Proton GEN-2 ecoLogic: Pohon na LPG v oficiální nabídce pro Velkou Británii
Proton GEN-2 se vyrábí od roku 2004. Malajsijská automobilka ho vyvinula společně s dceřinou společností Lotus na základě upravené platformy Mitsubishi. Auto s atraktivním designem měří ve verzi hatchback na délku 4310 mm, na šířku 1725 mm a na výšku 1435 mm. Rozvor je dlouhý 2600 mm.
Pod přední kapotou se nachází motor CamPro 1,6 l, opět ze společného vývoje Protonu a Lotusu. Dosahuje nejvyššího výkonu 82 kW při 6000 ot./min a maxima točivého momentu 148 Nm při 4000 ot./min. Přepínání pohonu z benzinu na LPG probíhá automaticky. Ke startu je použit benzin, který do motoru proudí zhruba prvních 20 sekund jízdy. Ve chvíli, kdy je provoz na LPG úspornější, dojde k automatickému přepnutí pohonu. Změna je podle Protonu téměř neznatelná – rozdíl ve výkonu není žádný, jen jízda na LPG je nepatrně tišší.
Standardní výbava modelu GEN-2 ecoLogic obsahuje mimo jiné čtyři airbagy, elektrické stahování předních i zadních oken, rádio s CD přehrávačem, klimatizaci a 16palcová litá kola. Cena hatchbacku pro britský trh je 10.995 liber (zhruba 340 tisíc Kč), sedan je o 200 liber (6 tisíc Kč) levnější. Stejně výkonná verze s pohonem výhradně na benzin má shodnou cenovku.
Velká Británie je společně s Kyprem jedinou evropskou zemí, kde se v současnosti automobily Proton prodávají. Kromě hatchbacku a sedanu nižší střední třídy GEN-2, jsou v nabídce malé hatchbacky Savvy (délka 3,7 m) a Satria Neo (délka 3,9 m). Tyto dva modely byly představeny teprve nedávno. Mimo Evropu jsou v prodeji také starší modely, které jsou deriváty Mitsubishi z 90. let.