Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Renault 1,4 TCE (96 kW): Nový motor pro nový Megane

79 komentářů

Avatar - masO
masO
[odkaz] - na fotce vpravo, novej megane v cely (polovicni 😉 ) svy krase :yes:
Avatar - Dinar
Dinar
Ten předek vůbec nevypadá špatně.
A2
Tak tu máme dalšího adepta, který následuje Fiat potažmo vw v downsizingu s turbem (kubatura 1.4). Výkonové hodnoty se zdají průměrné, nicméně jistě plně dostačující, průměrné vzhledem k např. výši a posazení toč. momentu vůči konkurenci tj.s přes 200Nm. pod dvoutisícovými otáčkami.
Avatar - Pierro
Pierro
No na novýho Mégana jsem docela zvědavej... Máte někdo k dispozici pořádný foto bez maskování??
A2
To nemám, někde už to ale vyšlo. (Automorsport něm.verze)
kuko
Ochutnal jste už někdo plasty? >😁
Avatar - Pierro
Pierro
Kuko nedáš sa k nám do fanklubu??
kuko
tož zvažoval jsem to, ale nevím jestli jsem hoden. zatím jsem s "ním" neměl žádný pořádný flame war, dokonce jsem párkrát celkem rozumně (v rámci možností) podiskutovali.

Ale ta stránka fanklubu je :yes: , včera to byla taky parádní diskuse, jsem se dlouho tak nepobavil.
Avatar - Pierro
Pierro
Každý je u nás vítán...😄) flame war není podmínkou, měkké plasty a znalosti prémie a mainstreemu však ano. Jako bonus ti nabídneme týdenní pobyt v jednom nejmenovaném bohnickém hotelu pro tebe i tvé kamarády, tanga s logem klubu a dřevěného kačera navrch. Pokud by si měl zájem o lekce spisovné slovenčiny, samozřejmě zařídíme také... 😉 Tak co bereš??
kuko
hmm, tak to ještě zvážím!

Lekce slovenštine potřebovat nebudu, jsem z půlky Slovák a vyrostl jsem na Slovensku takže tohle je v pohodě

Bohnice - byl jsem se tam podívat na fesťáku Mezi ploty a mají to tam moc hezký. Můžu tam vzít manželku?

Plasty snad rozeznám - včera jsem olizoval plasty ve svém Meganu, poblil jsem se. Takže je jasné, že to nejsou ty "pravé" plasty.

Tanga + kačera beru, nějak si to s manželkou podělíme.

Problém vidím akorát v té kategorizaci prémie a mainstreamu. Musím přiznat, že v tom mám guláš. Vím sice co je Guru, Apoštol , Oktávka a Superb, bohužel ten zbytek zařadit neumím, a ty pojmy definovat taky ne.

Možná by jste pro takové jako já mohli udělat nějaký přípravný kurz na členství v klubu.
Teoretická část - metodologie a kategorizace (prémie, supermainstream, lowend)
Praktická cvičení - hlazení a olizování plastů. :yes:
Avatar - Pierro
Pierro
😄 😉 >😁 >😁
Avatar - Ondore
Ondore
Nehovorí sa kategorizace, ale katechizace. Tak ešte raz: Óóó Guru náš, ktorý si na nebesiach >😁
boberko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Dylan McKay
Dylan McKay
Kluci, omlouvám se, ale Ada mi zase utekl! Je možné, že se tady dnes objeví, a zazlobí! Včera jsem mu totiž sebral jeho nejoblíbenější angličák Ranault 4. Kdyby jste ho někdo někde viděl, dejte mi, prosím vědět!

Zdravím Marka H. "renaultistu" do Mariánek... 😉
Avatar - Pierro
Pierro
Zdar šviháku, jak se vede starej brachu?? Dlouho ses tu neukázal. Co nového v Mariánkách a na zámku??
Zdravím do Švihova
😉
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Zdravim. Dnes te zklamu - pokud jsi nekde koupil anglicaka Renault R4, nemusis se bat. Tohle auticko jiste nebylo vyrobeno ve Francii a proto bude jezdit az do roztrhani tela. 😉
Avatar - Dylan McKay
Dylan McKay
Taky tě zdravím, Ado. Máš už 77 příspěvků, zkusím navrhnout redakci, jestli by tě za ten stý neposlala na výlet do Francie, když se ti po ni tak stýská... Hm? 😉
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Nu, do Francie jezdim pomerne casto. Libi se mi Alsasko (m.j. proto, ze je vic nemecke, nez francouzske), mam rad francouzska vina, syry, zenam kupuji francouzske vonavky. Po zkusenostech ale opravdu nemusim nic dalsiho. Zejmena techniku.
GT2
diesel mánie je ve fázi poklesu

Ne že by se diesely měly přestat prodávat, nebo snad že by nebyly výhodné. To stále jsou, ale už jen pro ty, kteří jezdí opravdu hodně, přes 40-50tisíc ročně.
A takových lidí zase tak moc není.
Ti ostatní, kteří jezdí pod 40tisíc ročně mají nový HIT. 1,4 T.

A výhody?

Mírně nižší pořizovací cena.
Při normálním ježdění spotřeba o litr víc než stejně výkonný diesel.
Vyšší kultivovanost, méně vibrací a hluku než nafta.
Mírně nižší pojistka.
Levnější benzin.
Menší zatížení (opotřebení) nápravy - lepší rozložení hmot, lepší vyvážení jízdích vlastností.
Potenciálně levnější servis a pravděpodobnost menší náchylnosti k potížím (při normálním ježdění).

Máš to jednoduchý, odhadni kolik ročně najedeš a vyber
😄 ... teda pokud nemáš pravou nohu o hmotnosti cihly. Pak jedině nafta.
Avatar - Dinar
Dinar
Se vším souhlas, navíc z řidičského hlediska je ta menší hmotnost na předku opravdu přínosem, z průměrných aut dělá mrštná vozítka. Ani nemyslím, že by se v celkových nákladech nevyplatila "malá benz. turba" i při vyšších nájezdech než těch 30 tis. 😉
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jak je to u dnešních motorů s prohlídkami a údržbou? Hádám, že když je obojí turbo, bude už minimální rozdíl v ceně a frekvenci prohlídek mezi zážehovým a vznětovým.
Avatar - Dinar
Dinar
Turbo v tomhle ohledu nehraje roli, dýzl, víc filtrů, rozvody dražší a častěji.
Johnnn
A ještě k tomu není turbo jako turbo - benzín má nižší plnící tlaky a tady pravděpodobně vyšší životnost turba
Udaj
Mám 1,4T-JET od Fiatu a prohlídky po 30tis km, zatím 22tis. a můžu jenom chválit
Klaudius
jednoznačne :yes: .... ktovie ale, aká bude budúcnosť?
Škoda Superb IV., 0,6 TFSi/125 kW....? 😄 😄
A ešte jedna vec. Lepšie spektrum využiteľný otáčok >😒]
GT2
:yes:
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Ale houbeles. Je videt, ze jsi toho s dieselem moc nenajezdil (jestli vubec neco - asi jen jako pasazer v autobuse 😉 ). Opak je pravdou: oproti nudnemu a linemu benzinu, ktery je nutno pri predjizdeni tocit jako zubni vrtacku, je diesel neskutecne kutlivovanym motorem s mnohem sirsim rozsahem prakticky vyuzitelnych otacek. Proto se diesel vyplati, i kdyby stala nafta 40 a benzin 32 za litr. A bez ohledu na pocet najetych km. Proste s dieselem je mnohem lepsi svezeni!
kuko
ano Ádo, tohle všechno ale platí pro dCi od Rencka >😁 a ne pro TDI 😉
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Tohle plati pro jakykoli moderni diesel. Mezi DcI a TDI je z vyse uvedenech hledisek rozdil predevsim ve spotrebe a zivotnosti. Oboje prirozene v neprospech francouzske techniky.
Marko
Tu máte finálnu podobu Renaultu Megane z fabriky:
[odkaz] resp. [odkaz] resp. [odkaz] Interiér: [odkaz] resp. [odkaz] Verzia Coupé: [odkaz]
Klaudius
Ďakujeme, Marko. Ako žiješ? Nejak Ťa veľmi nevidno...
Marko
Ako žijemm?..dakujem za opytanie, ale ani sam neviem. ;-\ >😁 Nestiham veci, tak ako by som chcel...(mozno aj preto, ze robim 10 veci naraz.) Ale dobra sprava je, ze som uz zvladol urobit niektore aktualizacie starych redakcnych clankov, a 3-4 z nich su uplne nove, vratane niekolkych informacii o zaujimavych projektoch,o ktorych sa zatial nepisalo vobec, alebo len malo (a na zahranicnych serveroch). Takze treba este chvilu vydrzat a "budem" naplno naspat... 😉
Avatar - Pierro
Pierro
Marko díky za fajn fotky..😄) Ináč rád ťa tu po dlhej dobe zase vidím, stav sa častejšie... 😉
Marko
Ahoj Pierro...fajn slovencina 😉 Ja sa tu zastavujem prakticky denne, ale nestiham pisat. ;-\ Rad by som, ale...zatial to nie je mozne (aj ked som si pred par tyzdnami myslel, ze sa to zlepsi). Je to trochu aj dosledok toho, ze som si navymyslal projekty...a casovo to nejak neviem zladit.Snad sa to ale zlepsi...
Avatar - Pierro
Pierro
o nech Ti tie tvoje projekty dobre vyjdú. A dík za tú slovenčinu... 😉
Marko
Dakujem 😉
Jozki
Nazdarek. Posli mi tie fotomontaze o ktorych sme minule hovorili - preposlem ich chlapikovi do fabriky kde sa na nich popyta. Zistime ci sa nieco podobne bude vyrabat a ak ci sa nejako zhoduju/podobaju. 😉
Marko
Caves 😄 Neposlal som ti to uz v tom .pps ? Alebo som zabudoL, No, posielam kazdopadne este raz... 😉
Jozki
Dosiel - len ten "sportiak". Ten tam preposlem tiez. 😉
kuko
zaujímavé, už sa teším ako to bude vyzerať na živo

samozrejme už z obrázkov je jasné že to bude poruchové, podvozok na prd, elektronika hapruje, prevodovka je nepresná, kufor malý, nekomunikatívne riadenie atd. >😁
Marko
Nazivo to bude snad vyzerat ako na tych fotach... 😉 Teda, myslim, ze celkom dobre...

Ano...za chvilu tu budu specialisti, ktori nam oznamia, ze Renault si samozrejme moze kupit iba *. 😄
A kde si nechal plasty? >😁
kuko
mea culpa! zabudol som na to najdoležitejšie - takže plasty, tak tie budú ..., proste škoda slov >😁
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ricardo
Ricardo
Ououou podobně bych si představoval Alfu 149 :yes: :yes: :yes:
Super :yes:
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Fujtajbl. :no: Musel jsem na to chvili hledet, abych od sebe rozeznal predek a zadek. Ale nasi 4% mensine se to mozna prave proto bude moc libit.
kuko
ale pupuš, nedělej že se ti to nelíbí! neboj, když tě v tom s klukama svezeme, hned zapomeneš na tu celou nudnou heterogerman produkci :yes:
Avatar - Dylan McKay
Dylan McKay
A nevím, Ado, proč máš pořád takový strach z 4% menšiny... Třeba by se ti to nakonec mohlo líbit, říká se, že to na začátku jen trošku štípne... 😉 >😁
Avatar - Ronault.
Ronault.
Ádo, nemusíš nám tady popisovat svou manželku... 8-s
Avatar - iudex
iudex
Trurbo v maloobjemovom motore je nepochybne prínosom po vsetkých stránkach; nižšie zaťaženie nápravy, nižšia spotreba, nižšie poistné a pod. Ja však vidím prínos najmä v tom, že sa dostane turbobenzín i medzi bežných ľudí, ktorí štandardne v nižšej strednej kupujú jedna-šestky. Lebo priznajme si, 2,0T asi nie je bežná motorizácia v priemernej českej alebo slovenskej garáži (česť výnimkám). Ja osobne považujem benzín 1,4T s výkonom 88 - 100 kW za ideálnu motorizáciu pre Golf-klasse.
Avatar - gld
gld
lenže ako sa už spomenulo, keď na to dupneš tak to zožere viac ako dnes bežná 1.8 alebo 2.0 benzín..ušetria iba klobúčkári
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
ladlen
Tak nepovedal by som, že Mégane je bezduché, obidva staré modely sa výborne predávali, Mégane II sa ešte aj teraz dobre predáva. Renault má výborné motory, výborný dizajn a aj svoju klientelu. Ale interiér nového Mégana aj mňa sklamal, pokiaľ ho ešte nezmenia.
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Petto
Aspoň tá púšť plastov neškrípe ako plasty v dokonalých vozoch VW. A prečo ísť do spomenutých vozidiel? Nie každy si potrebuje liečiť komplexy.
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - gld
gld
voe, púšť plastov..hlavne že mäkčených dančo, vo to go, nee? sme ti to snáď včera názorne vysvetlili
Avatar - Emel
Emel
Sakra... Pierro, berete ještě členy?
Avatar - Pierro
Pierro
My bereme členy pořád... >😒] mrkni se na [odkaz] 😉
pogo26
Já jo, protože v době uvedení bude zase o krok dopředu proti tobě jmenovaným. Tak jak to bylo i v roce 2002. To prostě nemůžeš spochybnit.
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
pogo26
jo v době uvedení na trh byl o krok vpřed
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
pogo26
nevím jestli si pamatuješ rok 2002,ale Focus co se týče zpracování, motorů a materiálů v interiéru byla tragédie. Golf celkem dobrý až na málo místa, malou výbavu, malou uživatelskou přívětivost, v té mimochodem Megane vyhrává. A to nebudu mluvit o Octavii. Ta se zvedla až s O II.
Avatar - Pierro
Pierro
Matelko a povedz nám maličký, od ktorej firmy je tvoja trojkolka?? Od Chicca?? >😒]
kuko
dneska je ale celkem user-friendly :yes: už to není "proč Ceed když můžu mít Oktávku", teď máš na výběr už i Focus, Golf a Astru.
žeby nasadili novou terapii? :-!
Avatar - Pierro
Pierro
No možná mu zavedli čípek, tak se zase intelektuálně posunul mudrlant jeden... 😉
kuko
Nikdo nemá dovod ísť do Megana! V západnej Európe dokonca musel urobiť Renault akciu, že ku každej zakúpenej Oktávke/Golfu dostaneš Megana zadarmo, a tým čo na Guru nemajú dajú Megana zadarmo + im otvoria v banke šetriaci účet a budú im prispievať aby si čo najskor na Guruho našetrili. Do tej doby sa musia trápiť v tej púšti plastov, na každej križovatke kontrolovať či motor nezhasol, keďže auto sa netrasie a motor neklepe, trpieť pri každej jazde na tom hnusnom makkom podvozku....
Avatar - Pierro
Pierro
>😒] >😒] >😁 :yes:
Avatar - Dylan McKay
Dylan McKay
507, silniční pirát, který předjíždí v zatáčkách na dvojitou čáru si zase koupí Golfa, to máš pravdu...
My od Renaultu jsme jiní, lepší... :-!
Avatar - Pierro
Pierro
Šviháku, tohodle kovboje není radno provokovat.... >😒] inak ti to se svojí tříkolkou natře v táhlým dlouhým... 😉
P.S. měl bych jinak dotaz ke Švihovu - můžu na tebe??
Avatar - Dylan McKay
Dylan McKay
Můžeš. Pošli mi soukromou zprávu... (stačí kliknout na nick, a tam je ta možnost 😉 )
Avatar - Ronault.
Ronault.
Tak když je plastů moc, tak se Ti to nelíbí, asi moc měkké. Když je jich málo, tak se ti to nelíbí. Co takhle na nového Megana namontovat znak VW? >😁
Jestli se tento motor přinejmenším vyrovná kvalitám 1,2 TCE,máme se na co těšit :yes:
Petto
To ano. Mal som možnosť jazdiť Modus s týmto motorom a je to totálna paráda. Čo už, doba nepustí.
Avatar - gld
gld
jj, 1.2 TCE je fajn motor 😄