Tak tu máme dalšího adepta, který následuje Fiat potažmo vw v downsizingu s turbem (kubatura 1.4). Výkonové hodnoty se zdají průměrné, nicméně jistě plně dostačující, průměrné vzhledem k např. výši a posazení toč. momentu vůči konkurenci tj.s přes 200Nm. pod dvoutisícovými otáčkami.
tož zvažoval jsem to, ale nevím jestli jsem hoden. zatím jsem s "ním" neměl žádný pořádný flame war, dokonce jsem párkrát celkem rozumně (v rámci možností) podiskutovali.
Ale ta stránka fanklubu je :yes: , včera to byla taky parádní diskuse, jsem se dlouho tak nepobavil.
Každý je u nás vítán...:o)) flame war není podmínkou, měkké plasty a znalosti prémie a mainstreemu však ano. Jako bonus ti nabídneme týdenní pobyt v jednom nejmenovaném bohnickém hotelu pro tebe i tvé kamarády, tanga s logem klubu a dřevěného kačera navrch. Pokud by si měl zájem o lekce spisovné slovenčiny, samozřejmě zařídíme také... ;-) Tak co bereš??
Lekce slovenštine potřebovat nebudu, jsem z půlky Slovák a vyrostl jsem na Slovensku takže tohle je v pohodě
Bohnice - byl jsem se tam podívat na fesťáku Mezi ploty a mají to tam moc hezký. Můžu tam vzít manželku?
Plasty snad rozeznám - včera jsem olizoval plasty ve svém Meganu, poblil jsem se. Takže je jasné, že to nejsou ty "pravé" plasty.
Tanga + kačera beru, nějak si to s manželkou podělíme.
Problém vidím akorát v té kategorizaci prémie a mainstreamu. Musím přiznat, že v tom mám guláš. Vím sice co je Guru, Apoštol , Oktávka a Superb, bohužel ten zbytek zařadit neumím, a ty pojmy definovat taky ne.
Možná by jste pro takové jako já mohli udělat nějaký přípravný kurz na členství v klubu.
Teoretická část - metodologie a kategorizace (prémie, supermainstream, lowend)
Praktická cvičení - hlazení a olizování plastů. :yes:
Kluci, omlouvám se, ale Ada mi zase utekl! Je možné, že se tady dnes objeví, a zazlobí! Včera jsem mu totiž sebral jeho nejoblíbenější angličák Ranault 4. Kdyby jste ho někdo někde viděl, dejte mi, prosím vědět!
Zdravim. Dnes te zklamu - pokud jsi nekde koupil anglicaka Renault R4, nemusis se bat. Tohle auticko jiste nebylo vyrobeno ve Francii a proto bude jezdit az do roztrhani tela. ;-)
Taky tě zdravím, Ado. Máš už 77 příspěvků, zkusím navrhnout redakci, jestli by tě za ten stý neposlala na výlet do Francie, když se ti po ni tak stýská... Hm? ;-)
Nu, do Francie jezdim pomerne casto. Libi se mi Alsasko (m.j. proto, ze je vic nemecke, nez francouzske), mam rad francouzska vina, syry, zenam kupuji francouzske vonavky. Po zkusenostech ale opravdu nemusim nic dalsiho. Zejmena techniku.
Ne že by se diesely měly přestat prodávat, nebo snad že by nebyly výhodné. To stále jsou, ale už jen pro ty, kteří jezdí opravdu hodně, přes 40-50tisíc ročně.
A takových lidí zase tak moc není.
Ti ostatní, kteří jezdí pod 40tisíc ročně mají nový HIT. 1,4 T.
A výhody?
Mírně nižší pořizovací cena.
Při normálním ježdění spotřeba o litr víc než stejně výkonný diesel.
Vyšší kultivovanost, méně vibrací a hluku než nafta.
Mírně nižší pojistka.
Levnější benzin.
Menší zatížení (opotřebení) nápravy - lepší rozložení hmot, lepší vyvážení jízdích vlastností.
Potenciálně levnější servis a pravděpodobnost menší náchylnosti k potížím (při normálním ježdění).
Máš to jednoduchý, odhadni kolik ročně najedeš a vyber :-) ... teda pokud nemáš pravou nohu o hmotnosti cihly. Pak jedině nafta.
Se vším souhlas, navíc z řidičského hlediska je ta menší hmotnost na předku opravdu přínosem, z průměrných aut dělá mrštná vozítka. Ani nemyslím, že by se v celkových nákladech nevyplatila "malá benz. turba" i při vyšších nájezdech než těch 30 tis. ;-)
Jak je to u dnešních motorů s prohlídkami a údržbou? Hádám, že když je obojí turbo, bude už minimální rozdíl v ceně a frekvenci prohlídek mezi zážehovým a vznětovým.
Ale houbeles. Je videt, ze jsi toho s dieselem moc nenajezdil (jestli vubec neco - asi jen jako pasazer v autobuse ;-) ). Opak je pravdou: oproti nudnemu a linemu benzinu, ktery je nutno pri predjizdeni tocit jako zubni vrtacku, je diesel neskutecne kutlivovanym motorem s mnohem sirsim rozsahem prakticky vyuzitelnych otacek. Proto se diesel vyplati, i kdyby stala nafta 40 a benzin 32 za litr. A bez ohledu na pocet najetych km. Proste s dieselem je mnohem lepsi svezeni!
Tohle plati pro jakykoli moderni diesel. Mezi DcI a TDI je z vyse uvedenech hledisek rozdil predevsim ve spotrebe a zivotnosti. Oboje prirozene v neprospech francouzske techniky.
Ako žijemm?..dakujem za opytanie, ale ani sam neviem. ;-\ >:D Nestiham veci, tak ako by som chcel...(mozno aj preto, ze robim 10 veci naraz.) Ale dobra sprava je, ze som uz zvladol urobit niektore aktualizacie starych redakcnych clankov, a 3-4 z nich su uplne nove, vratane niekolkych informacii o zaujimavych projektoch,o ktorych sa zatial nepisalo vobec, alebo len malo (a na zahranicnych serveroch). Takze treba este chvilu vydrzat a "budem" naplno naspat... ;-)
Ahoj Pierro...fajn slovencina ;-) Ja sa tu zastavujem prakticky denne, ale nestiham pisat. ;-\ Rad by som, ale...zatial to nie je mozne (aj ked som si pred par tyzdnami myslel, ze sa to zlepsi). Je to trochu aj dosledok toho, ze som si navymyslal projekty...a casovo to nejak neviem zladit.Snad sa to ale zlepsi...
Nazdarek. Posli mi tie fotomontaze o ktorych sme minule hovorili - preposlem ich chlapikovi do fabriky kde sa na nich popyta. Zistime ci sa nieco podobne bude vyrabat a ak ci sa nejako zhoduju/podobaju. ;-)
zaujímavé, už sa teším ako to bude vyzerať na živo
samozrejme už z obrázkov je jasné že to bude poruchové, podvozok na prd, elektronika hapruje, prevodovka je nepresná, kufor malý, nekomunikatívne riadenie atd. >:D
A nevím, Ado, proč máš pořád takový strach z 4% menšiny... Třeba by se ti to nakonec mohlo líbit, říká se, že to na začátku jen trošku štípne... ;-) >:D
Trurbo v maloobjemovom motore je nepochybne prínosom po vsetkých stránkach; nižšie zaťaženie nápravy, nižšia spotreba, nižšie poistné a pod. Ja však vidím prínos najmä v tom, že sa dostane turbobenzín i medzi bežných ľudí, ktorí štandardne v nižšej strednej kupujú jedna-šestky. Lebo priznajme si, 2,0T asi nie je bežná motorizácia v priemernej českej alebo slovenskej garáži (česť výnimkám). Ja osobne považujem benzín 1,4T s výkonom 88 - 100 kW za ideálnu motorizáciu pre Golf-klasse.
Tak nepovedal by som, že Mégane je bezduché, obidva staré modely sa výborne predávali, Mégane II sa ešte aj teraz dobre predáva. Renault má výborné motory, výborný dizajn a aj svoju klientelu. Ale interiér nového Mégana aj mňa sklamal, pokiaľ ho ešte nezmenia.
nevím jestli si pamatuješ rok 2002,ale Focus co se týče zpracování, motorů a materiálů v interiéru byla tragédie. Golf celkem dobrý až na málo místa, malou výbavu, malou uživatelskou přívětivost, v té mimochodem Megane vyhrává. A to nebudu mluvit o Octavii. Ta se zvedla až s O II.
dneska je ale celkem user-friendly :yes: už to není "proč Ceed když můžu mít Oktávku", teď máš na výběr už i Focus, Golf a Astru.
žeby nasadili novou terapii? :-!
Nikdo nemá dovod ísť do Megana! V západnej Európe dokonca musel urobiť Renault akciu, že ku každej zakúpenej Oktávke/Golfu dostaneš Megana zadarmo, a tým čo na Guru nemajú dajú Megana zadarmo + im otvoria v banke šetriaci účet a budú im prispievať aby si čo najskor na Guruho našetrili. Do tej doby sa musia trápiť v tej púšti plastov, na každej križovatke kontrolovať či motor nezhasol, keďže auto sa netrasie a motor neklepe, trpieť pri každej jazde na tom hnusnom makkom podvozku....
Šviháku, tohodle kovboje není radno provokovat.... >:-[] inak ti to se svojí tříkolkou natře v táhlým dlouhým... ;-)
P.S. měl bych jinak dotaz ke Švihovu - můžu na tebe??