a svým způsobem je to návrat k normálu. Městská auta na naftu byla nonsens.
25-30% jebych viděl jako normál. jen velkých autech, co jezdí hodně.
Přirozený vývoj motorů (stejně by se to dělo) se navíc potkal s dieselgate a pak se strhla v neinformované (většinové) části veřejnosti navíc hysterie vyvolávaná blbými politickými šašky.
Aleono se to snad ustálí.
I když...mluví se o subvencích na EV pro automobilky...no a je to tu. Auta budou drahá, nekonkurenceschopná a my (blbci) to nebudem vědět...že to platíme na chlebu, dovolenej, cigárech, kondomech..prostě na daních :-)
A navíc...kolikrát by EcoBoost motor roku? Pěkná pisálkovská jízda...a teď? průser jako kráva. Vydrží 40-60tkm a Ford vrací peníze.
A bude hůř.
Jdu se projet V10 atmo, jekot 8000ot/min přehluší tyhle chmury. :-)
Zatím mi to ekoprasata nezakázala. :-)
dizle uznavam od passatu a vyssie ..... takze ked zmiznu vo fabii alebo A1 alebo nejakej corolle iste to nebude na skodu ( naopak to moc vitam ) .. takze v tomto suhlas :yes:
este si velmi dobre pamatam stare zlate casy casy ked aj luxusne limuziny boli defakto len o benzinoch aj vsetky kupatka a kabria a nikomu to nevadilo az kym neprisla ta dizlova nezmyselna mania okolo roku 2000 ( prichod common railu ) odkedy dizle zacali pchat vsade hlava nehlava logika nelogika od miniauta typu lupo az po S kupe - vtedajsie CL ... ( ved peniaze nesmrdia-co tam po zdravom rozume )
PS: uz sa neviem dockat hybridnej ery ... kombinacia benzin plus hybrid bude podla mna v najblizsej dekade klucova.... a neprekvapi ma ked buddm mat o tych 5 rokov opat pravdu ( podobne ako som predpokladal uz davno aj ten ustup dizlov ktory uz raz musel prist ) ... ved uvidime :*)
Ty si taký somár... Aký je rozdiel medzi Passatom a Corollou, čo sa týka použitia? A čo je od Passatu vyššie? Pokiaľ diesel nemá patriť do osobného auta, tak potom do žiadneho. Alebo chceš tvrdiť, že Passaty sa premávajú po diaľniciach a robia výhradne dlhé trasy a menšie autá zase len po meste? A o čo je benzín od diesla čistejší, ten už nevadí? Kokso na čo máš hlavu, keď ju nepoužívaš? Tie tvoje rozumy sú jak od 5-ročného decka.
Hybridnú éru čakať nemusíš, tá je tu, a kľúčová nie je a ťažko bude. Hybrid je len čiastkové riešenie, na prechodnú dobu, resp. nerieši skoro nič. Akurát ťaháš so sebou v aute dva pohony. Určitý zmysel dáva, ale ako trvale udržateľné riešenie nie, max. ako alternatíva.
Můžeš to nějak doložit, s těmi 40-60 tkm? Já jen, že před zveřejněním jednoho bulvárního článku na AF se takové zvěsti nešířily. Pokud opravdu 1.0 EB nějak hromadně odchází, rád si o tom přečtu.
Ecoboosty hej, 6x po sebe motor roku pod 1l objemu, vytvor genialneho inzinierstva a bum [odkaz]
ford tvrdi, ze stiahol 96% aut s tymto motorom, az teraz udajne hradi naklady poskodenych ludi (po 7 rokoch, vedia o tom od roku 2012) a krasne to tak aj vychadza, ze po par rokoch to buchne...zvazoval som kupu forda s tymto motorom najma kvôli oceneniam a dobrym recenziam ale teraz nie dakujem, skrtam si zo zoznamu dalsiu znacku...z malých turbo-kosaciek mi ostava este Citroen s 1.2 Puretechom, tiez X-krat motor roka, vyrobia ho milion kusov rocne...ale asi teda sa mu vyhnem, je to casovana bomba podla mna
--------------------------------
Diesel v osobnom aute nebola blbost, bez filtrov to ma pri vacsich najazdoch dobru navratnost. Tiez na dlhsie sluzobne jazdy to nie je od veci, mame sluzobne auta, ktorými sa jazdi vylucne na dlhe trasy po celej republike, 90% dialnice, tam to zmysel ma.
Clanok je ocividne nejaky copy-paste zo zahranicneho zdroja, su zname celoeuropske prieskumy preferencii vodicov pri kupe nového auta. Je tam 25+ faktorov, ktore ludia sleduju, prvých 10 je najma cena (cena auta, cena servisu, spotreba, nahradne diely,...). Na posledných 2 miestach su emisie a dostupnost predajnej siete (a to boli minimalne vahy pri rozhodovani). Cize nejaky vplyv strasenia o ekologii dieselov je nehorazny bullshit. Skor ma vplyv sedliacka ekonomika a obmedzovanie vstupu do velkych miest, ktore tvoria spolu mozno aj 30-40 milionov ludi ked sa to spocita, mozno aj viac. Tiez servis dieselových motorov je drahsi (turba, filtre,...), adblue tvori tiez nejaku cast spotreby auta, cize navratnost je dlhsia a ludia si zacinaju lepsie tieto veci pocitat najma vdaka dostupnym informaciam na webe.
Tiez nove male turbomotorceky lakaju ludi na zaujimavu spotrebu, cena benzinu je uz pomaly rovna nafte, cize rozdiel v spotrebe 0,5-1 liter uz taku vyraznu navratnost nedava. Ak dieslovy motor stoji o nejakých 2000€ viac tak aj pri spotrebe o 1l nizsej je navratnost po nieco vyse 80000 km, co si vacsina ludi zacina uvedomovat, ze tak rychlo nenajazdi (z predmestia do centra do prace 50km tam aj spat je rocne nejakých 12000km, pocitajme 15000km, navratnost niekde po 5-6 rokoch len na palive cize neratam ani prkotiny typu adblue, filtre, drahsi servis atd. (ktore realne vedia predlzit navratnost aj o 1-2 roky). Velka cast populácie najazdi menej ako 5000-10000 kilometrov rocne a pri takýchto cislach sa benzin oplati na 99,9%.
V porovnání s letadly, loděmi, továrnami, vojenskou technikou, zemědělskou technikou atd. je jejich podíl téměř neměřitelný.
Ale vykládej to bruselskýmu posedlýmu praseti - tý ku..dě polský eurokomisařce pro dopravu.
Tos jí titulova ještě velmi mírně. Prý se nechala slyšet, že auta už stejně nemají žádnou dlouhou budoucnost a jako "argument" uvedla, že její dospívající děti už ani nechtějí řídit!!! 8-s8-s8-s
Tie dnešné už nie sú také škodlivé, s tým sa dá samozrejme len suhlasiť. Lenže tých je na cestách len mizivé percento, väčšina z nich sú tie kde sa najviac oj€bávalo a potom dymiace pekáče bez akýchkoľvek filtrov.
Prečo chceš kriviť trh dotáciami, vykopnime z ciest postupne pekáče eu3 a potom poďme k eu5 a eu6 bez scr. Hotovo, lenže to sa tyka drtivej väcšiny, takže na to nikdo nemá gule. S pekáčmi po eu4 bez dpf by si poradila aj stk, ale to len za predpokladu, že nebude možné preliezť emisnou tym, že prihodíš dvacku na sedadlo spolujazdca ;)
Nemůžeš lidem zákaz něco, co si koupili podle platných norem a zákonů. To bys mohl zákaz plasmové televize, pak led televize atd. Prostě ten výrobek - auta koupili v dobré víře dle platných norem a nelze jim zakázat užívání.
Ale no tož. Přirovnání vůbec nesedí. Že se díváš na starou telku, tím přece nikomu neznečišťuješ ovzduší, to je přece jasný....ne? Jo, a zákaz užívání "historických vozidel" by se určitě neuskutečnil ze dne na den.
Viz hitman. To už je lepší, aby si Brusel přiznal, že jsou banda neschopných budižkničemů, a své chyby napravil urychlením obnovy vozového parku dotacemi. Trestat majitele je špatně.
STK musí vyřazovat vykuchané diesely Euro4+, které DPF mít mají. Ne naopak.
Politická vôľa na riešenie starých popelníc neexistovala a ani evidentne nebude. Doteraz stačilo prihodiť pár kreditov na stk. To ale nemá nič spkločné s faktom, že tých čistých je len zlomok z toho čo je na cestách. Baterky som nikde nepodsúval ani nespomínal
Netvrdím, že je zrovna ty někde baterky podsouváš ;-)
Ono už dneska to nejde až tak lehce na STK a půjde hůře... samozřejmě je lehčí postihnout ty, co si koupí nové auto a udržují ho v dobrém stavu než ty, co jezdí popelnicemi.
Prečo Ti tie baterky tak vadia? Však Ťa nikto do nich nenúti, môžeš si kúpiť benzín aj diesel, alebo aj hybrid podľa vlastného uváženia. Ponuka trhu je síce oklieštená, ale je.
Popravde nechápem ten urputný boj proti dieslom, hlavne nie v kontexte k benzínu. Najprv bolo najväčším zlom "céóčko", potom sa prešlo na oxidy dusíka, teraz sa vyťahujú pevné častice... Niekto to proste krúti, ako sa mu páči, len aby mal nepriateľa, do ktorého môže búšiť...
Nemám proti dieslom ani benzínom nič, ale elektriku taktiež považujem za dobré a použiteľné riešenie, samozrejme nie na všetko. Keby dostali na normálnu cenu baterky, EV by mohlo byť lacnejšie ako auto so spaľovákom, a ako napr. druhé auto do rodiny by si ho rád kúpil skoro každý. Máme v rodine dve autá, diesel a benzín. S prvým robím denne cca 100-150 km, s druhým žena najazdí nejakých 20 km za deň. Na obidva účely by elektromobil stačil. S výnimkou, keď sa ide na návštevu, na dovolenku, na výlety a podobne, tam sa mi diesel stále s dojazdom okolo 900 km hodí. Dnes, keď elektrické auto na jedno nabitie prejde 100-200 km, je jedinou prekážkou slabá ponuka a vysoká cena.
Prečo u Teba vznikol ten odpor voči elektrine? Zdá sa mi, že sa naviac stupňuje...
Ale vůbec, stát Zoe 300, je doma a jezdím s ním do práce, i když toho už nemám vůbec kde parkovat.
Problém není v autech na baterku, problém je v tom, jak jsou prosazovány pro všechny formou regulací EU a jejich fanatickymi nohsledy
Tak ale za to autá nemôžu. Regulácia zo strany EU nie je zrovna šťastná forma, ako EV presadiť, ale treba uznať aj to, že podľa trhových pravidiel by výfuky smradili oveľa viac a určite by sme o elektromobiloch nepočuli minimálne ďalších 50 rokov. Elektrický pohon pre autá storočie spal, pretože sa presadil trh a peniaze, čiže ropa. teraz ide o ekológiu, a ak chceme niečo dosiahnuť, bez podpory "zhora" to nepôjde. Samozrejme, netreba si hlavne o tej ekológii robiť ilúzie, fabriky, lietadlá, zaoceánske lode a ďalší prispievatelia sú podstatne horší ako motory osobných áut. Ale mne sa napr. páči myšlienka miest bez výfukov a s menším hlukom. Problém je, že tu máme ten špinavý kapitalizmus a ešte špinavšiu demokraciu, takže aj na tom sa chce fúra ľudí nabaliť a podľa toho je aj myšlienka elektromobility a spôsob jej popularizácie a presadzovania vyzerá. Ale, povedal by som, bavme sa o autách, nie o politike. Ušetríme si kopu hnevu a nervov.
To, co píšeš, se sice zdá absurdní, naprostá utopie, ale co to teď ta eu schválila za další návrh... 1/3 na youtube a netflixu MUSÍ být evropská, MUSÍ...
Až tohle zavedou tady na webu, že baterkari budou mít.jen 30 procent a ty budeš navíc, tak smažeme tvůj účet a to proto, aby to bylo vyrovnané, uměle férové, rovné příležitosti....
Takže jako modelově ta baterka nebude mít kapacitu 50 kW/h a tu už bude mít na věky věků ámen nebo bude dále klesat a pak si ji třeba zase vezme někdo někam kde u menší kapacita nebude vadit, třeba do hodinek...? >:D
Praveze baterky ma kazdy, tak ludia vedia, ze v notebooku su baterky za 3 roky na polovici. V mobile je tiez citit ubytok kapacity. Pri starsom mobile sa mi baterka uz nafukla, neviem ako to chcu dalej pouzit. Uvidime v autach, dalsie uz bude na elektriku.
Dnešní elektronika má životnost bez „investic” max. dva roky. Proč? Díky baterce. Mám třetím rokem mobil a díky baterce už je vidět pod displej a to si na nej dávám velký pozor na přebíjení a na vysoké teploty. Jsem opravdu zvědavej kdo bude u klidně i čtyřletého (beru v potaz i nějakou tu ochranu před tím vším u aut) auta měnit baterky za desítky tisíc. Neznam nikoho kdo by po 4 letech měnil nádrž.
V notebooku na polovině? Kurňa, co dělám celých těch patnáct let s notebooky špatně? Po třech letech mají minimálně 85% kapacity, po pěti letech kolem 75%. Dál to nesleduji.
Já po pěti letech baterku vyndal, protože nefungovala vůbec.
A na svém 5 let starém autě mám nádrž na palivo pořád stejně objemnou, dokonce to žere po skoro 100t km pořád stejně
Než tohle bude i v ČR, kdy co západ vyhodí, to Češi dotáhnou a další zase koupí, tak tu budeme po městech ještě dlouho čichat nedobrovolně ten smrad z diesel popelnic, bo levnější nafta a menší spotřeba :no: Mě už to vážně nebaví neustále zapínat a vypínat vnitřní okruh, nebo to musel stále předjíždět, abych se jízdou za těmi šroty nedusil. Obzvláště taková česká silniční klasika u větších vozů je Octa, Superb, Passat, cokoliv staršího od BMW, Audi, Mercedes, Ford. Z menších aut jsou to zase hojně Francouzi. Ale to budou někteří furt plkat o nákladních lodích uprostřed širokého oceánu, ale uniká jim to zásadní, že ty jim přímo pod nosem ve městech na rozdíl od těch diesel šrotů na kolech nesmrdí a přímo zdraví nelikvidují.
Další pako, co si hraje na ekologa a sám jezdí po městě autem. Připadáš si s tím svým tlacháním normální? Pokud chceš s životním prostředím něco dělat, tak začni u sebe. Zakazovat něco jiným umí kdejaký politik nebo úředník.
A tým, že vymení auto povedzme za bicykel si pomôže ako? Te bordel okolo nezmizne, akurát ho pri fyzickej aktivite naťahá do seba viac.
Okrem toho, začať od seba môže byť aj vymeniť starý šerbeľ za niečo slušnejšie a starať sa o tom, aby v tom aute všetko fungovalo ako má. Čo väčšina majiteľov jazdeniek nerobí.
Další diesel mamlas, který sice vůbec netuší čím jezdím, ale bude druhé nazývat pako? Provozuji vozy na LPG a nemám problém mít i nastartovaný vůz v garáži, zkus tohle s diesel popelnicí, mamlase ;-)
První auto na LPG doma byla Š105S někdy v devadesátkách, poslední šlo z domu před 5 lety, to už byla Laguna s Landi renzo... takže nějakých skoro 20 let zkušeností...ale že bych se doma v garáži rochnil blahem s nastartovaným motorem na LPG, to fakt ne... v tom s moderní naftou mnoho rozdílu nevidím....
Ale idealizace LPG s problémy s oxidy dusíku, to je výsměch fanatika.
Tak pro tebe tedy ještě jednou a polopatě, už z toho slovního spojení "diesel popelnice" by tě mohlo napadnout, že tím myslím staré diesely, které než na ulici, patří spíše na šroťák, protože se za tím nedá jezdit, jak to čoudí a příšerně smrdí. A za ten odpor vůči dieselům si mohou řidiči, protože kálejí z vysoka na údržbu a při každém sešlápnutí plynu je to pak, jako by se snažili o úprkový manévr pomocí smradlavé a zdraví škodlivé dýmové clony. Nemám nic proti novým dieselům, u kterých není ani poznat, že je to diesel. Nejsem žádný ekofanatik, který by vše nahradil elektromobily a diesely mají své důležité zastoupení hlavně u těžké dopravy a pracovních strojů. Teď už jsem to napsal dosti jasně?
Jenže to, co se tu řeší, není o situaci za rok, ale za více jak 10 let a to v době, kdy v ČR stoupá životní úroveň, ať to tu kde kdo popírá a v době, kdy Octavie TDI první generace budou moc mít veteránské značky a na silnici jich bude pár.
A tvé stížnosti, že tu jezdí dneska, bohužel, taky se mi to nelíbí a nadávám na to, majitelé s vykuchanými filtry a hlavně auty před smrtí (mimochodem benzínový krám smrdí taky mocně, včetně toho na LPG), nemá řešení v tom, že se budou dělat regulace výroby takhle drasticky, ale v tom že se má kontrolovat, co projde emisemi. Ono mezi náma, ani třeba Favorit bez katalyzátoru nikdy v dobrém stavu nedýmil nebo nekořil, to, že jezdí dneska před smrtí je věc jiná... věc STK a emisí.
To nic nemění na tom, že pokud tu chceš diskusně brečet a někomu něco zakazovat, měl by si začít od sebe, protože i ty děláš tu zácpu a nutíš jiné lidi popojíždět.I kdyby si jezdil na elektřinu, tak pořád budeš překážet v tom městě, kde spalovacím motorům zabereš místo a zpomalíš je a donutíš je se opakovaně rozjíždět a tvořit tak exhalace..
Pokud si chceš čichat k tvému LPG, prosím, já taky vydržím v garáži s Dieslem, ale jediné eko řešení je hromadná doprava, která nechá tisíce aut v garážích, místo toho, aby byly v centrech měst. Nebo jezdi na kole...
Mě se to v autě přepíná na vnitřní okruh samo, zkus si koupit pořádné auto nebo jezdi MHD, tak prospěješ životnímu prostředí více. Ještě více, jak budeš chodit pěšky a úplně nejvíce zeměkouli prospěješ když se zemského povrchu odstraníš ekologickým způsobem, spálení žehem třeba není eko, kompostování ano.
Fakt nechápu. Takže se zavřeme ve městě do vzduchotěsných aut, na cestu domů si vememe masku a doma se zavřeme za vzduchotěsná okna a u toho budeme všichni říkat: "Jo to ty lodě to je zlo". Fakt už mě je zle z té krátkozrakosti.
Když nevyřešíš lokální problém tak nemůžeš vyřešit ten samej problém golobálně. Naopak když vyřešít ten problém lokálně můžeš to řešení začít úspěšně prodávat okolí.
Stále to samé. Utikání od hlavního tématu. Takto se hádají babky na trhu kterým je jedno kde je pravda, ale potřebují jí mít. Teď je aktuální problém to, že milióny lidí žijí ve městech kde se nedá dýchat. To je potřeba řešit, když se vyřeší to, přinese to sebou i zkušenosti a vývoj který můžeš aplikovat na větší měřítko.
Jaká je cesta mlátit dál hromady spalováků v dnešní podobě?
Ve městech je problém zástavby ve velkém množství u sebe na velké ploše bez proudění vzduchu, bez zeleně a velké koncentraci lidi a zvířat. To, že nepustí někam auta, tam klima nezlepší. Stačí v létě, když je 30C, tak se ve městě nedá žít a dýchat, ale auty to není..
Tak to už ale není argument, ale rovnou lež. Posaď se někam na rušnější křižovatku a to co tam smrdí není rozhodně teplota 30°. Je to prostě jedovatej smrad spalin.
Když sedím u dálnici na benzín se na kafe, nic necítím, čím to? >:-[]
Města nepočítali s takovou dopravou a množstvím lidi (centra), proto se v nich špatně dýchá. Nové normy toto zohledňuji a nedovolují takto hustou zástavbu s neprodysne uzavřeným ulicemi.
Tím že jsi si na ten smrad zvykl a už ho ani necítíš. Stejně jako smradlavej člověk sám sebe necítí. Už jsi zapomněl jak má být vzduch cítit. Ale bavíme se o městech kde žijí lidé, neutíkej na dálnici.
Jsem si tohle všimnul až teď, asi jsi to přepisoval. Tady v tom příspěvku se právě ukazuje ohlodaná na kost ta nelogičnost argumentů. Normy na širší ulice jsou ok, ale normy na méně spalin z výfuku jsou špatně. To přece není konzistentní přístup v kritice.
Splnitelne normy, které nezničí to, co omezují. Nová auta jsou velmi šetrná k životnímu prostředí, ale, co se děje dnes, není účelně životnímu prostředí, ale úmyslněla likvidace. Asi jako by ti v práci zvýšili normu prodeje 5x a když to nesplnís, letís.
Co to je za nesmysl, že tam lidé nemůžou dýchat? Co tam potom dělají? Nosí kyslíkové masky? V jakém evropském městě se to děje? Podle mě bude spíš problém v tom,že pár lidí si nechce přiznat, že život je škodlivý a vede nenávratně ke smrti. Prostě jsou moc přecitlivělí a mají se až moc rádi. Jen nechápu, proč do toho tahají ostatní a otravují jim život. Ten jejich hysterický strach otravuje vzduch víc než všechny emise dohromady.
Já jsem zažil citelný srmad ze spalováků jen v jednom městě a Praha to není. Bylo to ve východní Evropě (nemyslím Brno :D), kde stáří vozového parku dávno překročilo plnoletost >:D ...Tam jsem si opravdu všiml, že jsou auta cítit.
Jak v řešíš to, že EU prodává odpad na východ a neví, co se tam s ním děje? Proč ho ekologicky nepracuje tady v Evropě? Co vyhazování odpadu do moře? Jak zastaví Němcům a frantikum prodej naší elektřiny z uhelných elektráren, zatímco oni je ruší a prsi se, jak jsou eko??
Samozřejmě že ví, ale odpad prodavají pryč firmy a ne EU. Jediná možnost jak to zastavit je nařízení a jakákoli nařízení EU tu zatracujete. takže na jednu stranu chcete svobodu, ale na druhou chcete zákazy. DoubleThink - bez myšlení jen opakovat propagandy ruska.
EU podporuje růst a konzum i za cenu dotovaného. Odpady se neřeší, proste se v vezou do chudších zemi, dal od EU. EU o tom ví. Nic se svým odpadem produkonam na území EU nedělá. Nebo víš o nařízení, že odpad vznikly ve státech EU se musí zpracovat na jejich území a ne vyvážet do Asie a Afriky, kde se zpracovává?
Svobody se tady vzdávají individua jako jseš ty. Nebo si myslíš, že šířením nenávisti k jiným národům a podporou nesmyslných nařízení si získáš svobodu?
Proč bych měl pro někoho psát. Na to je nějaké demokratické nařízení, že musím nějaké národy nenávidět. Dřív to byli židé, dnes je to Rus. Židů jsme se v Evropě zbavili a poslali svůj problém trochu dál a teď zase vytáhneme Rusa. Kde se vy pomatenci pořád berete?
Propaganda Ruska, zákaz individuální dopravy pro všechny. Co máš ještě ve svém repertoáru? Máš tam něco jiného než nenávist a zákazy. EU může být jiná než dnes a věř, že zase bude.
O ničem, co píšeš, jsem nemluvil. Pokud někdo kritizuje EU za její neomarxismus, je autamaticky podle jejich slepich přívržencu prorusky? To už zavání totalitou a skatulkovanim...
Protože žádná alternativa k EU není! Je to demokatický spolek států mající nějaké společné hodnoty. Bohužel je díky svému liberálnímu přístupu velice ohrožen globalizací. Nemá suroviny a začíná zostávat technologicky. Je na čase svým způsobem začít bojovat o přežití. Každý člen EU má právo mluvit do politiky EU. Dělá to ČR? Ne, chová se jak spolek ukřičených a ukřivděných babek. A tenhle stát by pomýšlel na neutralitu?.) Cha, cha.
Alternativa ke stávajíci EU je. Její změna. Stávající fungování povede k jejímu rozpadu. Bohužel. Pokud to někdo nevidí a hledá nepřátele vně EU, tak ohrožuje EU víc než kdokoliv jiný a je hrobařem EU a prosperující Evropy.
Liberální možná, demokratický nikoliv. Od dob Lisabonu již není demokracie jednotlivce, ale většinové rozhodování. Státy v EU jsou jiné, nikoliv stejné , jak lidi, tak prirodou, průmyslem, historii... Podobně dopadl Řím a jiné velmocí, když se snažili zavést jednotu ve svém impériu. Ty snad souhlasíš ve všem, co by chtěli tvy sousedé a nebo máš i svůj názor a jiný pohled na svět? Nebo si snad myslíš, že úředníky někde v Bruselu zajímají potřeby lidi třeba na chodsku?
Alternativ je a byla tu, jmenuje se Česká republika. Naše vláda je volná námi, jsou to lidé od nás, mají k nám zodpovědnost a každé 4 roky jim to národ spočítá u voleb. Jakmile začneš něco centralizované někde daleko a pausalizovat, není to dobře. To jako by obec neměla starostu ale vedl ji z Bruselu úředník, pod kterého by spadalo ještě dalších třeba tisíc obci...
Ano, ta česká republika kde stačí napsat k silnici" bacha hordy uprchlíků" a zvolí si Zemana je ten pravej kandidát na nezávislost na EU. Tohle je jasná cesta do pekla. Bez EU by jsme nepřežili ani 4 roky.
Jestli chceme něco změnit tak můžeme měnit EU, ale ani na to nemáme v politice lidi protože si je nejsme schopný zvolit.
Historie nám ukázala, že když se někam cpeme, jak to dopadne. Rakousko - uhersko, sssr, EU, či snad si mám vzpomenout na mnichovskou dohodu, jak moc záleželo Británii a Francii na ČSR? Tak jak dnes nikoho ČR v EU nezajímá, tak to bylo i v historii. Pokud si to neuděláš sám, druhý to za tebe dělat nebude.
Ano, přesně tahle ublíženost je to co v nás pěstuje Zeman, Okamura a konečně i to rusko Jak jsou na nás všichni zlý a nebejt někoho tak jsme uplně někde jinde:) Ne takhle to nefunguje a právě pro tohle nepřežijeme bez EU ani ty 4 roky.
Ano, to je ta demagogie, že sami tu nepřežije ani 4 roky a musíme být někde schovani, ať už v EU nebo jinde. Historie nám dokazuje fakta, o jak velký omyl několikrát potvrzený se jedná. Štěstí je, že takoví liberálové, jako jsi ty, ještě nedokáži historii měnit. To by pak vypadalo, jak jsme se měli v R-U vlastně skvěle a Masaryk se stefanikem nám to celé pokazil... >:-[]
A nebo si tam místo R-U doplň CCCP.
Ne neutrální, ale svá. Přijímat to dobře a to špatně odmítat. Můžeme být v nato, můžeme být sengenu, ale neměli bychom mít za povinnost přijímat to, co vymysli v Bruselu, to dobre ale hlavně to špatně. Před Lisabonem to bylo ok, EU ekonomický projekt, volný pohyb lidi a zboží bez cel. Dnes je EU politicky projekt, který chce přerůst do federace a omezuje jednotlivé národní vlády a státy. Ne, vraťme se k EHS, založené na podpoře hospodářství Evropy, nikoliv svažující politické pokusné utopie.
A jak dlouho zůstaneme v NATO? Než příjde nějaký moula a začne křičet "Referendum - stop cizákům" Jestli chceme něco tvořit můžeme v EU, ale na to nemáme, ale myslíme si že smotní budeme konečně úspěšní. ) On nám to furt někdo kazí:)
A pros se tak všichni bojíte referenda - rozhodnutí lidu? Ve Švýcarsku to tak chodí bezne. Nebo snad lidé jsou nemysli i odpad? Politici se bojí, že jim to lid spočítá? Pokud vím, tato země je naše, ne 200 lidi tam nahoře.
A nevšiml jsem si tedy, že by většina národa chtěla vystoupit z nato...
Proč se bát referenda? Vnímáš svět kolem sebe? Co se děje kolem amerických voleb, kolem Brexitu a nakonec i kolem našich voleb? V oučasné době se učíme žít s internetem. Jede se na vlně populismu a dezinformací jak je vidět i tady. Vždyť i ty sám tu podsunuješ EU něco co vůbec neudělala na základě článků z netu. Třeba tady auto.cz je prostě jen komerční portál jedné automobilky.
Tj. lid je hloupý, protože si neumí udělat na situaci vlastní názor, proto nemůže být referendum, aby v podstatných věcech rozhodl on, nikoliv těch 200 nehoře, ty nejsou ničím ovlivnění a rozhodují se správně? To je tvůj pohled na svět??
PS. Krom auto.cz je tu spoustu kanálů s informace, hlavně ty neoficiální (nevládní a hlavně ne ty od neziskovek, které se snaží ovlivňovat politickou situaci nejvíce).
Ještě si musím rýpnout, když tedy ta tvá EU tak dbá na zdraví lidí a čisté ovzduší, proč nezakáže dovoz palmového oleje? Díky němu přichází planeta o své plíce. Proč ty svaté úředníky toto nepálí a další jiné věci?? Proč je hon na čarodějnice pouze na automobily a automobilisty, ale ostatní je přehlíženo??
Pan konspirátor se ozval. Za všechno, co se nepovede dle tvých představ, může Putin. A ty tady píšeš, že Češi si nemohou sami vládnout, protože se vymlouvají na vnější vlivy. Taky tady dokola pořád meleš o logice. Vidíš si vůbec do huby?
Já bych zůstal v NATO, pokud by se z něho stal obranný pakt. A to včetně mnohem nižších výdajů na zbrojení pro všechny jeho členy. Třeba na úrovni 1% HDP. A pokud jde o neutralitu, tak třeba Rakousko ukazuje, že to jde. Na obranu dává 1% HDP a nikdo ho nenapadl. Jeho poválečný růst HDP je jedním z největších na světě a v Evropě nemá konkurenci.
rakousko zneuziva toho, ze vsichni okolo jsou v NATO a kdyby k necemu doslo, rakousko by se svezlo s okolnima zemema
NATO je obranny pakt, narozdil od agresivniho russka, ktere kazdou chvili zabere nejaky uzemi a kdekomu vyhrozuje jadernym utokem
to, ze rakousko rostlo je diky tomu, ze v roce 1955 odtahla z rakouska okupacni ruda armada a rakousko se vydalo smerek na Zapad ke svobodnemu trhu. v ty dobe bylo HDP rakouska a CR srovnatelna. o 34 let pozdeji pod hruzovladou komunistu v CR melo rakousko 4x vetsi HDP nez CR
Ty velikáne ducha, komu rusko vyhrožuje jaderným útokem? Já teda slyším výhružky směrem k severní korei, k iránu, a z ruska nejsou. "Nato je obranný pakt", který se brání zejména v arabských zemích bohatých na ropu. A brání se tak úspěšně, že v iráku zařvalo odhadem 460t civilních obětí, a cca 1,7mil. obyvatel uteklo. Tak už si vytáhni hlavu z ***, nejsme ani o milimetr lepší, než rusko.
nedavno russkej velvyslanec v kodani vyhrozoval dansku, ze na jejich lode muze russko zautocit jadernym sbranemi ty trumbero.
komu amici vyhrozuji jadernym uderem podobne jako jadernym uderem vyhrozuji russaci??
ano, NATO je obranny pakt, brani demokracii, drive proti komunisstum, ted proti terorisstum. amici maj svy ropy dost, to bys moh vedet, kdybys nemel hlavu zastrcenou putinoj v pr-deli
Samozřejmě, že se válečné lodě s protiraketovým štítem můžou stát cílem útoku v případě války. Tys to pochopil tak, že jim je jen tak odstřelí? >:D
Předpokládám, že na stejný typ lodí na druhé straně barikády by v případě války NATO určitě neútočilo. Nejspíš by jim poslali zdravici a palivo, viď.
Zadej si do googlu "Trump vyhrožuje". Budeš překvapenej, kolik různých odkazů ti vyběhne.
Já vidím zcela zásadní rozdíl mezi vyhrožováním napadením (USA-Irán, Korea) a mezi vyhrožováním "v případě války se cílem stanou i vaše válečné lodě". Opravdu zcela zásadní rozdíl.
Nevím o tom, že by někam v posledních dlouhých letech ruská armáda vpadla, kromě pár vojáků na Ukrajině.
Vím o několika napadeních a převratech z naší strany se statisíci mrtvými. Ovšem ty těm napadením suverénních zemí říkáš "boj proti terorismu".
komu amici vyhrozujou jadernym uderem trumbero?
to, ze trump posila zdravice terorisstum a komunisstum, ze je srovna do late, je snad vporadku, nebo ti nevadi, ze terorissti a komunissti vrazdi vlastní spoluobcany??
vytahni hlavu z putinovy prd-ele a snad ti dojde, ze russaci okupujou cast moldavska, gruzie a ukrajiny
jo, mas pravdu, trump ted vyhruzuje SA, pokud se ukaze, ze stoji za vrazdou novinare. zastavas snad názor zemana, alias rudeho trencla, ze novinari se maj likvidovat??
Opravdu se nemůžeš držet faktů. Pokud třeba o Osetii a Abcházii nic nevíš, tak proč se ztrapňuješ papouškováním nějaké propagandy. Proč si nezjistíš, jak to doopravdy je?
amici prinesli do zapadni evropy prosperitu, blahobyt a mir
russaci prinesli k nam a do vychodni evropy zaostavani, bidu, polovojensky rezim, strach, tisice zavrazdenych a 200tis zavrenych a hlavne moralni devastaci, cehoz jsi zarnym prikladem ty
Státy, které jsou dnes bohaté, byly bohaté i před válkou. A ty chudé jsou na tom taky stejně. Ale třeba takové Slovensko, Bulharsko, Rumunsko,... si na dobu před 1989 zase tak moc stěžovat nemusí.
za prvni republiky jsme byli taky bohati, po 41 letech vlady hruzovlady komunistu jsme odkazani na to co dostaneme z EU podobne jako vsechny staty co trpely po komunistickejma diktaturama.
jizni korea byla zaostalejsi ta severni komunisticka a jak to je dnes, kdy v ty severni umiraj hlady a jizni je mnohem technologicka spicka??
proc misto prosperity prineslo russko do stredni a vychodni evropy jen zaostavani, bidu, utrpeni, politicke vrazdy a stovky tisic lidi zavrenych do komunistickych koncentraku???
Povíme si za měsíc, jak usa zatočili se saudy. Už teď se směju. Saudové si můžou dovolit všechno. A usa jsou jejich skálopevní spojenci. Financujou jim prezidenty (arabové amíkům).
kdyby amici měli zatocit s kazdou zemi, kde zavrazdi nejakyho novinare, tak to by russko uz bylo napadrt …
USA SA uz tolik nepotrebujou jako ještě před 5 lety ...
Vidíš to. A vše, co se Saudům nelíbilo, je napraveno. Irán je opět nepřítel, v 11.9. se nikdo nevrtá a od Saudů hned přišla objednávka zbraní za stamiliardy dolarů.
Irán byl někdy snad přítel? >:-[]
Já myslel že Irán krom toho že je totální magor [odkaz] je odvěkej partner Rusa a komunistů = tos nevěděl? ;-)
Už ti došlo = že žijeme v nejlepší době jaká kdy byla? Nebo furt myslíš že nej- to bylo v dobách kdy komunisti přivedli všechny státy kde vládli = k obřímu zaostátní a nakonec k bankrotu? :-)
A jako bonus = mít jinej názor aneb: Držet hubu a krok = bylo dle doby a situace = na vyhození z práce, na basu, na uranovej důl nebo na popravu? >:D
Každý ví, že na google zprávy typu "Trump vyhrožuje" dodává Kreml. Proto je jich tam tolik. Ty musíš být jediný, kdo to ještě neví anebo to nechceš vědět?.. :-O
Týden.cz, Globe24.cz, Deník.cz, Kurzy.cz,Eurozpravy.cz,Idnes.cz .... vidíš tam někde nějaký sputnik a pod.?
Některý tvoje žblechty patří k nejstupidnějším zde, a to je sakra co říct.
A proč ty teroristy všude podporují? Proč pomáhali svrhnout sekulární vlády v Iráku, Libyi a Sýrii a pomáhat nastolit vládu islámských radikálů a teroristů. Tobě nevadí, že jsme se jako člen NATO, podíleli na zavraždění tisíců lidí a zničení funkčních států a životů miliónům lidí? Proč jsou dle nich teroristi Taliban a Iránci. Taliban nikdy neútočil mimo Afganistán a Irán taky nikoho nenapadá, Za všemi teroristickými útoky v Evropě stojí teroristé podporováni našimi spojenci ze Zálivu. Pokud jde o Rusko, tak nevím o žádné jeho agresi. Rozpad SSSR proběhl skoro ukázkově a Rusko nikomu nebránilo ve volbě se osamostatnit. Vzniklo mnoho samostatných států. Na všechny se celkem logicky nedostalo a já nechápu, proč toto právo na samostatnost dnes najednou popíráme. Krym, Abcházie a Osetie chtělo samostatnost už při rozpadu SSSR a celou dobu o ni dál usilovalo. Ukrajina a Gruzie tu samostatnost získaly a měly by tedy mít pochopení i pro ostatní. Místo dohody o mírovém rozdělení to řešily silou a armádou.
myslis toho sadama, kterej vrazdil vlastní lidi na potkani a napadl kuvajt, kteremu zpusobil obrovske materialni a ekologicke skody??
jo, tam chyba amiku byla, ze to měli dotáhnout do konce uz za 1. války v zalivu, a nepředpokládat, ze se sadam zkroti sam ...
vláda v syrii je snad svrzena? vis vubec, co obcanskou valku v syrii rozpoutalo?? ze to byl nevinej napis 16 letyho kluka na zdi proti assadoj a nasledujici velke represe?? vis vubec, ze assada drzi nad vodou russko??
ukrajina a gruzie by mely mit pochopeni, ze russko okupuje cast jejich uzemi?? nebo jak to myslis???
Kam na ty fóry chodíš ? >:D:yes::yes:
I malý dítě ví, kdo je největší světový vývozce zbraní. Kupodivu jsou to USA, a jsou na cca dvojnásobku Ruska. [odkaz]
A podle jejich vlastního auditu se jim dodat zbraně teroristům podaří jen občas. Moc toho nebylo. Asi jen pár samopalů. Cca za miliardu dolarů. [odkaz]
Já mám čísla, které tak rozdílná nejsou....[odkaz]
A bacha. Ty čísla hovoří jen o hodnotě a ne o množství. Rusové tak můžou ve skutečnosti prodávat i 2x tolik zbraní co amíci....
A přečetl sis to? Zkus si důkladněji prohlídnout tu tabulku. Zjistíš z ní, kam kdo vozí.Že Rusko má (podle té čtyři roky staré tabulky) zásadní podíl svého vývozu zbraní do Indie a Číny.
Naopak USA jsou poměrně zásadní zásobovači Pákistánu,Arabských emirátů a Saudské arábie.
Odpověď, jestli se víc bojuje v Číně a Indii nebo u arabů, a jakými zbraněmi se tedy víc bojuje, nechám na tobě.
Opět neumíš číst? Vývoz Číny podle tvé staré tabulky do "jiných zemí" je asi čtvrtina z jejich celkových 6%, kterými se podíly na světovém trhu se zbraněmi. Takže USA dodává do "ostatních zemí" 20% celkového světového ročního objemu prodávaných zbraní. +cca 3% do SAE.
Rusko dodává do "ostatních zemí" 10,5% celkového objemu prodávaných zbraní, Čína dodává do ostatních zemí 1,6% celkového světového objemu.
Vše z tvého 4 roky starého zdroje.
Navíc se tam dočteš, že Rusko nejvíc prodává lodě, což je cenově asi nejdražší položka vůbec. Na ty ostatní pak už tolik nezbývá, viď?
Zbrojní průmysl
Rusko se podílí asi na čtvrtině světového obchodu se zbraněmi, čímž se řadí na druhé místo na světě za USA [29], Při přepočtu tržeb z prodeje zbraní na jednoho obyvatele však USA téměř dvojnásobně převyšuje a je tak zemí s největším profitem ze zbrojního průmyslu plynoucího na jednoho obyvatele státu.
Ta to jsi z toho vybruslil docela elegantně. :-) Zkus ještě nějak ideologicky zpracovat fakt, že Rusko vyváží hlavně do mírumilovné Indie a USA do SA, největšího podporovatele a šiřitele radikálního islámu a terorismu.
A Taliban už provedl nějaký útok mimo Afgán?
A kdo vidle tebe podporuje IS, Al Kaidu a další radikální sunnitské islamistů? Kdo šíří radikální sunnitský islám v Evropě a po celém světě?
Taliban prodává zbraně dál......IS původně vznikl s pomocí Ruska jako síla proti současné vládě v Iráku podporované USA. Ale později se jim IS vymkl z rukou...většina velitelů IS pocházela z poražené armády Saddama Husseina.
:yes: předpokládám, že to dokážeš doložit.
Seš jak Hamuna. Kroutíš se jak had. Nemáš koule. Když budeš dál dumat, určitě ještě vymyslíš další blaf, který podpoří kravinu, cos původně plácnul.
Plácáš kraviny, které nedokážeš doložit. VŠECHNY zdroje zcela jednoznačně mluví o tom, že největší vývozce zbraní jsou USA. Neříkej mi bratře, za tebe bych se styděl. Nevidím rozdíl mezi tebou a hamunou.
Samé bláboly. To, že je NATO útočný pakt poznáš nejen dle jeho chování, ale i dle rozpočtu. Ten, kdo chce útočit potřebuje mnohem větší rozpočet než ten, kdo se chce jen bránit. A pokud jde o Rakousko, tak si ho porovnej s ostatními západními státy.
americkej vojak se proste nespokoji s miskou pohanky jako russkej ani s technikou z 2. svetove valky ...
rakousko je standardni zapadoevropska zeme, srovnej ho treba se svycarskem, nemeckem, danskem, norskem, svedskem, ale mas pravdu, proti CR, devastovanemu 41 let komunisty vycniva ...
vzpomen si, jak russaci tankama u nas rozjezdili jaro 1968, predtim budapest 1956, predtim berlin 1953, v 1980 se chystali na varsavu, iniciovali valku v KLDR, vietnamu, nebo jak vtrhli do afganistanu. a soucasna okupace gruzie, moldavska a samozrejme ukrajiny a k tomu prus-ery jako sestreleni MH17, otrava skripalovych atd atd…
rusko lze a po pul stoleti mozna prizna to co spachalo jako napr. se priznali k povrazdeni 20tis polaku v katyni.
nic jinyho russaci neumi, nebo vis o necem, co russaci od VRSR dali svetu snad krome gagarina ?? ja vidim jen potoky krve a desitky milionu mrtvych.
a to nemluvim o tom, ze se spojili s hitlerem a spolecne rozpoutali ww2...
Toptene
- Tvé zarputilé psaní názvů států s malými začátečními písmeny
- neméně urputné psaní zdvojeného "s" ve slovech rusko, ruský aj.
- označování Rakouska zazápadoevropskou zemi
- dovozování, že ruští vojáci jsou živi miskou pohanky a používají techniku z II.W.W.
To je prosím známka nedostatečného vzdělání a nebo ostentativní prezentace narcistní poruchy osobnosti? :-):-):-):-):-):-)
Za jiných okolností bych se neptal, ale ve Tvém případě si skutečně nejsem jist
a neco k veci bys nemel??
to, ze z kontextu, kdy z duvodu uspory casu nepouzivam velky a maly pismenka, nepoznas, ze zapadoevropska = Zapadoevropska, te odsuzuju k opakovani druheho stupne zakladni devitilety a to minimalne 2x za sebou ...
- Inu, Rakousko je zemí středoevropskou - zkus se podívat na mapu Evropy ;-)
- šetříš-li čas tém, že vše píšeš malými písmeny, poradím Ti, jak času ušetřit JEŠTĚ VÍCE. Zkus prosím vyjadřovat méně emocí a více faktů - a budeš toho psát o poznání méně
- a smím-li tedy, opakuji svůj dotaz stran Tebou tak často zmiňovaného "russka" a "russáků", kteří se (dle Tvého příspěvku) mají spokojit s miskou pohanky a technikou z druhé světové války.
Copak je to russko? Znám Ruskou federaci a Rusko - ale ty mají v názvu toliko jedno "S", takže se bude patrně jednat o jiný stát. Kdepak to leží?
A kdopak (nebo copak) že jsou to ti russáci?
Děkuji Ti předem kromobyčejně zdvořile a budu se těšit na Tvé vysoce jakostní vysvětlení, jak jest již Tvým chvalně známým zvykem ;-)
Demokratický spolek států sdílících společné hodnoty...problém je, že to na současnou EU, kterou se snaží ovládnout a federalizovat agresivní liberálové odmítající odlišné názory, úplně nesedí. ;-\
Alibismus. Pokud to EU myslí s ochranou životního prostředí tak vážně, jak se tváří, pak nemůže celou problematiku zpracování a (ne)recyklace odpadů hodit na "firmy."
Tak až se vybliješ, utři to, protože to bude pěkný smrad, stačí, co z tebe vychází teď ;-) A to už ani ta moje vnitřní cirkulace nedá, protože to bude bio...
Ve městě si můžou měšťáci jezdit MHD, případně ti, kteří se štítí MHD, auty na baterky. Ale paušálně všem cpát jedno řešení pro tak komplexní problematiku jako je doprava a tvářit se, že doprava je jen ve městě, ale jinde není, přitom nikdo netuší, jestli tohle řešení bue fungovat a co to udělá s ekonomikou... hodně odvážné... to je pomalu experiment podobný socialistickému hospodářství, Velkému skoku v Číně apod.
Jenže podporovat pořádně MHD se nikomu nechce. Proč zlepšovat MHD, aby lidé přešli z aut do MHD dobrovolně, když to jde jednoduše určité skupině lidí zakázat. A rovnou to auto zakážou i lidem, kteří skoro pořád jezdí MHD, na kole, pěšky a auto použijí jen několikrát do měsíce.
Podpora mhd je velmi vysoká, kdyby neměli dotace (v tomto případě jsou smysluplné), nebyla by tu. Je to jako veřejná služba. Ale ne každý může z dětskami a taškami s nákupem v každé ruce využívat denne mhd.
To nemáš až tak pravdu... to je opravdu zhýčkanost... ve městech jsou obchody a obchodní centra na každém rohu, i vícečlenná rodina sní za den tolik, co se vleze do jedné igelitky a to ani ne (vím o čem mluvím, je nás doma pět),, na weekend třeba igelitky 3-4, když se nejí v práci nebo školní jídelně... a rozvážet děti tramvají? Vždyť je to rychlejší než popojíždět v osobáku...
Ono to vždycky šlo, ale dnes vzít do ruky tašku s nákupem je velká práce... Problém je ten, že pro lidskou lenost se zakazuje všem... Já bych třeba do práce klidně jezdil MHD, klidně bych i nakoupil, ale když jedu autem těch 29 km v jednu stranu, jsem v práci za 23 minut (a to jedu po dálnici s kamiony), ale když bych jel HD tak 1h 34 minut...
Když jsem teď řešil návaznost spojů, kdy autobus přijede do města a vlak odjede dvě minuty před jeho odjezdem, tak mi koordinátor dopravy kraje psal taková debilní vysvětlení, jen aby se to nešlo... 8-s
Chápu, to je více méně problém sjednotit dopravu, aby navazovala a byla dobrá obslužnost, ale nedovedu si představit, jak vezu dětska do školy na 8 tramvají a pak do práce na 8 hod třeba na druhé straně města, když by třeba žena chodila na směny a neměl jsem hodnou a trpělivou babičku. Pokrok má lidem ulehcovat život, to je pro mne auto, kdy jsem panem svého času a ne jízdní řád...
Já ti teda nevím, ale ta tramvaj je často rychlejší než auto a děti od cca 3 třídy do školy můžou jezdit samotné v MHD, navíc to jede max. a 15 minut, tramvaje v centru furt... jsem teď byl 2 měsíce v Brně a jel jsem v rámci centra a nikdy jsem autem ráno nebyl rychleji než MHD a to v Brně není metro... Autem jsem jel jen párkrát, když jsem někam z práce mířil dál autem... Největší problém, pominu-li zasekanost ve špičce, je parkování...
Ja zase toľko šťastia nemám a ani vrámci Bratislavy nie je mhd rýchlejšia (môj prípad). Ale čakám, kým dcéra podrastie a bude chodiť pekne krásne električkou >:D
R(e)naultku asi sám netušíš co je ironie ;-) Ty očividně posuzuješ něčí IQ a především své ego velikostí auta, které žere i trávu u cesty a hlavně velikostí motoru, nebo si tím něco kompenzuješ? Ty musíš být v tomhle hodně jednoduchý.
Jedno mají všechna vozidla společné, a to je opotřebování pneumatik, ale zatímco diesely a benzíny už mají z výroby namontované filtry pevných částic a z výfuku leze méně částic než do motoru vstupuje, elektromobily prostě otěr ze svých pneumatik ponechávají v ovzduší.
Bylo konstatováno že diesely a benzíny de facto ze vzduchu částice odebírají.
Málokdy se to řeší, že 40% pevných částic pochází z opotřebení pneumatik.
Nechcem ti kaziť radosť, ale častice z pneu ostanú už na vzduchovom filtri. A v díchačke to rozhodne nie je taký prúser ako mikročastice vzniknuté pri procese spaľovania.
Európa, aj to nie celá, je v tomto anomália. Opravte ma, ale pokiaľ viem, nikde na svete do osobákov nelejú naftu v takomto meradle.
Takže sa možno veci vracajú do normálu.
Zníženie dane na benzín, zvýšenie dane na naftu. Tak, aby nebol výpadok na príjmoch štátu, samozrejme, aby politici mohli nerušene rozhadzovať.
Problem solved.
Nevyhováraj sa n vytrvale na zdražovanie potravín a bla bla nákladnú dopravu. Ceny palív už boli aj vyššie a nevšimol som si, že by pri poklese niečo zlacnelo ;-)
vidím ty nadšence v benzínové Octavii a výše, jak valí po dálnici 150 km/hod. a auto jim basti 9 litrů benzínu za 36 Kč. A nebo pojedou 110 či 120 a budou brzdit provoz, což už se dnes děje (nevím, zda ze strachu jet po dálnici či z vysoké spotřeby).
Asi jazdím pi špatných diaľniciach, ale že by boli benziňáky brzdou som si nevšimol. Skôr sa často pripletie nejaký tdi guru, čo dáva diaľnicu 115, dediny 45 a medzimesto 75 a nakonci si vyleští nad spotrebou 3,8
Nevím kde, jak a čím a zákoník jezdíš, já jezdím v levém pruhu a tam se to valí 140-160 km hod. Jen to vždy z brzdi psi bouda, co se rozhodne po půl hodině někoho předjet a pak třeba kamion predjizdi 5 minut...
Pokiaľ idem po našich diaľniciach 145 tacho, tak ma predbehne len pár rýchlejších. Väčšina sa vprace do 120-130 a tam je to bez rozdielu paliva v nádrži. Väčšinou zdržujú na trojprúdovke medzi BA a TT stredobežníci stále žijúci v presvedčení, že pravý pruh je pre kamióny a autobusy 8-s
Taky to tak vidím. Běžně jezdím (nepočítám-li ranní cestu do práce, kdy jedu ještě pomaleji, protože se mi nechce do práce >:D ) po dálnici 116-130. Teď jsem spěchal a jel 140 tacho a na cca 140 km mě předjelo opravdu jen pár aut a to provoz nebyl nijak velký...Že by se běžně jezdilo 150 a výše... no nevím kde... l
Ešte malá poznámka, na služobáku som začal jazdiť po diaľniciach 145 tacho keďže vrámci personálnej optimalizácie obsluhujeme z Bratislavy väčší okruh a pravidelne točím okolie Trenčína, resp. po Púchov a do stredu sk po Banskú bystricu. Pri tomto tempe som predbiehaný rýchlejším len málokedy. Dľa gps je to cca 138km/h
Až ty elektrifikované krámy skoro nikdo nebude kuovat a automobilky začnou ve velkém propouštět, tak potom uvídí, kolik "ušetří" na vyplácení podpor v nezaměstnanosti! :-! Zas..ní bruselští ekoteroristi!!! 8-s
Jsem zvědav, jak budou flotilove snižovat emise, až zákazi naftu úplně. Takovy karoq s 1.0 tsi na dálnici, to bude ekolog jásat...
O co je dnes benzínový motor se vstřikováním, turbem atd jednodušší na údržbu než nafta? Z logiky věci vyplývá, že naftový motor díky menšímu namáhání vydrží víc. Alespoň již nemusíme dýchat ty saze, když dostali filtr...
Už poslední krize to ukázala, jak určitě podniky a státy stojí na hliněných nohou a jak se do nich pumpovaly peníze, které dnes vlastně žádnou hodnotu nemají, jelikož nejsou ničím kryté..
Celá ekonomika je v súčasnosti postavená na vytrvalom raste a to je tiež trafené. Jedného dňa sa to snáď skončí ale to nemá nič spoločné s elektrifikáciou ani ekoterorizmom :-!
Tvoj argument je úplne mimo. Ako príklad. Koľko bolo výrobcov RAM pamätí a koľko dnes? Čím technologický náročnejšie odvetvie tým výraznejšie sa prejavuje globalizácia a vymieranie konkurencie. V IT sektore je minimum regulácii a prevádzkové marže(bez vývoja) sú bežne cez 50%. Na prvý pohľad raj no napriek tomu tam firmy kapú jedna za druhou a výrobcov pamätí by si spočítal na prstoch jednej ruky(v EU nie je žiadny).
Což jistě všechny kteří to "se záchranou klimatu myslí upřímně", nijak nepřekvapuje a upřímně těší.
Dovolte, abych se pokusil rozebrat základní tvrzení, které stálo (a podnes stojí) na počátku tohoto protidízlového vpravdě křížového tažení.
"Globální změny klimatu jsou způsobeny lidskou činností, pokud (mj. v dopravě) nesnížíme emise na nulu, bude to mít KATASTROFICKÉ následky
Jeden z mnoha (set či tisíc??) článků na toto ténama je zde:
[odkaz]
OK, vykasejme si rukávy a pojďme na to:
(1) Globální změny klimatu
Jistě, že existují. Existovaly a existovat budou vždy dokud bude existovat klima. V prahorách a starohorách vyhynuly bambiliony jednoduchých organismů, protože se v atmostféře začal dramaticky zvyšovat obsah (pro ně) jedovatého kyslíku. V prvohorách a druhohorách dosáhla úroveň kyslíku v atmosféře takového podílu, že vážky (které jako všechen hmyz dýchají pouze vzdušnicemi) mohly mít rozpětí křídel jedem metr.
Z historie lidem bližší známe několik ledových dob - a z tohoto pohledu žijeme v době meziledové. Počasí se v dlouhodobém horozontu měnilo již mnohokráte - jedna ze změn rázu počasí ve střední Asii spustila stěhování národů, (tuším že) v XVII. století zamrzaly mořské kanály v Nizozemsku a malíři to házeli na plátno, za Rudolfa II. se v zahradách na Hradčanech snad pěstovaly ananasy a banány... "Malá doba ledová" na konci věku XIX. ovlivnila Josefa Ladu - a proto máme pod kůží vrytou bílou zimu s vysokými čepicemi sněhu na každé střeše
(2) Jsou způsobeny lidskou činností
Zde se jedná o tvrzení a domněnku, podloženou pouze dobrou vírou těch, kteří ji prosazují. Předešlé velké klimatické změny (VŠECHNY BEZ VÝJIMKY) probíhaly bez lidské spoluúčasti - jenom ta aktuální, za tu neseme plnou zodpovědnost MY lidé - nebo raději MY evropané a američané - nebo ještě raději VY, hnusní a škaredí motoristi. Nezlobte se na mne, ale rozhodující lidský vliv na globální klima je POUZE dosud neprokázanou (protože neprokazatelnou) DOMNĚNKOU.
(3) Pokud mj. v dopravě nesnížíme emise na nulu
Evropa, severní Amerika a JV Asie jsou regiony s t.č. nejvyšší technickou úrovní civilizace - a vyšší úroveň civilizace s sebou (v míru) nese ekonomičtější ( a proto šetrnější) přístup k lidem, surovinám, vesmíru, přírodě a tak vůbec. Stručně řečeno - k kdyby se CELÁ Evropa (o USA+ Kanadě a Austrálii + Japonsku a Koreji ani nemluvě) "na bradavky postavila a ušima odstrkovala" - i kdybychom snížili celkové emise na naprostou nulu (tj. nedejchali ba ani neprděli), v celosvětovém měřítku se to nijak zvlášť nepozná.
(4) Bude to mít katastrofické následky.
Ano, bude. Ale nikoli doprava a spol, ale "humanita", kterou euroamerická kultura posledních +- 60-70 let vyváží do celého světa.
Rhodesie (1965 - 1979) byla na tamní poměry relativně velmi slušně fungující ekonomikou - a neklame-li mne paměť, patřila snad mezi10 či dokonce 5 nejvyspělejších států Afriky. Pak přišel pan Robert Mugabe, bílé uzurpátory vyhnal - a nastolil dokonalou rovnoprávnost, protože kromě něj už nebyl bohatý nikdo
V Jihoafrické Republice tento proces již začal a pojede ve stejných kolejích...
[odkaz]
K 1/1/1900 žilo na celém území Afriky (odhadovaně) asi 93 milionů důší
k 1/1/1950 to bylo cca 228 milionů
k 1/1/1975 to bylo již 411 milionů
k 1/1/2000 to bylo 804 milionů
k 1/1/2018 1.262 milionů
To je (dobře-li počítám) za 118 let nárůst na 13,5 násobek.
Jen za posledních 18 let (2000 - 2018) tam přibylo 458 milionů lidí.
Aby životní úroveň obyvatelstva rostla, musí být nárůst obyvatel pomalejší nežli růst ekonomiky, to je prostá matematika. To, co vidíme v Africe posledních (dejme tomu) 50 let, je situace, kdy se o velmi pomalu rostoucí koláč celkového bohatství dělí velmi rychle rostoucí počet stále více a více hladových krků.
--------------------------------------… />
Sečteno a podtrženo - názor, že průs... průšvih, do něhož celosvětová lidská civilizace padá, zastavíme tím, že "v Evropské Unii snížíme svou uhlíkovou stopu a přejdeme na elektromobily a VT revoluci 4.0" se svou bezbřehou naivitou podobá onomu proslavenému tvrzení pana Igora Němce, který 12/8/2002 doporučoval Pražanům, aby raději cestovali metrem - a 13/8/2002 si pochvaloval, že "situace je nadmíru výtečná". Den na to bylo pod vodou 17 km pražského metra a Vltava proplachovala Karlín.
Je ale pravdou, že pokud nenalezneme řešení tohoto problému, bude nám možná už za pár let NAŠE uhlíková stopa snížena na naprostou nulu - protože mrtvola, jak známo nedýchá.
vedle nas vsech, kteri mame vetsi sanci, ze neonemocnime rakovinou plic a mocoveho mechyre a nebudeme trpet respiracnim onemocnenim z jedovatych dyzlu a dozijeme se tak ve zdravi vyssiho veku, tak na tom vydelava stat, protoze benzin je zatizen vyssi spotrebni dani nez nafta.
u nas je benzin zatizen o 1/3 vyssi spotrebni dani nez nafta, ale napr. v holandsku to je o 3/4.
stat odrbava ty, kteri jezdi relativne setrnym pohonem a preferuje ty, kteri do vzduchu vypousteji rakovinotvorne castice a jedovate oxidy dusiku ...
Největším nebezpečím pro přírodu jsou lidi jako ty, kteří se zaměří špičku špičky ledovce. Jedovatý diesel a zdraví prospěšný benzín. Ekologické poskakování po městě za deset litrů benzínu. Kdo chce žvanit o ekologii, by měl jezdit busem a propagovat MHD.
fakt sem napsal zdravi prospesny benzin demagogu ??
i kdybych po meste jezdil za 10 litru benzinu, tak CO2 cloveku nevadi, narozdil od jedovateho NOx u dyzlu a sazi u starych dyzl popelnic bez filtru nebo s vytlucenejma filtrama
Rád bych tady osvětlil jednu věc, kterou si hodně lidí zde vůbec neuvědomuje a myslí si, že by samostatnost ČR nějak pomohla tomuto trendu a "diktátu EU".
Nechci se zastávat EU, má hodně svých chyb, ale i hodně pozitiv.
EU jsme totiž my všichni ! I naše země!
Když odmyslíme hraniční přesah, tak je to jen další stupeň veřejné správy.
Nejnižší řád jsou obce, pak kraje, pak stát a pak EU.
V obci, kde bydlím jsou místní, v kraji pak mohou být zástupci jak z mé obce, tak i z jiných obcí ( už tady tedy můžeme křičet že za nás rozhodují jiní), na státní úrovni jsou také zástupci z krajů, pod který spadám já, ale i z dalších krajů. A to je jako v té EU, jsou tam naši zástupci (z našeho kraje) a pak z jiných států (jiných krajů). Akorát ten cizí pro mne nebude Ostravák, ale třeba Ital..
A hodně moc by jste se někteří divili, jak si ČR může a také prosazuje své zájmy (jenže to nejsou vaše zájmy ! to jsou zájmy našich zástupců) a věřte, že z těch námi volených se nikdo moc nevyjadřuje k těmto tématům, co pro to tady kvičíte a prosazují jen své zájmy a zájmy lobistů. Jelikož se v tomto pohybuji, tak to mám z první ruky. A vám, ovcím pak média naservírují jen to, jak to dopadlo, ale že naši zástupci s tím nic nedělají,protože jim to takhle vyhovuje, to už nikdo neřešíte.... tam hledejte chybu...
Takže zlá EU = Zlá ČR = Zlá naše vláda a volení zástupci....
A i kdybychom byli samostatní, nikdo vám nezaručí, že se tu přestanou omezovat auta... možná by to bylo ještě horší, kdyby na tom nějaký podnikavec z řad našich ministrů či předsedů vlády chtěl vydělat.... Nebuďte naivní, je to o lidech, tak si pořád nevolte ty stejné kašpary, co to tady už rozkradli, dělají to i v dalším volebním období... to je jediná cesta v demokratickém systému.
A to bychom tady mohli ještě rozebírat, že za většinu mediálních honů na čarodějnice v podobě EU, vůbec EU nemohla....
Pokud jde o mě, rozhodně nejsem pro nějaký zběsilý czexit. Souhlasím, že MY jsme EU. A pravda je i to, že některé mediální a politické kauzy kolem EU jsou nafouknuté bubliny.
Ale nebudu mlčet, když vidím, že europarlament opakovaně odhlasuje evidentní blbost, která má s ideou volného trhu společného pramálo. Možná je otázkou, nakolik je dlouhodobě únosná situace, kdy se prohlubují politické a ideologické rozdíly mezi jednotlivými státy, jak to dnes vidíme. To pak zastupitelská demokracie úplně nefunguje.
Souhlasím, ale myslím, že se ani toliko neprohlubují rozdíly mezi státy, respektive mezi zástupci států, ale mezi obyvatelstvem a volenými zástupci.
Při volbách se hraje více a více na jednoduchá témata - migrace, strach, přitom se máme dobře a nikdo nikoho nevyzpovídá, jaký by zaujal postoj při podobných situací a volbách v parlamentu, třeba ohledně ekologie, automobilů a podobně. Až teď při volbách do zastupitelstev jsem slyšel konečně nějaké konkrétnější návrhy a to v hodně malé míře.
Lidi si pak zvolí třeba někoho, kdo jim vyhovuje v jejich nejpalčivějším problému ( tady je krásný důkaz ten Okamura, protože migranti můžou za pos.ranej život jeho voličů, to je jasný), ale že jim pak zakáže, nebo bude lhostejný k zákazu jejich naftové jedničkové Ofce fkombíku, už netuší, protože je to v době voleb nezajímá.
Neříkám, že se s tím ztotožním na 100 %, ale nedá se s tím moc nesouhlasit. Pro mne jsou černoprd.elníci nevolitelní, protože Jurečka.. Někdy jsem ale našel shodu s jejich programem
Já mám konkrétně problém s tímto exministrem, protože jsem měl možnost vidět jeho činy ,chování, podlézání liobbistům a tehdejšímu ministru financí.... a následně jsem byl svědkem toho, co prohlašuje do médií. To ale radši nebudeme řešit veřejně. Jak jsem řekl výše, trochu se v této sféře pohybuji.
Je to jen zkostnatělej moloch, kde jediným zájmem většiny poslanců je vlastní zájem. Dělat to nejlepší pro evropu je někde na 127. místě žebříčku priorit. Tak je tomu od nepaměti a tak tomu i u jiných vlád vždy bude.
Osvíceného diktátora (+- ve stylu Karla IV.) považuju za ideál, ale to je samozřejmě utopie.
Touhle logikou funguje a zvláště v ČR i ta naše demokracie.... vesměs máš vlastně pravdu, ale takový diktátor se rodí jednou za několik tisíc let.... ;-\
Tu změnu chce stále více lidí a ono k ní časem dojde. Nikdo, včetně Okamury, nechce konec EU. Konec přijde, jen pokud nedojde k reformě. A EHS ukazuje, že Evropa může spolupracovat bez toho, aby to vedlo k čím dál větší nenávisti mezi evropskými státy.
asi pred 14 dny jsme byli na vylete v italii. cestou tam si nas na hranicich nikdo ani nevsim, ani nevim, jestli nekde byl nejakej celnik.
cestou zpet jsme se vraceli do rakouska pres malej hranicni prechod, kde asi z dlouhy chvile postaval italskej celnik. pred nama jelo auto s beloruskou RZ, vzechny auta pred nim plynule projely, belorusa celnik 5 minut lustroval a pak mu prikazal odjet vedle na parkoviste. na nas jen kejvnul rukou at jedeme dal...
nerad bych se dozil doby, kdy nas na hranicich EU budou opet lustrovat jako toho, kdo patri do spolecnosti k russakum :yes:
Vím o tom, i tak to bylo velmi vtipné, zvláště, když jsem třeba vstupoval do Kosova, kde stráží OSN a ani tam neplatí zelená karta a ještě mne vítali s úsměvem >:D
Já jsem v létě jel do Řecka a právě jsem zvažoval kudy, na netu je plno diskuzí, kdy straší Rumunskem, okrádáním, stejně tak i Srbskem (nechodit nikde v noci, neparkovat mimo osvětlené benzínky), ale všichni psali, že Srbsko je trochu lepší.
Dnes po té zkušenosti a po zkušenosti z Rumunska služebně ( tam mne nepálí, jestli mi rozmlátí sklo na autě, když jim nedám Lei) to vidím takhle:
Srbsko je naprosto v pořádku, dálnice přes celé území dolu na Balkán, levná, až na pár úseků a zemědělský zavlažovač namířený na dálnici ( to byl docela šok, ale ustál jsem to, v noci, ve tmě ,kdy to nebylo vidět taková sprcha) je to lepší, než D1. V noci jsme se procházeli Bělehradem potemělými uličkami, lidi vstřícní a milí.
Rumunsko je džungle na řízení, ale také jsem se tam nebál, pokud jsem stál mimo slinici >:D Projíždel jsem i romskými osadami a nikde problém. Příroda krásná, ale infrastruktura žalostná a proto bych na Balkán na dovolenou, pokud nechci nutně Rumunsko navštívit, jel zase Srbskem. Hodně jsem se zasekal akorát na hranici s Makedonií, to zdrželo dlouho.
V Rumunsku prostě chybí dálnice a okresní cesty jsou přeplněné. Předjíždění je tam ruská ruleta..
v srbsku sem si chtel asi v 6 rano chvilku zdrimnout u velky benzinky na dalnici nekde pod belehradem, pribeh manik a ze mi omeje okno, s cimz sem nesouhlasil, ale stejne zacal a pak vymahal nejaky drobny. daval sem mu euro, to nechtel, tak sem mu dal 2 leva a on ze jestli mam nejaky leva, ze at mu je dam, ze za rohem ma kamose a ten me je smeni v dobrym kursu na eura... to uz sem ho poslal do prde-le a kdyz zacal bejt agresivni, tak sem radsi odjel ..
to daleko lepsi byl manik v bulharsku, kdyz sem vracel nakupni kosik, tak ode me chtel ten vozejk a ja ze tam mam minci, on ze to nevadi, chvili jsme se bavili nez mi doslo, ze on chce ty penize z vozejku, a protoze ja sem tak trochu filantrop, tak jsme se domluvili a jeste sem mu par drobnejch dal. vypadal slusne, choval se slusne a i mluvil slusne anglicky, kazdopadne si ty drobaky zaslouzil...
Tak mne obtěžoval akorát v Srbsku turecký kamioňák, co mi nabízel sadu nožů, když jsem mu řekl česky, že jedu k moři a nechci kupovat nože, tak mi česky odpověděl, nechceš, nekupuješ nože a šel dop... teda obtěžovat někoho jinýho >:D
Ozzy, nikdo soudný nebude zpochybňovat nutnost hosporářské spolupráce na nadstátní úrovni.
EHS (evropská hospodářská společenství, protože jich bylo víc) byla dobrou myšlenkou, která dlouhodobě přinášela pozitivní výsledky.
Průšvihus maximus nastal v době, kdy se vedení spolku společně spolupracujících států společně zbláznilo a přehozenou výhybkou nasadilo kurs k (zejména politické) integraci.
Zatímco hospodářská spolupráce je v naprosté většině přínosná pro všechny zůčastněné, u politické integrace je tomu jaksi... přímo naopak.
V nebohém 20. století jsme si již 2x vyzkoušeli "politickou integraci" (1938-45 a 1948-89) - a pokaždé to stálo za pendrek.
No a nyní, pod blahovolnou vládou EU, si to pravděpodobně vyzkoušíme potřetí.
Když já si nemyslím, že je pořád tak špatně a že tu politickou integraci dotáhnou do takové mizérie, protože je tam pořád hodně lidí, co to myslí dobře. Navíc hodně těch nařízení politické integrace si tady "aplikujeme" v naší hrozné podobě sami díky tomu, co jsem napsal výše.... a tito lidé nám budou rozdávat radost i bez EU, pokud je budeme volit dále.
Ozzy, on je to takový skoro až přírodní zákon, že jednu vytvořený ouřad má tendenci bobtnat a bohatnout na úkor slabších. A ukaž mi úředníka, který vnímá sebe jako služebníka lidí, kteří k němu přicházejí...
Já jsem před lety hlasoval PRO vstup do EU právě proto, že jsem žil v bláhové naději, že EU pitomci+gauneři budou o něco méně nebezpeční, nežli CZ gauneři+pitomci.
Zatím tomu stále tak ještě je, ale ten rozdíl mi přijde již tenounký jako ten nejjemnější chloupek z panenského dívčího ohanbí, abych tak řekl ;-\
Nebo (abych byl přesnější) průšvihy, které může způsobit EU, se mi zdají být MNOHONÁSOBNĚ nebezpečnější, nežli průšvihy, na které by se kdy mohla zmoci jakákoli (alesoň trochu demokratická) CZ vláda.
Osobně vidím jen velmi málo (pakliže vůbec) nějakých významnějších pozitiv, které by bylo lze připsat EU - zato vidím mnohé VELMI negativní trendy a tendence, které nás vedou do fatálního průšvihu.
A jestliže jediné "politicky korektní" řešení problémů EU je "ještě více Evropy", tak na té cestě do souhýždí temného hledáme ještě zkratku :'-(:'-(:'-(
Ukážu - sociální pracovníci, to musíš dělat z přesvědčení za to nic co za to je...... ;) A někteří učitelé, co znám.
Já osobně vidím zatím ještě pro naši zemi hodně přínosů být součástí EU, než být separován, spíše vnímám tu nemožnost vymahatelnosti zákona na jednotlivých hříšnících systému a pak na to doplatíme všichni. On ten ideál asi nikdy nebude, protože pokud chceme někoho potrestat, bude to vždy na úkor většiny těch, kteří si to nezaslouží, nebo pochybí jen málo...
Tohle je asi na delší diskuzi, ja vidím přínos v naší zemi za dobu členství, ale taky hodně propraných peněz a neschopnost našich politiků správně tyto přínosy využít :-)
Ozzi, já bych vůči našim politikům zase tak nevlídný nebyl. Oni nejsou neschopní (i když... Špidla, Nečas, Sobotka...), oni jsou naopak VELMI schopní. Leckdy téměř všeho
Problém té politické integrace je v tom, že s malými, izolovanými státy se ty mocnější čím dál méně baví. V mezinárodní politice už ani to Německo, Francie či Británie nemají žádné velké jméno. O to více si to pak vybírají v EU.
Bohužel, způsob řízení EU jí zatím o moc větší šance nedává. A snaha vytvořit nějaké "Spojené státy evropské" zase naráží u obyvatelstva. Celkem patová situace.