Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 718 Boxster/Cayman GTS: Čím se liší od verze S?

Tomáš Dusil Tomáš Dusil 25. 10. 2017 • 08:09
17
8
Zobrazit náhledy (17)
Porsche 718 Boxster GTS a 718 Cayman GTS Porsche 718 Boxster GTS Porsche 718 Boxster GTS Porsche 718 Boxster GTS Porsche 718 Boxster GTS Porsche 718 Cayman GTS Porsche 718 Cayman GTS Porsche 718 Cayman GTS Porsche 718 Cayman GTS Porsche 718 Cayman GTS Porsche 718 Cayman GTS Porsche 718 Cayman GTS
Už tak potentní Boxster/Cayman S Porsche doplňuje ještě výkonnější verzí GTS, která řidiči nabízí motor o výkonu 269 kW. Jsou to ale jediné změny, které auto při přechodu z verze S na GTS prodělalo?

Od roku 2012 je ve výrobě současná, v pořadí již třetí, generace modelu Boxster. Ve druhé generaci se k otevřené dvoumístné karoserii přidala také uzavřená, přičemž jméno auta se změnilo na Cayman. V loňském roce prodělalo třetí vydání modernizaci, která kromě tvarových retuší přinesla poprvé přeplňované čtyřválcové motory. Ty nahradily dosavadní nepřeplňované šestiválce.

Až do letošního podzimu byla nejvýkonnější verzí modernizovaných aut se čtyřválci varianta S. Nyní Porsche přichází na trh s ještě potentnější variantou GTS. Novinka dostala shodný motor o zdvihovém objemu 2,5 litru. Dle údajů výrobce se výkon motoru zvýšil o 15 koní (11 kW), přičemž v porovnání se starší šestiválcovou verzí je síly více dokonce o 25 koní (18 kW). Nové GTS tak dosahuje výkonu 269 kW při 6500 otáčkách za minutu. Maximum točivého momentu 420 N.m je ve verzi se šestistupňovou manuální převodovkou, respektive 430 N.m se sedmistupňovou samočinnou dvouspojkovou PDK, k dispozici od 1900 do 5500 otáček za minutu, respektive od 1900 do 5000 otáček za minutu.

Úpravy čtyřválce za účelem zvýšení výkonu se omezily na odlišně provedené sání a optimalizované turbodmychadlo. Co si pod tím představit, Porsche nespecifikuje. Patrně se bude jednat o zvýšení plnicího tlaku turbodmychadla, které svým vybavením odpovídá turbodmychadlu prestižního modelu 911 Turbo. K regulaci plnicího tlaku tak využívá proměnnou geometrií rozváděcích lopatek, což je u zážehového motoru stále unikum z důvodu vysoké teploty turbíny v porovnání s turbodmychadlem u vznětových motorů.

Ve snaze dále podpořit sportovní jízdní projev je novinka vybavena systémem PTV (Porsche Torque Vectoring), který sice zní honosně, avšak v praxi pracuje pouze s brzdami, podobně jako třeba XDS u skupiny VW. Jenže 718 GTS k tomu nabízí ještě mechanický samosvorný diferenciál či adaptivní odpružení PASM (Porsche Active Suspension Management), který současně přinese snížení světlé výšky o 10 mm v porovnání se standardní variantou 718 Boxsteru a Caymanu.

Porsche udává maximální rychlost 290 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h s manuálem za 4,6 sekundy, se samočinnou převodovkou PDK je auto ještě o 0,3 sekundy lepší. Pokud si však objednáte paket Sport Chrono, bude dynamika dále vylepšena, a to díky systému Launch Control. Pojí se pouze se samočinnou skříní PDK a čas potřebný ke zrychlení z 0 na 100 km/h se zkrátí na úžasné 4,1 sekundy. Pro zajímavost z 0 na 200 km auto zrychlí za 15 respektive 14,5 sekundy. Spotřeba paliva je u takového auta, jakým je 718 GTS podřadným údajem. V kombinovaném cyklu se pohazuje od 9 litrů ve verzi s manuálem, po 8,2 litru pro variantu s automatem PDK.

Související články

Témata
Avatar - iudex
27. 10. 2017 22:06
Re: copak ctyrvalec, ale ten zvuk...
Jj, si lucky bastard. >:D :yes:
Avatar - white label
26. 10. 2017 23:17
Re: Něc ochybí
Souhlas. Základní spíš ne, ale eSko už by ho potrápit mohlo...
26. 10. 2017 14:50
Re: Něc ochybí
Uvidíme, jestli ještě přijdou s dalším Spyderem/ R/ GT4. GT4 v Touring verzi by byl zajímavý stroj.

Zase tak hrozné to pak není. TT není špatné auto, ale i základní Cayman je trochu jiné svezení. Ano, už to není šestiválec, což je bez pochyb škoda, za to je rychlejší a snadněji odolává dotírajícím se hatchbackům. U GTS je to přeci jen větší škoda, to tím nedostatkem síly netrpělo. A i když je pro mne zvuk motoru důležitý, neumím si představit, že bych se jen kvůli čtyřválci spokojil s HH. Motor za kabinou, pohon zadních kol, to je jiný svět. Ani M2/ M240i by mě neodlákaly.

Tenhle přechod na přeplňování ve mne v první řadě vyvolal větší zájem o základní varianty. Dříve jsem měl pocit, že je "nutné" si připlatit za silnější. Bylo by zajímavé sledovat, jak by si dnešní základní Cayman poradil s předchozím GTS.
26. 10. 2017 14:31
copak ctyrvalec, ale ten zvuk...
nejsem v tomto tématu nezaujaty ale nechci jen hajit vlastní garaz...
ja mam obrovskej problém s tim zvukem, co to produkuje. někdo ho dokonce je schopen pochválit, ale to se vazne neda.... se sportovni výfukem je to auto tak hlucne, ze se to da stezi vydrzet hodinu v kuse. Ja jsem to auto radeji prestal vytáčet, protože uz jsem to nechtel poslouchat.
není to o urovni decibelu ale o libozvucnosti, která tomuto motoru zcela chybi... při kratke testovacce vam to neprijde, ale půjčte si ho na dele a budete se divit.

tak a ted si jdu mnout ty ruce :-)
Avatar - fOE
26. 10. 2017 09:52
Re: Něc ochybí
O to zajimavejsi bude sledovat kolik puristu to auto kupovalo a kolik z prodeju delali (a delat dal budou) poskakovadla pro manzelky, zlatou mladez nebo nezaujate.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku