Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 911 (992) se oficiálně představuje. Nejprve jako Carrera S a Carrera 4S!

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 28. 11. 2018
38
39
Zobrazit náhledy (38)
Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) porsche_aPorsche 911 (992)911_41 Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992)
Porsche v letošním roce oslavuje 70. narozeniny svých sportovních vozů a mezi dárky k tomuto výročí patří i zcela nová generace modelové řady 911, jejíž premiéra se odehrála v Los Angeles.

Porsche v rámci oslav 70. narozenin svých sportovních vozů v letošním roce postavilo například repliku prvního vozu řady 356, oživilo linie slavného závodního modelu 935 a odhalilo nový Speedster.

Vyvrcholením oslav se však stává představení nové generace modelu 911, představujícího ve všech ohledech nejslavnějšího zástupce značky Porsche, jehož první generace měla premiéru na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem v září roku 1963. Ta prozatím poslední s interním označením 992 se představuje nyní na konci listopadu roku 2018 v rámci autosalonu v Los Angeles.

Porsche 911 generace 992 zůstává věrné odkazu svých předků a zároveň jej podobně jako odcházející generace 991 rozvíjí. Vedle samotných linií má karoserie přitahovat pozornost, i skutečnosti, že drtivá většina povrchových panelů je z hliníku.

Přední partie novinky zachovávají tradiční členění v kombinaci s novými LED světlomety a řešením předního nárazníku. Automobilka zdůrazňuje, že příď vozu je nyní o 45 mm širší. K výrazným změnám v oblasti boků pak vedle širších blatníků patří i zapuštěné kliky dveří. Zadní část, která je rovněž širší, přináší v oblasti designu ty největší změny od řešení kapoty motoru až po provedení zadního nárazníku.

Zvláštní zmínku si zaslouží koncová LED světla, která jsou spojena úzkým brzdovým světlem téměř přes celou šířku vozu. Toto řešení odkazuje na prvek v podobě červeného pásu mezi koncovými svítilnami, jenž byl typickým poznávacím pro Porsche 911 od konce sedmdesátých let až do nástupu generace 996 ve druhé polovině devadesátých let.

Zcela nové je provedení interiéru, v němž samozřejmě největší pozornost přitahuje palubní deska. Ta je inspirována modely řady 911 ze sedmdesátých let, ale využívá přitom nejmodernější řešení. Po stranách centrálně umístěného analogového otáčkoměru jsou proto umístěny dva tenké bezrámové displeje, které mohou nabídnout zobrazení údajů v podobě čtyř kruhových přístrojů a vytvořit tak pro řadu 911 typický přístrojový štít.

360p1080p720p

Ve středu palubní desky je pak usazena 10,9palcová dotyková barevná obrazovka systému PCM, kterou doplňuje pětice tlačítek pro přímý přístup k důležitým funkcím vozidla. Standardní funkce PCM zahrnují online navigaci založenou na datech rojů i Porsche Connect Plus. Vedle palubní desky je samozřejmě nový i středový tunel, který se vydává podobným směrem jako například v modelu Cayenne.

Porsche uvádí 911 generace 992 nejprve v provedeních Carrera S a Carrera 4S, v jejichž zádích je uložen přeplňovaný plochý šestiválec o objemu 2981 cm3, který nyní disponuje nejvyšším výkonem 331 kW (450 k), což je o 22 kW (30 k) více než u končících verzí S. Za tímto navýšením stojí přepracované vstřikování paliva, nové uspořádání turbodmychadel i chlazení stlačeného vzduchu. S motorem spolupracuje nová osmistupňová dvouspojková převodovka.

Nové Porsche 911 Carrera S s pohonem zadních kol má zvládnout akceleraci z 0 na 100 km/h za 3,7 s a sesterské provedení Carrera 4S s pohonem všech kol na stejnou disciplínu potřebuje 3,6 s. To znamená, že obě auta jsou o 0,4 sekundy rychlejší než předchozí modely. Zkrácení času akcelerace o další 0,2 sekundy přidává paket Sport Chrono. Maximální rychlost je nyní 308 km/h pro 911 Carrera S a 306 km/h pro Carrera 4S. Spotřeba paliva má být 8,9 l benzinu na 100 km, resp. 9,0 l benzinu na 100 km podle NEDC.

Mezi důležité novinky Porsche 911 generace 992 patří i zcela nový režim Porsche Wet Mode, který přispět k bezpečnější jízdě na vlhké a mokré vozovce. Poprvé je také vůz řady 911 vybaven funkcí Night Vision Assist s termovizní kamerou. Samozřejmostí je pak záplava moderních asistenčních systémů od adaptivního tempomatu až po nouzové brzdění.

Porsche rovnou uvádí i ceny pro německé trh, kde má být model 911 Carrera S k dispozici s cenou od 120.125 eur (zhruba 3.150.000 Kč) a model 911 Carrera 4S s cenou od 127.979 eur (kolem 3.350.000 Kč). Oba nové modely lze již nyní objednávat.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - white label
Dokonalost...
white label
| 29. 11. 2018
Tady z toho pohledu vypadají fakt dobře (navíc tyhle mají i barevné logo na středu):
[odkaz]
Ale čistě z profilu je to kolo hrozně "prázdné", vzhledem ke hmotě (opticky) 911ky.
Výfuky v nárazníku, místo pod nárazníkem, nevím (počkám naživo), ale když už, tak rozhodně ne čtyři roury, ale dva ovály a za mě raději v černém (polo)lesku, než stříbrné.
Dokonalost...
mp390
| 28. 11. 2018
Však 911 je jenom sešláplý brouk, tak proč by nemohla mít kola z Golfa >:-[]

Jinak se mi na nové 911 pár věcí nelíbí:
1) v interiéru mi trošku vadí řešení středového tunelu s vytrčeným držákem na pití. 991 měla středový tunel celkově pohlednější, byť i tam je díra a je třeba ji uzavřít paketem pro kuřáky: [odkaz]
2) volant u 991 se mi taky líbí víc, bohužel konfigrátor neskrývá žádnou líbivější verzi
3) nejsem zrovna fanda současného designu, který Porsche aplikuje na přední nárazník - opticky nerozdělený otvor přes celý předek. Nelíbilo se mi to na Cayennu Turbo a tady je to stejně: [odkaz] Bude to chtít buď tmavou barvu, nebo počkat na Sport Package.
4) jsem ujetý na 4 koncovky výfuku. Bohužel to je opět ale možné pouze bez příplatkového sportovního výfuku. Alespoň jsou ty dvě oválné koncovky dál od sebe než u 991.
5) alcantara na stropě už není ve standardu, je třeba za ni připlácet...

Ale i přes těch pět negativ bych asi 911 4S snesl >:D
Avatar - white label
Dokonalost...
white label
| 28. 11. 2018
Docela mi připomínají 18" disky z G7 GTI Clubsport: [odkaz]
[odkaz]
Na můj vkus jsou ty "loukotě" až moc tenké, hlavně z profilu, jinak jo.
Dokonalost...
mp390
| 28. 11. 2018
Dokonalost Porsche není jenom v pilování auta, ale i v jeho prezentaci.

Den představení auta znamená i den spuštění německého konfigurátoru! A nejen obrázkového, ale pěkně ve 3D se všemi detaily a náhledy na to, co se mění (mimo jiné i rozsvícení světel, zvednutí křídla, atd.) Bohužel technologie je pořád postavená na Unity3D web player, který už podporuje jenom Internet explorer a Safari. Doporučuji vyzkoušet. :-)

Z dalších zajímavých novinek, které jsem objevil v konfigurátoru:
- šířka už je stejná jak pro zadokolku, tak pro čtyřkolku - 991 čtyřkolka (a RWD GTS) měla širší nápravu vzadu a jiné ET kol - to už neplatí
- nová přípatková zelená Lizard z GT3 RS
- nový design kol Carrera Classic Räder - za mě nejlepší současná volba
- v interiéru dostupné kontrastní švy pro některé varianty interiéru i mimo Porsche Exclusive
- možnost odlehčené karbonové střechy (+3558 EUR)
- možnost zvolit černé třmeny, pokud se červené nelíbí
- novinkou je Surround View
- poprvé u 911 je v nabídce držení v pruhu a noční vidění
- klimatizace nabízí teď i ionizator
Avatar - praděda7
Dokonalost...
praděda7
| 28. 11. 2018
Někde jsem četl, že se tyto stopky spojují s nějakou tradicí........The stop watch on the dashboard is part of the Sport Chrono Package. ...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku