Technologie pro úsporu spotřeby, zejména pokročilé převodovky, spolu s digitálními multimediálními systémy zvyšují závadovost a snižují spolehlivost automobilů.
To je snad jasné, že spolehlivost jde dolů ruku v ruce se všema těma el. serepetičkama. Člověk sice ušetří litr na sto, ale v servisu nechá mnohem víc. O ekologii už si taky neděláme iluze že? Tedy možná bychom se opravdu měli vrátit tam kde jsme už byli a rozvíjet to jiným směrem.
Celkem mě překvapuje údajná nespolehlivost Cadillaců. Bariku? :-)
Každopádně Japonci ani marketingové oddělení Audi opět nezklamali :yes:
soudjuži, se žjištilo že je mezi vámo plno šmejdů. Pjoto elektjonika vynivutá v šovětškém švazu nefunguje jak má.
Ted kontjolní otážka: Kolik západoněmeckých šoudruhů se vejde do imperialistického šmejdu jako je Tesla?
Nu švazáci? Jasánek? Neví? A čo vojín Kefalín?
Určitě, závady Tesle na dobrém jménu nepřidají. Na druhou stranu, přiznávám, že Tesle fandím, takže budu v případě Tesly takový ten "odpouštěcí typ"... :-)
ja spominam tiez na jednu ( dnes uz podivnu ) automobilovu matematiku .. IQ plus srdce rovna sa ...
uplne vazne..... dnes uz ;-) ani nahodou ma za srdce skoda nechyti .... skor by som sa dnes uz asi chytal za hlavu ... preco som si vybral skodu ked uz je tolko lepsich aut vsade naokolo...
Nejvíc mi na tom vadí, že výrobci se snaží myslet a rozhodovat za nás, a nemohu si vybrat co v autě budu a nebudu mít....a když už mi to tam nacpou, tak to nemohu nastálo a natvrdo vypnout či odpojit. :no:
Automobilky se nás (pod tlakem hlupáků z Evropských institucí) sice snaží přesvědčit o opaku, ale stále platí poučka, že spolehlivost klesá přímo úměrně se zvyšující se složitostí.
To by mně tedy zajímalo, kterých modelů Fiatu se to týkalo. Co já vím, tak Panda, Punto i Bravo jsou velmi spolehlivá auta, u kterých se většinou řešili jen drobnosti. Ani v případě pětistovky jsem nikdy neslyšel o nějakých chronických potížích, jakými třeba prosluly motory VW HTP a TSI :-):yes:
Tak už jsem si to dohledal. U amerických 500L jsou problémy s novými devitistupňovými automaty, které se do americké verze montují. No, ukazuje se, že absurdně velký počet rychlostních stuňů není vše.
P.S. Omlouvám se za hrubku v mém minulém příspěvku, samozřejmě v něm mělo být "řešily" (se drobnosti). :-!
Panda, punto i bravo jsou spolehlivá proto,že se v nich nemá co pokazit, protože a) mají mizivou výbavu, cosi lidé kupují (dražší se nekupují) a za b) protože používají starší techniku, která byla bytelná
Nemáš tak docela pravdu, v takovém Bravu už je elektroniky úplně stejně jako v jiných autech z této doby. Hlavní náskok Fiatu vůči třeba koncernu VW je v oblasti motorů. Čtyřválce rodiny Fire ve všech verzích jsou prvotřídní držáky a ty bez turba jsou téměř nezničitelné. A pokud vím, tak diesely 1.3 JTD a 1.6 JTD na tom taky nejsou špatně. :-):yes:
proč? První moje fasované auto bylo Mondeo v roce 97 1.8 ZETEC. Najel jsem s tím bez jediného problému 150000. Po odkoupení ho dojížděl můj švagr a číslo na tachometru se zastavilo (společně s motorem) na 350 000 km (závadu jsem tehdy nezkoumali, prostě se auto naložilo a odvezlo na vrakoviště). Krom pravidelné výměny olejů a rozvodových řemenů a jednou váhy vzduchu a vodní pumpy nebylo třeba v motorové části žádného servisního zásahu. Spotřeba jen kolem sedmi litrů v průměru (dalo se jet i za 5,9). Byly to výborně postavené motory. Zbytek auta už byl horší (poloosy, náchylnost k rozhození geometrie, rez karoserie a křehké nárazníky). Nedám na ZETEC dopustit a vzpomínám na něj rád.
EDIT: neodpustím si uštěpačnou poznámku. Údaj o spotřebě ve velkém technickém průkazu korespondoval s tou reálnou!!!!
Opět se potvrzuje, že se vývoj v automobilové produkci ubírá úplně špatným směrem. Dowsizing, milion elektronických asistentů, idiotské el. parkovací brzdy, motorizace dodávané výhradně s aut. převodovkami atd., to všechno ať si strčí za klobouk. Evropští spotřebitelé chtějí hlavně hezké, spolehlivé a bezpečné vozy, které je radost řídit a ne nějaké pojízdné počítačové laboratoře s hybridním pohonem a automatem!
Já vím, že to bude znít "blbě a zaníceně", ale nechceš se raději turbu vyhnout? Vyzkoušej třeba Mazdu... Civic se mi líbí, ale z praktičtějších důvodů a budoucích servisních úspor???... Oturbené motory v Japoncích nejsou výsledkem dlouhodobého vývoje a nějaké technické vize. Je to spíš úlitba...
No hele já jsem de facto podobně zaníceným odpůrcem foukátek, ale tady uvažuju trošku jinak. Nový civic xté generace zatím vypadá velmi dobře po všech stránkách ( návrat k hezkému sportovně laděnému autu) a tenhle motor může po delší době opět útočit na špici třídy a nebýt u toho by mě mrzelo. Ale zatím je to stejně jen ve fázi vlhkých nočních úvah, já jsem zatím spíš bazarový kovboj >:D