Na český trh přichází nový hatchback od Chevroletu. Jak si stojí proti dvojici populárních konkurentů, kteří si zakládají na dobrém poměru cena/výbava?
Generation není akční model Authentique. Je to obdoba Octavie Tour. Je to tak těžké pochopit ? Pro srovnání bych použil i další auta z této třídy zaměřené na dobrý poměr cena/výbava - Octavii a Golfa.
Ukecáš je na podobné ceny. Navíc to není jen o ceně. Co by jsi si pak myslel třeba o aktuálních cenách ve Francii. Základní ceny:
Mégane Autentique1,6 - 19 190,- Eur
Golf Style - 13 990,-
Octavia - 13 490,-
To, že ukecáš prodejce nemůžeš brát jako argument, tam se to liší člověk od člověka a taktéž se ti může stát, že ukecáš prodejce od Renaultu, kdežto od VW ne a rozdíl cen se ti ještě prohloubí... Dál... koupě auta určitě není pouze o ceně, ovšem tento článek ano (popřípadě o nejlepším poměru cena/výbava)... Jinak situaci ve Francii nemůžeš brát jako směrodatnou. Mégane je domácí model a tuto cenovku si zde může zkrátka dovolit... Navíc, zde se bavíme o českém trhu. Nebo Ty snad budeš kupovat auto ve Francii?
Máš pravdu, že slevy nejsou argument. Těžko se dají započítat v objektivním hodnocení. Nicméně některé značky jsou známé tím, že mají dražší ceník a spíš dávají slevy. Také platí úměra, že čím více máš jednotlivých příplatků (tedy ne balíčků), tím vyšších slev dosahuješ. Ceny příplatků jsou nastaveny tak, aby se automobilce vyplatily i tehdy, kdy si vybereš jediný. Důležité je, že ceníky jsou pouze orientační. Z téhle trojky bych si asi vybral ještě vybavenějšího Megana. A mimo tuto trojku bych se určitě podíval na Golfa. Cenový rozdíl určitě nebude tak velký.
Jak už jsem psal je to nějaky patek knk. 1rok a chlup co jsem obchazel salony takže situace je u Golfu diky sniženi cen jina. Ale co vim z jinych diskuzy a zkušenosti čerstvych majitelu tak dostat slevu 10% by neměl byt problem. Když teď koukam na cenik Golfa tak těch 360tkč za Golfa + 2 pakety je odpovidajici cena a cena kterou jsem tu placl je přecejen kapku mimo. Jinak co konkretně jsi měl nakonfigurovano za těch nabidnutych 364tkč ?
Jo, silnější varianta se dá za 350 000,-metalíza, paket Comfort, paket All In, mlhovky s přisvěcováním, rádio RCD310. Možná by se dala i nějaká sleva na skladovku. Auta dnes drahá nejsou. Jen se to některých neví. A tak to má být. Soused přece nemusí vědět, že jsi auto koupil za babku. A to je i největší problém českého Renaultu. Marketing je postaven jen na lákání na nízkou cenu a je zcela kontraproduktivní. Každý sice chce nakoupit co nejlevněji, ale nikdo nechce, aby o tom ostatní věděli.
[odkaz]
Zajimavě napsano a ja plně souhlasim. K te skladovce jen dodam že misto metly ktera koštuje cca 13 500kč bych dodal sportovni interier ME2 a paket kde je dešťovy a světelny senzor. Ale tohle je nevyhoda skladovek ktere se berou tak jak leži.
Ale houby. U mnoha lidí je to docela naopak. To, že reálná cena není jasná, je výhodné jedině pro automobilky, které tak můžou odírat "hejly", kteří nevědí, že o cenu nového auta v nóbl autosalónu se dá smlouvat jak v tureckém bazaru. Že to mrví ten slavný trh, je zcela bez diskuse. :no::no:
Bohužel zrovna aktuální Mégane té francouzské elegance moc nepobral. I když v nějaké pěkné metalíze to není tak úplně zlé. Samozřejmě korejská konkurence je na tom designově ještě hůř.
Já bych taky bral Golf TSI. Dneska se dá koupit za cca 320 000,-. Navíc je s autoklimou, CD, vše v elektrice,ESP, litá kola,.... Proto jsem také psal, že bych do srovnání dal i Golf a Octavii, které jsou za srovnatelné ceny.
Se slabši variantou nemam zkušenosti takže se nebudu hadat. Jen podle zkušenosti majitelu vim že silnějši varianta tedy 77kw ma mnohem bliž k 1.4 TSI 90kw než ke slabši variantě 1.2 TSI 63kw. Osobně znam 1.2TSI a kratkou zkušenost mam s 1.4 TSI 90kw a mužu potvrdit že rozdil je opravdu až nečekaně maly.
Přítelkyně jezdila dlouho s prvním Méganem 1.6 16V (79 kW) a ten jel parádně. Pak jsem se svezl s trojkou v ekvivalentní motorizaci a je to bída. Opravdu to jede hůř, než nejslabší TSI.
Korejci sice mají výkon, ale opravdu zoufalou momentovou křivku.
Pokud vím, tak za 320tis. dostaneš od VW tohle: starou 1.4/59KW, 5stupňový manuál, 3 dveře, manuální klimu, nelakovaná zrcátka a kliky dveří, ocelový kola (R15)... A i tak je tato cena o cca 50tis. vyšší než u zde porovnávaných konkurentů...
Ale to není chyba Renaultu (stejně jako to není zásluha VW). To se prostě liší prodejce do prodejce... Např. každý rok redakce Světa motorů obvolává prodejce a zde jsou výsledky (číslo 7/2010): Škoda Octavia: -12%, Škoda Superb: -23%, Kia Ceed: - 20%, Peugeot 407: - 31%, Peugeot 807: - 29%, VW Passat -13%, Hyundai Sonata - 25% atd... Zkrátka musí se vycházet ze porovnávatelných čísel, a to jsou ty udávané výrobcem...
To že jsou u koncernu VW větši slevy než jinde je znama věc. Takže sice cenikove ceny maji často o dost vyšši ale realne ceny už ne a to zvlašť u aut třidy ktera se tyka tohoto v članku. Taky se nesmi brat v potaz specialni akce nebo vyběhovy model apod.
Ve srovnání s VW máš pravdu. Moje zkušenost je taková že u Renaultu dají 4% + nějaké dovybavení a v případě skladovek jsou ty slevy výraznějiší. U Škodovky 13% a to ne na skladovku, ale na nový model s vlastní konfigurací. To stejné platí i na koncernové vozy tedy Seat a VW. U Škodovky mě žádné auto neoslovuje, ale takové Polo nebo Ibiza (i přez hnusný interiér) jsou dobrá volba a cenově na úrovni i Korejské produkce a to si nedělám legraci.
U Renaultu není problém na určité modely dostat i slevu dosahující 100 tisíc (i přes - vlastní zkušenost). Naopak, když jsem přišel do brněnské škodovky (Auto ROS), tak ke mě nikdo nepřišel, všichni seděli nalepení za pc, nikdo mě ani nepozdravil, děs a hrůza.. Tomu říkám přístup! Naopak v Auto Opportunity mi nabídli občerstvení, ani jsem nečekal a už se mě hned ujali (a že by měli prázdno jako ve škodovce se říct nedá).
Nene, u Meganu či clia sice slevy dávaj, ale ne takové. Tam ty marže mají opravdu hodně malé, takže s cenou šibovat nemůžou ( i když Megane 2 jsme před cca 5 - 6 lety kupovali se slevou 120 tisíc - v té době se ceny pohybovaly přes 500 tisíc za nové, ale to je dnes fuč). Měl jsem na mysli Lagunu. Tam opravdu dealer může dělat takové divy, že se dostane na takovou cenu, za kterou prodávají Megane.. ;-)
Mě byla nabídnuta u Renaultu sleva 4% + nějaké ty doplňky (koberečky...atd) na všechny modely až na Thalii. U Škodovky mě bylo nabídnuto 13%!!! Platí pro všechny modely.
To odpovida. Ja dostal na Golfa cca 15%+koberečky atd. Dnes co vim tak na Golfa je sleva cca 10% a to samozřejmě diky upravam ceniku. U Renaulta mi nenabidli prakticky vubec slevu max. nějaka ta vybava nebo do 5% u Megana.
No jo pánové.. To se musíte umět ozvat. Říct si o slevu.. Nedají, běžte jinam a ukažte nabídku kterou dali vedle.. Nicméně u Megane stlačil importér ceny tak nízko, že dealer s tím moc dělat nemůže. Opak je Laguna, ta se prodává za dumpingové ceny..
Nepodceňovat! mě ke štěstí stačí přední el. okna + zrcátka, manual klima, centrál a víc ke štěstí nepotřebuji :-) A TSI je v pohodě tedy co do jízdních vlastností... životnost prověří až čas. Myslím že se nemáš za co stydět spíš naopak :yes:
Jo dik. V pohodě s autem jsem opravdu spokojen a to včetně toho šiciho stroje. S tou vybavou je to těžke protože jak si člověk na některe věci zvykne tak je přiště bude požadovat znova.
no ja ked som minule zmykal predajcu renaultu (chcel som scenic za 22000e), tak mi bol ochotny ho dat dole na 19500. To uz bolo maximum, povedal, ze moze dat max 11%, a 14% v pripade firemnej flotily, alebo VIP zakaznik(novinar,slavna osobnost atd).
Zisk z auta by mal 500eur.
BTW, na sk su o cosi nizsie ceny(renault) ako v cz.
Tak Evropa je Evropa, ale Mégane boduje především technicky a samozřejmě má nejlepší interiér. Cruze se trochu chytá ve vnějším vzhledu, který je ušitý jednoduše a elegantně, spíš mimo soutěž mi přijde I30, ta ztrácí prakticky ve všem (jo já vím, sedm)
Aneb ve dvou slovech vyjádřeno "Proč kupovat Korejce, když za ty samé peníze můžu mít auto od renomované evropské značky s kvalitním evropským interierem, s mnoha původními prvky a řešeními. Které vevnitř nesmrdí a nevypadá jako něco z Hvězdných válek."
V čem, kromě SEDMIIIII, Korea vede?
Renault má jméno, historii, zajímavá řešení a turbomotory.
To, že něco montují pepíci za humny nemá žádnou souvislost s celkovými parametry daného vozu. To, že něco podle plánů Renaultu montují pepíci v Turecku je fajn, protože jejich ruce jsou levnější než ty zdejší a mohou tak nabízet slušné ceny.
Já také nikde netvrdím, že tam nejsou rozdíly. Jen jsem reagoval, že je to pořád Renault byť vyrobený v Turecku stejně jako Hyundai vyrobený v Nošovicích je pořád Hyundai.
Ale to s tím nemá přece nic společného...Panda je taky ultimátní Italka, i když se vyrábí v Tychách. Nebo ty snad Jettu nepovažuješ za německé auto?
Hlavní je původní návrh, výroba je při dnešních technologiích vedlejší.
Hyundai pro mě nikdy nebude domácí značka i kdyby živila mě a půl Prahy k tomu.
Pořád žádná odpověď na otázku, proč Korejce. Třeba na jaře ušetřím a místo do BMW půjdu třeba do i40... ;-)
Ok, můžu porovnat... Jinak, můj příspěvek nebyl namířen proti Tvé volbě Méganu, ale proti hodnocení zakládajícím se na původu auta, nikoli jeho kvalitách... Ale zpět ke srovnání...
Mégane vs. Cruze... Cruze je mi osobně mnohem bližší designem, jeho interier patří podle mně dokonce mezi designově nejzdařilejší kousky v nižší střední třídě (i když i ten v méganu se povedl), má modernější (a silnější) základní jednotku, objemnější kufr, nabízí lepší řazení a celkové jízdní vlastnosti a taktéž nabízí 5letou záruku (i když omezenou 120tis. km)... Oproti tomu Mégane zase boduje lepším poměrem cena/výbava, lepším jízdním komfortem, elegantním interierem (o tom jsem již mluvil), větší nabídkou motorů (hlavně malé turbodiesly a benzinová turba) a svou lepší image... Na srovnání s i30 bych si počkal ještě rok do nástupce, přece jen současná generace je na trhu už celkem dlouho... Jinak smradlavé interieri už podle mně patří minulosti (popřípadě čínské konkurenci), vzhled z hvězdných válek je otázkou vkusu, ale najdeme ho koneckonců i v dražších autech (Toyota Prius, Honda Civic atd.)...
PS: Tímto příspěvkem nechci ukázat na to, které auto je lepší (nebo horší), ale na to, že se jedná o porovnatelná auta bez ohledu na původ...
Cruze je v tomhle směru dobré auto, ale pořád se může postavit jen nižším výbavám evropské konkurence. (2.0 VCD ponechme stranou).
Kdybych vybíral sedan, bral bych přávě Cruze.
Zápach interieru si pamatuji z i30, kdy se mi při testovací jízdě zvedal kufr...uvidíme příště.
Kluci korejští se hodně zvedli, jsem zvědavý, jestli se prosadí tak, ajko ve spotřební elektronice. :-)
Při srovnání jízdních vlastností je jasně vidět, že jsi s Méganem ani Cruzem nejel. Jízdní vlastnosti jsou u Mégana jedny nejlepších ve třídě a chválit zrovna Mégana za jízdní komfort už je dnes taky trochu mimo.
Máš pravdu, skutečně jsem ani z jedním autem nejel (v mém věku mám bohužel málo příležitostí :-( ) a je možné, že zde je můj náhled zkreslený (v tom se omlouvám), ale snažil jsem se vycházet z informací udávaných v testech: Cruze nabízí jistý podvozek (použitý též v Opelu Astra), který vás v extrému podrží, ovšem nelze od něj očekávat zábavu... Mégane: Zajímavý kompromis zakládající si stále především na komfortu, při běžné jízdě naprosto dostačující, v extrému ještě s rezervami...
Raději bych s nákupem počkal,tak rok ;-) , nová i30 je tu co nevidět... Navíc příští rok bude v téhle třídě zajímavý: nový ceed,nová octávia,golf7,leon ...
1. Cruze : najmodernejsie, najnovsie a pre mna z trojice najkrajsie auto s najsilnejsim motorom a pre mna najkrajsim aj interierom
2. i30 : osvedcene auto s vybornym motorom a pomerom cena vykon objem a navyse u mna dizajnovo krajsi ako renault megane navyse velmi dobre zaruky a spolahlivost
3. megane : nemastny neslany neurazi ale ani nenadchne a neocari ako napr cruze hatch, sympaticke auto bohuzial so slabym motorom a hrackarskym interierom a nai velky kufor a vonkajsie rozmery a imidz mena megane to nezachrania, jasne tretie miesto
S tím souhlasím. Cruze a i30 mají interiér tak trochu ve stylu čínské tržnice. I když je fakt, že i30 v reálu nevypadá tak hrozně. Ale já radši usedlejší klasiku.
Co to znamená "čínská tržnice"? Od nás znám jen vietnamské, ale stejně mi to nic takového nepřipomíná. Opačně, ač proti Meganu nic zásadního nemám, tak digitální rychloměr není zrovna klasika, že?
Doporučil bych Vám se v Cruzovi projet, stojí to za to, než budete něco takto od stolu odsuzovat.
Toto jsou dost primitivní názory, odsuzovat vše, co je vyrobeno v Korei. Jednoho dne, a nebude to trvat moc dlouho, bude v každém "evropském" autě polovina součástek vyrobených v Číně, pak zaměříte svůj vztek kam?
Jinak, Cruze se vyrábí v Korei, stejně tak jako v USA, kde patří mezi nejprodávanější velkostně srovnatelná na trhu. Navíc podvozek sdílí s Astrou.
Chevrolet, je jak je obecně známo, americká značka koncernu General Motors, která pro část své produkce využívá továrny bývalého jihokorejského Daewoo.
Takže bych to viděl spíš na to, že se jedná o globální model, než ho bezmyšlenkovitě přiřazovat jednomu státu.
Pokud bude např. fxfágn využívat pro produkci některého svého auta bývalou továrnu v Rusku, budeme také mluvit o ruském autě, přestože znak bude mít klasický, se kterým se vyrábí v reichu?
Je třeba si uvědomit, že je to jedno. Pokud se automobilka rozhodne vyrábět nějaké auto v jiné zemi se znakem mateřské automobilky, dává tím najevo, že si za kvalitou této produkce stojí, věří jí, neboť dává v sázku pověst celé automobilky. Dnes ve světě globalizace rozlišovat národnost modelu auta je zcestné a dost ubohé.
Ať je to vyrobene třeba na Marsu jednou je to Korejska automobilka a tečka. To same o tom VW je to Němec ať jsou ty součastky odkudkoliv. Navic Korejske auta prodavana v Evropě rozhodně nepatři ke špičkam svych třit spiš naopak. A jak už jsem psal byt ne fandou ale fanatikem korejskych vozitek je zrale na vyzkum. Takže me přispěvky vyš ber z rezervou.
Aha, takže americký Chevy vyrobený v Korei je korejské auto, neměcký fxfágn vyrobený v Rusku, Španělsku nebo na Slovensku je vždy německý. Hmm, bezchybná logika, to je vymyšleno hlavou? To stojí za výzkum >:-[]
A jen aby bylo jasno, nejsem příznivcem korejců, beru všechny automobilky stejně bez předsudků - tedy vyjma VW - tyto nezpohlavní auta fakt nesnáším a to kvůli doslova vw-fanatikům jako je jeden nejmenovaný níže v této diskuzi. Je mi líto, agresivní reakce vyžaduje stejně nepřiměřenou odvetu, ať s ní tito fanatici počítají.
Taky jsem VW nějak nemusel a přiznam se že je to i diky jistym fanatikum jak pišeš. Jenže když jsem vybiral auto v nižši středni tak jsem musel před Golfem smeknout a rozhodně bych ho nenazval bezpohlavnim. K tomu co odkud je a pochazi se vyjadřovat nebudu protože jestli např. Škodovka neni Česka tak je u tebe něco v nepořadku.
No, uvnitř mi přijde jako každé druhé a zvenku mu něco chybí - nevím, jak jinak to napsat - něco jako šmrnc, něco navíc, něco, co se nám líbit může hodně nebo nelíbit vůbec, ale prostě něco ... No a to mu chybí ať v dobrém nebo zlém, je to prostě neurčité, proto bezpohlavní. Proto při výběru nového auta nižší střední letos na jaře neměl u mě nejmenší šanci.
A abych nezapomněl - naprosto tragická je délka záruky u fxfágnů - dva roky - to je výsměch do ksichtu zákazníka.
O škodovce tady nepadlo z mé strany ani slovo, není to vedoucí, hlavní automobilka, je to člen skupiny, původem česká značka.
Ja na zaruku opravdu nehraju. Mě stači 2roky. Ono u VW lze za nějakych 6tkč připlatit dalši 2 roky ale ja jsem tu potřebu neměl. Jeden z duvodu je i to že na koncern VW je neutorizaku přehršel to same plati pro ND a to jak origo tak z druhovyroby. Když si spočitam kolik nasypu peněz do 5-7letych zaručnich prohlidek tak fakt ne.
Jinak jeden muj znamy měl možnost jet jak Cruze a pak taky v mem Golfu a řekl jednoznačně Golf. Zhruba řekl (poměrně mlady) Cruz se mi z venku vic libi ale to je asi tak všechno.
To je samozřejmě věcí názoru, který Vám neberu.
Můj známý má opačnou zkušenost (Golf x Lancer) a Lancera jsem si zkoušel, tak vím. Do Golfu jsem neměl odvahu sednout a vzhledem k záruce a designu by to byl i naprosto ztracený čas.
Záruka je pro mě velmi důležitá, mým požadavkem bylo 5 let - po dobu leasingu.
Ale jak píšu, je to věcí každého, co si koupí, ale plošně něco odsuzovat, je hodně povrchní.
Musím říci, že mám stejně jako vy odpor k autům vyrobeným někde v Asii (kromě Japonska) a hned mi bylo jasné, když jsem četl některé negativní příspěvky které směřují k korejcům že se objeví opět nějaký moralista, který začne vysvětlovat že je úplně jedno odkud auto pochází a další bláboly. Setkávám se s tím totiž velmi často, jinak má volba by byl z uvedené trojice Megané. A jentak mimochodem nechápu současnou reklamu na Hyundaie, že "České" auto nemůže být světové, jak mohou nazívat Korejskou škatuli Českým autem opravdu nechápu. A pokud jde o Cruze, tak tam nemám slov. Ten design snad dělal disgrafik.
Ještě jsi zapoměl dodat, že Měgane se vyrábí i v jiných provedeních než v základu. Tyto korejce můžeš srovnávat jen se základní verzí Měgane, pak už nemají šanci. A to nemusíš jít ani do GT nebo RS.
Poradie je jasné, lebo Cruze je kórejský, alebo i30 je kórejské. Nič iné v tom nie je, píš si čo chceš, realita je taká. Tie drísty o Megane sú smiešne.
Tento "detail" by v hodnotení nemal chýbať, lebo napr. kým i30 ju má 5 rokov bez obmedzenia, tak u francúzov ju treba draho dokupovať a i tak sa Hyundaiu nevyrovná ...
Myslím, že náklady len na kúpu vozidla sú takmer o ničom bez nákladov na priemernú napr. 5 ročnú prevádzku s cca 20 tis. km ročne + cena pri odpredaji ...
Mnohí čo lacno kúpili neskôr dosť ľutujú a tá "výhodná" ponuka je po pár rokoch poriadne nevýhodná ...
A bezpečnosť je tiež niečo čo veľa našincov považuje za "detail" až po koberčekoch a farbe ...
Tou bezečností narážíš na co? Zdá se ti někerý vůz z této trojice nebezpečný? Cena při odprodeji mě netrápí a nikdy nebude. Nikdy nevíš co bude za 5let. A kupovat auto podle toho jakou bude mít hodnotu za pět let je nesmysl. Nechci dělat kopromis a vozit se 5 let v něčem v čem se nebudu cítit dobře s vědomím, že za těch 5let dostanu když moc tak o 10 000kč víc než u jiného vozu. Navíc v případě této trojice bude propad ceny zhruba stejný.
Rozhodovali jsme se mezi i30 a Megane Generation..
a zvítězil Hyundai i30. Nejen slevou na prodejně, ale celkovým přístupem dealera, nemuseli jsem čekat na výrobu auta, koupili jsme skladový vůz v barvě, kterou jsme si přáli. Velkou roli hrála záruka - na Megane Generation při financování přes úvěr je 5 let, na Hyundai jsme dostali plnou záruku 7 let (5+2 od dealera). Navíc interiér vyfocený u článku není z Megane Generation, ten má ukazatel rychlosti klasický, ne digitální. Celkově je na Generation vidět, že je to úspornější model (na výrobu). Motor bych hodnotil o chlup lepší, než v Hyundai (aby ne, když je to 1,6). Hyundai mě celkově mile překvapil - úrovní zpracování, kvalitou interiéru. Byly tam další drobnosti (např. litá kola, plnohodnotná rezerva, atd.), které nás naklonily k Hyundai.
Já ve světě aut neznám pojem "nejvýhodnější nákup", existují jen nákupy dobré a špatné, peníze v tom hrají roli až na druhém místě. Výhodu získává každý - stává se svobodným. Pokud má ovšem někdo představu, že výhodou u nákupu auta je to, že po dojemném, z pohledu osobní důstojnosti sebevražedném boji, usmlouvá u prodejce slevu dvanácti táců na picanto v základu, pak takovému zájemci o auto lze zatím spíš doporučit, aby se před pořízením auta ještě ve škole života dovzdělal v předmětu, kterému se říká - žití a bytí.
Ovšem, horní diskusní nabídka pro nás pro všechny může být impulzem k zamyšlení. K zamyšlení nad tím, že ještě před deseti lety by dilema, zda "korejce" či Renault spadala výsostně do kategorie magorismů... A vida, uteče pár roků a my tu trochu trpce stojíme před monitorem a nezbývá, než uznat, že za to prostě ti korejci uměli vzít. A když k tomu člověk připočte opravdu rostoucí výskyt korejských aut i na silnicích Západní Evropy... vyvolává to až jisté argumentační drhnutí. Stále hůře se nám totiž, zejména v některých třídách, argumentuje "proč ne" a stále více se vkrádají až garážově-evropsky-kacířské myšlénky... proč třeba i ano...
Popravdě si však napišme, že kdo se podívá na kabinu Mégana, rychle mu dojde, kdo to nahoře umí a kdo zatím jen hledá tvary kabinových jednotlivostí. Chválím Renault za to, že stvořil do mégana přístrojovou desku, která není esteticky samoúčelná, která působí na voko harmonicky a materiálově vskutku jedinečně. Taktéž design karoserie snese náročná estetická měřítka. Není to sice kompaktní hatchback z rodu eurodrzků, přístrojovka je všechno jenom ne to, co ti zaškube pohlavím, ale v rovině běžného avšak nekýčařského řidiče, který autem jezdí z místa "A" do místa "B", z pohledu řidiče, který nezatíná tipec na plnej v dlouhým táhlým všem okolním soupeřům, se v případě mégana jedná o povedené vozidlo. Jasně, eurodrzci točí ve třídě jedničku od BMW, případně golfíka, o tom žádná.
Tedy v logickém garážovém úhlu pohledu není dnes nahoře co řešit - Renault Mégane. Je to volba vyspělá, volba nepochybně dobrá. Nejvýhodnější volbu, tu ponechme zdejším notorickým plakátovým platonikům, ti přece ví vždycky nejlépe co by kdyby...
Proč by se měla vypinat klima ? Nepleteš si to nahodou s HTP ? Jinak nejsi nahodou majitel Laguny 1.5 dCI kde bude to vypinani klimy v kopci pravděpodobnějši ?
Hups...chybka, vynechal jsem I...samozdřejmě sem myslel GOLF VI (tedy šestkový).
Jinak kuci Matuji a GM.rja evidentně 1.2 TSI 77kW nikdy neřídili... Jinak by totiž takovou blbovinu byli byli neřekli. ŽE PÁNOVÉ???
Jak by mohla tak stupidní značka jako je VW (koncern) vytvořit něco smysluplného? Důkazem je absolutně přemrštěná hodnota ojetin na Evropském trhu, dána totálním nezájmem kupující strany že? Naopak kvalitní Francouzké, Korejské atp. vozy, jenž se svou hodnotou doslova podbízejí ke koupi jdou "nadračku". Pánové základní zákon ekonomie o NABÍDCE A POPTÁVCE, myslím mluví za vše? Což? Jestli ona pověstná poruchovost nebude zapříčiněna velkým množstvím vozů v Evropě, čímž samozdřejmě stoupá jejich množství a tím se i množí případy stažených kilometrů, opravených totálek atd. Na druhou stranu ano stane se, jde totiž o stroj vyráběný v obrovském množství a sem tam se holt závada najde. Koneckonců výše zmíněná absence mega záruky, nabízený u jiných automobilek je jasný marketingový tah a snaha prodat - nikoli důkaz kvality!!!
Ano, ale proč, když VW má tak nebetyčně kvalitní auta, nedá svým zákazníkům víc - 10 nebo 15 let záruky? Vždyť by je to vůbec nic nestálo, když jsou tak bezporuchová?
Ví se už, co udělá to "kurvítko" v motoru 1,2 TSI po 200 tis. km, co 200, asi stačí 100 tis.? Atmosféra pojede dál, ale u tohoto nikdo neví.
No nic, to je asi nevyhnutelné díky tlaku EU na snižování emisí, bohužel asi jiná cesta nebude.
Zákon nabídky a poptávky není všeříkající. Např. u nás platí také "stádní" efekt. (Známý mého známého říkal, že jeho známý najezdil s Golfem 200 tis. km. Nerozumím tomu, tak to koupím.)
Já najezdil 170 tis. km v Nubiře z roku 1998, dosud jezdí jako druhé auto bez jakékoliv poruchy motoru nebo převodovky. A to je přece nekvalitní korejské auto z devadesátek, nad kterým tady všichni ohrnují nos, že? Co na tom, že ve své době by levnější než superkvalitní Filcka. Co na tom, že stejně staré Filcky bez garaže hnijí a Nubira nemá nikde ani flíček rezu - stojí na sídlišti taky bez garáže.
Popkud maš z "kurvitek" strach tak zalez na strom. Co maji potom řikat majitele dieslu kde je těchto věci povicero ?
Ty to asi neviš ale prodlouženi zaruky u koncernu VW je možne za maly připlatek takže je zde možnost volby ostatně jako maš možnost indivuduelni volby vybavy což u korejcu neni.
U korejcu aby ti nepadle zaruka musiš na prvidelne prohlidky ktere jsou dražši než u toho koncernu VW kde NEMUSIŠ. Navic u VW koncernu pokud už jezdiš na servisni prohlidky maš doživotni zaruku mobility. A věř tomu že ta zaruka u korejcu je jeden z boju jak se prosadit. No a budu se opakovat ja totiž rozhodně nejsem stadni ale u korejce jsem neskončil ač jsem si jich par prolezl a vyzkoušel. A duvod je ten že jejich auta nejsou na urovni Evropske špičky a to si stači do aut jen sednout a prolezt si je. Jizda to jen potvrdi. Ale pokud bych byl limitovan finančně tak je možne že bych u nějakeho korejce skončil ale rozhodně bych ho nevynašel do nebes.
Taky jsem měl Lanos 1.5, bylo to mé první auto a nehaním ho, ale kvalit VW koncernu nedosahuje (kvalit myslím i jítdních, zpracování atd...).
Každopádně, pokud se bojíš inovace, nekupuj si moderní auta, obávám se však, že do 10 let nemáš v čem jezdit. Ona jde doba holt dopředu a tím je myšlen downsizing. Ničím to nezastavíš. A ano pokud se ukáže, že bude větev TSI poruchová, upraví se. Tak to je...
Jinak lidi, kteří neumí oponovat jinak než vulgarizmy (kurvítko) nepovažuju za osobnosti, které by mi byly schopny něco vysvětlit, či přesvědčit mě, že se mílím...
Omyl, pojem "kurvítko" není vulgarismus, ale již pomalu terminus-technicus. Je to součástka, která pokazí přístroj ideálně 2 měsíce po záruce. Z pohledu výrobců totiž není žádoucí dělat výrobky dosahující životnosti 20-ti let. Jednak to pozdržuje výměnu výrobku za nový - tj. nová příležitost pro výrobce, jednak to přispívá k modernizaci a ve svém důsledku k technickému pokroku. Je to celkem zajímavá úvaha, zkuste si rozšířit obzor třeba zde: [odkaz]
Možná to tak je, možná to tak není, ale po přečtení článku jistě budete s některými závěry souhlasit.
Výrobci aut toto také dobře ví, auta z přelomu tisíciletí byla postavena tak, aby vydržela hóódně dlouho, dnes jsou možná technicky vyspělejší, ale co životnost ...
Jo, a přesvědčovat Vás - to ani omylem. Každý svého štěstí strůjcem. Užijte si ty obludky od fxfágnu.
Jinak, zkuste si to po sobě přečíst - "mílím" opravdu rve oči 8-s
Sorry, ale já korejská auta nevynáším do nebes. To je Vaše "parketa" s fxfágnama.
Já se tady pokouším o střízlivý pohled na věc, nenapadat korejská auta jen kvůli tomu, že jsou korejská a uvědomit si úzká místa produkce fxfágnu, protože ani ta zdaleka není bez chyb. Ale to je něco, co asi tady chtít nemůžu, že?
... si vybrat jen z téhle trojiky, tak bych šel do Cruze ;-) Megane se mi tak nějak nelíbí (a to nejen kvuli znaku na kapotě >:D ) a i30 mi přijde tak nějak uplně mimo, vypadá o generaci starší >:D
Kolem 300-350k se dá vybírat i z jiných značek a to třeba P308, C4 a pak je tu samozřejmě ještě Golf ;-)
Já to taky moc nechápu, kdybych si měl vybrat z dané trojice, tak asi Cruze, dobře vybavené auto za slušné peníze. Golf je nepochybně lepší volbou, (hlavně v interiéru), ale já bych šel asi do Mazdy 3, která je nyní za cca. 380 t/Kč. Myslím model 2.0 s aut.převodovkou.
Já to mám přesně naopak, 2.0 atmo, je pro mně velkým argumentem proč ano, já naopak netoužím po 1.2 TSI, jinak by pro mně Golf byl jasnou volbou. Že má 3 slabší interiér, to má proti Golfu skoro každé auto, (snad až na Focus). Pro mně není klíčové, že v interiéru nejsou měkčené plasty. Golf je sice celkově dotaženější auto, nicméně Mazda je pro mně designově zdařilejší¨se sportovnějšími jízdními vlastnostmi.
Mám možná hloupou otázku - nemyslíš si, že právě ten 5st automat tu sportovnost zabije? Se spotřebou to asi taky moc slavný nebude...
Btw v Mazdě 3 1.6MZCD v předchozí generaci jsem jezdil a na diesel to jezdilo moc pěkně. Celkem prostorná, jen malý kufr a horší plasty na přístrojový desce. Jinak Mazda 3 dobrý :yes:
Já bohužel jinou volbu než automat nemám, i kdyby automat "ukradl" 10 - 15% výkonu, tak jsme někde na 128 - 135 bhp, to by podle mně mohlo pořád jet slušně, i když kolik Mazda váží v hlavě nemám.
Ono, jak se to vezme, já bych si i v té 3 dovedl představit i s 3.0 V6, i s tím automatem, jenže ta by potom asi slušně papala. Dvouspojka? Já nevím, ani dvouspojku, ani automat s hydro-měničem jsem nezkoušel, (sám mám robotizovanou), ale co mám načteno, tak klasika s hydrodyn. měničem řadí plynuleji, i když při vyšší spotřebě. Určitě vyzkouším obě varianty, ale TSI mně příliš neláká, malým přeplňovaným motorům nějak nevěřím.
No hele každy mame trochu jine požadavky na auto. Mezi me požadavky patřilo i to aby auto slušně jelo zaroveň malo papalo a mělo nizke provozni naklady. No a to 2.0 atmo navic s automatem jaksi nesplňuje. Pokud se ještě podivam na papirove parametry a nějake testy tak ten 2.0l žadna slava. Moc to nejede a papato. Co bych ja osobně u Mazdy 3 ocenil je řizeni a řazeni. No a po zkušenostech s 1.2 TSI bych se už k atmosferam s kteryma mam opravdu dost zkušenosti nevratil.
Fabie je sice lehči ale ma pouze 5kvalt. S Fabii nebo s 1.2 TSI ktery ma 5kvalt jsem nejel ale podle recenzi ta 6 docela chyby. Jinak jak už jsem psal ta 1.2 TSI v Golfu jede překvapivě nadočekavani. Stači si přečist nazory těch kteři měli tu možnost s timto motorem jet nebo dokonce tuto motorizaci vlastni. Snad každy je nadšen. Me předchozi auto mělo 1.8i 85kw a chtěl jsem něco co by jelo max. nepatrně huř ale ono to celkově jede lip. Jedina věc ktera mi oproti atmosferam chyby je gradace vykonu. Jinak někdo možna nebude se mnou souhlasit ale pokud jedeš sam tak i s timto motorem se daji zažit sportovnějši chvilky. Jo ještě ke spotřebě ta je při prakticky stejnem ježděni jako s předchozy 1.8i o 1.5l menši. Stylově jezdim snad na chlup stejně.
Ono jde o to, čemu říkáš velká spotřeba. Mně by u Civicu, který má 140 bhp a 5 aut.převodovku 8 - 9l ve městě mně neodradilo a stejně bych do něj šel. Uznávám, že pro někoho je to asi nepřijatelné, ale já bych to dokázal akceptovat.
Tak jizda a trasy každeho jsou jine a někdy zcela jine to se neda porovnavat. Pravě proto jsem psal i o předchozim autě ktere jsem vlastnil. No a sam se sebou se snad porovnavat mužu ne >:D
No jistě. Mně zkrátka více láka atmo, pokud jsi četl test Fabia vs. Swift, kde Fabia měla 1.2 TSI a Swift 1.2 VVTi, tam motor Swiftu nezaostával, ba byl dokonce lepší. Přeplňování má nesporné výhody, ale zejména Japonci ukazují, že i atmosféra může být velmi slušná.
No ono se jedna o slabši variantu TSIčka kterou neznam. Ja už jsem tu ale psal že ten rozdil mezi slabši a silnějši variantou je dost vyrazny navic hodně pomaha pravě 6kvalt. Už proběhly testy kde bylo srovnani 1.2 TSI 77kw s 5 a 6 kvaltem knk. Ibiza vs Golf. U Gofa naměřili dokonce menši spotřebu a pocitově bylo auto živějši což se potvrdilo i na naměřenych hodnotach.
Pokud byl rozdíl mezi motory 20 bhp, pak chápu proč působil motor Swiftu lépe. Mně by se líbila "motokárová ovladatelnost" Swiftu, naopak Fabia bude civilnější a asi lépe odhlučněná.
Mě plně vyhovuje kompromisni nastaveni. Mam rad jak sportovno tak komfort takže je to opravdu těžke. Jedine co mi u Golfa chyby a s čim nemam oproti dosti lidem problem je řizeni z Focusu prostě hydraulika. Jinak ja bych Fabii do vyběru v tehle třidě ani nezařadil. U Swiftu už je podle mě dost maly kufr a to nejsem nějak naročny ale alespoň těch 300l by tam mohlo byt možna i o něco miň ale dobře využitych.
Hele z čeho tak usuzuješ? Jak můžeš vědět, jak já vybírám auta a co o nich vím? Všechny 3 auta jsem viděl naživo a prolezl si je, naposled minulý týden právě Cruze ;-)
Btw až budeš příště soudit, zamysli se nad tím, že někdo jiný může mít i jiný názor než ty. Já už jsem pár nových aut kupoval, poslední je i tady na mojeauto.cz. Tvoje auto tam nevidim... ;-)
Pokud mi neni nějaký auto sympatický, tak se nebojim to říct a pokud se ti to nelíbí, je to jen tvůj problém...
K tomu mi stačila tva prvni věta v prvnim přispěvku a usudek byl na světě takže to dal neokecavej. Navic jsem napsal SNAD. A co ma společneho to jestli někdo ma sve auto na netu s tim kdo ma jaky pohled na danou věc ?
Projel jsem se Meganu i Cruzu a volil bych chevrolet cruze. Prostornější a více sportovní, interiér se mi taky líbí více. I30 bych volil snad úplně nakonec z celé nižší střední. Tam se mi nelíbí exteriér ani interiér. Pokud bych byl mimo tuto trojici, tak beru ford focus II, je za doprodojevé ceny velmi dostupný. Získáte prostorné, praktické auto, které je hezké se super jizdníma vlastnostma a perfektním řízením.
protože jsem se svým maximálně spokojenej ;-) (až na tvrdší podovzek). A vůbec za poslední roky na korejské výrobky nedám dopustit (TV, mobil) narozdíl od poruchových eurošmejdů (přijde mi, že stále něco reklamuji...)
Kto je milovník komfortu, nekupuje auto len podľa ceny a má ako taký vkus, kúpi Mégana.
Pre mňa je priam nepochopiteľné uprednostniť dnes dožívajúcu i30 pred Méganom. Stačí jeden osobný kontakt s týmito autami a víťaz je hneď jasný. :-)
No hele Bravo rozhodne nebrat, ted kolegovi po 3 letech a 140k km koncil leasing a auto bylo zraly do srotu ;-\ Melo pravidelny servis, velmi velmi casty ;-)
Materialy vevnitr dost zchatraly, vrzaly jak blazen, stejne tak sedadla. Podvozek ko. Jediny co fakt slapalo dobre byl motor nafta 1.9 JTD 150k... >:D:no: Za me nebrat...
Rozhodne nekupovat rendlik Megere. Predevsim proto, ze je francouzsky.
Leta osvedcena moudrost rika: ve vlastnim zajmu nekupujte auta, ktere zacinaji na "F" (predevsim Fiat, Ford a francouzske). Pokud potrebujete koupit auto, podivejte se po produkci nemeckych, ci japonskych koncernu (s vyjimkou hnissanu, pochopitelne).