To je zajímavé, všichni odborníci z branže i běžní lidi, co se o auta zajímají měli jasno, že Qoros nemá v Evropě abolutně žádnou šanci, jenom vední firmy je "překvapené" a "rozčarované" >:D >:D >:D
Tak to zkusili ;-) Tu firmu asi řídí manažeři nikoliv vlastníci a zadání bylo jasné. Podle mého názoru to dobře vyhodnotili a pokud budou schopni rychle nabídnou elektroauto normální velikosti za peníze podobné autům stejné velikosti poháněných spalovacím motorem, tak je dobrá šance uspět.
presne tak, elektromobilita je ted nova zalezitost se spousta trhu ktery teprve ceka, a do rekneme roku 2018 ten trh stale bude cekat protoze zadna "zabehnuta" automobilka do te doby nehodla nabidnout nic co by melo potencial se prodavat ve vetsim mnozstvi, i predstaveny Bolt bude spise limitka a pocita se jen s prodeji okolo 30k kusu rocne, coz je doslova smesny pocet na auto za $37k kdys i v prumeru $100k Tesly S se rocne proda 50 tisic kusu, pritom elektromobil okolo ceny $30k s 40-60kWh baterkou by dokazal slusne zatopit prodejum, vpodstate "nove" automobilky maj ted moznost si udelat dubudoucna diky elektromobilite jmeno stejne tak jako se to povedlo Tesle
zrovna Qoros 5 SUV se me hodne libi co se designu tyce, a kdys by splnilo bezpecnostni podminky EU, nabidlo elektropohon okolo 150kW s baterkama okolo 50kWh, poradnou lapubni nabijecku a zajimavou cenou, tak bych nemel problem ho zaradit na seznam kandidatu na budouci auto :-)
Elektromobilita má jakous takous šanci možná tak u dodávek, jezdících ve velkých městech. Jinak je to naproto slepá ulička vývoje, jen si to někteří ekoblouznivci stále nechtějí přiznat. Zatím nikdy není schopen vyvinout a hlavně levně vyrobit baterie ani s polovičním poměrem energie a hmotnosti, než je palivová nádrž s benzínem či naftou. Elektromobily jsou schopny uspokojivých prodejů jen v zemích, kde je brutálně znásilněn trh jejich obrovskými dotacemi a naopak extrémním zdražením normálních vozů se spalovacím motorem (hlavně Dánsko). Jinak je vědecky dokázáno, že když se započte výroba nutná výměna baterií a potřebná výroba elektřiny, je produkce elektromobilů dokonce škodlivější pro životní prostředí, než běžná auta se spalovacími motory. Elektromobily si proto Qorus uričtě nepomůže! :-!
Souhlas. Málokdo si uvědomuje že ty super čisté Li-ion baterie způsobují zamoření řek i oceánů rtutí, kyanidem a podobnými svinstvy. Lidé mají kontaminovanou vodu i půdu a umírají po tisících, dokonce i my díky tomu jíme kontaminované mořské ryby. A všechno proto, aby se pár "ekologicky smýšlejících" pracháčů mohlo plácat po zádech jak strašně šetří přírodu... Je to stejné jako s biopalivy - aby jich bylo dost, vypalují se ohromné plochy deštných pralesů a potom se suroviny pro výrobu vozí do Evropy nákladní lodí spalující nejhorší ropu a ze které doslova proudem teče kolem lodních šroubů olej. Každá plavba takové lodi způsobuje ohromnou devastaci nemluvě o tom, že díky biopalivům dnes plno chudých lidí hladoví - poptávka zvedla ceny. :no:
tak vybehnúť na eu a nemať žiadnu históriu, technicky nič extra a cena jak za zavedené značky? Celé zle. A keď sa nezadarilo, tak že elká a nové techno? Opäť zle. Kto zožerie nové technológie od značky, ktorá si stihla pokaziť ešte neexistujúcu reputáciu? Niekedy žasnem, ako veľké firmy s množstvom peňazí urobia banálne strategické chyby. Ale myslím, že nikomu chýbať nebude.