To je otázka, pro rodinu s děckama je to fajn. Do s-maxu zaparkuješ velký kočár bez toho, abys ho musel skládat, oddělávat kolečka a pod. Můžeš oponovat, že naši rodiče to zvládli bez empévéček, ale když tu ta možnost je, proč si ten život neulehčit?
Jj Přesně tak, tohle opravdu vítám. Je to rozšíření nabídky. 4x4 v téhle kategorii ma jen VW/Seat. Takže S-max nové generace mohu zahrnout do výběru na příští MPV. On ten pohon všech kol se v zimě hodí. Na vysočině jsem každý druhý týden >:D
uz teraz si chalupari brusia zuby ;-) , co tam po tom ze focus s fiestou a mondeom vyzeraju otrasne.... fordu sa zachcelo stvorkoliek 8-s , cesta do pekiel je niekedy zlatom vysivana.... bacha na to
Dobrý den, vím, ale přesně takto to člověk, se kterým jsem mluvil, řekl. Pokud jsem pochopil, myslel tím, že Mondeo (nikoliv Fusion) se bude prodávat i v jiných částech světa, ale ne jako čtyřkolka.
a bude to dalsi vynikajuci krok od Fordu (ak to nezmrvia dizajnom). V tom pripade by mal KONECNE Golf zdarneho konkurenta, zatial ho Golf vo svojej triede nema nikde (az na osklive Subaru, ktory tak ci tak nie je priamym konkurentom Golfu).
Focus je nižší střední třída, tam poptávka po 4x4 není tak vysoká jako v manažerské střední, kde v posledních letech podíl čtyřkolek výrazně stoupá (trend z prémie se přenáší i do mainstreamu). Golfů se ve čtyřkolce moc neprodá a s Focusem 4x4 se pokud vím nepočítá.
Tak som sa rozpraval s (asi druhym) najväcsim predajcom VW v Rakusku (Autohaus Berger) a asi 50% zo vsetkych Golfov tvori 4x4!!!! 2,0 TDI. Je sice treba priznat, ze on väcsinou vlastni predajne VW v oblastiach, kde 4x4 je nutnostou. I mozno preto nie je nahoda, ze popri VW uz ponuka aj Suzuki SX4.
Bol niekto vo Svajciarsku? Ja sice len raz, ale z toho co som videl, tam bol podiel Oktavia 4x4, Golf 4x4, Subaru skoro 50%. Takze, su krajiny, kde sa 4x4 nevyplati, ale su krajiny, alebo oblasti, kde to inac nejde a tych je teda pozehnane. Odvazim sa dokonca tvrdit, ze ich je natolko, ze by ten 4x4 bol i v predajoch ziskovy. Ale kolko taky vyvoj 4x4 stoji a nakolko sa ta z vyssej klassy (Mondeo) aplikovat na mensiu (Focus), tak to nemam ani sajnu.
Jasně, bohaté horské země jsou specifické, ale těch zase tolik není. A i tam je alternativou třeba SUV typu Qashqai.
Trendy určuje prémie. Když se podíváš na kompakty, tak čtyřkolky se sice do nabídky dostávají, ale je to zatím spíše okrajová záležitost. Myslím, že v mainstreamu se dá ještě minimálně jednu až dvě generace počkat... a pak se uvidí.
Ale nie je to zvlastne, ze kazda automobilka ma pomaly 10 modelov...co bolo pred par rokmy nemyslitelne a nikto by tomu ani neveril...,bojuju skonkurenciou na vsetkych frontoch, predbiehaju sa, kto co skor prinesie na trh, ale ak chces 4x4, v triede Golfu, a nechces VW ani Subaru, tak si musis, ci chces alebo nechces kupit SUV??? Pre mna je to nepochopitelne! Naozaj by ma zaujimalo, ako je na tom VW Golfom 4x4? Som presvedceny, ze velmi ziskovy...i preto, ze nema konkurenciu. A pritom stoji v AT taky najlacnejsi Golf 28000 eur [odkaz] a predava sa ako teple rozky !!!
Ano, i do Oktavky....ale musi to byt bezpodmienecne len kombi. Ale som zvedavy prave na novu generaciu, ci to tam "nehodia" i do sedanu. Rakusko je sice okrajova zalezitost, ale Rakusko, Svajciarskio, vsetky severske krajiny (!), horske oblasti Talianska, Francuzska a vobec vsetkych ostatnych statov uz okrajova zalezitost nie je. ;-) . Nakoniec predaje v severskych statoch, ktore nam tu AUTO. CZ mesacne ponuka, su velavravne, ze skoro vzdy prva pätica predavanych aut je vylucne i s ponukou s 4x4.
S komplikovanostou rieseni aut pre 4x4 samozrejme suhlasim.
VW ma nadbytok hotovosti, ale hlavne sa chcu stat svetovou jednickou v predaji, preto musia vykrivat aj mensinove projekty do ktorych "problemova" automobilka nepojde. Ford zjavne tiez hlada rozne cesty k vacsim predajom, snad si to dobre spocitali.
NEvím jak vývoj na Focus..ale když si vezmeme že jak stará Kuga..tak nová Kuga..je podvozkově dělaná právě na platformě pro Focus....tak to přeci nemůže být až tak hrozné...leda,že by se jim zmenšil kufr ještě víc >:D
"...když se prokázalo, že zákazníci S-MAXu utrácejí rádi: řada z nich přišla k Fordu od jiných značek včetně těch prémiových..."
Na tom mal zasluhu jedine dizajn.
Uz asi tusim, ako domrvia dizajn dalsej generacie, predaje klesnu o polovicu, ale Haldex aspon bede stacit vyrabat pre Octaviu. :*)
Kdepak, to nebyl zdaleka jen design... S-Max je v komplexu dobré auto. Dobře jezdí, je prostorný a až do příchodu Sharana neměl ve své třídě prakticky žádnou konkurenci. Třeba Espace i přes své roky vypadá pořád dobře, ale v komplexu na S-Max nestačí... Francouzi tuto kategorii vypouštějí a naopak nafukují kompaktní MPV.
To ano, ale poznam plno, prevazne japonskych aut so super motorom, jazdnymi vlastnostami, bohatou vybavou, bezporuchovostou, ale ludia si ich nekupia, pretoze maju nepritazlivy dizajn.
No japonská auta zase nemají v Evropě takovou tradici, spousta lidí se rozhoduje na základě toho co vidí a slyší kolem sebe a zajít do Mazdy je prostě vůbec nenapadne. Další faktor je horší kombinovatelnost výbav... třeba slušné auto v naftě s automatem abys u Japonců pohledal...
Stilo bylo náhodou šmrncovní auto, hlavně trojdveřové. Ve své době překvapilo třeba bohatou výbavou, ale matně si vzpomínám na nějaké problémy s kvalitou.
Croma nevím, schopnost Fiatu prosadit jakékoliv auto ve střední třídě je diskutabilní. Fiat raději než přímou konfrontaci s Passatem a Mondeem zvolil krok stranou, nepříliš úspěšně...
Pokud se podíváš na nejprodávanější auta, žádné designové klenoty to obvykle nejsou. Jde spíš o komplexní kvality a value for money.
Nie je ten len o dizajne. Fiat Bravo, keď spomínaš talianov, tak zlé na tom z dizajnom nie je a predaje ... no za chvíľu budeme vravieť o malosériovej výrobe.
I keď u Ford-a. ten nový extravagantný dizajn nemusím. Práve to bolo JEDNÝM z dôvodov, prečo po štyroch rokoch jazdenia s C-Max-om nie. Ďalším dôvod bola neuspokojivá kvalita. Ale vraj S-Max s tým problémy nemá, ale ja som to už opäť nemienil skúšať. Auto pri testovačke vyzeralo poskladané kvalitne a jazdné vlastnosti a vnútorný priestor ho stavajú na špičku danej triedy. (S-MAX)
Ale ako vravím: "dvakrát do tej istej rieky nevstúpiš"
A k japoncom. Tam súhlasím s Emel-om. Dá sa povedať priam nekonfigurovateľnosť vozidiel. Tak možno v nižšej strednej je to odpustiteľné, ale v kategórií Mondeo už človek vyberá. Chápem u Mazdy, tam to nie je možné - vyrába sa v Japonsku - konfigurácia a dovoz - to by bolo snáď na rok čakania. I keď na CX-5 je "čakačka" tak pol roka a to len preto, že si zákazník vyberá z toho, čo je naskladnené a na konkrétny model musí, čakať, kým ho dovezú. Iné je to z Toyotou, ktorá produkuje modely v Európe. Tá by konfiguráciu spustiť mohla, ale .... určite to zvýši náklady na výrobu ( logistika a pod.), vyššia náročnosť na kvalitu spracovania a samozrejme s tým môže dôjsť i k zvýšeniu poruchovosti.
Na záver píšeš, že dizajn je dôležitý a až potom cena. Myslím, že je tu množstvo ľudí, ktorí najprv počujú na slovko: bude to stáť iba.... alebo cena od ..... a ten dizajn potom akosi "prekusnú".
Pre mňa je dizajn na prvom mieste. Pod pojmom dizajn ale hodnotím, nie len to, povrchné či sa mi auto páči - nepáči. Dizajn je pre mňa súbor celkových vlastností auta, pod ktorú spadá už samotná konštrukcia auta, tvar, použiteľnosť (funkčnosť), ergonómia, pachy, kvalita riešenia ovládacích prvkov, kvalita použitých materiálov a samozrejme možnosť si auto takpovediac " dotvoriť".
Mě by ta horší konfigurovatelnost nevadila, pokud by nechyběly základní varianty. Klidně vezmu jeden ze čtyř stupňů výbavy, pokud budou rozumně poskládané a bude solidní výběr motorizací a převodovek. Je to jen o ceně... výbavu navíc překousnu ;-)
To samozrejme. Ja som pred štyromi rokmi tiež kupoval to čo som "musel". Jednalo sa o akčný "vyskládaný" model a niečo naviac tiež "prekusnem". No horšie je to, ak tam potrebuješ dodať len ten jeden prvok a vzniká problém. Toyota na jar v druhom stupni výbavy (z troch) nemala tempomat. Skákať do vyššej výbavy o cca 4000€ pre absenciu tempomatu nemusím. Sú tu iné automobilky, kde si i v základe nakonfiguruješ to čo od auta požaduješ.
To jistě, mě třeba podobným způsobem mrzí kožený volant, který leckde v základu chybí a v některých výbavách se nedá objednat. Otázka ale je, na jakou částku se dostaneš u toho detailně konfigurovaného auta jiné značky a jestli se ti pak stejně nevyplatí spíš vzít skladovku.
Pokud se třeba u Octavie pustíš do zaškrtávání, můžeš se velmi rychle dostat do cenových hladin střední třídy.
Lenže "zaškrtávaním" to nekončí. To sú tie "predraženosti" internetových (ne)znalcov. Po zaškrtávaní nasleduje ešte dohoda o výslednej cene. Mnohé cenníky majú na konci oznámenie - odporúčané ceny.
On predajca ti aktívne nejakú tu zľavu ponúkne už na začiatku. Ďalej je to o osobnom jednaní. Predajcovia nie sú hlúpy a zo svojej praxe ľahko odhalia skutočného kupcu, prípadne len niekoho, kto by sa rád povozil.
Význam čtyřkolek stoupá a nejspíš stoupat bude. Pokud chce být Mondeo špičkovým produktem ve své třídě, je to téměř nutnost. Insignia i Passat už 4x4 umí.
naopak, při té hmotě, kterou ta přední kola táhnou, je podle mne 4x4 naprosto na místě. Záleží na tom, kde žiješ, ale v Liberci to vidím takhle. Jistě, jak už tady zaznělo, naší otcové to zvládli s warťasema a škodovkama taky, ale taky kolikrát nedojeli. A já jsem osobně rád, že třeba ten ranní school-run proběhne s větší jistotou i při kalamitě.
Jsem z Harrachova a 4x4 nepotřebuji. Stáčí mít dobře obuto a trochu to s autem umět. Je pravda že když tady vidím choré hlavy z Prahy tak jim se to asi hodí.
Možná nepotřebuješ... ale dnešní svět je o spoustě věcí, které sice nutně nepotřebuješ, ale přesto si je rád koupíš. Pokud bude 4x4 v nabídce a nebude moc drahé, pak je to pro spoustu lidí zajímavá položka.
bohužel jsem tenhle typ odpovědi očekával. Holt jsi lepší, zdravá hlavo ;-)
přesto jsem přesvědčen, že možnost volby (!) 4x4 je i v tomto segmentu na místě.
Přesně tak, možnost 4x4 v tomto segmentu je duležitá a je na mistě ;-) Kasprik zapomel, ze Harrachov je v podstate placka, takže je jak v Praze. Jen je tam obcas vic snehu >:D
Ja mam od ludi z Fordu taku info, ze S-Max a Galaxy nahradi jedine MPV, ktore si ponecha kvoli udrzaniu nomenkalury znacenia Fordov prave nazov S-max.
(Uz som niekde videl aj fotky testovacej muly).
Rozdíl u S-maxe a Galaxy je v podstatě jen u výšky, jinak jsou ty auta stejná, včetně sedadel ve třetí řadě ;-) Takže neni důvod S-max zatracovat kvuli vnitřnímu prostoru. Další příklad je C4GP a P5008 - v podstatě totožná auta, jen 5008 je nižší ;-)
Seděl jsem v obou a ve 2 i 3 řadě jsou stejné ;-) Nemělo by ani smysl je dělat rozdílné = vysoké náklady :-) Btw zkoumal jsem to kvuli možnosti použití 6 a 7 sedadla...
Ano, máš pravdu, ale jen nepatrně. Dle Ford cz S-max/Galaxy kufr při 5 místném uspořádání 1051l/1130, tedy 79l, nad 1M3 je to celkem nepodstatné. 7místný kufr 285l/308l, tady je to jen 22 litrů - 1plná igelitka >:D největší rozdíl je u 2místného uspořádání a to plných 325l, ale kdo si kupuje MPV místo dodávky? ;-)
rozdílů je více, Galaxy jsem zvolil už v roce 2006, když dvojčta přišli na trh, a to hlavně z těchto důvodů:
Galaxy má více místa v třetí řadě, a to opravdu o dost, (měřím 194cm a vejdu se tam v pohodě, do S-maxu se opravdu nevejdu, musel bych mít minimálně o 20cm méně), v S-maxu to jsou jenom nouzovky pro děti (odzkoušeno několikrát - bratr má S-max).
V Galaxy sedadla v třetí řadě se dají posouvat dopředu a dozadu.
V Galaxy je přídavná klimatizace pro třetí řadu sedadel, samostatně ovládaná.
V Galaxy je stropní airbag i pro třetí řadu sedadel, v S-maxu nikoliv.
V Galaxy v druhé řadě sedadel se také na výšku vejdu v pohodě, kdežto v S-maxu mám hlavu těsně pod stropem.
V loni jsem opět při výběru vozu znova zvažoval S-max a opět jsem vzal Galaxy, rozdíl ve velikosti je opravdu velký.
Pokud z těchto dvojčat udělají jenom jeden model, tak to bude špatné :-(
Ono to zas tak prekvapive neni. Velke MPV su uz dnes pomerne okrajovy segment trhu. (Ak chces, vecer sem hodim nejake predajne cisla k S-Max a Galaxy v Europe, ale asi mam len starsie udaje ked boli obe auta na vrchole).
Jednak ich dokazali pomerne efektivne nahradit predlzene verzie (byvalich) kompaktnych MPV - a komu to bolo malo, ten bol presmerovany na osobne verzie uzitkovych dodavok).
Jednak - a to hlavne (a uz som to pisal velakrat) - EU trh kopiruje vyvoj v USA, kde boli MPV postupne vytlacene z trhu atraktivnejsimi SUV/SAV. A myslim, ze Ford v strednodobom vyhlade tiez bude chciet presmerovat maximum zakaznikov k Edge (za ktory si moze vypytat viac).
Ved si len zoberme, ze ten trh s velkymi MPV postupne opustali viaceri hraci (Toyota, PSA/Fiat, HMC, Opel/Chevrolet). A v case kedy pride na trh novy S-Max ostanu uz len traja: VW/Seat, Lancia Voyager, ... a prave S-Max. Trendsetter Renault Espace ma byt predizajnovany na najeku formu vizualne atraktivnejsieho crossoveru (na ktory pojde dat vyssia cenovka), takze ani ten uz nebude existovat ako velke MPV.