Porsche v letošním roce oslavuje 70. narozeniny svých sportovních vozů a mezi dárky k tomuto výročí patří i zcela nová generace modelové řady 911, jejíž premiéra se odehrála v Los Angeles.
Mne sa naopak interier páči v súčasnej generácii. Chcelo by to vidieť novinku na živo,ale tie čudlíky a kutáč (volič prevodovky) sa mi tam moc nepáčia.
Mě to přijde jako odpověď na výsledek ankety dělaný mezi reálnými kupci 911, a to, řadíte někdy v manuálním režimu voličem AT? Drtivá většina odpovědí musela znít, ne. Pokud někdo řadí manuálně, a mezi reálnými kupci posl. generací 911 takových bude mizivé procento, resp. budou tací mezi majiteli spešl. verzí typu gts, gt3 atp., tak to dělá pádly. Nejspíš proto se rozhodli pro ten nedomrlý patvar, je malý "skladnější", a pro mně to jediné, co mě v kabině novinky nesedí a dráždí, ale já bych ji chtěl stejně s manuálem, takže ne zas tolik. :-);-)
Asi drvivá väčšina z nich bude radiť pádlamy, ale totok si mohli odpustiť. To už by sa mi viacej páčili nejaké tlačítka ako má F alebo McL.
Nie som kupec (dúfam že to príde) tak im môže byť môj názor ukradnutý.
Přesně. A ten designovej posun v detailech je neskutečný, auto je dokonale vypilovaný. Krásný čistý line, to je prostě artefakt.
Ještě včera se dosavadní 911 zdála být dokonalou. A dnes je to veterán.
Dovolím si nesúhlasiť, práve ten jemný evolučný posun spôsobuje, že 991ka vyzerá a bude vyzerať stále aktuálne. Dokonca zozadu by som dal prednosť predchodcovi, ten súvislý ôás chce zvyk a nečlenená plocha guľatého nárazníku pôsobí o chlp bacuľatejšie ako predchodca, kde tá masa plechu bola rozbitá:
[odkaz]
[odkaz]
Na druhej strane z profilu vyzerá novinka lepšie, tá plynulejšia strecha robí auto ešte štíhlejším a samozrejme aj väčšia šírka pomáha.
Naštěstí: majitel 911 se nemusí trápit tím, že by někdo mimo komunitu poznal, že neřídí ten nejposlednější model. Prostě každá generace 911 je krásná a majitelé nejsou tlačeni opovržlivými pohledy okolojdoucích vyměnit svůj 7 let "starý" model za ten nejnovější. To je naprosto výjimečný úkaz...
A nemusíš chodit ani k jiné značce, viz Cayenne (zvlášť I.g.), ale třeba i Panamera, a to vše pak padá na ceně násobně rychleji, než 911ka, která si drží cenu jak klíště.
Dokonalost Porsche není jenom v pilování auta, ale i v jeho prezentaci.
Den představení auta znamená i den spuštění německého konfigurátoru! A nejen obrázkového, ale pěkně ve 3D se všemi detaily a náhledy na to, co se mění (mimo jiné i rozsvícení světel, zvednutí křídla, atd.) Bohužel technologie je pořád postavená na Unity3D web player, který už podporuje jenom Internet explorer a Safari. Doporučuji vyzkoušet. :-)
Z dalších zajímavých novinek, které jsem objevil v konfigurátoru:
- šířka už je stejná jak pro zadokolku, tak pro čtyřkolku - 991 čtyřkolka (a RWD GTS) měla širší nápravu vzadu a jiné ET kol - to už neplatí
- nová přípatková zelená Lizard z GT3 RS
- nový design kol Carrera Classic Räder - za mě nejlepší současná volba
- v interiéru dostupné kontrastní švy pro některé varianty interiéru i mimo Porsche Exclusive
- možnost odlehčené karbonové střechy (+3558 EUR)
- možnost zvolit černé třmeny, pokud se červené nelíbí
- novinkou je Surround View
- poprvé u 911 je v nabídce držení v pruhu a noční vidění
- klimatizace nabízí teď i ionizator
Však 911 je jenom sešláplý brouk, tak proč by nemohla mít kola z Golfa >:-[]
Jinak se mi na nové 911 pár věcí nelíbí:
1) v interiéru mi trošku vadí řešení středového tunelu s vytrčeným držákem na pití. 991 měla středový tunel celkově pohlednější, byť i tam je díra a je třeba ji uzavřít paketem pro kuřáky: [odkaz]
2) volant u 991 se mi taky líbí víc, bohužel konfigrátor neskrývá žádnou líbivější verzi
3) nejsem zrovna fanda současného designu, který Porsche aplikuje na přední nárazník - opticky nerozdělený otvor přes celý předek. Nelíbilo se mi to na Cayennu Turbo a tady je to stejně: [odkaz] Bude to chtít buď tmavou barvu, nebo počkat na Sport Package.
4) jsem ujetý na 4 koncovky výfuku. Bohužel to je opět ale možné pouze bez příplatkového sportovního výfuku. Alespoň jsou ty dvě oválné koncovky dál od sebe než u 991.
5) alcantara na stropě už není ve standardu, je třeba za ni připlácet...
Ale i přes těch pět negativ bych asi 911 4S snesl >:D
Tady z toho pohledu vypadají fakt dobře (navíc tyhle mají i barevné logo na středu):
[odkaz]
Ale čistě z profilu je to kolo hrozně "prázdné", vzhledem ke hmotě (opticky) 911ky.
Výfuky v nárazníku, místo pod nárazníkem, nevím (počkám naživo), ale když už, tak rozhodně ne čtyři roury, ale dva ovály a za mě raději v černém (polo)lesku, než stříbrné.
.. ale mně u současných Porsche vadí (nebo spíš je mi líto), že kvůli tradičnímu kulatému tvaru předních světel nemohou designéři trochu popustit uzdu fantazii a vyčarovat pomocí LED pásků denního svícení nějakou unikátní a zajímavou grafiku světlometů. Mně se to opravdu líbí a rád pozoruji ve zpětném zrcátku tyto mnohdy umělecké výtvory. Tím spíš, že už i vozy nižší střední třídy mají mnohdy povedenou grafiku denního svícení. A pak mě dojede Porsche se 4 tečkami, které hned vypadá jako minimálně 10 let starý kus.. I když před rokem vyjelo z výrobní linky.
Jj, tiež to tak vidím, tie štyri LEDky sú ako zo starého Ceedu. Ale proste je to daň za rešpektovanie tradície, ak by spravili klasické úzke podlhovasté svetlá, stratilo by to svoju jedinečnosť. Ostatne jeden pokus o zmenu bol a moc sa neujal (996), už nástupca 997 sa vrátil ku guľatej klasike. Stále si ale myslím, že aj v rámci toho guľatého svetlometu je priestor na iné LED svetlá, napr. kruh/polkruh po okraji alebo tak niečo.
Kruh nebo půlkruh.. no určitě to zkoušeli, ale na pravidelných tvarech prostě nic estetického nikdy nebylo a ani nebude, takže se nedivím, že zůstali u klasiky. Ale prostě když člověk vedle sebe vidí zaparkovaná auta, tak to auto prostě těmi bludičkami ztrácí kouzlo a v přímém srovnání s konkurenty prostě působí nenápadně a nudně. Ale Porsche se kupuje kvůli něčemu jinému, takže budoucí majitelé tohle jistě řešit nebudou.
Naopak. Člověk si za šera nebo za tmy říká, že to je nějakej starej krám a pak je překvapenej, že je to hned u něj >:D
To když jsem kdysi vyfasoval černej focus s LED pruhy v době, kdy ta móda teprve začínala, tak mi na dálnici každej preventivně uhýbal, očividně si mě pletli s audinama :-!:-!:-!
nádherná klasika, ale by som prijal športovejší interiér, tento vyzerá ako z luxusnej limuzíny, pekne, moderne, ale ak by som nevedel akému auto ho priradiť, tak by som tipol A6/8.