Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Projeli jsme modernizovaný VW Golf GTI: Legenda je v nejlepší formě!

Na Mallorce jsme vedle golfu s motorem 1.5 TSI Evo vyzkoušeli také variantu GTI. Jde snad o nejuniverzálnější sportovní hatchback, jaký si dnes můžete pořídit.
Zpět na článek
10. 2. 2017 13:31
10. 2. 2017 14:54
11. 2. 2017 07:03
11. 2. 2017 07:11
11. 2. 2017 12:36
11. 2. 2017 12:56
11. 2. 2017 14:09
11. 2. 2017 14:42
11. 2. 2017 16:07
11. 2. 2017 16:08
11. 2. 2017 22:09
11. 2. 2017 10:38
11. 2. 2017 15:10
11. 2. 2017 15:41
Avatar - woody-alien
10. 2. 2017 13:27
Než se tu začne
hromadně dávit.... ;-) položím pouze jedinou otázku:

Kam zmizela ta Bestie z Wolfsburgu ? >:-[]
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Uživatel_5340709
10. 2. 2017 13:47
Re: Než se tu začne
Ale jo, když pomineme potencionální technické potíže vyplývající z dlouhodobého držení tohodle auta, tak je to prostě schopné, dobré a rychlé auto. To se musí nechat. :yes:
Avatar - iudex
10. 2. 2017 16:22
Re: Než se tu začne
Rozveď tie očakávané problémy, nech viem, na čo sa pripraviť. ;-)
Avatar - speedfred
11. 2. 2017 12:58
Re: Než se tu začne
myslím,že tebe to môže byť jedno, 140i snáď už máš nakonfigurovanú. >:D
Avatar - white label
10. 2. 2017 16:40
Re: Než se tu začne
"...technické potíže vyplývající z dlouhodobého držení tohodle auta,..."
Klasické diskusní "plácnutí do vody".
Avatar - Emel
10. 2. 2017 14:56
Re: Než se tu začne
Ještě ji přivolávej...

Jinak BTW... mrknul jsem do konfigurátoru a třeba kola nic moc, v těch 18" mě nic neoslovilo. A barvy, to je taky zajímavé... to na fotce je zřejmě základní červená, stejně jako to na fotkách RS 245.
Avatar - Uživatel_5340709
10. 2. 2017 15:15
Re: Než se tu začne
Petrolhead barvy neřeší, jen ty co nechce. ;-)
Avatar - white label
10. 2. 2017 16:41
Re: Než se tu začne
18" ne, ale 19" ano a s DCC nejsou 19" problém. Navíc na 18" jsou zase Potenza, kdežto na 19" Zero.
Avatar - Dany
10. 2. 2017 13:31
GTI
si viem tiež predstaviť v garáži. Trochu mi vadia výrazné rebrá cez hmlovky, ale to by som asi prekusol...
Rozbalit vlákno
0
.............
VW nemam rad krome Golfu, ale ta cena - od 613 000, pri lepsi vybave 1 200 000, to je za hatchback trochu hodne...
Rozbalit vlákno
2
10. 2. 2017 14:44
Re: .............
To neni lepsi vybava, to je plna vybava.
Ostatni hot-hatch na trhu jsou v plne vybave na velice podobne cenovce, ostatne Golf GTI neGTI byl, je a bude asi vzdy o nejake to procento drazi nez konkurence.
Cili zakladni cenovka GTI je OK, priplatky jsou klasicky nemecky vysoke.
Avatar - Emel
10. 2. 2017 14:54
Re: .............
Jakých 613? GTI je od 692...
11. 2. 2017 07:03
XDS
XDS je super pri vyletu s rodinou. Problem vetsiny techto brzdicich systemu je nedostatecnost brzd pri sportovnejsi jizde jakysi falesny dojem ze schopnosti auta, ktery razne konci nekde na pocitovych 80% schopnosti auta. Pak se to auto, presne jak je napsano v testu a za to chvalim, zacne projevovat tak, jak je pro nej prirozene. V tomto pripade hrnout pres vnejsi predni kolo. Dokud pojedete na 80%, nepoznate nic a budte mit pocit, ze to skvele drzi, pak ale prijde pomerne ostra zmena...
Rozbalit vlákno
0
11. 2. 2017 07:11
Golf hot hatch
Ja se s golfem nemuzu ubranit myslence, kterou trefne popsali na konkurencim serveru:

Golf je všechno, na co si vzpomenete, ale jedno není a nikdy nebyl - krásný. Není ošklivý, je nijaký, je konzervativní, nudný, neprůbojný. Kdybyste ho postavili do šiku aut a nechali neznalé zákazníky vybírat to nejhezčí, budou si na Golf odkládat pivo a párky, protože budou mít pocit, že do soutěže vůbec nepatří...

Proste mi z toho v zaplave te designove " politicke korektnosti " neleze hot hatch.
Vim, ze z pohledu racionalnich argumentu, vsestrannosti, uzitnosti i jizdnich schopnosti je super. Ten vyse popsany aspekt je vsak u hh pro me strasne podstatny.
A ted me bijte... :-)
Rozbalit vlákno
18
Avatar - iudex
11. 2. 2017 12:03
Re: Golf hot hatch
Nikto Ťa nejde biť. Osobne ale myslím, že GTI je najvýraznejšie z rodiny Golfov, paradoxne výraznejšie, ako topmodel R. A som prekvapený, koľko ľudí ho ako GTI identifikuje. Ako mi povedal jeden starší pán, keď som sa čudoval, že auto identifikoval: tá červená linka, to je hneď jasné, že je to GTI. Takže úplný speeper to nebude. Samozrejme na extravaganciu tajpáru to nemá (a cielene to ani nerobí).
11. 2. 2017 12:36
Re: Golf hot hatch
Type R je jinej extrem, ale hh serioznost proste neslusi.
Osobne se mi nelibi, ze gti nezustalo vrholem nabidky. Mohli udelat gti r apod. Degradace gti na uroven skody rs je mi proti srsti
Avatar - white label
11. 2. 2017 12:38
Re: Golf hot hatch
Dyť udělali GTI CS/CSS, které svým způsobem je nad eRkem. Navíc na rozdíl od eRka si GTI nekoupíš v kombíku a na běžné Golfy lze dostat R-line nikoli GTI-line.
11. 2. 2017 12:56
Re: Golf hot hatch
Stale nechapu proc by mel mit r vice vykonu. A proc vubec existuje.
Myslim ze by gti prospelo neco ve stylu focusu rs, bez toho fordiho humpolactvi.
Navic dlouho vrcholem R byl, ted udelali cs, ale to je proti r okrajovka.
Proste v tom udelali bordel na ukor tradicne silneho modelu. Hh musi mit teenager nad posteli, to za me gti nesplnuje a asi ani mezi golfy tuhle podminku nesplnuje. Dneska je to jen o cislech, takze teenager ma nad posteli R v ramci golfu.
Viz nase debata o manualnich prevodovkach pod rs3
Avatar - white label
11. 2. 2017 13:48
Re: Golf hot hatch
Čekal jsem hlavně tvou reakci na 12:35...
GTI CSS měl o 10PS víc než eRko před faceliftem.
Filosofie GGTI nebyla od začátku! postavena na extra vysokém výkonu a už vůbec ne na "plakátovém" designu, to bys chtěl po GGTI něco, co není vlastní jeho DNA.
GTI je rychlý, sportovněji orientovaný hb/hh.
VR6kové "uberGolfy" (VR6/R32) byly naopak více orientovány na výkon a jeho přenos (4x4) a méně na sport (viz hmotnost), je tedy logické, že i po přechodu na R4 (4x4 zůstalo) jsou výkonově nad GGTI.
Kdyby GGTI vypadalo více plakátově, bylo by sice více jeho plakátů v dětských/studentských pokojích, ale měné GGTI v garážích jeho reálných majitelů.
11. 2. 2017 14:09
Re: Golf hot hatch
Css vyrobili kolik kusu? Takze uplne mimo realnou dostupnost. Sestivalcovej golf jako r chapu, gti se mi urcite libi vic nez R , vykonu je na dnesni dobu ale zalostne malo.
Co se tyce reakce na 12:35:
Jednak jsem napsal ze by to chtelo neco ve stylu frs a jednak si to spatne precetl. Byla to citace z testu na autoforu a navic se tam nepsalo vyhradne o hh ale o autech obecne.
Muj nazor je, ze dnes hraje gti druhou ligu. I megane RS se mi libi vic, ackoli by zaslouzil vic vykonu, urcite je jich nad postelema vic ;)
Avatar - white label
11. 2. 2017 14:30
Re: Golf hot hatch
Ale i GGTI CS měl srovnatelný výkon s eRkem, navíc s výhodou lehčího FWD.
180 kW dnes určitě není (na klasický hh) "žalostně málo", a když přesedneš třeba do Leonu Cupra, nic zásadnějšího se (pocit z rozdílu výkonu) nekoná. A jak jsem četl v diksui pod RS3, jsou i pro tebe pocity důležitější, než absolutní/papírové výkony/rychlost.
Proč pleteš dohromady design a výkon ("I megane RS se mi libi vic, ackoli by zaslouzil vic vykonu,")? Pokud se ti víc líbí design ala FoRS/MRS, nemám s tím problém, je to styl designu bližší tomu plakátu, případně "kšiltovce dozadu".
11. 2. 2017 14:42
Re: Golf hot hatch
Poznamka o vykonu meganu patrila k tomu plakatu. 180kw je dnes dost malo. Gti je tak vykonove beznych rodinnych autech. Nechci ti trhat plakat, ja mam gti rad, jen bych ho chtel trosku vic sporty.
Taky bych ti tvou repliku s ksiltovkou mohl vratit treba duchodcovskym stylem, ale to neni podstata veci.
Kazdej si nakonec koupime to, co je nam blizsi. Dovolil jsem si jen vyjadrit svuj nazor na design a upozadeni gti v ramci modelove rady a zaujalo me, jak me pocity popsal redaktour autofora. Tvuj nazor je jiny, fajn :-)
A naposledy gti cs byla limitka, nic pro masy.
Avatar - white label
11. 2. 2017 15:49
Re: Golf hot hatch
Limitkou bylo GTI CSS, nikoli GTI CS.
"180kw je dnes dost malo. Gti je tak vykonove beznych rodinnych autech." To myslíš vážně?
Trhat plakát s GTI mi ani nemůžeš, žádný takový plakát nemám a nikdy jsme neměl. Jediný plakát s hh co jsem kdysi měl v garáži, byl 205 GTi, a to byla designově velmi podobná filosofie jako u GGTI.
Ten styl je takový konzervativně "univerzální", takže se může líbit všem věkovým kategoriím (včetně důchodců) a kšiltovku taky nenosí jenom mladí.
A i důchodce někdy až překvapivě často oslovuje zcela nekonzervativní design aut, viz třeba Civic 8G.
11. 2. 2017 16:07
Re: Golf hot hatch
Tak sorry, no. Nase posledni rodinny auto melo 230kw a zrychleni za 5,2.
Mezi hh to ale malo dnes uz je. A 300 koni mel focus rs uz pradavno. 205gti byla super. S 1,9 ale to byla jina doba a jine standardy. Dneska je 180kw celkem bezne k mani ve stredni tride rodinnych aut.
Avatar - white label
11. 2. 2017 16:57
Re: Golf hot hatch
Tak jsi měl napsat naších (vašich) a ne běžných, to je zásadní rozdíl. I o třídu výš je to pro rodinné auto maximálně spíš vrchol (a někdy to nemá ani vrcholná motorizace), nikoli běžné. A kolik % se ve střední třídě v Evropě prodá vrcholných benzínových motorizací asi tušíš.
Avatar - iudex
11. 2. 2017 15:49
Re: Golf hot hatch
Ad "Gti je tak vykonove beznych rodinnych autech": keď si vlastníkom Ferrari, dal by sa ten výrok pochopiť. Každopádne objektívna realita je taká, že "bežné rodinné auto" má tak 150k (typicky Octavia 2,0TDI), preto je GTI s 230, resp. 245k hodne nad touto úrovňou. Skrátka ten výkon v reále vôbec nie je nedostačujúci, na cestách ani nenastane situácia, kedy by bolo reálne treba viac výkonu, to sa prejaví až na rýchlom okruhu s dlhými rovinkami, ako je Slovakiaring.
Ak ja niekde vidím dizajnovú slabinu Golfa, je to pri verzii R, ktorá je nelogicky menej výrazná, ako GTI a ľahko zameniteľná s bežným Golfom s R-paketom; tam si viem predstaviť väčší odvaz.
11. 2. 2017 16:08
Re: Golf hot hatch
A ty si chces koupit 140i?? Tak to si kup neco slabsiho :-) vzdyt ten vykon nikde nevyuzijes.
Avatar - iudex
11. 2. 2017 21:48
Re: Golf hot hatch
Ale to bola škaredá podpásovka. >:-[] Hlavné lákadlo M140i je jedinečný R6 a zadný pohon, ten výkon je k tomu len milý bonus, keby to bolo o 20-30 koní menej, myslím, že to ani nepocítim. Teda si stojím za tým, že predokolkovému GTI úpne stačí 230/245 koní. X kolegov tu Ti môže potvrdiť, že presadnutie z GTI do Cupry (rozdiel 50 koní, čo je dosť) v reále nebolo moc cítiť, rozdiel je vidieť len head-to-head.
11. 2. 2017 22:09
Re: Golf hot hatch
Tak je to u vseho. Jen v primem srovnani je to znat. Ale vykon je treba. Aspon do te miry, aby ti nechybel. Zas kdyz je ho moc jako u M3 bez competition packu, je to trochu strasidelny.
M140 bude super.
Avatar - speedfred
11. 2. 2017 13:04
Re: Golf hot hatch
GTI je asi najkrajší z Golf-ov,hlavne sa mi páčia tie plasty na hmlovkách.
3dv je uplne najkrajší
Avatar - white label
11. 2. 2017 13:50
Re: Golf hot hatch
S 3dv. souhlas, s těmi plasty na mlhovkách naopak ne, naštěstí v tmavších barvách se opticky poměrně úspěšně ztrácí.
Avatar - white label
11. 2. 2017 12:35
Re: Golf hot hatch
V pohodě, je to věc názoru a vkusu, ale rozhodně to není nějaký obecný názor všech lidí/redakcí apod.
Pro mě je Golf GTI designově jeden z nejpovedenějších (zejména 3dv.) hh/hb a jeho konzervativnost vnímám naopak jako obrovské plus.
Hodně by mě konkrétně zajímal ten tvůj šik mnohem hezčích hh/hb? Můžeš jmenovat? Když pominu koncernové sourozence (A3/LeonSC), tak mě moc nikdo nenapadá ani z prémie, 1er ani omylem, snad Áčko by se mohlo líbit, ale mě osobně příliš neoslovilo...
Avatar - Londonbridge
11. 2. 2017 10:38
Gti
Este ze tu uz nepise prispevky Gti ten by ta ukamenoval za svoju ikonu... >:D Inak Golf neurazi tazko mu okrem konzervativnejsiemu dizajnu nieco vytknut je to taka istota vo svojej triede myslim predava v EU najviac a 100 pod 7 s to je uplne v pohode...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - praděda7
11. 2. 2017 15:10
GTi > MPS
Když jsem tady v Česku v roce 2008 zvažoval koupi prvního auta, tak bylo GTi také na mém listě. První choice byla Honda Civic 1.8 Sport, ta byla na místní silnice "moc tvrdá". Druhý choice byla GTi. Ta byla celkem ok. Ale pak jsem se svezl s MPS a bylo vymalováno. Brutální krouťák a bitva s volantem při akceleraci na dvojku byl neskutečný zážitek a proto i jasný vítěz... :yes:
Rozbalit vlákno
7
11. 2. 2017 15:41
Re: GTi > MPS
Neni nad to, kdyz ti to auto neda zadarmo. Dneska je to uz ale zjevne nemoderni. Jezdit rychle zn. Pokud mozno bez jakychkoli schopnosti...

Pak prijde prvni krizovka a ps4 piloti pousti volant a hledaji tlacitko restart >:D
Avatar - white label
11. 2. 2017 15:51
Re: GTi > MPS
MPS na tom bylo výkonově/technicky poměrně velmi dobře, ale vzhled 5dv. "jezevčíka" s laciným interiérem, bych snadno nepřekousl.
Avatar - praděda7
11. 2. 2017 16:25
Re: GTi > MPS
Tož bacha, MPS měla k jezevčíkovi daleko...byl to šikovný 5dr HB a díky delšímu rozvoru (2640) se cítil na dálnici jako větší vůz. Mazda HB má dlouhou historii. Mazda 323/Ford Laser HB se vyráběly již od roku 1980. Nikdy nebyly jezevčíkovaté! MPS gen.I měla sedadla z perforované alcantary a byly užasně pohodlné a vzdušné. [odkaz]
Avatar - speedfred
12. 2. 2017 09:32
Re: GTi > MPS
MPS bola hodne zaujímavá,len škoda že nebola ako 3dv.
kedysi som mal 323GTX prerobená na GTR to bol hodne zaujímavý voz.
Avatar - praděda7
12. 2. 2017 11:19
Re: GTi > MPS
Jo kamaráde, Mazda v tu dobu a vlastně i dnes těžce bojuje o přežití a penízky musela a stále musí pečlivě počítat a přepočítávat. Bylo zázrakem že zoom zoom MPS vůbec vznikly. Kdyby bylo 3 dvířko v první generaci, tak druhá generace by už nebyla, protože by na ni nebyli love. Proto Mazda stickla s 5 dvířkem. A dobře udělala. Ale což o to. V gen III už opravdu na MPS peníze nebyly a tak MPS není, což je velká škoda. Moc jsem se po tom, co jsem vlastnil gen I i gen II na ni těšil.

[odkaz]
Avatar - speedfred
12. 2. 2017 14:11
Re: GTi > MPS
Ja viem,majú to malé automobilky tažké.
U mňa ale musí byť HH iba ako 3dv, prip by ma musela presvedčiť iná mimoriadna výhoda.
Ako VW moc nemusim,ale u nich si človek ozaj vyberie.