První kusy elektromobilů Tesla Model 3 se k evropským zákazníkům v Německu dostanou zřejmě už v únoru 2019. Cena tam bude začínat na €57 900 vč. 19% DPH pro Long Range verzi se dvěma elektromotory. Performance verze bude za €68 600. V přepočtu se tedy díváme na zhruba 1,5 mil. Kč, resp. 1,8 mil. Kč.
To vymývání mozků elektrikou a násilné zvýhodňování je
proti přírodě. Co tak napřed vyvinout pořádnou baterku a pak teprve stavět EV. Kolik peněz se promrhá na dotování nedokonalých výrobků, namísto aby se použily tam, kde by skutečně pomohly. Jen vzpomeňte na zákaz žárovek, kolik bylo zbytečně vyrobeno nedokonalých LEDžárovek, které špatně svítily a nevydržely ani půl roku. I bez zásahu politických odpadlíku z Bruselu by se LEDky prosadily v pravý čas.
Nabíjení se nebude dělat v žádných powerbankách aní rychlona
Ale bude vytvořen standardizovaný kastlík, kam bude možno vložit náhradní baterie nebo elektrocentrálu na benzín. Auta budou mít baterie jen na dojezd 150 km a když pojedou dál, tak si půjčí na benzínce náhradní baterii. Tu následně přečerpají za jízdy do vnitřních akumulátorů a vrátí na jiné pumpě. Tím pádem elektromobily budou lehčí, levnější a budou méně ztrácet na ceně.
Proč nejsou vhodné rychlonabíječky a powerbanky?
Rychlonabíječky by po většinu času byly nevyužité a způsobovaly by nárazové přetížení sítě.
Powerbanky zase obsahují stejné množství akumulátorů jako náhradní akumulátory na pumpách, ale v součtu celkové množství baterií v autech a powerbankách by bylo dvojnásobné.
Naproti tomu záložní baterie na pumpách by se nabíjely nočním proudem, nepotřebovaly by žádné služby nonstop. A obíhaly by, svážely by se podobně jako vozíky v hypermarktech.
Je to jednoduché. Evropská unie nakáže, aby ve všech elekromobilech byl normalizovaný kastlík na náhradní baterii (nebo 2) i se systémem přečerpávání energie. Nikdo nebude muset čekat ani jezdit dál než k nejbližší pumpě, i celkový počet vyrobených baterií bude nižší. Takže to půjde zavést velice rychle.
Tam kde by to nevyhovovalo nebo při jízdě na dovolenou do ciziny, by si půjčili benzínovou elektrocentrálu a byli by nezávislí na dobíjení.
Re: Nabíjení se nebude dělat v žádných powerbankách aní rych
Pokud by se baterie vešla do kastlíku mohlo by to fungovat. Zatím ale baterie zabírají půlku auta a to i ty celkem malé kapacitou. takže musí být napevno zabudovány do konstrukce
Možná to přijde až EU nakáže podstatné zvýšení měrné kapacity nebo jiný vynález ...
Re: Nabíjení se nebude dělat v žádných powerbankách aní rych
To řešení s "benzínovou elektrocentrálou" je fakt vtipné. Dávám přednost benzinovému motoru přímo v autě, což je asi tak 50x jednodušší a levnější řešení téhož problému! >:D
I ty by byla řešené podobně. Napevno by měly baterie na 1/3 dojezdu a vyndávací baterie na 2/3 dojezdu. Majitel by vyndávací baterie mohl nechat na několik hodin u nabiječky a mezitím by si objel, co potřebuje. Tím pádem by ani nemusel bydlet v domě s nabíječkou.