Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Vyrábíme Octavii Greenline: Prodloužením převodů ke snížení spotřeby

Časopis Svět motorů se pustil do pozoruhodného experimentu, na jehož konci stála úspornější Octavia TDI.
Zpět na článek
18. 5. 2012 09:18
18. 5. 2012 21:59
18. 5. 2012 22:19
18. 5. 2012 09:26
18. 5. 2012 09:31
18. 5. 2012 11:06
18. 5. 2012 11:46
18. 5. 2012 12:46
18. 5. 2012 11:11
18. 5. 2012 11:49
8. 8. 2012 13:23
18. 5. 2012 15:38
18. 5. 2012 22:01
19. 5. 2012 10:56
18. 5. 2012 15:54
18. 5. 2012 15:54
18. 5. 2012 21:47
20. 5. 2012 03:40
18. 5. 2012 22:05
19. 5. 2012 13:36
18. 5. 2012 08:07
Praha - MB denně = vlak
Na dojíždění denně do práce na zmiňované trase Praha - MB, či Praha- Ústí n. L. apod. bych doporučil předně In-kartu a vlak. Pokud nepotřebujeme převážet s sebou více věcí, je vlak levnější, pohodlnější (místo řízení se člověk vyspí nebo něco přečte :-) ani časově na tom není o moc hůř. Naopak pokud do Prahy jezdí v plně obszeném autě, vyjde spotřeba tak levně, že není třeba řešit nějaký půllitr..... Ač se to těžko připouští. největší úspora z dopravy je auto občas nahradit ze jiný dopravní prostředek.

Jinak zajímavý pokus, někde jsem viděl test, kdy do starého MB třídy C zabudovali nový motor - vzešlo z toho prý dost dobré auto i přes svůj věk...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - guze
18. 5. 2012 10:16
Re: Praha - MB denně = vlak
Taky sem o tom četl, dali do něj motor 250CDI 150kw......dal 0-100 asi za 6.5 sekundy jak byl lehky, akorat mel plnej kufr kabelu kvuli slozitosti novych motoru......
18. 5. 2012 08:35
pěkný článek
Díky za zajímavý článek. Výsledkem sice podle mě je, že se do toho nevyplatí sahat, ale o to až tak nejde. Někdo to musel ověřit.
Rozbalit vlákno
0
18. 5. 2012 08:37
Aerodynamika
Velmi zaujimavy clanok. :yes:
Mohli ste este kvoli aerodynamike vyskusat znizenie podvozku ako to ma Greenline...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - S8
18. 5. 2012 09:18
Chiptuning
Moc pěkná práce!

Nestálo by za pokus ještě se stejným autem a původní přeovdovkou přehrát SW, zda by se spotřeba snížila, jak často čiptuneři slibují?
Rozbalit vlákno
2
18. 5. 2012 21:59
Re: Chiptuning
Myslis nacipovat aspon na 150kw/450Nm? Uz by mala spotrebu 2.5l/100 a to uz by bolo silne kafe >:-[]
18. 5. 2012 22:19
Re: Chiptuning
[odkaz]
z TDIček si srandu nedělej, i takovéhle auto je schopné jezdit za 5l
Avatar - Parda71 (BMWfans)
18. 5. 2012 09:26
6q
Když jsem četl v čísle SM, který předcházel tomuhle, tak jsem si myslel, že to bude "dělání Greenline" pomocí přidání šestého stupně. S tím nikdo nemá u OI zkušenosti? Docela by mě to zajímalo. Když je pětka krátká, tak přidání rychloběžné šestky by dávalo smysl a jedna velká stavebnice jménem koncern VW to beztak umožňuje.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Shr3k
18. 5. 2012 09:31
Re: 6q
[odkaz] přestavbu 5st na 6st. dělají už řadu let...
18. 5. 2012 11:06
Re: 6q
Ale 27.000Kč (ještě k tomu bez DPH), je teda mnohem větší 'pálka', než 'jen' prodloužení pětky... Takže jestli to někdo děla jen pro snížení spotřeby, tak se mu to nemůže vůbec vyplatit.
Avatar - Shr3k
18. 5. 2012 11:46
Re: 6q
Chtěl odpověď, tak ji dostal. Cenu nehodnotím.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
18. 5. 2012 17:08
Re: 6q
Myslel jsem si to, dávalo by to větší smysl než zkracovat pětku, ale tou cenou to je nesmysl.
18. 5. 2012 12:46
Re: 6q
čistě náhodou nešla by na tenhle motor naroubovat 6 kvalt převodovka z 96 kW verze?
Avatar - Parda71 (BMWfans)
18. 5. 2012 17:11
Re: 6q
Tak to netuším, vím, že při tuningu TDI s rotačkami se hodně dílů z PD 96kw používá, ale jestli by pásla převodovka nevím.
18. 5. 2012 11:11
???
A tohle se má jako vyplatit? Proč zde není napsáno za jak dlouho se náklady vrátí?
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Shr3k
18. 5. 2012 11:49
Re: ???
Malá násobilka se učí na základní škole. Náklady se vrátí za tak dlouho, až ten člověk ujede 51 760 km.
8. 8. 2012 13:23
Re: ???
Ne vážně? Na základní škole? No to jsou mi věci. Takže za 51.760km? Takže to znamená, že se musí jezdit pořád se stejnou spotřebou a za stejnou cenu nafty. Ano chápu dostal jsem odpověď na moji otázku. Při stejné spotřebě a stejné ceně nafty to sedí, ale to se asi nestane.

Mojí reakcí z 18.5. jsem chtěl říct, že zde chybí věta, že " při takovéto spotřebě a stávající ceně nafty se náklady vrátí za ..." toť vše.
18. 5. 2012 15:07
Zbytečnost
Poukd někdo denně dojíždí po dálnici do práce, moc dobře ví, že úseků, kde by se dalo jet těch 130 nějakou delší dobu, je minimum. Jako nejlepší řešení vidím v udržování plynulosti jízdy (a případné dodatečné montáži tempomatu). Pokud si odpustím zbytečné zrychlování a následné zpomalování, ušetřím prakticky stejně, navíc mě to nebude nic stát.
A když už bych chtěl prodlužovat převody, je nutnost alespoň šestikvalt.
Rozbalit vlákno
0
18. 5. 2012 15:38
Reseni
Radsi si kupte novou octavku s novym dieslem, vyserte se na ekologii, tady je provas to prave orechove:
[odkaz]
Konecne reseni, a jen prava nemecka technologie... >:D
Rozbalit vlákno
2
18. 5. 2012 22:01
Re: Reseni
A na ceste cez Austriu vas klopne mobilna STK, ktora je neuplatna a dokaze merat pevne castice! :yes:
19. 5. 2012 10:56
Re: Reseni
Koenecne reseni, a nemecka technologie asi v historickem kontextu Niccovi nic nerika zrejme... tak uz chapu, proc pan nepochopi ironii...
18. 5. 2012 15:54
Zátah vocpoda
Člověk by řekl, že při té vší chvále TDI a bájích o "zátahu vocpoda" si ten motor s delší pětkou bez problému poradí. A hle - neporadí. A když se dívám na ty grafy převodů, tak opravdu klím oči - takhle krátké převody 1 až 3 nemá snad ani motor HTP. U běžných benzíňáků jde dvojku točit do 100 a trojku do 150.
Rozbalit vlákno
1
18. 5. 2012 17:18
Re: Zátah vocpoda
je fakt, že na tom grafu jsou 1-2 krátké, ale u běžného dieselu (tak do těch 80kw) je to celkem normální
18. 5. 2012 15:54
aerocivic
ked aerodynamicka modifikacia, tak pekne od piky nech to stoji za to namet tu [odkaz]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - zdravy rozum
18. 5. 2012 17:31
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
18. 5. 2012 21:31
Super článek :)
Po dlouhé době jsem četl článek, který byl odborný a opravdu jsem se něco dozvěděl. Většinou čítáme články typu "Jak ASI bude vypadat nová škoda", "Jak drahé auto kdo má" a podobné zbytečnosti, ale dneska super technický článek. Aspoň pro mě, pro laika, který motorům rozumí asi jak koza petrželi. Ohromují mě články, kde píšou lidi z praxe co tomu rozumí a něco hodnotného sdělí. Kdyby v tomto duchu psal nějaký online deník, klidně bych za přístup platil.
Jen tak dál, fakt paráda :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - BruceWayne
18. 5. 2012 21:47
Proč to??
Tak nějak nechápu úsporu 0,5l paliva na 100km. Pro mě je úspora zajímavá, když by se mělo jednat o 2 až 3l na 100km. Proč to?? Protože při obsahu mé nádrže tj. 60l je uspořeno v tomto případě ÚŽASNÝCH 203.-Kč, při ceně 37.-Kč za 1l. A to stojí za menší komfort cestování s líným motorem. ;-)
Rozbalit vlákno
4
18. 5. 2012 22:03
Re: Proč to??
Prosim ta to akoze predlzenie prevodovky ma znizit spotebu auta o 50%, asi nebudes moc normalny.

Inak jednoduchsie mi pride dat tam rovno 6-kvalt. Aspon budu vacsie klby, spojka ...

mam 66KW prerobenu na pomaly 2-nasobny vykon a spotreba mimo mesta pod 5l. Nechapem to ale je to tak, V meste pri extremne nesupornej jazde - stale studene starty a jazda max 5-10 km neprekroci 7l.
Avatar - BruceWayne
19. 5. 2012 06:35
Re: Proč to??
A to je to proč! Proto jsem psal, že je pro mě nazajímavá úspora o 0,5l na 100km. A ušetřených 203.-Kč na nádrži je k smíchu. To jsou 4 pressa kávy či 10l mléka >:D Raději si přečti můj spříspěvek pořádně, byl napsán s ironií a .... promiň. Nevlastním žádné auto s dieslem.
20. 5. 2012 03:40
Re: Proč to??
Pri najazde 30.000 km rocne je uspora 0,5l paliva okolo 225Eur. To uz nie je presso ani mlieko.
18. 5. 2012 22:06
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
18. 5. 2012 22:05
Kde je Ada?
... uz precesava vrakoviska a hlada piate koliesko...
Rozbalit vlákno
1
19. 5. 2012 07:43
Re: Kde je Ada?
Ado odešel do psychiatrické léčebny, takže přesný profil fotografií Ada v nemocnicích ale nevím kdy už domů! Ty znáš Ada co chce píše. :no:
19. 5. 2012 13:36
Octavia 2
Malo by to ísť aj na octavii 2 1.9 tdi. Len to súkolie by som poskladal z niečoho iného ( tých 0,625 je dosť ťažkých) 0,65 je plus mínus optimum k tomu pridať pár koníkov a má človek úsporné krochtajúce auto ako ZETOR ale za to bez DPF filtrov a iných EURO somarín.
Rozbalit vlákno
0
20. 5. 2012 08:08
Super clanek - Dik !!!!
konecne redaktor co tvori vlastni praci a ne jen opisuje zahranicni clanky...!
dik !!!
Rozbalit vlákno
0
20. 5. 2012 08:22
a co pneumatiky s vysim profilovym cislem....?
zvetsim tim prumer = vsechny prevody pri minimalni investici ( treba kdyz zrovna bude potreba koupit nove pneu za ojete )
nevyhody = neodpovida to TP a tachometr bude ukazovat nizsi rychlost, nez bude skutecna...)
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Choochoo
21. 5. 2012 09:14
Re: a co pneumatiky s vysim profilovym cislem....?
Tak, tak
Avatar - Ronault.
21. 5. 2012 09:30
Re: a co pneumatiky s vysim profilovym cislem....?
Jenže budeš mít reálně vyšší spotřebu. Je to dáno větším poloměrem kola a tedy "větší pákou". Zkus mezi letními a zimními koly mít rozdíl větší než 2" a uvidíš, že ti s většími koly spotřeba poroste.
Avatar - Choochoo
21. 5. 2012 13:20
Re: a co pneumatiky s vysim profilovym cislem....?
Vetsi paku mas i diky jinym prevodum, jsou to porad prevody. I kolo je jen prevod. Jenze chtelo by to dat kolo se stejnym valivym odporem, ale vetsim prumerm. Ta zamena musi byt doladena, jako ta prevodovka, tvuj priklad je neco jako misto kratke 5 dat 8 a rikat delsi prevod mi zvysi spotrebu.
27. 7. 2016 16:28
zkušenost se Škoda Octavia 2,0 benzin
Vracím se k tématu článku "po letech", ale snad moje aktuální zkušenost se žroutem benzinu bude někomu k užitku. Zmíněnou Octavii využívám 6. rokem a po počátečním vychytání problémů a poruch jsem s ní byl spokojen až na dálniční provoz. Přestože motor je výkonný a pružný, dálničních 130 km/hod vyžaduje zcela zbytečných 3750 RPM (předchozí Vectra 1,6 byla 16V rychloběžka, ale 5.převod měla těžší). Řešení jsem hledal i ve výše publikovaném článku a zrálo ve mě poměrně dlouho. K výměně převodovky jsem se odhodlal až před cca 15-ti měsící a rozhodně nelituji. Mám teď převodovku z TDI 81kW (02J-EGS) místo původní (02J-EGU). Dálniční rychlost odpovídá 2750 RPM s odpovídajícím zvukovým komfortem a spotřeba, zejména v dálničním režimu, je rovněž neuvěřitelná. Konkrétně tuto neděli v podvečer Čáslav-Plzeň 2h15 (190 km), na počítači 5,6l/100 km. Přes těžší převody je jízda s touto kombinací zcela komfortní, motor i v kopci bez problémů akceleruje a 5-ka snese i rychlostní limit na silnicích. Nic mi pochopitelně nebrání podřadit na 4-ku, která shodou okolností odpovídá zpřevodování původní 5-ky, převodovka je postupová, nikoliv předlohová. Leckde se píše, že zpřevodování vozů a motorů je věda a alchymie. Moje volba, při které jsem mohl ovlivnit pouze celkový převod 5. stupně ale měla stejně dobrý výsledek. Opět pro ilustraci - Lochkovský tunel nahoru 80 km/hod. na 5-ku, po přidání plynu na výjezdu bez přeřazení 110 km/hod na konci zatočeného mostu. Mám za to, že současná móda při návrhu převodů (max.rychlost na nejvyšším převodovém stupni odpovídá max.výkonu) není zrovna optimální, a pokud vím, v tomhle moc nepomůže ani 6-ti stupňová převodovka. Jako pamětník nemohu nevzpomenout časy, kdy Š130 dostala 5-ku. Tehdy se říkalo, že ta byla jaksi navíc nad běžné odstupňování a maximální rychlost se dosahovala na 4.rychlostní stupeň. I když primárně nebyl ekonomický profit motorem mého konání, nakonec mě ten zážitek přišel na únosných cca 7 tis.Kč (a to mi zůstala původní převodovka). Horší ale je, že začínám přemýšlet o nízkohlukových pneumatikách.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - AUDIRS6
27. 7. 2016 17:10
Re: zkušenost se Škoda Octavia 2,0 benzin
:-)
Nasiel som si tvoj prispevok len vdaka podstranke, ktora umoznuje vidiet posledne prispevky - podla nej sa orientujem ze co citat a priznam sa, ze az vdaka tebe som si precital tento clanok a tvoj prispevok.
Tebe teda gratulacia ! ;-) Otazka ale znie - nebolo mozne namontovat nejaku 6° prevodovku ? Ziskal by si este väcsi rozsah otacok. Neviem ci ju nemala 1. RS, alebo nejake TDi po FL, alebo az ku koncu vo verzii "Tour" - proste nehladal si a nespekuloval si az takto ?
Este mi napis, ze ako je to s odstupnovanim zvysnych prevodov - ako dosahujes V-max., atd...
V kazdom pripade vela stastnych km ! :yes:
28. 7. 2016 21:50
Re: zkušenost se Škoda Octavia 2,0 benzin
I když jsem se snažil při psaní příspěvku na nic důležitého nezapomenout, myslím, že 2 podstatné věci mi utekly : Má Octavia by už mohla dostat občanku, v červnu oslavila 15. narozeniny (moje nejstarší auto) a co nevidět bude mít na krku 200 tis. km. Na dražší řešení tedy nebylo pomyšlení, doplnění 6.převodu by stálo téměř tolik, kolik bych za celé auto dostal v bazaru. Jednoduchost mého vylepšení je navíc podmíněna specifickým postavením motoru AQJ 2,0 a to ve dvou aspektech. Jednak je zde použita převodovka 02J stejně jako u TDI, a obě se liší pouze počty zubů na jednotlivých kolečkách. U benzínových Octavií 1,6, ale i u SDI 1,9, je vestavěna převodovka 02K, která se přece jenom liší poněkud víc (min. úplně jiné ovládání spojky, vypínací tyčka je vložena do hnací hřídele), ale z pochopitelných důvodů jsem možnosti záměny 02K a 02J blíže nezkoumal. Navíc byla docela honička sehnat dílnu, která by byla ochotna za rozumný peníz a bez vymýšlení problémů tak nezvyklé přání realizovat. Do značkového servisu jsem se pochopitelně neodvážil, narušil bych jim databáze. Druhým aspektem je momentová charakteristika tohoto typu motoru. Průběh točivého momentu je velmi podobný průběhu u vznětových motorů, v širokém rozsahu otáček od 2 do 4 tisíc je točivý moment téměř konstantní na úrovni 170 Nm, to u jiných motorů, nejen WV, neplatí. V originálním provedení jsem se často přistihl, že jsem při rozjezdu některý, nejčastěji 3., stupeň přeskakoval, takže zvětšení odstupů jednotlivých kvaltů po výměně převodovky jsem jenom uvítal. Co toto auto mám jsem max. rychlost nezkoušel, dálniční limit respektuji, párkrát jsem nedopatřením jel 150, tedy podle tachometru, v Německu alespoň se mnou také ještě nebyla. Myslím, že mohu uvést převodové poměry původní a nově instalované převodovky, pro přehled o odpovídajících rychlostech stačí pak použít základní údaj - tedy 130 km/h a 3.750 RPM u původní převodovky EGU a trojčlenku. Dále uvádím stálý převod a jednottlivé rychlosti od 1. do 5. stupně :
EGU: 3,994; 3.3; 1.944; 1.308; 1.029; 0.837
EGS: 3.39; 3.78; 2.06; 1.35; 0.96; 0.77
Vynásobením stálého převodu a převodů jednotlivých stupňů zjistíme celkový převod pro srovnání a případné vykreslení grafu.