Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Polestar láká na svůj druhý model. Bude to elektrický fastback za cenu Tesly

David Bureš
Diskuze (19)

Jestliže první model osamostatněné sportovní divize Volva je hybrid, druhý už bude elektromobilem.

Polestar, osamostatněná sportovní divize Volva, se zatím pochlubila jediným modelem, kupé jednoduše nazvaným Polestar 1, který se již brzy začne sériově vyrábět. Vedle příprav tohoto auta však pracuje už na druhém modelu, pojmenovaném opět jednoduše, Polestar 2. Už uvolnila jeho první snímek.

Jak je ale v dnešní době zvykem, zveřejněná upoutávka toho z novinky neukazuje mnoho. Je to záběr části zádě, na němž je seshora vidět vlastně jen víko zavazadelníku. Viditelná jsou též koncová světla vedoucí přes celou záď.

Automobilka již dříve potvrdila, že Polestar 2 bude čtyřdveřovým fastbackem, což naznačuje velice ladnou karoserii. Bude se jednat o vůz čistě poháněný elektřinou, s udávaným dojezdem zhruba 482 kilometrů a výkonem okolo 400 koní (294 kW).

Těšit se můžeme i na debut nového rozhraní Google Android HMI, jehož součástí bude automobilová verze osobního pomocníka Google Assistant.

Bližší informace o novince budou teprve zveřejněny, a to už v nadcházejících týdnech. Polestar 2 se každopádně začne vyrábět ještě během letošního roku, a to krátce po zahájení výroby Polestaru 1. Prodáván bude za cenu na úrovni Tesly Model 3, což by znamenalo částku okolo 38.000 dolarů (860.000 korun).

Polestar býval společností zaměřenou na stavbu závodních vozů Volvo a sportovní úpravy sériových aut této švédské značky. V roce 2015 však značku koupilo samo Volvo, které se z ní rozhodlo vytvořit samostatného výrobce, zaměřeného sice nadále na rychlá, nově ale také na ekologická auta.

Vozy značky Polestar mají být elektromobily, jedinou výjimkou je první dílo, kupé Polestar 1, v jehož útrobách najdeme hybridní pohonné ústrojí. Do budoucna se pak počítá ještě s SUV a údajně i kabrioletem.

David Bureš
Diskuze (19)

Doporučujeme

4. 1. 2019 23:55
Re: CD umírají, lidé kupují stále víc vinyl
Elektrovozům věří jen pomatení euromarxisté, naivní ekologisté a firmy, které by se na nich rádi napakovaly! 8-s
4. 1. 2019 23:53
Re: A co elektromobily na dlouhé trasy?
Přesně. Organizačně takřka neproveditelné a ekonomicky (i ekologicky) sebevražené řešení. :'-(
4. 1. 2019 23:52
Re: Nabíjení se nebude dělat v žádných powerbankách aní rych
To řešení s "benzínovou elektrocentrálou" je fakt vtipné. Dávám přednost benzinovému motoru přímo v autě, což je asi tak 50x jednodušší a levnější řešení téhož problému! >:D
Avatar - _Karel_
4. 1. 2019 22:01
Re: Tu cenu jste vzali kde?
:yes:
4. 1. 2019 21:45
Re: Tu cenu jste vzali kde?
Cena v odkaze je 44k, tych 36k je po uplatneni statnych kompenzacii a obe su bez dani, teda nieco ako u nas bez DPH.