Renault 1,4 TCE (96 kW): Nový motor pro nový Megane
Nasazování menších motorů s turbodmychadlem je částí strategie Renaultu, jak dále snižovat u svých vozů emise CO2. Motor 1,4 TCE bude mít stejně jako 1,2 TCE, který je již v prodeji, nízkotlaké turbo. Výhoda nízkotlakého turbodmychadla spočívá v tom, že zabírá už v nízkých otáčkách, kde se motor v běžném provozu pohybuje nejčastěji.
Konstrukce vychází z motorů Nissan HR15 a HR16, které mají objem 1,5 resp. 1,6 litru. Kromě osazení turbodmychadlem byly upraveny například vstřikovače a proudění palivové směsi ve válcích.
Podle Renaultu bude mít nový motor točivý moment srovnatelný s atmosférickým benzinovým dvoulitrem, výkon srovnatelný s motorem o objemu 1,8 l a spotřeba je přitom pod úrovní atmosférické 1,6. Konkrétně se jedná o hodnoty 96 kW při 5500 ot./min a 190 Nm při 2250 ot./min, spotřeba závisí na daném modelu.
Motor splňuje emisní normu Euro 5 a bude se dodávat se šestistupňovou manuální převodovkou. Objeví se ve vozech nižší střední třídy, poprvé v nové generaci modelu Megane, kde nahradí současný 2,0 16V s výkonem 100 kW.