledek se přepočítává podle velikosti auta, tedy pokud malé auto a velké získají shodný počet hvězdiček, jsou stejně bezpečnostně nesrovnatelná.
Ale toto si automobilky neprajú. Elektronika je stále lacnejšia a oceľ stále drahšia. Prd pár rokmi si si vedel pozrieť detaily čo sa koľko posunulo a preťaženia dnes to v už nie je dostupne na ich stránke. Pri IIHS si tieto údaje nájdeš a aj keď veľa značiek už ostalo plné body, tak rozdieli sú obrovské a je zaujímavé ako si napríklad Volvo poradilo so small overlap, kde niektoré preťaženia sú o rád nižšie ako pri D3 a dosť to vypovedá o tom, čo by sa stalo pri vyššej rýchlosti.
To som nikde netvrdil. Poukazoval som hlavne na to, že zmizli detaily výsledkov čo nahráva manipuláciam.
No a ďalšia vec je, že keď niekto šidí na trhu, kde sa súdia aj za to, že pneu nie je dosť čierna. Tak si ťažko získa moju dôveru na trhu kde sankcie pre automobilky prakticky neexistujú. Nehovoriac o tom, že pre BMW je USA kľúčový trh a napriek tomu v 2016 ešte mnohé modely nedali výsledky ako o dekádu staršie Volvá. Pokojne môžeš veriť tomu, že v EU predávajú pevnejšie auta. Ale pre slepú vieru už zomrelo dosť ľudí
Asi zle citas co pisem vyssie. Je myslim dost dlho zname z minulosti a neverim velmi ze dnes je prax ina, ze pre US trh sa pridavali vystuhy, skrtili motory, pridavala vybava ci katalyzatory. To jest vo vacsine pripadov nema test IIHS velku vypovednu hodnotu vo vztahu k tomu co jazdi v EU.
To ja viem. Preto som spomenul Volvo, ktoré si na tom zakladá. Asi ako jediný zvädli small overlap aj na modeloch, ktoré boli navrhnuté dávno pred zavedením toho testu. A zvládli by to aj ich Európske modely, lebo šikmú výstuhu nad kolesom používajú už roky globálne