Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Premiéra: Porsche 911 turbo s technologií VGT

Nové Porsche 911 Turbo by se mělo poprvé ukázat světu na počátku roku 2006. Dva měsíce před premiérou zveřejnila automobilka zajímavou informaci o technice nového turbodmychadla s variabilní geometrií rozváděcích lopatek...
Zpět na článek
16. 11. 2005 08:58
neregistrovaný "Atlis"
16. 11. 2005 09:08
neregistrovaný "ciello"
16. 11. 2005 09:43
neregistrovaný "Charon"
16. 11. 2005 10:48
neregistrovaný "Atlis"
16. 11. 2005 11:03
neregistrovaný "Atlis"
16. 11. 2005 14:34
neregistrovaný "Krtek"
16. 11. 2005 14:51
neregistrovaný "Atlis"
16. 11. 2005 11:32
neregistrovaný "eM"
16. 11. 2005 12:47
neregistrovaný "Atlis"
16. 11. 2005 09:11
neregistrovaný "Balet"
16. 11. 2005 09:39
neregistrovaný "Charon"
16. 11. 2005 13:53
neregistrovaný "Balet"
16. 11. 2005 10:25
neregistrovaný "kkk"
16. 11. 2005 10:34
neregistrovaný "Lonestarstate"
16. 11. 2005 12:01
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
16. 11. 2005 09:28
neregistrovaný "GTI"
16. 11. 2005 09:55
neregistrovaný "Luck"
16. 11. 2005 10:14
neregistrovaný "GTI"
16. 11. 2005 10:26
neregistrovaný "Tibby"
16. 11. 2005 10:48
neregistrovaný "Lancer Bracho"
16. 11. 2005 19:53
neregistrovaný "To///M3"
16. 11. 2005 11:15
neregistrovaný "GTI"
16. 11. 2005 12:03
neregistrovaný "Tibby"
16. 11. 2005 12:07
neregistrovaný "ZZ"
16. 11. 2005 12:08
neregistrovaný "Tibby"
16. 11. 2005 12:20
neregistrovaný "GTI"
16. 11. 2005 12:36
neregistrovaný "Tibby"
16. 11. 2005 12:45
neregistrovaný "ZZ"
16. 11. 2005 16:11
neregistrovaný "GTI"
16. 11. 2005 22:19
neregistrovaný "125S"
16. 11. 2005 12:37
neregistrovaný "mates"
16. 11. 2005 12:45
neregistrovaný "ZZ"
16. 11. 2005 13:26
neregistrovaný "anonym"
16. 11. 2005 17:01
neregistrovaný "GTI"
16. 11. 2005 18:57
neregistrovaný "Fantomas"
17. 11. 2005 10:47
20. 11. 2005 19:23
neregistrovaný "MAR"
17. 11. 2005 20:45
neregistrovaný "P911T"
17. 11. 2005 20:47
19. 11. 2005 10:49
neregistrovaný "inSIDer"
16. 11. 2005 14:30
neregistrovaný "Krtek"
16. 11. 2005 15:02
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
16. 11. 2005 23:55
neregistrovaný "Alessio"
17. 11. 2005 00:20
neregistrovaný "Alessio"
17. 11. 2005 16:41
16. 11. 2005 15:28
neregistrovaný "Misak"
16. 11. 2005 15:30
neregistrovaný "Misak"
neregistrovaný "Atlis"
16. 11. 2005 08:58
preco kosmickeho?
Technologie pri turbe vobec nemusia byt prave onoho kozmickeho povodu ;-)

Teplota plynov vystupujucich zo spalovacej komory u prudovych lietadiel znacne presahuje 1000 stupnov a chladenie sa riesi dutinami v lopatkach tubiny, v ktorych prudi "chladny" vzduch. Naviac pouzivaju sa titanove zliatiny a keramika. A to uz hadam od 60 - 70 rokov minuleho storocia.
Rozbalit vlákno
8
neregistrovaný "ciello"
16. 11. 2005 09:08
Re: preco kosmickeho?
..hele rozepiš se... :yes: asi o tom něco víš.. tak zkus něco přihodit ;-)
neregistrovaný "Charon"
16. 11. 2005 09:43
Re: preco kosmickeho?
Jistě máš pravdu, ale lopatky tohoto turba nepůjdou chladit chladným vzduchem, poněvadž tam žádný nebude... a navíc jak je to celé zadeklované, tak se tam bude to teplo asi jen těžko uvolňovat. Třeba když mluvili o kosmických materiálech, tak v tom může být marketing - "kosmické materiály" se v brožurkách krásně vyjímají... i kdyby to měly být ze speciálních plastikových obalů na jídlo astronautů :-) Ale faktem je, že pokrok nezastavíš, tak asi našli lepší materiály, než jsou ty z leteckého průmyslu...
neregistrovaný "Atlis"
16. 11. 2005 10:48
Re: preco kosmickeho?
;-) preco by nesli? Chladny vzduch neznamena 10 stupnov. Ak by mali plyny obtekajuce lopatky teplotu napriklad 1000 stupnov a lopatky by sa na taku teplotu zahrievali, chladnym vzduchom je pre nich aj 700 stupnov ;-) a to je poriadny rozdiel. Ak si vsimnes na fotografiach toho turba, stredovy hriadel je duty (tak ako u prudovych motorov), cize privadzat don vzduch atmosferickej teploty (samozrejme, ze cestou sa zohreje) by nemal byt problem. Tak by boli chladene minimalne korene lopatiek. Zvysok by sa riesil trebars keramickymi materialmi.

No ale je to iba moj nazor, nie som konstrukter v automobilovom priemysle. ;-)
neregistrovaný "Atlis"
16. 11. 2005 11:03
Re: preco kosmickeho?
Po kratuckej chvili v googli som nasiel tento dokument hovoriaci okrem ineho aj o ziaruvzdornych materialoch a ich pouziti...

https://www.sjf.tuke.sk/…ktam/stiahnut/ne

Odporucam prebehnut. Hovori sa tam o "beznych" materialoch so ziaruvzdornostou az okolo 1650°C
neregistrovaný "Krtek"
16. 11. 2005 14:34
Re: preco kosmickeho?
Jo, je sice dutej, ale může to být jen jako úspora hmotnosti.
neregistrovaný "Atlis"
16. 11. 2005 14:51
Re: preco kosmickeho?
Moze to byt cokolvek... :-!
neregistrovaný "eM"
16. 11. 2005 11:32
Re: preco kosmickeho?
... to je sice pravda, ale i v leteckém průmyslu je to něco extra. Teploty lopatek mohou být až 1400 C (možná už i o něco víc), ale to jen u několika druhů motorů, resp. několika stovek (top) letounů a žádné z nich není civilní. K tomu to jsou sice pohyblivé části (rotující), ale ne natáčivé a vždy mají na takové zatížení i časové omezení. Všechny ostatní proudové motory mají běžně limit kolem 850- 950 C.
neregistrovaný "Atlis"
16. 11. 2005 12:47
Re: preco kosmickeho?
eM suhlasim, netvrdim ze to je konstrukcne aj materialovo nenarocna zalezitost, ale na "kozmicke" pojmy som mierne alergicky a v tomto pripade ich povazujem skor za bohapusty marketingovy tah...
neregistrovaný "Balet"
16. 11. 2005 09:11
Turbo
Já nevim, vysokoobjemový atmosférický motory mi pořád příjdou lepší (a hlavně jednoduší) než motory s turbem... Leč neupírejme Porsche technologický přínos jejich řešení..
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "Charon"
16. 11. 2005 09:39
Re: Turbo
Turbo bez turba??? Navíc v zádi 911 není zase tolik místa na velký atmosférický motor...
neregistrovaný "Balet"
16. 11. 2005 13:53
Re: Turbo
Já to myslel obecně, ne jenom pro Porsche...
neregistrovaný "kkk"
16. 11. 2005 10:25
Re: Turbo
No jo, ale co těžiště?
neregistrovaný "Lonestarstate"
16. 11. 2005 10:34
Re: Turbo
Porsche a těžiště? >:D
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
16. 11. 2005 12:01
Re: Turbo
>:D :yes:
neregistrovaný "GTI"
16. 11. 2005 09:28
MIXÉR
Už jsi, brácho, někdy jel 911 turbo? Že ne... kup si táfli čokolády a dva litry plnotučnýho mlíka. Dej to do mixeru, nedávej nahoru dekl, na ten mixér si sedni a pusť to na plný koule... Výsledek se dostaví brzy. Přesně takhle bys dopad v 911ce... protože, brácho... 911 turbo... to není Picanto... to je jinej svět... to je, brácho, jinej vesmír... Bravo (VW-) PORSCHE :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "Luck"
16. 11. 2005 09:55
Re: MIXÉR
>:D >:D >:D Tak jsem to chtěl zkusit, jenže mixér máme ponornej a to jsem nechtěl riskovat a možnost půjčit si 911 s turbem nikde nemám, tak ti budu věřit. Ale musí to být hezký svezení... >:-[] >:-[]
neregistrovaný "GTI"
16. 11. 2005 10:14
Re: MIXÉR
>:D Ponornej mixér >:D :yes:
neregistrovaný "Tibby"
16. 11. 2005 10:26
Re: MIXÉR
Ámen. Tedy, pokud Tvoje první jízda s 911 Turben není s 993-kou, to by mohla být klidně i Tvoje poslední jízda v životě. Vlastně - taky ámen :-!
neregistrovaný "Lancer Bracho"
16. 11. 2005 10:48
Re: MIXÉR
Dik bracho, ja jsem si vzdycky myslel bracho, ze Picanto, bracho, je ostrejsi verze Turba, bracho. Jeste, bracho, ze uz v tom mam jasno bracho. Hned jak zase nejaky Turbo uvidim, bracho, tak reknu majiteli: "Bracho, kup si radsi mixer bracho, to vyjde na stejno, bracho! a mimochodem, bracho, Turbo je neco jinyho, bracho, nez picanto, kdybys to nahodou nevedel, bracho. Protoze na serveru o autech, bracho, tam to nikdo nevi, bracho (teda krome jednoho brachy)!"
neregistrovaný "To///M3"
16. 11. 2005 19:53
Re: MIXÉR
:yes: >:D
neregistrovaný "GTI"
16. 11. 2005 11:15
KRÁL KRÁLŮ
Král králů je jeden... to víme všichni... neokázalej malej, tvarem dokonalej 40 let... nedostižnej... Přijde kníže knížat... Cayman... větší rozvor... neskonale krásnej... A (VW-) PORSCHE dokázalo že dokáže... Cayenne... podívej se na něho... jen jeden může v této kategorii vzít za srdce... Jo, Cayenne... :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
18
neregistrovaný "Tibby"
16. 11. 2005 12:03
Re: KRÁL KRÁLŮ
Proč? Proč (VW-)Porsche? Je to Porsche, ne (VW-)Porsche. A je uplně jedno, jaké jsou tam vlastnické vztahy. Je to jako kdyby jsi psal (VW-)Bentley nebo (VW-)Lamborghini. Nedělej nám to, please! :-!
neregistrovaný "ZZ"
16. 11. 2005 12:07
Re: KRÁL KRÁLŮ
Tibby, teď se ptám já? PROČ? Obávám se, že jsi ho teď jen navedl na něco, na co by sám nepřišel >:-[] Moje srdce umírá, když vidím napsáno VW-Bentley :-( ;-\
neregistrovaný "Tibby"
16. 11. 2005 12:08
Re: KRÁL KRÁLŮ
GTI není tupej plagiátor, nebojim se toho :-!
neregistrovaný "GTI"
16. 11. 2005 12:20
Re: KRÁL KRÁLŮ
To nejde... 20% je 20 % to je obecně kontrolní balík... nebejt tedy "zlaté" akcie... Takže to je tak těsné a perspektivní propojení, že přece nelze jinak... Je to jako bys dotáhl k oltáři Sharon. Sharon Stoneovou. To bychom tu pak měli kolegu s nickem - Tibby-Stone >:D Tak BRAVO TIBBY-STONE ;-) bravo VW-PORSCHE :yes:
neregistrovaný "Tibby"
16. 11. 2005 12:36
Re: KRÁL KRÁLŮ
Uniká mi smysl, takže jen fakta: je mi opravdu jedno, kolik procent akcí společnosti Volkswagen AG vlastní Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG. Porsche je Porsche, nikoliv VW. Značka Porsche NENÍ součástí koncernu Volswagen. Stejně pak Škoda Auto je Škoda Auto, Rolls Royce je Rolls Royce, Cadillac je Cadillac a Mercedes Benz je Mercedes Benz. Ne Volkswagen, ne BMW Group, ne General Motors a ne Daimler-Chrysler. A taky Tibby je Tibby, nic jiného. Jo, a Sharon není můj typ :-!
neregistrovaný "ZZ"
16. 11. 2005 12:45
Re: KRÁL KRÁLŮ
:yes:
neregistrovaný "GTI"
16. 11. 2005 16:11
Re: KRÁL KRÁLŮ
Tomu nevěř... Nevím, jak je na tom Sharon s Tebou :-) , ale ty sní... jen malíčkem... ;-)
neregistrovaný "125S"
16. 11. 2005 22:19
Re: KRÁL KRÁLŮ
A co třeba (BMW-)mini, (Fiat-)Alfa Romeo a (Fiat-)Lancia, (VW-)Škoda nebo (GM-)Opel. To by si mohl napsat skoro u každej dnešní značky ;-)
neregistrovaný "mates"
16. 11. 2005 12:37
Re: KRÁL KRÁLŮ
Tupej plagiator ne, ale tupej..... Kdo vi.. ;-) >:D >:-[]
neregistrovaný "ZZ"
16. 11. 2005 12:45
Re: KRÁL KRÁLŮ
>:D
neregistrovaný "anonym"
16. 11. 2005 13:26
Re: bez titulku
Bravo Porsche!!
A to WV-Porsche je odporný názozv.
Porsche vždy zostane Porsche a VW VW
neregistrovaný "GTI"
16. 11. 2005 17:01
Re: bez titulku
Asi toho moc o historii Porsche a VW nevíš... anonyme.
neregistrovaný "Fantomas"
16. 11. 2005 18:57
Re: bez titulku
Historii VW sem raději netahej, protože VW (podobně jako další německé automobilky) by asi mělo seriózní problémy s "lustračním" osvědčením.. dovedeno ad absurdum, drívě neměcké automobilky produkovali techniku, která "nás" měla pomoci vyhladit a o pár let později se na to úplně zapomělo. To mě docela štve a nejvíce mě štvou takový blbci jako seš ty, kteří se jménem VW (apod) ještě veřejně ukájejí :no:
17. 11. 2005 10:47
Re: bez titulku
Měl by ses krotit... nikdo tu není zvědavej na sprosté nadávky :no: Předpokládám, že tě táta ještě před pár lety vozil v tanku okupanta, tedy v Žigulíku... to byla technika produkovaná Svazem sovětských socialistických republik, technika která měla vyhladit ještě nedávno svobodnej svět... Sundej si masku, Fantomasi, možná budeš méně směšný...
neregistrovaný "MAR"
20. 11. 2005 19:23
Re: bez titulku
:yes:
neregistrovaný "P911T"
17. 11. 2005 20:45
Re: bez titulku
VW-Porsche muze napsat jedine barbar...
17. 11. 2005 20:47
Re: bez titulku
Tak to nepiš... ;-)
neregistrovaný "inSIDer"
19. 11. 2005 10:49
Re: bez titulku
(VW-) PORSCHE ??? >:D >:D >:D Clovece, Ty me prekvapujes stale vic. Tohle uz je vazne ztrata jakekoliv soudnosti. VW ma takovy podil na uspechu soucasneho Porsche jako Ty pri vyvoji raketoplanu. Pouzivej to, co mas v hlave, nez napises podobny blabol... :no:
neregistrovaný "Krtek"
16. 11. 2005 14:30
Ferrari
Stejně jako u Ferrari, svůj podíl mají i arabové, a stejně neříkame, že je to Arabský auto.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
16. 11. 2005 15:02
Kdo jiný?...
Říkám si, kdo jiný by měl přijít z takovou technologií, než Porsche... Dává tím jednoznačně najevo, že je schopno takovou technologii zavést, protože se nebojí, že by zákazníci dostali méně spolehlivou techniku, tedy rozhodně né v řádu více jak několika málo procent. Systém bude zřejmě velmi dobře promyšlený a chyby eliminovány..
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "Alessio"
16. 11. 2005 23:55
Re: Porsche
Zdravím! 1.) F. Porsche je čestný inženýr?...ajajaj,to ty motory dělal diletant? >:D 2.) Porsche je synonymem úspěchu a krásy 3.)výstupní teplota v motorech dopravního letadla (teplota výf.plynů)je řádově v tisících celsiů,takže nějaký ten tisíc v autě nic není...ale za pojíždějícím 777 je ještě ve vzdálenosti 300m(!!!) teplota vzduchu o stupeň větší než normálně. 4.)obdivuji GTI,stíhat hájit všechny "koncernové" značky je běh na dlouhou trať...a těch příspěvků,co redakce vypouští je požehnaně. Já si Subaru hlídám v pohodě :-!
neregistrovaný "Alessio"
17. 11. 2005 00:20
Re: Porsche
Pardon, oslavoval jsem fotbal a špatně jsem se vyjádřil. Takže korektura: několik tisíc st. celsia(okolo 3500) skutečně výf. plyny mají, ale v okamžiku, kdy opouští komoru.Výfuková teplota je někde kolem stovek stupnů. V autě je to hodnota pro zážehový motor okolo 2800 st.Celsia, odcházející plyny, které vstupují do výf. potrubí mají teplotu kolem 900 st. celsia(zase-u výfuku to je už jinak).Proto také jezdíme (laicky řečeno - rozdíl teplot se přetransformoval do jiného druhu energie - z vnitřní(paliva) na tepelnou (plynů) na mechanickou).rozdíl teplot určuje účinnost...v podstatě.
17. 11. 2005 16:41
Re: Porsche
Jsem učunkanej jak doga po honu :-) :yes:
neregistrovaný "Misak"
16. 11. 2005 15:28
turbo
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Misak"
16. 11. 2005 15:30
bez titulku
tohle taký stojí za to [odkaz]
Rozbalit vlákno
0