Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Potvrzeno, příští Ford S-MAX bude čtyřkolka

Nová platforma možní zástavbu pohonu všech kol nejen do Mondea, ale i do příbuzných modelů.
Zpět na článek
10. 9. 2012 09:39
10. 9. 2012 09:56
10. 9. 2012 11:07
10. 9. 2012 15:20
10. 9. 2012 10:21
10. 9. 2012 10:26
10. 9. 2012 10:40
10. 9. 2012 10:43
10. 9. 2012 10:52
10. 9. 2012 11:17
10. 9. 2012 11:38
10. 9. 2012 11:45
10. 9. 2012 17:06
10. 9. 2012 17:25
10. 9. 2012 17:40
10. 9. 2012 11:22
10. 9. 2012 11:46
10. 9. 2012 12:22
10. 9. 2012 12:35
10. 9. 2012 12:45
10. 9. 2012 12:48
10. 9. 2012 12:50
10. 9. 2012 12:58
10. 9. 2012 12:58
10. 9. 2012 13:17
10. 9. 2012 14:12
10. 9. 2012 13:09
10. 9. 2012 13:21
10. 9. 2012 15:22
10. 9. 2012 17:01
10. 9. 2012 17:36
10. 9. 2012 09:28
Správný krok
Velká MPV potřebují 4x4 jako sůl.
Rozbalit vlákno
10
10. 9. 2012 09:48
Re: Správný krok
Víc jak ta mpv to potřebujou spíš zákazníci :-)
10. 9. 2012 10:15
Re: Správný krok
a asi tak je potrebne aj MPV ;-)
10. 9. 2012 10:45
Re: Správný krok
To je otázka, pro rodinu s děckama je to fajn. Do s-maxu zaparkuješ velký kočár bez toho, abys ho musel skládat, oddělávat kolečka a pod. Můžeš oponovat, že naši rodiče to zvládli bez empévéček, ale když tu ta možnost je, proč si ten život neulehčit?
10. 9. 2012 12:03
Re: Správný krok
Jj Přesně tak, tohle opravdu vítám. Je to rozšíření nabídky. 4x4 v téhle kategorii ma jen VW/Seat. Takže S-max nové generace mohu zahrnout do výběru na příští MPV. On ten pohon všech kol se v zimě hodí. Na vysočině jsem každý druhý týden >:D

Ne každý chce design VW, takže za mě Ford :yes:
10. 9. 2012 12:20
Re: Správný krok
Mi se taky současný s-max docela líbí, za pár let si ho jako vojetinu koupím :-) uvidíme, co ten nový.
10. 9. 2012 12:32
Re: Správný krok
jo to jsem chtel puvodne, ale nakonec zvitezila nova 5008 ;-) Takze priste ...
10. 9. 2012 14:31
Re: Správný krok
Snad se ještě budou vyrábět auta, až to bude aktuální :-)
10. 9. 2012 19:38
Re: Správný krok
Myslíš, že do 3 let se nebudou už vyrábět auta? Hahaha >:D :yes:
11. 9. 2012 07:51
Re: Správný krok
Ale to snad ještě jo :-)
10. 9. 2012 09:39
Pěkné
Hezky napsáno :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
10. 9. 2012 09:54
to bude tereeenak jak oci
uz teraz si chalupari brusia zuby ;-) , co tam po tom ze focus s fiestou a mondeom vyzeraju otrasne.... fordu sa zachcelo stvorkoliek 8-s , cesta do pekiel je niekedy zlatom vysivana.... bacha na to
Rozbalit vlákno
2
10. 9. 2012 11:06
Re: to bude tereeenak jak oci
Zvlstni je, ze potom co jsem se dnes bavil s lidmi co videli nove mondeo a fiestu na zivo..tak se jim velmi libi.....
10. 9. 2012 12:11
Re: to bude tereeenak jak oci
:yes: :yes: :yes:
10. 9. 2012 09:56
..redakce..
Mondeo 4x4 se bude prodávat jen v Evropě? Vzdyt americky kolega Fusion se nabýzí s pohonem na vsechny ctyri uz ted....
Rozbalit vlákno
4
10. 9. 2012 10:24
Re: ..redakce..
Dobrý den, vím, ale přesně takto to člověk, se kterým jsem mluvil, řekl. Pokud jsem pochopil, myslel tím, že Mondeo (nikoliv Fusion) se bude prodávat i v jiných částech světa, ale ne jako čtyřkolka.
10. 9. 2012 11:07
Re: ..redakce..
Ok...nejspíš čína...ikdyž pokud budou nabízet v Evropš jen 4x4 s diesly...t.ak je to nesmyslný krok :-(
10. 9. 2012 12:11
Re: ..redakce..
Taky nechápu proč ne 4x4 s Ecoboostem ;-)
10. 9. 2012 12:07
Re: ..redakce..
Ano Mondeo 4x4 se bude prodávat jen v Evropě, protože v US se bude nadále prodávat jméno Fusion AWD, lol
10. 9. 2012 10:02
4x4 este Focus
a bude to dalsi vynikajuci krok od Fordu (ak to nezmrvia dizajnom). V tom pripade by mal KONECNE Golf zdarneho konkurenta, zatial ho Golf vo svojej triede nema nikde (az na osklive Subaru, ktory tak ci tak nie je priamym konkurentom Golfu).
Rozbalit vlákno
13
10. 9. 2012 10:08
Re: 4x4 este Focus
Impreza není konkurent Golfu ?
10. 9. 2012 11:11
Re: 4x4 este Focus
Podla triedy ano, ale domnievam sa, ze kto premysla nad Imprezou, nepremysla nad Golfom. ;-)
10. 9. 2012 10:18
Re: 4x4 este Focus
Som zvedavy, kolko ludi si take nieco kupi. Ked mal prist ST MkII, tak Ford hovoril, ze sa im nevyplatii robit 4x4. Zrazu sa uz vyplati?
Avatar - Emel
10. 9. 2012 10:24
Re: 4x4 este Focus
Focus je nižší střední třída, tam poptávka po 4x4 není tak vysoká jako v manažerské střední, kde v posledních letech podíl čtyřkolek výrazně stoupá (trend z prémie se přenáší i do mainstreamu). Golfů se ve čtyřkolce moc neprodá a s Focusem 4x4 se pokud vím nepočítá.
10. 9. 2012 11:21
Re: 4x4 este Focus
Tak som sa rozpraval s (asi druhym) najväcsim predajcom VW v Rakusku (Autohaus Berger) a asi 50% zo vsetkych Golfov tvori 4x4!!!! 2,0 TDI. Je sice treba priznat, ze on väcsinou vlastni predajne VW v oblastiach, kde 4x4 je nutnostou. I mozno preto nie je nahoda, ze popri VW uz ponuka aj Suzuki SX4.
Bol niekto vo Svajciarsku? Ja sice len raz, ale z toho co som videl, tam bol podiel Oktavia 4x4, Golf 4x4, Subaru skoro 50%. Takze, su krajiny, kde sa 4x4 nevyplati, ale su krajiny, alebo oblasti, kde to inac nejde a tych je teda pozehnane. Odvazim sa dokonca tvrdit, ze ich je natolko, ze by ten 4x4 bol i v predajoch ziskovy. Ale kolko taky vyvoj 4x4 stoji a nakolko sa ta z vyssej klassy (Mondeo) aplikovat na mensiu (Focus), tak to nemam ani sajnu.
Avatar - Emel
10. 9. 2012 11:54
Re: 4x4 este Focus
Jasně, bohaté horské země jsou specifické, ale těch zase tolik není. A i tam je alternativou třeba SUV typu Qashqai.

Trendy určuje prémie. Když se podíváš na kompakty, tak čtyřkolky se sice do nabídky dostávají, ale je to zatím spíše okrajová záležitost. Myslím, že v mainstreamu se dá ještě minimálně jednu až dvě generace počkat... a pak se uvidí.
10. 9. 2012 12:47
Re: 4x4 este Focus
Ano. S absencí 4x4 u Focusu se pro Ford nic moc neděje.
10. 9. 2012 16:13
Re: 4x4 este Focus
Ale nie je to zvlastne, ze kazda automobilka ma pomaly 10 modelov...co bolo pred par rokmy nemyslitelne a nikto by tomu ani neveril...,bojuju skonkurenciou na vsetkych frontoch, predbiehaju sa, kto co skor prinesie na trh, ale ak chces 4x4, v triede Golfu, a nechces VW ani Subaru, tak si musis, ci chces alebo nechces kupit SUV??? Pre mna je to nepochopitelne! Naozaj by ma zaujimalo, ako je na tom VW Golfom 4x4? Som presvedceny, ze velmi ziskovy...i preto, ze nema konkurenciu. A pritom stoji v AT taky najlacnejsi Golf 28000 eur [odkaz] a predava sa ako teple rozky !!!
Avatar - Emel
10. 9. 2012 17:22
Re: 4x4 este Focus
4x4 dostaneš i do Octavie. Je to o tom, že připravit model na zástavbu 4x4 je řádově složitější, než třeba na zástavbu xenonů.

Aby se ti to vyplatilo, musíš prodat těch aut hodně... a navíc ti to komplikuje i vývoj předokolky, omezuje místo v interiéru atd.

AT trh je okrajová záležitost.
10. 9. 2012 18:24
Re: 4x4 este Focus
Ano, i do Oktavky....ale musi to byt bezpodmienecne len kombi. Ale som zvedavy prave na novu generaciu, ci to tam "nehodia" i do sedanu. Rakusko je sice okrajova zalezitost, ale Rakusko, Svajciarskio, vsetky severske krajiny (!), horske oblasti Talianska, Francuzska a vobec vsetkych ostatnych statov uz okrajova zalezitost nie je. ;-) . Nakoniec predaje v severskych statoch, ktore nam tu AUTO. CZ mesacne ponuka, su velavravne, ze skoro vzdy prva pätica predavanych aut je vylucne i s ponukou s 4x4.
S komplikovanostou rieseni aut pre 4x4 samozrejme suhlasim.
10. 9. 2012 23:38
Re: 4x4 este Focus
VW ma nadbytok hotovosti, ale hlavne sa chcu stat svetovou jednickou v predaji, preto musia vykrivat aj mensinove projekty do ktorych "problemova" automobilka nepojde. Ford zjavne tiez hlada rozne cesty k vacsim predajom, snad si to dobre spocitali.
10. 9. 2012 15:20
Re: 4x4 este Focus
NEvím jak vývoj na Focus..ale když si vezmeme že jak stará Kuga..tak nová Kuga..je podvozkově dělaná právě na platformě pro Focus....tak to přeci nemůže být až tak hrozné...leda,že by se jim zmenšil kufr ještě víc >:D
10. 9. 2012 10:21
dizajn
"...když se prokázalo, že zákazníci S-MAXu utrácejí rádi: řada z nich přišla k Fordu od jiných značek včetně těch prémiových..."
Na tom mal zasluhu jedine dizajn.
Uz asi tusim, ako domrvia dizajn dalsej generacie, predaje klesnu o polovicu, ale Haldex aspon bede stacit vyrabat pre Octaviu. :*)
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Emel
10. 9. 2012 10:26
Re: dizajn
Kdepak, to nebyl zdaleka jen design... S-Max je v komplexu dobré auto. Dobře jezdí, je prostorný a až do příchodu Sharana neměl ve své třídě prakticky žádnou konkurenci. Třeba Espace i přes své roky vypadá pořád dobře, ale v komplexu na S-Max nestačí... Francouzi tuto kategorii vypouštějí a naopak nafukují kompaktní MPV.
10. 9. 2012 10:40
Re: dizajn
To ano, ale poznam plno, prevazne japonskych aut so super motorom, jazdnymi vlastnostami, bohatou vybavou, bezporuchovostou, ale ludia si ich nekupia, pretoze maju nepritazlivy dizajn.
Avatar - Emel
10. 9. 2012 10:43
Re: dizajn
No japonská auta zase nemají v Evropě takovou tradici, spousta lidí se rozhoduje na základě toho co vidí a slyší kolem sebe a zajít do Mazdy je prostě vůbec nenapadne. Další faktor je horší kombinovatelnost výbav... třeba slušné auto v naftě s automatem abys u Japonců pohledal...
10. 9. 2012 10:52
Re: dizajn
Nie len japonske, napriklad Fiat Stilo, Multipla a Croma doplatili (aj) na svoj dizajn. Ten je na prvom mieste pri vybere auta, potom cena.
Avatar - Emel
10. 9. 2012 11:17
Re: dizajn
Stilo bylo náhodou šmrncovní auto, hlavně trojdveřové. Ve své době překvapilo třeba bohatou výbavou, ale matně si vzpomínám na nějaké problémy s kvalitou.

Croma nevím, schopnost Fiatu prosadit jakékoliv auto ve střední třídě je diskutabilní. Fiat raději než přímou konfrontaci s Passatem a Mondeem zvolil krok stranou, nepříliš úspěšně...

Pokud se podíváš na nejprodávanější auta, žádné designové klenoty to obvykle nejsou. Jde spíš o komplexní kvality a value for money.
Avatar - abacus
10. 9. 2012 11:38
Re: dizajn
Nie je ten len o dizajne. Fiat Bravo, keď spomínaš talianov, tak zlé na tom z dizajnom nie je a predaje ... no za chvíľu budeme vravieť o malosériovej výrobe.
I keď u Ford-a. ten nový extravagantný dizajn nemusím. Práve to bolo JEDNÝM z dôvodov, prečo po štyroch rokoch jazdenia s C-Max-om nie. Ďalším dôvod bola neuspokojivá kvalita. Ale vraj S-Max s tým problémy nemá, ale ja som to už opäť nemienil skúšať. Auto pri testovačke vyzeralo poskladané kvalitne a jazdné vlastnosti a vnútorný priestor ho stavajú na špičku danej triedy. (S-MAX)
Ale ako vravím: "dvakrát do tej istej rieky nevstúpiš"

A k japoncom. Tam súhlasím s Emel-om. Dá sa povedať priam nekonfigurovateľnosť vozidiel. Tak možno v nižšej strednej je to odpustiteľné, ale v kategórií Mondeo už človek vyberá. Chápem u Mazdy, tam to nie je možné - vyrába sa v Japonsku - konfigurácia a dovoz - to by bolo snáď na rok čakania. I keď na CX-5 je "čakačka" tak pol roka a to len preto, že si zákazník vyberá z toho, čo je naskladnené a na konkrétny model musí, čakať, kým ho dovezú. Iné je to z Toyotou, ktorá produkuje modely v Európe. Tá by konfiguráciu spustiť mohla, ale .... určite to zvýši náklady na výrobu ( logistika a pod.), vyššia náročnosť na kvalitu spracovania a samozrejme s tým môže dôjsť i k zvýšeniu poruchovosti.

Na záver píšeš, že dizajn je dôležitý a až potom cena. Myslím, že je tu množstvo ľudí, ktorí najprv počujú na slovko: bude to stáť iba.... alebo cena od ..... a ten dizajn potom akosi "prekusnú".

Pre mňa je dizajn na prvom mieste. Pod pojmom dizajn ale hodnotím, nie len to, povrchné či sa mi auto páči - nepáči. Dizajn je pre mňa súbor celkových vlastností auta, pod ktorú spadá už samotná konštrukcia auta, tvar, použiteľnosť (funkčnosť), ergonómia, pachy, kvalita riešenia ovládacích prvkov, kvalita použitých materiálov a samozrejme možnosť si auto takpovediac " dotvoriť".
Avatar - Emel
10. 9. 2012 11:45
Re: dizajn
Mě by ta horší konfigurovatelnost nevadila, pokud by nechyběly základní varianty. Klidně vezmu jeden ze čtyř stupňů výbavy, pokud budou rozumně poskládané a bude solidní výběr motorizací a převodovek. Je to jen o ceně... výbavu navíc překousnu ;-)
Avatar - abacus
10. 9. 2012 17:06
Re: dizajn
To samozrejme. Ja som pred štyromi rokmi tiež kupoval to čo som "musel". Jednalo sa o akčný "vyskládaný" model a niečo naviac tiež "prekusnem". No horšie je to, ak tam potrebuješ dodať len ten jeden prvok a vzniká problém. Toyota na jar v druhom stupni výbavy (z troch) nemala tempomat. Skákať do vyššej výbavy o cca 4000€ pre absenciu tempomatu nemusím. Sú tu iné automobilky, kde si i v základe nakonfiguruješ to čo od auta požaduješ.
Avatar - Emel
10. 9. 2012 17:25
Re: dizajn
To jistě, mě třeba podobným způsobem mrzí kožený volant, který leckde v základu chybí a v některých výbavách se nedá objednat. Otázka ale je, na jakou částku se dostaneš u toho detailně konfigurovaného auta jiné značky a jestli se ti pak stejně nevyplatí spíš vzít skladovku.

Pokud se třeba u Octavie pustíš do zaškrtávání, můžeš se velmi rychle dostat do cenových hladin střední třídy.
Avatar - abacus
10. 9. 2012 17:40
Re: dizajn
Lenže "zaškrtávaním" to nekončí. To sú tie "predraženosti" internetových (ne)znalcov. Po zaškrtávaní nasleduje ešte dohoda o výslednej cene. Mnohé cenníky majú na konci oznámenie - odporúčané ceny.

On predajca ti aktívne nejakú tu zľavu ponúkne už na začiatku. Ďalej je to o osobnom jednaní. Predajcovia nie sú hlúpy a zo svojej praxe ľahko odhalia skutočného kupcu, prípadne len niekoho, kto by sa rád povozil.
10. 9. 2012 11:22
4 procenta
Kvůli 4 procentům zákazníků dělat čtyřkolku, to mohli rovnou udělat duhovej lak. Nesmysl.
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Emel
10. 9. 2012 11:46
Re: 4 procenta
Význam čtyřkolek stoupá a nejspíš stoupat bude. Pokud chce být Mondeo špičkovým produktem ve své třídě, je to téměř nutnost. Insignia i Passat už 4x4 umí.
10. 9. 2012 12:04
Re: 4 procenta
Tak u Ford Fusionu a modelů Lincolnu v US to je prodeji 40-50% procent pro AWD už v současnosti! ;-)
10. 9. 2012 12:22
Re: 4 procenta
no jo, ale v USA jsou pacoši co jezděj i s tankem na nákup. Já jim to neberu je to jejich tradice, ale v Evropě nějak nechápu pohon 4x4 u tohoto vozu.
10. 9. 2012 12:35
Re: 4 procenta
naopak, při té hmotě, kterou ta přední kola táhnou, je podle mne 4x4 naprosto na místě. Záleží na tom, kde žiješ, ale v Liberci to vidím takhle. Jistě, jak už tady zaznělo, naší otcové to zvládli s warťasema a škodovkama taky, ale taky kolikrát nedojeli. A já jsem osobně rád, že třeba ten ranní school-run proběhne s větší jistotou i při kalamitě.
10. 9. 2012 12:45
Re: 4 procenta
Jsem z Harrachova a 4x4 nepotřebuji. Stáčí mít dobře obuto a trochu to s autem umět. Je pravda že když tady vidím choré hlavy z Prahy tak jim se to asi hodí.
10. 9. 2012 12:50
Re: 4 procenta
Bez těch chorých hlav (ne jen) z Prahy by jste v Harachově mohli tak akorát pást ovce.
Avatar - Emel
10. 9. 2012 12:58
Re: 4 procenta
Dešťový senzor, tempomat, parkovacího asistenta, ESP, xenony, automat, navigaci... potřebuješ?

Možná nepotřebuješ... ale dnešní svět je o spoustě věcí, které sice nutně nepotřebuješ, ale přesto si je rád koupíš. Pokud bude 4x4 v nabídce a nebude moc drahé, pak je to pro spoustu lidí zajímavá položka.
10. 9. 2012 12:58
Re: 4 procenta
bohužel jsem tenhle typ odpovědi očekával. Holt jsi lepší, zdravá hlavo ;-)
přesto jsem přesvědčen, že možnost volby (!) 4x4 je i v tomto segmentu na místě.
10. 9. 2012 13:17
Re: 4 procenta
Přesně tak, možnost 4x4 v tomto segmentu je duležitá a je na mistě ;-) Kasprik zapomel, ze Harrachov je v podstate placka, takže je jak v Praze. Jen je tam obcas vic snehu >:D
10. 9. 2012 13:09
S-Max + Galaxy
Ja mam od ludi z Fordu taku info, ze S-Max a Galaxy nahradi jedine MPV, ktore si ponecha kvoli udrzaniu nomenkalury znacenia Fordov prave nazov S-max.
(Uz som niekde videl aj fotky testovacej muly).
Rozbalit vlákno
12
10. 9. 2012 13:16
Re: S-Max + Galaxy
Kolik vysoce postavených lidí z Fordu osobně znáš?
10. 9. 2012 13:31
Re: S-Max + Galaxy
Eriku Tsubaki z UK design-centra + dvoch ludi od UK dealer-network Dagenham Motors, ktori maju pristup k produktovym planom. Preco?
10. 9. 2012 14:18
Re: S-Max + Galaxy
Díky, ptal jsem se jen tak :-)
10. 9. 2012 13:21
Re: S-Max + Galaxy
Se ani nedivím...Galaxy se zas tak dobře neprodává. Kupodivu i u MVP jsou ochotni lidi slevit zprostoru kvuli designu.
10. 9. 2012 13:30
Re: S-Max + Galaxy
Rozdíl u S-maxe a Galaxy je v podstatě jen u výšky, jinak jsou ty auta stejná, včetně sedadel ve třetí řadě ;-) Takže neni důvod S-max zatracovat kvuli vnitřnímu prostoru. Další příklad je C4GP a P5008 - v podstatě totožná auta, jen 5008 je nižší ;-)
10. 9. 2012 15:22
Re: S-Max + Galaxy
Nu co já vím, tak ty sedadla v 3.té řadě josu mnohem pohodlnější v Galaxi nez v Maxikovi.....
10. 9. 2012 19:40
Re: S-Max + Galaxy
Seděl jsem v obou a ve 2 i 3 řadě jsou stejné ;-) Nemělo by ani smysl je dělat rozdílné = vysoké náklady :-) Btw zkoumal jsem to kvuli možnosti použití 6 a 7 sedadla...
10. 9. 2012 21:04
Re: S-Max + Galaxy
Rozdíl je hlavně ve velikosti kufru, především se třemi řadami sedadel.
10. 9. 2012 21:45
Re: S-Max + Galaxy
Ano, máš pravdu, ale jen nepatrně. Dle Ford cz S-max/Galaxy kufr při 5 místném uspořádání 1051l/1130, tedy 79l, nad 1M3 je to celkem nepodstatné. 7místný kufr 285l/308l, tady je to jen 22 litrů - 1plná igelitka >:D největší rozdíl je u 2místného uspořádání a to plných 325l, ale kdo si kupuje MPV místo dodávky? ;-)
10. 9. 2012 21:11
Re: S-Max + Galaxy
To mě docela překvapuje. Už současné duo S-Max/Galaxy je postavené podobně jako C-Max/Grand C-Max, tedy stejná první půlka auta, rozdílná druhá.

S-Max je jediné auto ve svém minisegmentu, kde vlastně vůbec nemá konkurenci. A Galaxy je zástupce ve velkých MPV, což je také oblíbený segment.

Proč by měli chtít takto dobrovolně opouštět pozice?
10. 9. 2012 21:43
Re: S-Max + Galaxy
rozdílů je více, Galaxy jsem zvolil už v roce 2006, když dvojčta přišli na trh, a to hlavně z těchto důvodů:
Galaxy má více místa v třetí řadě, a to opravdu o dost, (měřím 194cm a vejdu se tam v pohodě, do S-maxu se opravdu nevejdu, musel bych mít minimálně o 20cm méně), v S-maxu to jsou jenom nouzovky pro děti (odzkoušeno několikrát - bratr má S-max).
V Galaxy sedadla v třetí řadě se dají posouvat dopředu a dozadu.
V Galaxy je přídavná klimatizace pro třetí řadu sedadel, samostatně ovládaná.
V Galaxy je stropní airbag i pro třetí řadu sedadel, v S-maxu nikoliv.
V Galaxy v druhé řadě sedadel se také na výšku vejdu v pohodě, kdežto v S-maxu mám hlavu těsně pod stropem.

V loni jsem opět při výběru vozu znova zvažoval S-max a opět jsem vzal Galaxy, rozdíl ve velikosti je opravdu velký.
Pokud z těchto dvojčat udělají jenom jeden model, tak to bude špatné :-(
11. 9. 2012 12:39
Re: S-Max + Galaxy
Ono to zas tak prekvapive neni. Velke MPV su uz dnes pomerne okrajovy segment trhu. (Ak chces, vecer sem hodim nejake predajne cisla k S-Max a Galaxy v Europe, ale asi mam len starsie udaje ked boli obe auta na vrchole).

Jednak ich dokazali pomerne efektivne nahradit predlzene verzie (byvalich) kompaktnych MPV - a komu to bolo malo, ten bol presmerovany na osobne verzie uzitkovych dodavok).

Jednak - a to hlavne (a uz som to pisal velakrat) - EU trh kopiruje vyvoj v USA, kde boli MPV postupne vytlacene z trhu atraktivnejsimi SUV/SAV. A myslim, ze Ford v strednodobom vyhlade tiez bude chciet presmerovat maximum zakaznikov k Edge (za ktory si moze vypytat viac).

Ved si len zoberme, ze ten trh s velkymi MPV postupne opustali viaceri hraci (Toyota, PSA/Fiat, HMC, Opel/Chevrolet). A v case kedy pride na trh novy S-Max ostanu uz len traja: VW/Seat, Lancia Voyager, ... a prave S-Max. Trendsetter Renault Espace ma byt predizajnovany na najeku formu vizualne atraktivnejsieho crossoveru (na ktory pojde dat vyssia cenovka), takze ani ten uz nebude existovat ako velke MPV.
10. 9. 2012 17:01
OT: Transit
Vím že to sem přímo nepatří, ale už jsem viděl fotku nového Transitu - ne tu verzi Custom, ale tu "plnotučnou" dodávku. Proč to tu nikde není?

Podle všeho udělá Ford stejný tah jako VW, a nabídne jedno auto velikosti Transporteru, a druhé velikosti zhruba LT/Crafter.
Rozbalit vlákno
1
10. 9. 2012 17:36
Re: OT: Transit
Pardon, beru zpět, je to schované v rubrice Profi.