Už tak potentní Boxster/Cayman S Porsche doplňuje ještě výkonnější verzí GTS, která řidiči nabízí motor o výkonu 269 kW. Jsou to ale jediné změny, které auto při přechodu z verze S na GTS prodělalo?
To je všechno pěkné, ale chybí tam atmosférický 6 válec. Tím byl minulé GTS unikátní a parádní. Od plynulého tahu, přesného dávkování po parádní zvuk. Teď je za stejné prachy jen 4 válec.
Jj, nechcem plakať v štýle "staré zlaté časy", ale týmto z legendárnej GTS spravili len ďalší bežný Cayman s prifúknutým štvorvalcom.
Cayman s B6 bol sen mnohých, taká menšia, ale agilnejšia 911ka, vo verzii GTS to bolo dokonalé šoférske auto s charakterom. Majitelia posledných šesťvalcových GTS si mädlia ruky a opatrujjú v garáži future classic (mimochodom kúpiť minulé GTS sa skoro nedá a ak už nejaký inzerát na jazdenku je, tak za cenu nového). A dnes Porsche za 70 tisíc so štvorvalcom? Ďakujem, neprosím. Nemám najmenšie pochybnosti o jazdných vlastnostiach, agilite či dynamike. Ale proste charakter vysokootáčkového šesťvalcového boxera sa nedá nahradiť zvukom z reprákov, ak mi stačí štvorvalec, môžem sa rovno uspokojiť s nejakým hothečom za polovicu ceny. Naopak v rovnakej cenovej kategórii je famózna M2 so šesťvalcom.
Tak ono čekat, že když je akt. generace caymanu postavena na čtyřválci, dostane GTS šestiválec, mohl jen naiva. Verze GTS jsou např. pro mně ty nejlepší varianty porschí, jistě to bude platit i o akt. caymanu. Jinak samozřejmě souhlas, ztráta šestiválce je pro boxster/caymana fatální, z volby nadšenců teď bude volbou těch, co trochu přišetřili a tak si místo TT příště koupí porsche.
O to zajimavejsi bude sledovat kolik puristu to auto kupovalo a kolik z prodeju delali (a delat dal budou) poskakovadla pro manzelky, zlatou mladez nebo nezaujate.
Uvidíme, jestli ještě přijdou s dalším Spyderem/ R/ GT4. GT4 v Touring verzi by byl zajímavý stroj.
Zase tak hrozné to pak není. TT není špatné auto, ale i základní Cayman je trochu jiné svezení. Ano, už to není šestiválec, což je bez pochyb škoda, za to je rychlejší a snadněji odolává dotírajícím se hatchbackům. U GTS je to přeci jen větší škoda, to tím nedostatkem síly netrpělo. A i když je pro mne zvuk motoru důležitý, neumím si představit, že bych se jen kvůli čtyřválci spokojil s HH. Motor za kabinou, pohon zadních kol, to je jiný svět. Ani M2/ M240i by mě neodlákaly.
Tenhle přechod na přeplňování ve mne v první řadě vyvolal větší zájem o základní varianty. Dříve jsem měl pocit, že je "nutné" si připlatit za silnější. Bylo by zajímavé sledovat, jak by si dnešní základní Cayman poradil s předchozím GTS.
nejsem v tomto tématu nezaujaty ale nechci jen hajit vlastní garaz...
ja mam obrovskej problém s tim zvukem, co to produkuje. někdo ho dokonce je schopen pochválit, ale to se vazne neda.... se sportovni výfukem je to auto tak hlucne, ze se to da stezi vydrzet hodinu v kuse. Ja jsem to auto radeji prestal vytáčet, protože uz jsem to nechtel poslouchat.
není to o urovni decibelu ale o libozvucnosti, která tomuto motoru zcela chybi... při kratke testovacce vam to neprijde, ale půjčte si ho na dele a budete se divit.