Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Porsche kašle na exkluzivitu, chce prodávat 200 tisíc aut ročně

O Porsche se dnes mluví převážně v superlativech. Nezmění se to ale ve chvíli, kdy se na silnicích každý rok objeví více než dvě stě tisíc nových?
Zpět na článek
24. 8. 2014 11:23
Avatar - 3_diamanty
23. 8. 2014 18:33
taky novy maly macan
mi uz ani nepride ako nejake exkluzivne porsche ... nic v zlom.... ale komfortne a aj v terene schopne SUvecka tych je uz dnes dost a za mozno tretinovu cenu macana....

cayenne na ceste uz dnes stretnut tiez nie je ziadny sviatok.. .vidim ho castejsie ako novu pandu alebo picanto.... a prichodom macana si myslim ze to porsche uz uplne cele dorazi a bude po exkluzivite ktoru budovala znacka 50 rokov .....

ferrari sa mi v tomto smere paci ze si zachovava exkluzivitu [odkaz] a nejde len za masovymi predajmi cez mrtvoly ako nenazrane porsche.... raz darmo ferrari je ferrari vzdy bolo inde ako porsche ktore koniec koncov zacinalo ako ludove auto a casom asi opat zludoveje a vrati sa k minulosti, co by mi vobec nevadilo a zda sa ze automobilke to tiez nevadi...

je to hodne tenky lad po ktorom slape porsche [odkaz] ... a pomaly uz praska
Rozbalit vlákno
21
23. 8. 2014 18:59
Re: taky novy maly macan
Teď jsem se kouknul, nejlevnější Porsche je Boxter a stojí necelých 1,5M. Nemám pocit, že by se z automobilky co má nejlevnější model za půldruhého mliónu stala někdy
masovka. Ty ano?
Naproti tomu Ferrari má nejlevnější model za 4,5 miliónu. Takže tohle lze asi jen těžko sronávat...
Avatar - 3_diamanty
23. 8. 2014 19:04
Re: taky novy maly macan
ja len ze vyrabat 200 000 aut rocne uz nieje ziadna exkluzivita.... tot vsjo .... nic ine
23. 8. 2014 19:05
Re: taky novy maly macan
A to si jako myslíš, že u vás na vsi od příštího roku budou místo Huyndajů a Kií jezdit Macany?
Avatar - 3_diamanty
23. 8. 2014 19:10
Re: taky novy maly macan
nie.... len tvrdim ze vyrabat 200 tisic aut rocne je na exkluzivnu znacku moc... v clanku sa jasne pise ze v londyne sa porsche uz stava mainstream ... hadaj preco

keby vyrabal rolls-royce povedzme "len" 30 tisic aut rocne.... tiez by to uz nebola taka exkluzivna a jedinecna znacka ....

len pre porovnanie seat v r 2012 predal v eu 260 tisic aut.... vcelku exkluzivne predaje... kto by to na seat povedal :yes:
23. 8. 2014 19:16
Re: taky novy maly macan
když přijede někdo Carrerou Turbo, těžko si někdo řekne: pché, obyčejná Carrera...
to se asi nestane:-)
Maserati prodávalo dvě auta od tří M nahoru a když dali na trh "lidovější" model,
začali prodávat víc... a určitě jim to nevadí...
Avatar - 3_diamanty
23. 8. 2014 19:19
Re: taky novy maly macan
ano ok ... sportove auta ostanu menej dostupne a v obmedzenych poctoch... ale tie SUV sa az prehnane zacinaju rozmnozovat .... ma vobec porsche toto za potreby?

k comu je dobre vyrabat co najviac roznych SUVeciek pre znacku ktora v zivote SUV nevyrabala a ktorej priorita boli rychle sportove auta.... nepridava to exkluzivite a duchovnej hodnote znacky... aj dizajn tych radoby SUV je tragedia... je vidiet ze z hov.na bic neupleties... range rover je uplne ina liga a legenda :yes:
23. 8. 2014 19:45
Re: taky novy maly macan
Blby je, ze ty SUV od "znacky ktera v zivote SUV nevyrabala" jsou mnohem lepsi nez SUV od znacky co je "uplne ina liga a legenda". :-! Zrovna Macan se neprodava proto, ze je to Porsche, ale proto ze je to proste nejlepsi kompaktni SUV na trhu.
Avatar - faubléé
23. 8. 2014 21:31
Re: taky novy maly macan
Range Rover je klasika a žádná zpatlanina "devětsetjedenáctky", pěti dveří a foukanýho ropáku se mu nemůže rovnat, ať se jich prodá třeba desetkrát víc.. Germáni jsou neznabozi a nenažranci, všechno zkazí.. Jo jasně, vyženou kvalitu a následně prodeje do nebes, ale jim je úplně šumák, jestli se jedná o Lambo, škodovku, nebo domácí Porsche.. Strašně mě mrzí, že se jim dostala do drápů i Ducati, uvidíte za pár let, jak značku jako takovou neskutečně "uhladí"..
24. 8. 2014 05:49
Re: taky novy maly macan
Touhle logikou, ale LR vyrábí minimálně 2x tak lepší auta, neboť jich prodá víc. ;-)
23. 8. 2014 19:33
Re: taky novy maly macan
Minulý rok Porsche vyrobilo přes 165 tisíc aut. Chceš snad říct, že 165 je exkluzivní a 200 už moc?

Víš, co by se mi nelíbilo? Kdyby mi řekli, že je na tři roky dopředu vyprodáno. Pokud si budou držet kvalitu, nemám s tím problém.
Avatar - 3_diamanty
23. 8. 2014 19:35
Re: taky novy maly macan
vobec nechcem povedat to co tvrdis ;-)

to co chcem povedat som uz napisal sem x krat
23. 8. 2014 19:50
Re: taky novy maly macan
A máš pocit, že prodejů 200.000 ks ročně dosáhne někdo, kdo bude prodávat nejlevnější model za 1,5M??? >:D ;-)
23. 8. 2014 21:16
Re: taky novy maly macan
Chystají levnější čtyřválcový sporťák. No a levnější znamená, že bude stát 1,2:-)
24. 8. 2014 09:14
Re: taky novy maly macan
Jak jsem napsal, minulý rok překročili 165 tisíc (i bez Macanu). To není zase tak daleko od 200. A základní Boxster vychází na 1,4. Navíc holátka, co vím, moc neprodávají.
23. 8. 2014 19:19
Re: taky novy maly macan
Jedná vec je exkluzivita, druhá ekonomická realita. Nebyť ich SUV, tak by možno skončili na smetisku dejín
Avatar - 3_diamanty
23. 8. 2014 19:26
Re: taky novy maly macan
keby kazda automobilka kvoli prezitiu zacala teraz vyrabat traktory ( lebo su v mode ) to by vyzeralo....

ved ja nic... ale z neustale rastucimi predajmi proste ta jedinecnost klesa.... pred nakupnymi centrami zbadas viac kusov cayenne ako niektorych beznych miniaut... ale budiz ok... zrejme porsche s tym pocita a vie co robi....

tusim sa chysta aj nieco mensie od panamery... nejaky sedan... alebo sa mylim? lebo to by predaje mohli stupnut aj na 300 000 ... drzim palce :yes:
23. 8. 2014 19:42
Re: taky novy maly macan
Nebyť týchto traktorov v podobe ich suv, tak by si možno na cestách nemal možnosť vidieť klasickú 911-tku ;-) . Ale zachovala by si svoju exkluzivitu :-! . Nič sa nedá ďalej vyvíjať bez dostatočného množstva prostriedkov a malovýroba je šialene nákladná.
24. 8. 2014 07:36
Re: taky novy maly macan
To zvýšení výroby není až tak vinnou Porsche, ale VW do jehož koncernu Porsche patří a kde má VW větší podíl. VW chce prý být do roku 2018 největším výrobcem aut. Jde mu jen o zisky a o to být všude první. A zatím se mu to daří. Stačí se podívat kolik to nenažraný VW pohltilo značek a je stále nezastavitelný.
24. 8. 2014 09:13
Re: taky novy maly macan
Ale kdeže. Tenhle směr nastolil Wiedeking. A Porsche dojelo na to, že si ukouslo příliš velké sousto (Volkswagen). Navíc i v minulosti vysílali signály, že pod značkou Porsche nechtějí vyrábět jen sportovní auta. Stačí se podívat.
26. 8. 2014 06:41
Re: taky novy maly macan
Díky za info.
Avatar - Ji/Ri
24. 8. 2014 11:47
Re: taky novy maly macan
Peťo, nemel a čti.... pochopíš. :-)

[odkaz]
23. 8. 2014 19:48
Exkluzivita muze byt i po modelech
Znacka muze vyrabet spoustu mainstream modelu a pak mit par zretelne odlisenych modelu, ktere budou mit punc exkluzivity. Uplne stejne to funguje i u dnesnich D3, kvuli tomu ze se vyrabi spousta Cckovych Mercedesu v zakladu na vas nikdo nebude koukat s opovrzenim, kdyz nekam prijedete Mercedesem CL. Nebo u Audi se neda rici, ze by R8 nejak zvlast trpela puvodem od stejne znacky jako vyrabi kapesni A3jky. Stejne tak Porsche muze mit par tuctovych modelu, ale 911 bude stale 911.
Rozbalit vlákno
7
23. 8. 2014 19:53
Re: Exkluzivita muze byt i po modelech
...jinými slovy Porsche sestoupí z pozice výrobce exkluzivních vozů a zařadí se do D4, to jsi chtěl říct? ;-)
23. 8. 2014 19:57
Re: Exkluzivita muze byt i po modelech
Vystoupi sestoupi to nevim. Proste se z vyrobce ciste sportovnich aut stane vyrobcem s univerzalnejsim porftoliem. Ale k tomu doslo uz s prvnim Cayenne, takze zadna velka novinka jen pokracovani nastoupeneho trendu.
23. 8. 2014 23:46
Re: Exkluzivita muze byt i po modelech
Proč ne: Porsche vyrábí (také) mainstream, Hyundai vyrábí (také) prémiové vozy. To není sarkasmus, to je jen realita, ke které to směřuje v horizontu 10-15 let.
24. 8. 2014 16:13
Re: Exkluzivita muze byt i po modelech
Můžu vědět, které auto od Porsche je mainstream?
Výrobcem čistě sportovních vozů není Porsche už hodně dávno, cca 12 let, od doby, co vyrobili první Cayenne.
24. 8. 2014 05:52
Re: Exkluzivita muze byt i po modelech
Souhlas :yes:
Avatar - The Spešl Uan
24. 8. 2014 17:40
Re: Exkluzivita muze byt i po modelech
Ano, Porsche nikdy nezevšední díky právě 911, 918, 921... atd. Nicméně nikdy nedělalo moc brutální hypersporty, ale spíš luxusní výkonná auta. Pro mně jsou tradiční sporťáci v tomto pořadí ( nezahrnuje Bugatti, McLaren a další): 1. Ferrari = brutální masakr, 2. Lamborghini = poddimenzované Fero, 3. Porsche = nic brutálního, 4. Maserati = něco jako Porše, a pak třeba Subaru, Jaguar, Lexus, a tak. Ale Porsche nezevšední nikdy.
25. 8. 2014 09:09
Re: Exkluzivita muze byt i po modelech
Snad nikomu tady na diskusích nesedne jeho nick tak, jako tobě >:D >:D >:-[]
23. 8. 2014 19:59
Pamatuji si doby,...
...kdy si v Porsche dávali za cíl vyrábět 100.000 aut ročně, aby přežili... Takhle u fanoušků omlouvali vznik Porsche SUV. Dnes mají cíl 200.000 ks a až ho dosáhnou, dají si za cíl 500.000 ks ;-) A aby toho dosáhli, budou muset začít nabízet auta s cenou od 30.000 euro......
Rozbalit vlákno
0
23. 8. 2014 20:22
Porsche a exklizivita?
Já na malým městě potkám spíš Porsche než zmíněný Seat ;-)
Exkluzivita stojí a padá s počtem prodaných aut ať je to Porsche, nebo jakákoliv jiná automobilka.
Kdo chce prémiové auto, který nepotká na každém rohu koupí třeba Lexus a ne D3.
Exkluzivita má i dopad na ojetiny...Moc vyrobeno, draze svoje auto neprodáš.
Vydali se na cestu množstevní s postupným snižováním marže, než míň aut za vyšší ceny. Jejich rozhodnutí >:-[]
Rozbalit vlákno
22
23. 8. 2014 21:15
Re: Porsche a exklizivita?
To snižování marží je hotový pád do propasti. Jenom je zajímavé, že žádný jiný z výrobců včetně těch exklusivních se na jejich 18% marži ani zdaleka nechytá.
[odkaz]
23. 8. 2014 21:26
Re: Porsche a exklizivita?
Nikdo netvrdí, že teď jim někteří marží nezávidí...co jen teď nemusí být za pár let. Pochybuju, že za vzrůstajícími prodeji budou dražší auta...spíš naopak...a pak i marže půjde dolu...
23. 8. 2014 22:06
Re: Porsche a exklizivita?
To nemusí, ale firma která hodně vydělává může investovat hodně do vývoje a časem nabízet ještě dražší auta s ještě vyšší marží. Tedy pokud není úplně blbá a to si o vedení Porsche nemyslím. U Porsche podle mě nejde o to jestli prodají 200, 250 nebo 190k aut, ale klíčové pro ně je rozšíření počtu nabízených segmentů. Prodávat jen sportovní vozy je obrovské riziko, stačí pár let nižšího zájmu o tento segment a řada výrobců, kteří nemají jiný segment výroby zařve (a v minulosti jich tak hromada zařvala včetně Porsche, které mělo také namále). Pokud někdo vyrábí více segmentů, tak v krizi když se nedaří jedné části výroby, tak je šance, že firmu podrží jiná výroba a to je ekonomicky smysluplné. Exkluzivitu mají 911, 918 a tu neztratí tím, že budou vyrábět SUV, dětská kola nebo klidně trička s logem Porsche, ale tím, že daný model technicky degradují a lidé pak za něj nebudou ochotni platit tolik jako dnes. Pokud bude 911 na špičce sportovních vozů tak vedle ní můžou klidně vyrábět lokomotivy nebo tramvaje a nic se neděje. Naopak, v krizi ty lokomotivy mohou zachránit výrobu sporťáků.
23. 8. 2014 22:35
Re: Porsche a exklizivita?
Ano svím spůsobem máš pravdu. Ale...pokud budeš vyrábět hodně aut vnímání značky je jiné. Už teď mělo Porsche problém udat svůj "hypersport". Ano ať rozšíří paletu modelů, klidně i dolů, ale ať dělají sportovní auta. Klidně rivala pro Toy/sub.
Maserati také bohužel sáhlo po SUV ale aspoň to zastropují prodeji.
Pro mě vnímání Porsche před 15ti lety, když mi někdo řekl, že má Porsche bylo Wauu...teď?nic. Protože z 99% má Cayenne. A bohužel prznění bude pokračovat a Lamba. Přitom mají takové zázemí, že to nemají zapotřebí. Ale bohužel mám pocit, že VW tlačí na prodeje. Možná jsem v menšině, ale pokud se neuživíš sportovními vozy, tak proč bys měl trh zaplavovat SUV? Buď přežiješ, nebo ne. Pak jsou tu desítky jakoby sportovních značek, co vlastně vyrábí skoro samá SUV (nebo to mají v plánu). Že zkrachuje značka, není tragédie, ale příležitost pro další (čímž nechci říct, že to přeji Porche, ale jejich směřování mi sympatické moc není) Vlastně takový Lexus také prohlásil, že mají strop a nepůjdou do honičky s D3 za co největšími prodeji s čím dál levnějšími vozy.
23. 8. 2014 23:01
Re: Porsche a exklizivita?
Porsche se ve své historii nikdy nesnažilo jít cestou nějakých malých objemů. Vyrábělo doslova i lidová vozítka, nakonec všichni minimálně v Evropě znají spojení Porsche s VW a jejich pomoc se zakládáním VW, vývojem těch nejlidovějších modelů (Brouk), ale i s výrobou jejich vlastních modelů defacto postavených na platformě Brouka, takže jejich image nikdy nebyl založený na exkluzivitě ve smyslu malý výskyt na silnicích a přesto má image velmi silné. A dělat jenom sportovní vozy, vždyť Porsche je stále zdaleka největší výrobce sportovních vozů a proč by měl znovu riskovat zánik firmy jako v době, kdy se sportovní vozy přestaly prodávat, když může firmu zajistit jinými segmenty. Skoro žádný výrobce čistě jenom sportovních vozů nepřežil jako samostatná firma, Porsche je pod VW, Ferrari pod Fiatem, Jaguar spadl pod Land Rover a potažmo pod Tatu a poslední na řadě je Aston, který se potácí ve velkých problémech z kterých ho může zachránit a doufejme, že nejspíš zachrání, Daimler. Další hromada firem vůbec nepřežila. Prostě cesta samostatného výrobce výhradně sportovních vozů je v dnešní době dávno pasé.
23. 8. 2014 23:17
Re: Porsche a exklizivita?
No tak zrovna Ferrari snad sportovní auta vyrábí ne? ;-) Ano, vnímání je jinak i vlivem sportovních aktivit v nedávné minulosti a teď už i současnosti. Jak říkám mě by nevadil lidovější sportovní model třeba za 25tis Eur. To SUV mi nepasuje, kor když tvoří hoodně velkou část prodejů. A třeba Aston by mi nechyběl, z minulosti se žít nedá. Aspoň by ostatní měli větší prodeje...Ani pro McLaren nevidím moc prostor. Buďto to umíš nebo ne. Neberu výmluvy ,abych vyráběl traktory, musím vyrábět tanky:) Neumíš, tak nedělej:) ale asi jsem idealista.. všichni myslí v první řadě na peníze za jakoukoliv cenu...
23. 8. 2014 23:59
Re: Porsche a exklizivita?
A tvrdím snad, že Ferrari sportovní auta nevyrábí?
24. 8. 2014 00:04
Re: Porsche a exklizivita?
Prostě cesta samostatného výrobce výhradně sportovních vozů je v dnešní době dávno pasé...tvoje slova:) Ferrari je výrobce výhradně sportovních vozů a ano je pod Fiatem, ale jako samostatná značka, která se uživí i bez pomocí Fiatu...
24. 8. 2014 00:12
Re: Porsche a exklizivita?
Patří pod Fiat a skáče podle, toho jak nařídí vlastník, tedy Fiat nebo dnes FCA. Stejně jako samostatná značka Porsche skáče přesně podle toho, jak píská VW a stejně tak Jaguar, který je samostatná značka a patří pod Tatu a skáče přesně podle not Indů.
24. 8. 2014 00:36
Re: Porsche a exklizivita?
Nějak se mi nechce teď hledat vlastnická struktura v FCA, ale myslím, že Ferrari už pod Fiat nepatří. Navíc Ferrari je trochu jiná liga než ostatní, zatím je to čistě sportovní značka, bez kompromisů. A Montezemolo si do toho moc kecat nenechá >:-[]
24. 8. 2014 01:05
Re: Porsche a exklizivita?
Každá firma musí poslouchat svého vlastníka a Montezemolo je jen manažer, kterého vlastník vyhodí nebo nevyhodí, podle toho jestli skáče jak vlastník píská. Fiat vlastní 90% ve Ferrari a 100% v Maserati. FCA vznikne až někdy po prázdninách a tento podíl na něj přejde.
24. 8. 2014 12:33
Re: Porsche a exklizivita?
Každý má svého vlastníka, což neznamená že jsou to ty samé případy. Když jsem byl menší vnímal jsem Porsche jako jakési "německé" Ferrari. Bohužel vydali se jinou cestou. Ale to je jen můj názor. Ve Ferrari si do toho moc kecat nenechají i proto už tam dříve proběhly změny ve vlastnictví. Chtěli vidět v kapse nějaké dolárky, ale Ferrari je cpe do F1. Takže ano, někdo je vlastní, ale v rámci značek mají velkou volnost vzhledem ke statusu a historii. Jinak by tam nemohl vládnout Monti tak dlouho ;-)
24. 8. 2014 15:31
Re: Porsche a exklizivita?
Porsche bylo a je pořád německé Ferrari, zvučnější sportovní značku Němci neměli a nemají, na tom se nezměnilo vůbec nic.
A nezměnilo se nic na jejich přístupu ani z hlediska vlastnictví. VW a Porsche vždy byly a jsou jedno tělo s jednou hlavou, obě značky vlastní rodiny Piech/Porsche, jestli patří Porsche pod VW nebo VW pod Porsche nebo obě automobilky pod firmu Kokrháč a spol. je jenom formalita, protože cílový vlastník na vrcholu jsou právě tyto rodiny, které rozhodují všechny zásadní věci.
24. 8. 2014 15:45
Re: Porsche a exklizivita?
Promiň, ale dneska už Porsche s Ferrari srovnávat nelze. Dneska Ferrari už je daleko před Porsche, jak filosofií, skladbou aut atd...Vlastně o tom je celý článek. Ano vyrábí sportovní auta, dobrá auta ale už nejsou top. Tam je Ferrari....široko daleko nikdo(proto si taky můžou dovolit zastropovat prodeje) a pak se to seřadilo Porsche, Aston, Maserati...Možná tam přibude Lambo uvidíme co s ním VW udělá a McLaren je velká neznámá, stejně jako Jaguar...Velké plány uvidíme jestli bude klientela.
24. 8. 2014 16:27
Re: Porsche a exklizivita?
Já jsem nesrovnával Porsche s Ferrari, já jsem jenom řekl, že mělo a má pozici německého Ferrari, tedy nejsportovnější německé značky. Porsche bylo vždy jinak koncipované než Ferrari, v historii i dnes, takže srovnávat je nemělo a nemá smysl. Porsche bylo vždy masovější značkou, vyrábělo "lidovější" sporťáky a to platilo v roce 1950 jako v roce 2014. A Porsche vždy mělo modely, které sdílely díly s VW potažmo Audi (např. 924, 944) a které se klidně daly označit jako přebouchané VW nebo Audi. A dokonce vyrábělo traktory. Takže na filosofii Porsche se nic nemění, vždy se snažilo více nebo méně úspěšně pokrývat více segmentů. Ferrari je původem závodní tým, který následně na tomto základě začal produkovat sportovní auta. To je zcela jiná geneze a jakékoliv srovnávání filosofie těchto dvou značek je nesmysl. Ta byla vždy jiná.
A když ti tak hodně vadí, že Porsche dělá SUV, tak skutečnost, že Ferrari vyrábí kdejakou cetku, která nemá s auty vůbec nic společného ti nevadí?
[odkaz]
24. 8. 2014 09:35
Re: Porsche a exklizivita?
Porsche mělo problém prodat i Carreru GT. Nemá prostě takovou pozici v těhle sférách.
24. 8. 2014 12:42
Re: Porsche a exklizivita?
Ano souhlas. Proto jsem psal, že si zisky nebude moci navyšovat super modely, protože to už není jeho sféra. Ale byly doby kdy 959 soupeřila s F40...
Avatar - Dinar
24. 8. 2014 15:53
Re: Porsche a exklizivita?
V čem, v prodejích?
Dnes u máš k La Ferrari 918ku, nic se nemění.
24. 8. 2014 09:23
Re: Porsche a exklizivita?
Není to spíš tak, že stojí a padá s dostupností? A ano, Porsche není zase tak exkluzivní v kontextu vyšších sfér. Nebudu si ale stěžovat na to, že mi nabídnou dobré sportovní auto za 2,5 milionu. Zatímco u exkluzivnějších značek za něj vysolím přes 5.
24. 8. 2014 13:05
Re: Porsche a exklizivita?
Ty si stěžovat určitě nebudeš ;-) Ale na tom za 5 vyděláš víc než na 2,5. Ale Porsche to za 5 neprodá. Rozhodli se, že ty peníze nahoní na množství. Jejich cesta. Good Luck
Avatar - Dinar
24. 8. 2014 16:11
Re: Porsche a exklizivita?
Postavení Ferrari je výjimečné, Porsche nikdy nebylo exkluzivní resp. ryze supersportovní značkou s jedním supersportem a jedním getečkem, ale naopak relat. masové sporťáky pro lidi s občasným supersport modelem.

Přesto, argumentovat zrovna u Porsche tím, že místo marže honí peníze počty prodejů, je mimo, jejich ziskovost na kusu je špičková, na úrovni mnohem exkluzivnějších a maloseriovějších značek, takové Maserati vydělá na autě míň než Porsche. A ani ve srovnání s Ferrari to není žádná hrůza (17tis vs. 40tis eur/ks). Vezmem-li v úvahu průměrnou cenu aut obou značek, která bude u porsche zhruba poloviční, a na druhé straně počet prodaných aut (165tis vs. 7tis), je na tom porsche ekonomicky výrazně lépe. A protože to navýšení počtu má být oproti souč. stavu asi dvacetiprocentní, nevidím důvod proč se bát o nějakou ztrátu exkluzivity (takové možství navíc zhltne z valné části čínský trh, a to bez záříhnutí) nebo předpovídat kvůli těm 20% zvýšení prodeje hrubý pokles marží, není důvod!
25. 8. 2014 09:47
Re: Porsche a exklizivita?
To není jisté, že na tom vyděláš víc. Ani není jisté, že mě bude více bavit. Pro Porsche není takový problém 5 milionů jako sféra 7-10 a více.
Avatar - jozephko
23. 8. 2014 20:26
Vidím to úplne inak
Porsche NIKDY nehovorilo, že svoj biznis chce založiť na Porsche 911. Naopak sa desaťročia snažili portfólio svojich modelov rozšíriť - 928, 924, 944. A 911-ku Porsche chcelo postupne nahradiť.
Dokonca už pred desaťročiami urobili aj prototypy 4-dverových Porsche.
Takže "exkluzívnosť" modelov Porsche vyplýva paradoxne z toho, že pred 25 či 35 rokmi značka nevedela na trhu uspieť s inými modelmi ako bola 911.
To, že svoje predaje rozširuje, je nevyhnutný krok. V biznise sú len 2 cesty - zväčšovať svoj biznis alebo postupný zánik. Stačí si spomenúť na Saab, ktorý toto pravidlo nerešpektoval a zomrel na krásu.
Za posledný mesiac som bol 2x v Nemecku a nemal som dojem, že by tam bolo "přeporschováno". :-) Na diaľnici som videl jediné - 911. Čo sa nedá povedať o českých a slovenských cestách. Tu je Cayenne oveľa, oveľa častejší ako v Nemecku...
Existujú obrovské trhy, kde sa autá pred 20 rokmi prakticky nepredávali - India, Čína, Rusko. V Číne sa napr. v r. 2003 predali 2 milióny áut, v r. 2013 už 20 miliónov.
Pred 10-15 rokmi sa ročne na svete predalo 30-35 miliónov áut, v súčasnosti už 70 miliónov. Takže zvyšujúce predaje značky Porsche nemajú na jej exkluzívnosť prakticky žiadny dopad.
Rozbalit vlákno
7
23. 8. 2014 20:35
Re: Vidím to úplne inak
Cayenne se v Evropě prodá cca stejně jako Touaregu.
Co se prodá v Číně je mi fuk, já vidím Cayenne několikrát denně ;-)
23. 8. 2014 21:15
Re: Vidím to úplne inak
A co to znamená? že je to lidovka? Kolik tvojich známých má Cayenna?
23. 8. 2014 21:29
Re: Vidím to úplne inak
Znamená to že velkého SUV od VW se prodá stejně jako velkého SUV od Porsche. O lidovce tu není řeč. Řeč je o výskytu dané značky...já vidím Porsche častěji naž Seat...
24. 8. 2014 09:46
Re: Vidím to úplne inak
No a co? Podle mne je Cayenne prostě lepší. Kde bydlím, není vidět Dacia. Dělá ji to snad exkluzivní? Pokud chceš něco skutečně výjimečného, nech si ho udělat na zakázku. Platilo to dříve, platí to i dnes.
24. 8. 2014 12:38
Re: Vidím to úplne inak
Tady nejde o to co chci já, ale kupující Porsche :-) Když mu to nevadí tak koupí, když vadí tak nekoupí a půjde jinam. Čas ukáže.
24. 8. 2014 12:53
Re: Vidím to úplne inak
Většina kupujících dnešní Porsche by si před rokem 2000 u Porsche nic nevybrala...
spousta prodaných Cayennů a Panamer... které "nejsou pravé Porsche"
24. 8. 2014 13:02
Re: Vidím to úplne inak
Já neberu 911 za Porsche a ostaní ne. Jak už jsem psal jinde ať udělají klidně startovní sportovní Porsche za 25tis EUR. Zázemí a finance na to mají.
23. 8. 2014 22:34
Trend všech trhů
Svět upadá do průměrnosti, sjednocování a povrchnosti. Něco jako exkluzivita, jedinečnost je dnes příliš drahý luxus.
Rozbalit vlákno
7
23. 8. 2014 22:38
Re: Trend všech trhů
Ale když to umíš, lidi ti to bohatě vynahradí naditou peněženkou viz třeba Ferrari, LVMH...
23. 8. 2014 22:41
Re: Trend všech trhů
Tak asi jo....vždy je to zásadní strategické rozhodnutí...je to cesta buď vlevo nebo vpravo...nic mezi tím, tam je propast.
23. 8. 2014 22:57
Re: Trend všech trhů
Ano, je známo, že v době krize obecně se šetří více lidé s nižšími příjmy, než bohatí lidé. Takže exklusivní značky obecně, jsou více chráněni výkyvům trhu.
23. 8. 2014 23:48
Re: Trend všech trhů
Tak to je otazka. Kdyby nebylo Ciny, ktera sla z nuly na nejvetsi automobilovy trh na svete, tak by byli vyrobci i luxusnich aut celkem dost smutni. V prubehu krize sly ve vyspelych zemi dolu prodeje i luxusnich znacek, protoze ono to neni jenom o tom na co mas, ale i o tom co si muzes dovolit s ohledem na okoli. Spousta lidi je opravdu bohatych, maji penize, ale v souvislosti s krizi je nesmi moc ukazovat, protoze by to pusobilo nepatricne.
24. 8. 2014 00:08
Re: Trend všech trhů
Nemůžeš Čínu vynechávat...je globalizace a všichni se přizpůsobují i Číně...i když nebyla Čína, tak se obecně v době ekonomické krize za stabilnější považují exklusivní značky...okolí v době krize nehraje roli. Bohatí lidé ví kam dát peníze a okolí v tom určitě nehraje roli. Jde o to, že jedny bohaté vystřídají jiný a ti si stejně koupí to exklusivní zboží ;-)
24. 8. 2014 10:07
Re: Trend všech trhů
Nejstabilnější je zboží nutné k přežití. Jen je tam velká konkurence. Luxusní zboží k životu z definice nepotřebuješ, můžeš ho tedy kdykoli obětovat. Záleží však, jak si představuješ krizi. Jestli skutečnou, kdy bankéři páchají sebevraždy, nebo srandovní, kdy dostanou zlaté padáky.
24. 8. 2014 12:37
Re: Trend všech trhů
Myslím krizi jaká se objevuje v periodách ;-) To, že bankéř vyskočí z okna, je spíš tím, že je v tom osobní selhání...U zboží k nutnému přežití je jak velká konkurence tak v době krize velká regulace. Takže luxusní zboží nepotřebuješ ani v době blahobitu, když to přeženu ;-) je to zákonitost a firmy, které jsou opravdu exklusivní na tom staví desítky let...
24. 8. 2014 11:23
Pocty
Mne osobne by to az tak neprekazalo, keby Porsche bolo masovejsie, pretoze jeho modely sa mi pacia (i ked mam vyhrady) a urcite vyzeraju lepsie ako vacsina inej produkcie. Okrem toho, ak by si zachovali svoju kvalitu, spolahlivost, luxus a sli by s cenou dole, tak by mi bolo ctou stat sa majitelom aj takeho "masoveho mainstreamu". ;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ji/Ri
24. 8. 2014 11:40
Psi štěkají ....jak je to s tou karavanou?
Hm. :-)
Rozbalit vlákno
2
24. 8. 2014 16:10
Re: Psi štěkají ....jak je to s tou karavanou?
Klasicky: Každej BY chtěl Porsche, ale jen málo lidí chápe, jak exklusivní je skupina těch dvouset tisíc šťastlivců, kteří si ho mohou dovolit.
Avatar - Ji/Ri
24. 8. 2014 21:17
Re: Psi štěkají ....jak je to s tou karavanou?
;-) to musí být krásný pocit....