Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Pokuty za fólie na oknech: Jak je to s nimi doopravdy?

Mám na oknech auta zatmavovací fólie, nedostanu za to pokutu? A projdu STK? Policisté kontrolují okna s měřáky průhlednosti skel, ale mezi řidiči vládne nejistota, co se vlastně smí a nesmí.
Zpět na článek
5. 3. 2012 07:07
5. 3. 2012 07:49
5. 3. 2012 08:56
5. 3. 2012 15:28
5. 3. 2012 16:02
5. 3. 2012 17:34
5. 3. 2012 17:49
5. 3. 2012 19:43
5. 3. 2012 17:51
5. 3. 2012 19:42
5. 3. 2012 08:57
5. 3. 2012 09:03
5. 3. 2012 09:52
5. 3. 2012 10:54
5. 3. 2012 11:18
5. 3. 2012 13:11
5. 3. 2012 15:42
5. 3. 2012 09:57
5. 3. 2012 16:48
21. 4. 2014 09:56
4. 3. 2019 22:48
Avatar - lordlord
5. 3. 2012 07:07
.
U nás můžete mít na předních bočních oknech tmavé fólie. Platí pořád, že v Německu nebo Rakousku je zákaz lepení fólií na přední boční okna?
Rozbalit vlákno
9
5. 3. 2012 07:49
Re: .
Subaru Forester, Nemecko 2011, mal jsem od dealera zatmavena predni bocni skla, stitky byly, folie tmave moc nebyly. Nemecka dvojice policistu mi dala pokutu 100 eur + strhla folie. Co jsem se informoval u auto moto klubu situace v Rakousku je obdobna.
Avatar - Mireon
5. 3. 2012 08:56
Re: .
U nás už to taky nejde. Pokud má auto tónované okna (které nemá) tak už tam nejde dát fólii, maximálně průhlednou nebo bezpečnostní. Pokud je propustnost pod 20% hrozí až odebrání řidičského průkazu.
5. 3. 2012 15:28
Re: .
A na čelní sklo se nesmí dávat žádná, pouze ten pruh nahoře. Tónování a ochranu před nadměrným ohříváním interiéru člověk zkrátka musí mít z výroby. Možná by to šlo realizovat výměnou skel, ale nikdy jsem se o to nezajímal.
5. 3. 2012 16:02
Re: .
Na čelní sklo nesmíš dávat ani ten pruh, pokud tam není z výroby. Jediné, co tam můžeš nalepit a mít, je platná dálniční známka. Jiná dodatečná úprava není povolena. Sklo jako takové se vyměnit může, ale platí opět to, že jeho propustnost musí být minimálně 75 % a ten pruh nahoře musí na tom skle být z výroby.

Dříve se dělalo naprosto běžně, že se přesklívala celá auta za sady z vrakáče. Když jsem kdysi dávno začínal na unu, taky jsem nad tím uvažoval, pro fáčka a feldy to bylo taky dost rozšířené. :-)
5. 3. 2012 17:34
Re: .
Samozřejmě, že nemůžeš obejít limit propustnosti, ale můžeš tak vyřešit to, že auto nemělo z výroby patřičnou ochranu a teď bys to chtěl napravit - jen je to dražší. Co se toho pruhu týče, vím, že tam smí být, ale nevěděl jsem, jestli musí být z výroby. Díky za upřesnění. Auta na LPG musí mít na skle patřičnou nálepku (alespoň to tak bývalo). Nebo třeba upozornění, že je ve voze tzv. Rettungskarte, neboli záchranářská karta. A asi budou i další.

Ad dálniční známky... tohle je vůbec kapitola sama pro sebe. V rámci státu je to hezká myšlenka, ale pokud někdo cestuje, tak má sklo jak vánoční stromek.
Avatar - white label
5. 3. 2012 17:49
Re: .
Nemusí být vždy z výroby na tvém konkrétním kuse, ale musí být homologováno pro stejný typ vozu, proto můžeš při výměně použít sklo s pruhem (nebo determální), za které sis třeba při původní konfiguraci vozu nepřilplatil a teď bys ho jako originální ND naopak chtěl.
5. 3. 2012 19:43
Re: .
Homologaci jsem bral jako samozřejmost, ale je dobře, že to zmiňuješ. Někdy je lepší být explicitní. ;-)

PS: Co se pruhu z výroby týče, myslel jsem to jako z výroby skla, nikoli vozu. :-)
5. 3. 2012 17:51
Re: .
LPG nálepka se dává na zadní sklo, pokud je to sklo tmavé, už jsem viděl i nalepené zvenku. Osobně to s dálničními známkami chápu tak, že jich tam můžeš mít více, pokud ale každá z nich platí. Tj. není problém tam mít roční slovenskou, rakouskou, slovinskou a ještě k tomu českou, pokud si z toho sklad neděláš album cestovatelské dovolené.

Ale předpisy jsou jedna věc, realita druhá. Například takový držák navigace/mobilu musíš taky mít upevněn specificky a ještě jen tehdy, když v něm ten mobil máš, jinak nemá na skle co dělat. Ale nikdo mi na to nikdy neřekl ani popel a třeba z fusiona jsem ho přes 4 roky nesundal, protože prostě na tom tehdy novém skle nechtěl držet - takže když chytnul, už tam zůstal. Když narazíš na "úředníka", budeš mít problém prostě vždycky. Jinak je to spíše o konkrétní situaci.
5. 3. 2012 19:42
Re: .
Ad LPG. Dříve ty nálepky byly dvě, jedna na přední a jedna na zadní. Ale asi to změnili.

Ano, známky musí být platné, ale stejně - pokud jezdíš hodně přes Evropu, tak máš na skle pěknou sbírku.

Ad držák. Bývalý spolužák s tím problémy u hlídky měl. Bez pokuty, jen to musel sundat a vyslechnout si kázání. :-)
Avatar - Mireon
5. 3. 2012 08:57
článek
o ničem. Stačilo napsat jedním odstavcem. Akorát reklama nic víc.
Rozbalit vlákno
0
5. 3. 2012 09:03
no nevím
Mám na autě folie a současný humbuk kolem folií mě trochu znervóznil. Ke všemu mám sice atesty a kartičky potvrzující propustnost skel 70%, ale jistý si nejsem. Ptal jsem se kamaráda policajta jestli by mi nezměřil kolik mi to vlastně propouští. Zasmál se a pravil. "Hochu to maj možná v Praze my žádný měřáky nemáme. Dělaj kolem toho kina, ale já bych to neřešil. Velitel nám říkal, že pokud dáš za okno ruku a je vidět, tak takový auta máme pouštět" Čili na to kácím a až mě holt zastaví nějaká hlídka s měřákem, což zatím vzhledem k množství měřáků mezi policií asi nehrozí, tak uvidím co mi řeknou. Vzhledem k tomu, že mě policajti asi 3 roky nestavěli tak ta pravděpodobnost je dost malá.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Mrakoplas
5. 3. 2012 09:23
Re: no nevím
Na to bych na tvém místě nespoléhal. Mě taky nezastavili asi 7let a pak najednou třikrát v během dvou měsíců...
5. 3. 2012 09:52
Re: no nevím
ve chvili kdy jich bude dostatek, tech mericu, tak ver ze po cele CR budou primo na tohle nejake akce (snadne penize a richle se jim to zaplati ta investice), a co myslis, budou si pri takove akci vybirat auta se zatmavenyma sklama na prvni pohled, nebo ty na prvni pohled s nezatmavenyma? >:D

je to asi stejne jako kontrola dalnicni znamky na dalnici, co myslis vybere si k takove kontrole policista auto s, nebo bez dalnicni znaky? :-)
5. 3. 2012 10:54
Re: no nevím
Nechci ti brát iluze, ale pokuty, které PČR vybere, putují do státního rozpočtu nikoli do rozpočtu MV či dokonce PČR. Takže ivestice se samotné policii nikdy nezaplatí zpět.
5. 3. 2012 11:44
Re: no nevím
A policie investuje za jakého "pytle" peněz?

Z toho stejného, ze kterého se pro ni kupuje vybavení.
5. 3. 2012 14:14
Re: no nevím
Akurát že objem vybraných pokút na balík peňazí pre plicajtov nemá prakticky žiadny vplyv...
5. 3. 2012 11:18
Re: no nevím
Vy tady pořád řešíte STK a Policii. Přitom to jsou dvě instituce kterým je po nějaké fólii na okně nejmíň. Pokud bych měl jednou za rok zaplatit 500,- za tmavé okýnko tak se přece prd děje. Jde přece hlavně o pojišťovny. Uděláte průser (srazíte cyklistu, chodce, ale třeba i jen plechy (u některých aut jsou plechy statisíce) ) a pojišťovna vám může zkrátit pojistné plnění i o několik desítek či stovek tisíc. A to si piště že ty jejich právníci si vás podaj pokud budou chtít :-) A na pojišťovnách o tom moc dobře vědí. Pokud půjde o nehodu kde šlo o životy a zdraví... nevim nevim. nechtěl bych. Řidič má vidět ale i být viděn ! Já nejsem proti fóliím. líbí se mi to, měl sem to, nemyslím si že to je nebezpečný ale...
5. 3. 2012 11:27
Re: no nevím
To máš jako se zimníma gumama, pojišťovna ti to může krátit v případě, že to na nehodu mohlo mít vliv. Pokud za někým nedobrzdíš a šoupneš mu to do kufru, tak to vliv mít nemohlo (mluvím teď o foliích), pokud nedáš přednost, protože si se blbě kouknul do boku pak možná jo. Když narazíš ale na pitomce tak ti taky může pojišťovna krátit plnění i kvůli jiným rozměrům pneumatik, koncovým světlům atd.
5. 3. 2012 13:11
Re: no nevím
Jj. souhlasím. Vyjádření mluvčích některých pojišťoven hovoří jasně. Stačí si prohledat internet... . Hledají každý detail který jim umožní nevyplácet. A bylo by naivní myslet si že si podobné drobnosti nepohlídají když jde do tuhého.
5. 3. 2012 13:32
Re: no nevím
No to že se pojišťovna snaží v každým případě vykroutit z placení je mi teda novina.
5. 3. 2012 15:42
Re: no nevím
V každém případě pochopitelně ne. Nebudeme tady přece slovíčkařit. Ale pochopitelně nemůžeš vědět všechno. ;-)
5. 3. 2012 09:35
Trochu vám to osvětlím
Čálnek je sice dlouhý, ale nikterak striktní. Pro jednoduchou orientaci tedy uvedu. Na předním skle nesmí být nic, na bočních sklech u řidiče a spolujezdce fólie jen velmi světlá nebo vůbec žádná.
Pro ilustraci, všechny nová lepší vozidla již mají z výroby okna zatmavená na maximální možnou úroveň. Člověk to pozná tak, že po stažení okna a kouknutí se na jeho hranu je sklo zbarvené nejčastěji do zelena. Naprosto čiré skla měly auta dříve, nebo snad se prodávají ještě dnes v nějakých sociálních verzích.

Více se dočtete zde:
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - matii
5. 3. 2012 09:57
Dobrá věc
Ačkoli jindy skeptik k novým "úpravám" z dílny našich zákonodárců, tato úprava by měla platit co nejdříve. Zatmavená přední skla jsou dost nebezpečná.

Příklad: vyjíždíte na frekventovanou hlavní silnici z vedlejší a odbočujete vpravo. Před vámi odbočuje vlevo jiné vozidlo, ale vzhledem k provozu čeká dost dlouho, než bude volno v obou pruzích. Najedete si vpravo od něj a ejhle ... vidíte kuový bo ten tuner má černá skla. Takže musíte strčit čumák až hluboko do silnice (což byste neměli), ale kdo by tam jak trotl čekal že?

Co se týká vybavení STK měřiči ... skutečný blábol ... když to může koupit policie, proč by to nemohli v řádu týdnů dodat na STK. Zas o takový převratný vynález se nejedná. Propustnost světla materiály už se měří nějaký ten pátek. A co to může stát? Řekl bych do 20 000 Kč

[odkaz]
Rozbalit vlákno
2
5. 3. 2012 16:48
Re: Dobrá věc
V zákonech je tónování regulované i dnes, jen se to neměřilo.
Avatar - Mireon
6. 3. 2012 08:30
Re: Dobrá věc
Ano protože atest dostal každej. Měl to jak svářecí sklo ukázal kartičku kde je 70 a policajt byl krátkej. Měřák stojí 10000 a zas tak málo jich podle mě nebude. Já jdu na sundání příští týden. Mám změřeno 49 propustnost.
5. 3. 2012 10:52
Kontrola zvenku?
Nemela by se propustnost kontrolovat pohledem zevnitr ven? Propustnost prece muze byt z obou stran ruzna, kdyz se k tomu prida slunecno venku s trochu vyssi odrazivosti folie, tak jde hodne blbe videt do auta, ze ktereho ven je videt krasne. (viz treba vyslichaci mistnosti se polopropustnym zrcadlem ve vsech moznych i nemoznych kriminalkach)
Rozbalit vlákno
13
Avatar - gld
5. 3. 2012 11:02
Re: Kontrola zvenku?
Zaujímavý postreh. Na trhu som videl aj tzv. "zrkadlové" fólie a tam je priehľadnosť zvonká do interiéru nulová. Ale opačne nemusí byť vôbec tmavá za limit.

Osobne som za reguláciu fólií. Ale s rozumom..u nás nedávno novelizovali, že možno mať slabšie fólie aj na predných bočných oknách ale v praxi sú ľudia stále posratí. Keď som si dával robiť fólie, chlapík mi odmietol dať aj dopredu s tým, že už pár ľuďom za toto zobrali techničák a on s tým nechce mať nič spoločné. Právny štát ako *. Človek aby chodil s vytlačenými pasážami zákonov, lebo tí naši pandúri v tom majú guláš.

Btw fólie sa mi zdajú zatiaľ ako super vec. Prehriatiu interiéru nezabránia, ale vyzerajú super. A viditeľnosť mi to obmedzuje len keď chcem niekde v noci zacúvať....najvyšší čas začať cúvať cez vonkajšie spätné zrkadlá :-)
5. 3. 2012 11:41
Re: Kontrola zvenku?
Fólie sama o sobě nezabrání přehřívání interiéru, ale rozhodně je příjemnější dotknout se plastů uvnitř, když jsou fólie na oknech, protože se prostě nerozpečou "tolik". Na jednom autě jsem si dával dopředu propustnost 50 % (vzadu 15), praktický přínos to mělo i tehdy, zhoršení videlnosti ven nulové. Na druhé auto jsem si po zkušenostech s prvním dal dopředu propustnost 15 % (dozadu 5). A mělo to dva důvody - jednak ve druhém autě není klima a rozhodně je to v létě poznat, ale hlavně není vidět dovnitř odstaveného auta. Je mi buřt, jestli na mě někdo civí, když jedu, ale nemusí mi kdejaký chmaták zahlídat dovnitř, co by šlohnul. Obě auta vloni prošla přes STK. Bylo to sice s řečmi, ale kartička stačila (samozřejmě je vydaná na 70 % předek, reálná hodnota záď).

Buď jak buď, nehodlám si komplikovat život s těmi uniformovanými darmožrouty, takže tmavé fólie půjdou v dohledné době pryč a dají se místo nich čiré bezpečnostní.
5. 3. 2012 12:05
Re: Kontrola zvenku?
Tobě je buřt, jestli na Tebe někdo vidí? To jsi ale pěkný truhlík. Počínaje tím, že když na řidiče nevídím (oční kontakt) tak ho třeba nepustím vyjet z vedlejší na rušnou hlavní. Jednoduše proto, že nevidím, jeslti on vidí mě, že ho vůbec pouštím. To samé platí, kdyby jsi měl pouštět chodce. Nedejbože, jeslti jsi jeden z těch kteří na křitovatku přijíždí rychle a brzdí na posledním metru. Už takhle když na toho řidiče vidím mám strach a na Tebe bych neviděl už vůbec..Zamysli se!
5. 3. 2012 12:07
Re: Kontrola zvenku?
Ten oční kontakt je velmi důležitý! :yes:
5. 3. 2012 12:43
Re: Kontrola zvenku?
Ty se zamysli a nejprve čti! Já jsem řekl, že je mi buřt, jesli na mě někdo civí = pouze jsem upřesnil, že nebylo mou motivací k instalaci, aby nebylo vidět na mě (což se často omílá). Kapišto? Za druhé, přes 15% fólie na řidiče vidět jde. Dost na to, aby bylo zřejmé, kam kouká on. Za třetí, nevím, jak ty, ale já přijíždím k přechodu předkem auta. A na předním skle nemám žádné úpravy. Navíc nejezdím jako magor. Jinými slovy, oční kontakt s chodci není nejmenší problém, protože je realizován celou a dost dlouhou dobu přes přední sklo - zamysli se nad tím, kudy a kdy koukáš z auta před sebe - a kdy k tomu použiješ boční okna. V okamžiku, kdy na chodce koukáš bočním oknem, máš nejméně metr auta na přechodu. Když jedeš křižovatkou, odbočuješ a křižuješ přechod, taky nejprve koukáš šikmo vpřed, což pokrývá čelní sklo.

Mimochodem, přes kvalitní fólie jde vidět ven i za tmy, osobně mi couvání do neosvětlené garáže problém nedělá a ani v noci nemám problém vidět chodce v černém. Takže smysluplnější měření, jak už tu zaznělo, by se skutečně mělo věnovat tomu, jaká je propusnost zevnitř-ven než opačně. To totiž řeší argumenty "vjel pod náklaďák, protože ho neviděl". Když někdo koupí fólie v tescu nebo na burze za dvě kila a šudlá si to doma sám, tak to nemá podle mě jiný efekt. Ale kvalitní a profesionálně aplikovaná fólie je praktická! :yes:
5. 3. 2012 15:00
Re: Kontrola zvenku?
Aha, tak tu první větu jsem pochopil a reagoval na ní obráceně. Pardon. Nic to nemění na tom ostatním. Pokud máš tovární prostupnost 75 % plus 15% folie, tak dost pochybuji, že je na Tebe vždy dobře vidět. A na chodce se dívám i přes boční okno. Např na jakékoliv čtyřproudé silnici ve městě. Navíc zatmavení předních skel rapidně snižuje světlo v interiéru. Čili i přes přední sklo je dovnitř vidět hůř z pohledu chodce. Dál, přijedeš s vedlejší na křižovatku, zastavíš a dáváš přednost zleva jedoucímu autu. Přes zatmavení se prostě nevidíte resp. on Tebe.
5. 3. 2012 15:51
Re: Kontrola zvenku?
Doporučuju to někdy vyzkoušet... A pak porovnat i třeba jak je vidět v tmavé garáži, v garáži osvětlené a jak na ulici ráno, v poledne, odpoledne, večer. Ano, světelné podmínky se mění, ale přes čelní sklo je dovnitř vidět vždy dostatečně.

S těmi chodci na čtyřproudovce jsem to nepochopil, protože tam jsou typicky buď na přechodu, nebo tam nemají co dělat (aspoň v Ostravě je takových cest habaděj a typicky jsou mezi směry svodidla nebo tramvajový pás, takže mimo přechod tam vleze opravdu jen sebevrah.

O tom, zda vidím nebo nevidím ven z auta já, má smysl diskutovat až tehdy, pokud se bude měřit prostupnost skel zevnitř. Dovedu si představit totiž i situace, kdy z auta s fóliemi vidíš lépe než z auta bez nich - například když zapadá slunce, tak tě neoslňuje.

Jestli mi řidič z vedlejší dá nebo nedá přednost, to se špatně poznává (jen) z toho, když ti kouká do očí. To tě taky může hypnotizovat a pak ti tam vjet... >:D

Jsem pro, aby se potírali magoři, kteří na okna nalepí surovou ropu s propustností nula-nula-nic v obou směrech, ale tohle je prostě novodobý hon na čarodějnice s cílem naplnit kasu, ne pomoci bezpečnosti provozu.
Avatar - Ronault.
5. 3. 2012 12:46
Re: Kontrola zvenku?
A přesně z takových lidí, co policistům říkají uniformovaní darmožrouti, nezajímá je, jestli jde do auta za jízdy vidět... mám na silnici strach... 8-s
5. 3. 2012 12:55
Re: Kontrola zvenku?
Vážím si policistů, kteří opravdu pomáhají a chrání. Uniformovaní darmožrouti, to je označení pro ty, se kterými jsem se za poslední půlrok potkal. Ti poslední mě dokonale přesvědčili o tom, že nemít auto je ideální řešní, protože když už ti ho někdo chce ukrást, policii je to buřt. Nechat člověka mrznout hodinu a půl venku na parkovišti a po hodině mu řícit, aby z místa pokusu o vloupání/odcizení prostě s autem dojel na služebnu, to teda sorry, ale to není profi práce. Nakonec se dostavili, protože ten pakárenský návrh jsem samozřejmě nereflektoval, udělali pár fotek a řekli mi, že stejně nemají čas to dořešit, takže ať přijedu o další 4 hodiny na služebnu, kde to sepíšeme. Načež samozřejmě nikoho nechytli. Jak by to taky dokázali, když mi narovinu potvrdili, že jediná šance, jak to někomu přišít, je, že kdyby někoho chytli náhodou při pokusu o jinou takovou akci, tak pokud by se doznal, tak mám šanci. Jinak se to nevyšetřeuje, rovnou zakládá a po 30 dnech automaticky posílá vyrozumění o odkladu.

Sorry, ale to se prodavačka v krámu za 1/4 platu nadře minimálně 10x víc. Takže tihle jsou darmožrouti.
Avatar - Flash666
5. 3. 2012 12:38
Re: Kontrola zvenku?
folie nesmi odrazet svetlo !!!! nesmis mit zrcadlovky... jelikoz te pak organi nevidi coz je pravej duvod techto zkurv*nych zakonu ;) PS: s foliema zadny problem nemam je to jedina vec ktera pomuze v horku vecer sem videl naprosto krasne krome couvani...
Avatar - Flash666
5. 3. 2012 12:48
Re: Kontrola zvenku?
Ronault: jestli mas strach za volantem tak koukej odevzdat papiry
5. 3. 2012 17:34
Re: Kontrola zvenku?
Ty zase odevzdej papíry na hlavu. Jestli v Alfě 156, která zrovna bezpečností neoplývá (kór po 10+ letech provozu), nemáš strach z protijedoucích řidičů, tak Ti pár koleček chybí.
Avatar - Mireon
6. 3. 2012 08:33
Re: Kontrola zvenku?
Bohužel si myslím že by ta hodnota byla stejná. Přitom měření se dává jako protikus taková bílá krytka a je to stroj takže nebere v potaz něco jako akomodaci oka atd. A policajti to taky odůvodňují tím že je to kvůli tomu aby byl vidět řidič. Což nechápu. Hlavně že PČR má na měřících autech okna černý jak uhel.
Avatar - eLzyx
5. 3. 2012 12:54
autorizované od MDČR
co je pravdy na tom, že folie smí lepit jen a pouze servis schválený MDČR? Tj. servisy ohánějící se pouhým atestem na folie tuto úpravu dělat nesmí?
Rozbalit vlákno
0
5. 3. 2012 14:16
Může mi někdo zkusit vysvětlit,
zda podle logiky navrhované změny vyhlašky bude rovněž zákázáno používat k řízení sluneční brýle s propustností světla nižší než 70% ??? Je to přece stejné omezení ve výhledu, jako při použití fólií... !!! Jinak to totiž logicky nedává smysl... Nebo se pletu?
Rozbalit vlákno
18
Avatar - Carlos Santana
5. 3. 2012 15:14
Re: Může mi někdo zkusit vysvětlit,
V tom případě logicky nemůžes nosit ani tričko s logem nějakého alkoholu, neboť alkohol nepatří za volant :yes:
5. 3. 2012 15:41
Re: Může mi někdo zkusit vysvětlit,
jako vtip dobrý, ale reálně zpět k mé otázce, nebo ti to přijde zcestné?
Avatar - Carlos Santana
5. 3. 2012 17:44
Re: Může mi někdo zkusit vysvětlit,
Vyhláška se vztahuje pouze na skla vozu. Ale ano máš pravdu, tmavé fólie nebo sluneční brýle, z pohledu řidiče je to to stejné.

Za mě: folie ano :yes:
Avatar - white label
5. 3. 2012 15:51
Re: Může mi někdo zkusit vysvětlit,
U problému folií nejde ani zdaleka tak o to, vidět z vozu, jako vidět do vozu (být viděn) případně přes jiný vůz (z boku), a to nejen ostatními účastníky silničního provozu, ale i policisty, při kontrole zaplých pásů, telefonování za jízdy apod. ;-)
Jediný případ, kdy má tvůj příklad/argument váhu, je tmavými brýlemi logicky omezený oční kontakt, na který tu někteří kladou také důraz...
5. 3. 2012 15:54
Re: Může mi někdo zkusit vysvětlit,
Tak jest. Kdyby šlo o ty účasníky provozu, tak by nemohly na cestách jezdít dodávky, náklaďáky, ale dokonce ani SUV a kombíky s fóliemi na kufru, protože přes ty "taky není vidět".
5. 3. 2012 16:29
Re: Může mi někdo zkusit vysvětlit,
v reportáži, kterou jsem viděl ve zprávách se jako příklad uváděla dopravní nehoda, při ktéré vjelo auto na hlavní silnici a střetlo se s náklaďákem. Jako jedna z možných příčin byla uvedena příliš tmavá skla, která branila řidiči ve výhledu. Vždy bzla tato problematika v médiích popisována jako problém dokonalého výhledu a ne problém vidět dovnitř auta.
5. 3. 2012 17:17
Re: Může mi někdo zkusit vysvětlit,
Z pohledu policie jde o to vidět na tebe (pásy, telefony, automatické měření rychlosti atd.). Z pohledu bezpečnosti provozu jde o to vidět ven, vidět do očí a vidět skrz auto.
Avatar - white label
5. 3. 2012 17:29
Re: Může mi někdo zkusit vysvětlit,
Přesně tak.
P.S. Z pohledu optiky je jasné, že je v této souvislosti (ve dne!) větší problém být v kabině vozu viděn, než z něj vidět..., z tmavšího místa do světlejšího je vždy vidět lépe, než naopak, a to i přes zcela čiré sklo...
5. 3. 2012 17:38
Re: Může mi někdo zkusit vysvětlit,
Přesně. Je celkem zvláštní pocit jet v noci s rozsvíceným světlem v interiéru. Si připadám hrozně na očích. :-)
5. 3. 2012 17:45
Re: Může mi někdo zkusit vysvětlit,
Mě to nejde...
Při každé jízdě potmě vypínám podsvícení budíků i všeho okolo, jinak se nemůžu soustředit... ;-\
5. 3. 2012 17:59
Re: Může mi někdo zkusit vysvětlit,
Nejvíce pomůže vypnout světla, motor a vystoupit! :yes:
5. 3. 2012 18:04
Re: Může mi někdo zkusit vysvětlit,
Ovšem. :yes:
5. 3. 2012 19:47
Re: Může mi někdo zkusit vysvětlit,
Nemusí to být nutně za jízdy, třeba něco hledáš, potřebuješ něco přečíst atd. Nic to nemění na tom, že si připadám jak ve výloze.
Avatar - white label
5. 3. 2012 17:44
Re: Může mi někdo zkusit vysvětlit,
Při extrémním zatmavení to reálně možné je, ale obecně to při denním světle reálně problém není. Když máš např. alkohol v krvi jen velmi těsně nad zákoným limitem, taky ti to při nehodě přičtou k "dobru", i když to na tvou schopnost správně eragovat nemusí mít vůbec žádný vliv a velmi podobné to může být i s těmi foliemi a výhledem přes ně.
Možná kdyby ten řidič náklaďáku lépe vidél (bez těch folií na druhém voze), že ho ten řidič nevidí, dopadlo by to lépe.
5. 3. 2012 17:36
Re: Může mi někdo zkusit vysvětlit,
To, že si na nos nasadíš brýle je tvoje věc. To, že skrz Tvé auto není vidět ohrožuje na křižovatkách i jinde Tebe, mě i všechny ostatní v okruhu 100 metrů.
5. 3. 2012 17:58
Re: Může mi někdo zkusit vysvětlit,
A proto by bylo lepší, kdyby po městech jezdily třeba s pečivem 4 osobáky místo jedné dodávky, že? A okna by měla být nejlépe čirá všechna, protože když třeba zacouváš na parkoviště a v mezičase se okolo tebe postaví MPV a kombík s tmavými skly, klidně z fabriky, čumákem od cesty, tak taky přes ně není vidět. "Božínku, jejdamane, co si s tím počneš?"
5. 3. 2012 18:07
Re: Může mi někdo zkusit vysvětlit,
U dodávky a kamionu je to pochopitelně nutné zlo.
Není to ovšem nutné u žádného osobáku. A žádný osobák není z výroby zatmavený tak, aby skrz něj nebylo vidět.
Když se zkombinují černá skla s blbe*kem, co jede vleže jak po mrtvici je o zábavu postaráno.
Avatar - Mireon
6. 3. 2012 08:42
Re: Může mi někdo zkusit vysvětlit,
Hm tak zrovna takový Mondeo nabízí z výroby hodně tmavý skla vzadu
21. 4. 2014 09:56
2014
V článku se píše, že od roku 2014 už by mělo být možné měřit propustnost skel atd.. takže už by to nemělo být pak s policií o dohadováním..
Nevíte někdo, jak to teda je?
Rozbalit vlákno
0
4. 3. 2019 22:48
autofolie
Paráda, mockrát díky za článek. Já už delší dobu uvažuji nad tím, že bych si na auto pořídil okenní folie, trochu jsem se ale bál, že bych se díky nim mohl dostat do křížku se zákonem. Když už jsme u toho, nemáte náhodou někdo zkušennost s foliemi od [odkaz] ? Díky moc.
Rozbalit vlákno
0