Jsou auta, která bez problémů pokoří hranici 300 km/h. Na druhé straně jsou i taková, která mají nepřekonatelný problém s poloviční rychlostí. Jaké modely svou pomalostí vynikají?
tak záleží na úhlu pohledu, ačkoli si auta typu Defender vážím rozhodně bych ho nechtěl v garáži a to z jednoduchého důvodu-je mi absolutně k ničemu ;-)
údaj o maximálce stejně jako zrychlení 0-100km/h není tak důležité jako ostatní údaje o dynamice, pravda auto s maximálkou okolo 160km/h bych nechtěl, ale jakmile to má top speed někde nad 200-220km/h tak už je to celkem fuk, protože 95% lidí nikdy víc jak 220-230 nikdy nepojede stejně tak jako 95% lidí nikdy nezkusí zrychlení 0-100km/h
S maximálkou souhlasím, ale zrychlení tak marné není. Já třeba často hodně rychle akceleruju, ale nad 200 skoro nejezdím (a to mám omezovač na 250km/h).
k acceleraci je spíš dobré vědět pružná zrychlení-pochybuju že často acceleruješ z klidu na víc jak 80km/h ;-) 0-100 je dobrá maximálně na chlubení se v hospodě případně dělání machra na semaforu...
Defender má nyní motor s objemem 2,2 a ne 2,4. A jeho maximální rychlost je dána omezovačem rychlosti. Jinak by jel i rychleji, ale asi by to nebylo příliš bezpečné. Máme ho doma takže mluvím z vlastní zkušenosti.
Ale to zas neee :-) po dalnici jezdim stabilne 120km/hod. Zalezi jakou verzi jsi ridil. Jestli staryho s 5kvaltem tak tam nad 80km/hod to opravdu neni moc komfortni kvuli hluku, nicmene u novejsich modelu s 6kvaltem je to mnohem lepsi.
Nejvetsi sranda je to s Defikem na silnici pres Buchlovske kopce >:D ale pak si vzdy vzpomenu na losi test Defika a zvolnim >:D
Musím souhlasit. Doma máme taky defíka (90,td4, šestikvalt) a ideální dálniční rychlost je mezi 110 a 120km/h. Ale bez omezovače dokáže jet tachometrových 160, což bylo podle gps 155km/h. A ano, je to neskutečný randál a chce to trochu odvahy.
Jojo, v zatáčkách je to nářez, ale kupodivu má menší tendenci se překlápět, než se může na první pohled zdát. Díky težkýmu rámu má celkem nízko těžiště(na to, že je to katedrála) a s trochou odvahy se s tím dá jet celkem pila. V břežanským údolí už jsem překvapil pár lidí, když měli problém se mě udržet.
mas pravdu, taky jsem byl docela prekvapenej jak se s tim da valit, jen musim dost casto mrcasit s volantem v zatacce abych alespon trochu citil kam jedu :-)
To bohužel nevím, pač jsem ho koupil už bez něj. Ale pokud najdete nějakého dobrého defíčkáře, tak to určitě nebude velký problém. V Dobříši jsou velmi šikovní.
Přesně takhle nějak to probíhá, občas trochu zapískají gumy, ale zatím jsem měl horkou chvíli jen v zimě když jsem zatáčel na nákladovém nádraží přes koleje a dostal jsem velice efektní smyk všech čtyř kol.
Myslím, že anketná otázka bude trochu zdeformovaná vnímaním významu maximálnej rýchlosti. Mne by úplne stačilo auto s maximálkou 160, pretože viac jednoducho nechodím. Moje súčasné auto vytiahne zhruba 190 ale išiel som toľko 1x, čisto zo zvedavosti.
Avšak, auto s maximálkou 150-160 väčšinou znamená aj zrýchlenie z 0-100 okolo 15 sekúnd a tomu odpovedajúcu (ne)dynamiku. Elektromobily sú v tomto nevinne, pretože obmedzovač na 130 majú kvôli spotrebe energie a v nižších rýchlostiach majú veľmi peknú pružnosť.
150km/h je pro mě málo. Ale 200km/h není podmíkou. Asi bych nechtěl auto pomalejší než 180 km/h, ale záleží na to k jakým účelům je. Jinak dálniční limit 130 km/h je nesmyslná hodnota, téměř nikdy neodpovídá podmínkám, velmi často je zbtečně nízká, jindy nebezpečně vysoká, navíc pro kombinaci řidič + auto je její interpretace relativní a je dobrá akorát k buzerování řidičů.
Dávejte si pozor, ať si od výfuku nepodpálíte zahradu a následně třeba i dům. Taky nezapomeňte někde na sedačce nebo palubce zapalovač, nebo jiné, potencionálně vznětlivé či výbušné předměty. ;-)
Ale ta ironie není nutná... Opravdu by se to mohlo za určitých okolností stát, a protože jsem to slyšel v tv už podruhý, tak mi přišlo docela dobrý to zde tlumočit. Spíš kdyby třeba někdo vjel někam "do přírody" a stál tam nastartovanej, tak by mohla hořet sojka i les. A to by bylo škoda, včetně peněz daňových poplatníků za výjezd hasičů. ;-)
Když už jsme u toho OT, tak mám ještě jednu připomínku:
Až budete vyhazovat bordel z okna auta, tak se prosím ujistěte, že za váma nikdo nejede a že tak činíte směrem vpravo. Jako by nestačilo, že mám na stěrači a teď už i na plastech okolo rozmázlou žvejkačku, on mi někdo na čelní sklo musí ve 160 km/h poslat půlku jablka nebo co to bylo...
To nešlo, já už to mám ve 160 v červenym poli :-)
A v tu chvíli jsem měl jiný myšlenky, třeba jak to setřít a nerozmatlat si tu žvejkačku po skle - ve 33°C dost složitej úkol. :-)
...zbytecnosti.... (Pro me) Nedulezite nerozhodujici informace. Pro rodinny vuz postaci 150k a vaha okolo 1.5t, coz da podle zprevodovani zrychleni okolo 10s. Silnice/dalnice neni zavodni draha a maximalni povolena rychlost je 130km/h, v DE je ta sama rychlost alespon doporucena.
V EU se dost mluvi o povinnosti "alko zamku" s omezovacem vsech automobilu na 150km/h. Pokud nemecka automobilova lobby rychle nezafunguje, bude to v zakonech cobydup. Na druhou stranu by to pro CR ridice bylo jen spravne. Aspon by se silnice, stahnutim zbytecne premotorovanych rodinnych/manazerskych kombiku, uklidnily.
Co máte proti "přemotorovaným" kombíkům? Že by nějaký komplex? Kolikrát je přemotorovaný kombík bezpečnější, jak nějaký podmotorovaný chcípák (např. předjíždění, atd.). Jsem si téměř 100 % jist, že žádný omezovač na 150 km/h platit nebude... Přeji hezký den :-)
Nemam proti nim vubec nic. Vyhrady mam proti jejim ridicum, kteri sve premotorovane kombiky zpravidla precenuji a pousteji se do predjizdeni, pricemz spolehaji name to, ze protijedouci vuz uhne az daleko za krajnici a timto ohrozuji provoz a vsechny jeho ucastniky.
Co je to přemotorovaný kombík? IMHO ani moje V6 není přemotorovaná, ale spíše akorát. Díky pár koníkům navíc mohu opravdu bezpečně a rychle předjíždět a vždycky mohu dupnout na plyn a z krizovky ujet. Dle textu to vidím na typického vychovávače - na dálnici v levém se 129km/h na tacho a neuhne a neuhne.
Naopak. Jsem slusnym ridicem, ktery pred sebe vzdy radsi pusti kazdeho, kdo jede rycheji. Ono je bezpecnejsi mit poblazneneho cholerika 10km pred sebou, nez nalepeneho na zadnim narazniku.
Je to s turbem. Nafta bez turba se dnes už shání trochu hůře :D. Ale ne, že bych jí hledal. Btw pojem poctivý výkon mi připadá směšný vzhledem k dnešním motorům. Pak by ani atmosféry nemuseli mít poctivý výkon díky serepetičkám ala variabilní časování ventilů atd.
Co tím myslíš "poctivý výkon" ? Chápu to dobře, že když má motor variabilní časování ventilů nebo turbo, tedy pokrokovou techniku, tak je pro tebe méněcennej ?
Řidiči "přemotorovaných" kombíků jsou nebezpeční, bezohlední atd. Co řidiči těch "podmotorovanejch" kombíků? Dojedou kamion a jelikož nemají dost výkonu na předjetí, jedou za ním, takhle se jich seřadí 6 a více za sebou, první se něčeho lekne, zadupne to a všech 6 je v sobě (opravdu bezpečné ježdění). Nedej bože, když se najde nějaký umělec, co dokáže brzdit kamion >:D Nemám nic proti tomu, co si kdo koupí, ale už mě nebaví pořád někde číst nebo poslouchat stížnosti na řidiče, kteří mají pod kapotou o nějaký ten koník navíc a nebaví je jezdit jako ovce... (Tím se nezastávám řidičů mladého věku, kteří si půjčí auto od tatínka a machrují, jak umí jezdit rychle, předjíždějí přes plnou nebo dvojitou čáru apod.). Jen chci ríct, že řidiči "podmotorovaných" kombíků jsou stejně nebezpeční (někdy i mnohem nebezpečnější), jako řidiči "přemotorovaných" kombíků :-)
Snad bych jen dodal, když Vás (obecně) bude chtít někdo předjet (nalepí se Vám tzv. na zadek), nesnažte se mu pomoci tak, že přibrzdíte, naopak, předjížděci manévr mu tím ještě víc stížíte a může dojít k nehodě (každou cestu se mi to stává, že mi chce nějaká dobrá duše pomoci tak, že přibrzdí), radši jeďte dál svým tempem. Hezký den :-)
Pokud neni dostatek vykonu k bezpecnemu predjeti, tak je logicke, ze v zajmu bezpecnosti zustane ridic za pomalejsim vozem. Zde je vsak nutne udrzovat bezpecnou vzdalenost pro pripad nouzoveho brzdeni.
Ani rodici zena na zadnim sedadle neni dostatecnym duvodem ohrozovat svym spechem ostatni ucastniky provozu. A zpozdeni cestaka na schuzku se zakaznikem uz vubec ne.
To máte pravdu, je nutné udržovat bezpečnou vzdálenost, ale v 99 % případech (co jsem viděl) to nedodržují, jedou namačkaní za sebou tak, že při předjetí a následné potřebě se zařadit zpět do pruhu není místo. Jezdím každý den (týdně přes 1500 km) a to by jste se divil, kolikrát mě ohružují osoby v "podmotorovaných" kombících... Vy prostě neuznáte, že i osoby jezdící v "podmotorovaných" kombících jsou nebezpeční, to jen my, co jezdíme rychle (ale používáme při tom mozek) jsme nebezpeční, bezohlední, nafoukaní.
Naopak, psal jsem, ze rychlejsiho pred sebe vzdy rad pustim. I sam jsem casto nucen predjizdet. Predjizdejici manevr si ale vzdy dukladne pripravim a vyberu si na to takove misto, kde mohu dany manevr radne a vcas dokoncit. Nikdy se necpu mezi auta, ktere jsem mel v planu predjet a timto je ohrozovat. Ona bezpecna vzdalenost mezi dvema vozy jiz bezpecnou neni pokud se do ni snazi nacpat treti, ktery si mysli, ze pouziva mozek, pritom si pouze snazi zachranit vlastni zadek, kvuli spatne funkci jiz zmineneho mozku.
S Vámi je komunikace ztráta času, prostě si budete mlít svoji a basta. Neuznáte, že osoby v prdítkách jsou stejně nebezpeční, jako osoby v přemotorovaných kombících... Vám se asi nikdy nestalo, že jste začal předjíždět( i když tam nic nejelo), ale najednou se tam objevilo auto a potřeboval jste se zařadit rychle zpět. Uznání máte ode mne za to, že pustíte rychlejšího rád před sebe. Tímto bych chtěl tuhle výměnu názorů ukončit a přeji Vám mnoho šťastných kilometrů a uskutečněných předjížděcích manévrů ;-)
No to je zase názor na úrovni. Co tak pozoruji, tak většina bláznů na silnici jsou právě řidiči Dacii, Fabii HTP a podobných vozů. Když je ten blázen v "přemotorizovaném kombíku", tak ho to auto aspoň většinou stačí vysekat z prů*eru, do kterého se svou demencí dostal. Ale když se proti mně objeví Logan, co to drtí do kopce na dvojku, kamion brzdí a uhýbá co může, stejně tak jako vlak aut za ním, aby se ten kret*n v tom vraku stihnul zařadit a já musím vjet do trávy na hranu příkopu, abych mu z toho neudělal harmoniku, tak už je to trochu horší...
Nebo jsem teď nedávno předjel 3x Daewoo Matiz narvaný 5 lidmi, jen aby mě vždy dojel ve vesnici, kde udržoval svých 80km/h a předjel na přechodu nebo křižovatce. Pak už jsem na to radši dupnul a zmizel na dostatečnou dálku dřív, než ten mamlas někoho zabije.
Pointa je, že blázen je blázen a je úplně jedno, jaké auto mu dáte, ale v tom "přemotorizovaném", které lépe zrychluje, lépe brzdí, lépe dělá všechno... má ten blázen mnohem větší šanci situaci zvládnout bez toho, aby někoho zabil.
Mě naopak těší, že vidím svého oblíbence Jimníka na čelní pozici nějakého žebříčku. V nejhorším zrychlení by neuspěl, ale v navrhované kategorii Nejmenší kufr by jistě zabodoval. >:D:yes:
Upřímně, kdybych měl v autě omezovač nastavený na takových 150 Km/h, nijak by se mě to nedotklo. Větším omezením u aut, na které jsem zvyklý, a které mají jen pětistupňovou převodovku, je velký hluk a prudký nárůst spotřeby, takže beztak jezdím reálně po dálnici 115-120 Km/h.
A co tu někdo psal výše k výkonu. Těžko říci jaký výkon (či poměr výkon/hmotnost) je optimum. Jsem zvyklý na stokoňovou fabii a měl jsem možnost vyzkoušet 1.8 tsi v Octavii. Pěkné - kde jsem musel při nájezdu 2x přeřadit tady stačilo na trojku přidat plyn a aniž bych to poznal, jel jsem požadovanou rychlostí. Moc příjemné. Na druhou stranu, když člověk u řízení přemýšlí, stačí mu často dost skromný výkon a přesto z něho není překážka provozu.
Ve světle maximální povolené rychlosti 130 km/h ve většině států světa (a v USA ještě méně) působí vozy schopné rychlosti 200 km/h a více jako kladivo na mravence.
>:-[]
Nikdy som si na maximálku nepotrpel a bežne neprekračujem 120. Nepotrebujem to. V aute mám síce 360 koní, no prevažne oddychujú v otáčkach blízko tisícovke. Ale je dobré vedieť že tam v prípad potreby sú. :-)
Taky bydlíš v US. Známého tam chytli, šel k soudu a soudce se ho vážně ptal:
"Jak jste mohl tak bezohledně jet? Vždyť jste ohrožoval životy spousty lidí."
Jel asi stopadesát.
pamatuji si,jak jsem v roce 1982 hltal zadní stranu Světa Motorů, kde bylo nahoře vždycky nějaké auto a pod ním motocykl... Vynechával jsem nezáživné popisy karoserie atd. a hned sklouzl očima na údaj maximální rychlosti. Auta jsem si vystřihoval a řadil je podle té maximálky... Ty stroje, které nedosahovaly alespoň 120km/h - nestály za to..... Jak čas popoběhl - haj.l jeden - tak se mění nejen priority(také tukové polštáře..) a zjišťuju, že svět na silnici není jen o maximálce - před 10lety jsem coby ochcávkář služebák lítal pokud možno 180 za hodinku a stabilně spěchal jako pako - dneska mi vyhovuje pohyb mezi 130-150.....hlavně dojet...
No a z těch "pomalých" aut tady - je to úhel pohledu - Lanďáka bych klidně měl doma - i s jeho de..lně vyřešeným omlacováním levého lokte i s jeho archaickým interiérem....i pomalou rychlostí - bo člověka v marastu doveze mnohem dál, než stroje s maximálkou násobnou....Pomalu, ale jistě.....
Takže prázdninovému zaplňování prostoru zdar.......další téma třeba - 5 nejširších aut na našich silnicích....
Multicar s valníkem překoná magickou 60Km/h. Jenže i po několika desítek let jezdí velice povedené (a do dnes stále jedou na stejný notě u VWŠkody-žebrák auto) Škoda 105, ta mrcha jela z kopce 140 a do stejného kopce i 30km/h. >:D
Asi budu za exota, jak to tady čtu a nikdo mně nebude mít rád, ale někdy jezdím rychle pro radost a rád bych měl vůz, co reálně dá 300km/h a znatelně zrychluje i v rychlostech nad 200km/h. Zatím mám ale smůlu a reálně jsem přes 275km/h nejel, tachometrově to bylo cca 299km/h, ona ta značka 300 je dost tlustá:) Jenže to bylo kopečkem dolů a to není to pravé ořechové:(